fbpx

Dette emnet inneholder 1 private blogger som ikke er listet her.

Hvorfor meldte jeg på Miss Norway?

 

 

 

Hei kjære lesere!

I dette innlegget skal jeg snakke om hvorfor jeg meldte med på Miss Norway. Det var en dag som søsteren min sendte annonsen til meg på Instagram. Hun visste at jeg er veldig interessert i denne konkurransen. Da jeg så annonsen, ble jeg veldig spent. Ett av kravene for å melde seg på, var å sende to bilder. Jeg tok bildene og meldte meg på. Etter noen dager fikk jeg beskjed om at jeg hadde gått videre til første uttak.

Da jeg leste trappetrinnene i konkurransen, skjønte jeg at alle mine interesser ligger i denne konkurransen. Det å skrive blogg, ta bilder av seg selv, kjempe for sine hjertesaker, gjøre frivillig arbeid og samarbeide med sponsorer, er alle interesser jeg har:)

Det å delta i denne konkurranse var egentlig min barndomsdrøm. Som jeg fortalte dere i første blogginnlegg, bodde jeg i Iran for fem og et halvt år siden. Det finnes ikke skjønnhetskonkurranser i Iran, men jeg fulgte Miss Universe på nettet. Jeg ønsket meg at det kom en dag hvor jeg kunne delta i denne konkurransen og få den kronen på hodet:) I et land som Iran kan aldri den drømmen bli til virkelighet, men jeg hadde et stort håp at det skulle skje en dag.  I dag som jeg bor i Norge, kan drømmen bli virkelighet. Er ikke dette fantastisk?!

Hvis jeg ikke deltok i denne konkurransen, ville jeg få dårlig samvittighet og føle meg utakknemlig. Denne muligheten er en drøm for mange jenter som lever i land som Iran og Afghanistan. I dag har jeg denne muligheten og må ta den med takknemlighet. Jeg vil delta i denne konkurransen for meg selv og for alle de jentene hjemmefra. Det gjelder spesielt de jentene i Afghanistan som ikke har lov til å bestemme over sitt eget liv, og til og med over sitt eget ekteskap.

Jeg har tenkt at denne konkurransen kan bli vanskelig for meg, siden jeg ikke har bodd så lang tid i Norge. Norsk er ikke mitt morsmål, og jeg har ikke så gode norskkunnskaper. Men det som motiverte meg, var det at jeg må være takknemlig og ta sjansen. Jeg mener man må bruke de mulighetene som man får i livet. Det å delta i denne konkurransen er en veldig stor mulighet i live mitt. Det er en mulighet som kan forandre livet mitt og åpne mange dører i livet.

Jeg håper at jeg går videre i denne konkurransen, og jeg vil jobbe hardt for det. Hvis dette ikke skjer, er jeg uansett stolt av meg selv. I det minste prøvde jeg å praktisere min drøm. Ved å delta i denne konkurransen, kommer jeg ut av min komfortsone og får masse gode erfaringer. Jeg blir modigere og sterkere. Jeg liker å forme en modigere versjon av meg selv gjennom livet.

 Jeg vil representere Norge som et land som gir folk håp til fremtiden og mange gode muligheter i livet. For 6 år siden hadde jeg ikke håp for fremtiden min, om jeg kunne ta høyere utdanning og gjøre om jeg ville i livet, men i dag gir Norge meg håp til fremtiden. Jeg er nå deltaker i Miss Norway. Ved å delta i denne konkurransen skal jeg også vise at man må ha tro på seg selv og slutte å tenke negativt om sine evner. En må bare gjøre sitt beste! Tusen takk at dere bruker tid og leser min innlegg:) ha en god kveld 

 

Emneord:
1195 Hits

Bedre tanker, bedre liv :)

Hei, alle sammen.

I dette innlegge tenkte jeg å skrive om min andre hjertesak nemlig selvutvikling. Selvutvikling lærer oss å endre de negative følelser og tanker til noe positivt. Selvutvikling gir oss bedre livskvalitet og blir også kalt personlig vekst.

 

Jeg mener at alle vi kan vokse og blir bedre i ulike sammenhenger gjennom livet. Det kan være fysisk, psykisk, økonomisk osv. Og jeg mener psykisk helse er så viktig. Akkurat som kroppen vår trenger mat, så gjør sjelen vår også. Vi må ta vare på sjelen vår mens vi tar vare på kroppen vår. De fleste av oss kan forholde seg til å ha lav selvtillit ved enkelte situasjoner og det kommer bare fra vår negative tanker og følelser om oss selv og det fører til at vi kan ikke realisere vårt potensial, men hvordan starter vi å utvikle vår tanker og følelser til noe positiv? Vi kan ha et selvforbedringsplan. Denne planen består av våre mål som vi ønsker å nå og hvilke tiltak vi skal gjøre for å nå de målene. Det er veldig viktig å skrive de ned. Vi skriver at hvilke egenskaper har vi i nåværende tid, og hvilket egenskaper ønsker vi å nå. For eksempel skriver vi at jeg er utålmodig, jeg blir sint veldig fort, jeg er veldig perfeksjonist, jeg synes at alt er vanskelig å gjøre, jeg utsetter mine planer hele tiden osv. Etter at du skrev de ned, se om du kan snu de negative til noe positivt. Begynn og øv daglig på de positive egenskaper. Det er veldig viktig at du øver daglig på enderingene du ønsker for eksempel neste gang som du føler deg utålmodig, minn deg selv at du må være tålmodig, at du må ikke bli sint fort eller ikke utsette dine oppgaver. Hvis du gjøre det mange ganger, så blir de til vaner og vil det skje automatisk og naturlig. Etter at du får resultat med din personlig utvikling, så skriv dem ned og bruk dem som motivasjon til videre endringer. Når du har oppnådd et mål, start på neste.

 

Jeg selv var ikke så tålmodig og var veldig perfeksjonist også, men jeg øvde på dem og endret dem til noe positivt. Hver gang som jeg følte meg utålmodig minnet jeg meg at jeg må være tålmodig. Og hver gang jeg tenkte veldig perfeksjonistisk, minnet jeg meg at ingen ting er perfekt og du må bare starte å praktisere det som du ønsker og du blir bedre og bedre etter vært. Egentlig forandret jeg mange negative tanker inn meg til noe positiv. Jeg ble mer tålmodig, pragmatisk, modigere, mer positiv, mer takknemlig og mer selv sikker enn før. Fordi jeg innså de negative egenskaper inni meg og har forstått at de bare ikke lar meg til å gjøre min beste å praktisere mine evner og talenter derfor endret jeg de til noe positivt. Og vil fortsette å forbedre min positive side og ta bort min negative side Dessverre har de fleste noe negative tanker om seg selv som ikke lar å realisere deres potensial. Derfor jeg mener selvutvikling er svært viktig. Alle vi lever bare en gang og må nyte livet uten de negative tanker. Alle vi er verdifulle og fortjener et lykkelig liv. selvutvikling er min favoritt tema for å skrive blogginnlegg. Jeg vil skrive flere innlegger om dette emne i fremtiden om jeg rekker det :) tusen takk at dere bruker tid og leser min innlegg. ha en god kveld videre. 

klem!

 

 

Emneord:
1256 Hits

Frivillig arbeid

 

Halos og god kveld!<3

Jeg jobbet som frivillig i dag. Jeg er så heldig at jeg fikk å være frivillig i Langesund voksen opplæring gjennom rådekurs. I dag klokka 08:30 gikk jeg til Langesund voksenopplæring. Det er bare fem minutter å gå fra huset vårt. Der ble jeg møtt av program leder til skolen. Hun viste meg klasserommet som jeg skulle være der. Jeg fikk å hilse på elevene og Maria som var ansvarlig for den klassen. De var veldig snille og hyggelige folk. Siden det er vinterferie, men elever som går på denne skolen har ikke vinterferie. Alle skoler har ikke like planer i forhold til ferie.

 

 

Jeg fikk å være leksehjelp i matte til elever som går på grunnskole 1 og 2. Jeg var litt bekymret for å få noen spørsmål fra elevene som jeg ikke kunne svare på, men heldigvis gikk det bra . Jeg skal være leksehjelp på tirsdag og torsdag i denne uka og flere ganger igjen fremover.  I dag var det utrolig koselig og jeg følte jeg gjorde noe veldig meningsfull.

 

Emneord:
1233 Hits

Litt mer om meg og mine interesser

Hei kjære lesere!

I dette innlegget skal jeg snakke litt mer om meg selv og mine interesser. Som dere vet, jeg har bodd i Norge i fem og et halvt år. Heldigvis har jeg en stor familie her. Jeg har fire søstre, to brødre og moren min. Jeg er veldig glad og takknemlig for å ha denne fantastiske familien. Søsknene mine er mine beste venner. Jeg er veldig takknemlig for alt som jeg har i dag i livet. Jeg bruker orde takknemlig mye fordi jeg synes at det er viktig at man være takknemlig for å ha de gode tingene som har i livet som familie osv. 

 

Jeg er glad at jeg bor i et land som Norge, som er en av de beste landene i hele verden. I et senere innlegg skal jeg skrive om min reise fra Iran til Norge, noe jeg gleder meg til. Jeg er en person som tror veldig på drømmer og interesser. Jeg synes Folk trives i livet hvis de følger sine drømmer og interesser. Jeg drømmer om at det kommer en dag som jeg lever i mine drømmer og nyter mine interesser daglig. Dans er noe jeg ELSKER, og jeg drømmer om å bli skuespiller, ved siden av min utdannelse og egen bedrift. Det blir mye jobb da, haha.

Jeg ønsker å kjempe for mine hjertesaker, særlig seksuell trakassering, og være hjelpsom for de som trenger bistand - særlig barn og de eldste. Jeg håper at det kommer en dag som alle mennesker i verden trives i livet og lever i frihet og sikkerhet. En dag håper jeg å kunne se at det ikke er krig i noe land. Jeg synes derimot ikke det er nok å bare drømme, og man må jobbe for det og praktisere sine drømmer. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Emneord:
1371 Hits

Jeg er i PD avisen :)

 

 

 

 

Hei fine leserne mine!

Håper dere har hatt en fin helg så langt. I forrige innlegg forklarte jeg at hadde jeg et intervju med avisen nemlig Porsgrunn dagblad. Artikkelen ble trykt i dag. Dette er veldig spennende. Det var veldig rar da jeg så meg selv i avisen, men det vil ikke være siste gang som jeg kommer i pressen, ha ha. Jeg legger linken til avisen under. Det koster 5 kroner for å få tilgang til artikkelen ha ha. I intervjuet snakket jeg litt om meg selv, om mine hjertesaker og litt om hvorfor har jeg deltatt i denne konkurransen. Jeg har faktisk flere hjertesaker som ønsker å kjempe for dem, men i denne konkurransen skal jeg fokusere på to av dem. De er seksuell trakassering, selv utvikling og personlig vekst. Jeg skal skrive mer om dem i et eller to innlegg etter vært, men snakker litt om dem i denne innlegget også. Seksuell trakassering er uønskede seksuell oppmerksomhet som har som formål eller virkning å være krekende, skremmende eller plagsomt. I land som Iran og Afghanistan opplever kvinner og jenter trakassering hele tiden i livet. Dette skjer på jobb, på bussen, i butikk osv. Dette skjer til og med i Norge og det gjør meg veldig sint. Nå er jeg veldig takknemlig som har et stemme som deltaker av miss Norway konkurransen for å kjempe mot det. Jeg er også veldig opptatt av selv utvikling og personlig oppvekst.  Jeg selv var ikke like mye selv sikker som jeg er i dag og fikk denne selvtilliten fordi jeg jobbet på det og utviklet det. I et annet innlegg skal jeg snakke mer om det. tusen takk at dere bruker tid og leser mitt innlegg. Ønsker dere en fin kveld videre. 

 

 

 

har du lyst til å samarbeide med meg eller kjenner du noen som kan samarbeide med meg? kontakt meg gjerne på : Mal 

Emneord:
1102 Hits

Presseoppslag 2 og 3! +netthetts..

IMG_166_20231201-100429_1

Hei alle! Da var jeg tilbake og må starte med å si "herregud hvor gøy"! Det at byen og nærmiljøet jeg bor i intereserer seg for min reise i Miss Norway er altså en helt fantastisk følelse! Nå har jeg inntil videre hatt 3 presseoppslag. Det hadde jeg ikke forventet og jeg er utrolig taknemmelig❤️

Presseoppslag vil alltid være utrolig gøy, samtidig må man tåle å lese kommentarfeltene på Facebook. Jeg bruker ordet "tåle", ikke fordi jeg mener det er greit med netthetts, men fordi jeg vet det kommer. Jeg hadde nesten glemt at det faktisk sitter mennesker hjemme bak en skjerm og poster nedlatende kommentarer rettet mot andre. Mange av kommentarene var ofte ganske frekke, direkte og til og med helt usaklig, men dette må jeg ikke ta til meg, tenkte jeg... Det er utrolig mye lettere sagt enn gjort. Hvert 10minutt tikker det inn en ny kommentar. 90% av disse var helt ufarlige, men de resterende 10% var der for å dra meg ned. Jeg valgte å overse kommentarene, men likevel kjente jeg et lite uro inni meg. Jeg satt og tenkte på disse stygge kommentarene konstant og glemte helt av de utrolig fine kommentarene jeg også hadde fått. 

I bunn og grunn må man virkelig huske på hvem som legger ut disse kommentarene. Det er mennesker som sitter hjemme, bak en skjerm, ofte anonyme. De sitter bak en skjerm fordi de vet at det de gjør er galt og de er anonyme fordi det hadde vært flaut om bekjente av dem så hvordan de var mot andre. Ordene som skrives på tastaturet er ord de fleste ikke kunne stått for i virkeligheten. Og akkurat det tror jeg det er viktig å ta med seg.

 

Her finner du link til presseoppslagene! 

Nordlys: https://www.nordlys.no/maja-18-forsvarer-den-omstridte-konkurransen-kan-ikke-forvente-at-det-skal-vare-gratis/s/5-34-1898176

Fremover: https://www.fremover.no/maja-18-videre-i-miss-norway-glad-jeg-vokste-opp-i-narvik/s/5-17-1180664

 

Emneord:
863 Hits
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på