fbpx

Just do it

Det er bare et døgn igjen til finalen i Miss Universe. Etter tre intense uker med forberedelser, trening og atter trening, så gjelder det å levere på finalen i Miss Universe. Just do it, sier Jessie Jazz Vuijk - Miss Universe Nederland: 



Video er publisert av Miss Universe Organization. 

Five more days

 

I dag er det kun 5 dager igjen til julaften, og jeg gleder meg! Jeg har vært hjemme i Moelv helt siden onsdag, ettersom jeg har hatt langfri.

I morgen reiser jeg tilbake til Jessheim for å jobbe noen dager før jul. Heldigvis har jeg rukket å handle ferdig alle julegaver og blitt ferdig med alle juleforberedelser i løpet av dagene hjemme slik at jeg slipper å tenke noe mer på det. Det eneste som gjenstår nå er å få levert de siste gavene.

Utenom gavene til familie og venner har jeg kjøpt to gaver som skal legges under juletreet på jobb. Vi har et "ensomt juletre" som alle kan komme innom for å legge igjen julegaver merket kjønn og alder under. Gavene hentes av frivillighetssentralen, og deles ut til de som trenger det slik at alle får den julen de fortjener. Oppfordrer alle de som har litt penger til overs av julegavebudsjettet eller har noe klær eller leker liggende hjemme som aldri har blitt brukt om å gjøre det samme!

Presse

Nå er første presseoppslag ute!
Gleder meg til alt vi skal lære på kurset, og til å møte de andre deltagerne.
Intervjuet kan leses her:

http://issuu.com/avisainarvik/docs/inarvik_17_15_issuu



Internasjonal presse

Internasjonal presse har enorm interesse for Miss Universe. Man kunne tro Norges håp Martine Rødseth ble borte i glansen av konkurrenter fra andre land. Men slik er det ikke.

Martine blendet på bikinivisningen står det å lese i Daily Mail etter innledende runde. Daily Mail når ut til 26 millioner lesere daglig. Venezuela er en av de mestvinnende landene i Miss Universe, og hvem er det som møter lederen for Miss Venezuela, Mr Osmel Sousa. Det er Martine. Se også flott oppslag med sportsbil på indycars.com . Trykk på lenkene i teksten for å lese mer. 


 

Dette er bare litt av hva Martine opplever som topp-utøvere i Miss Universe med finale nær stående i Las Vegas, Nevada, USA. 

Martine strålte i Miss Universe Preliminary



I går var det innledende runde i Miss Universe med over 80 skjønnhetsutøvere fra 80 land. Martine Rødseth, vår regjerende Miss Noway, gjorde en strålende figur. 

Her er sendingen. Ønsker du å se Martine spesielt kan du trykke deg fram til følgende tider i nettsendingen: 32:14, 1:06:58 og 2:01:48 (tiden er i t:mm:ss). God titting. 


Medaljens to sider

Medaljens to sider

Da jeg meldte meg på Miss Norway 2016 hadde jeg virkelig ingen peiling hva jeg meldte meg på. Som liten fulgte jeg med på Miss Universe, der vakre kvinner snakket om verdensproblemer kledd i fantastiske kjoler på scenen. For mange små jenter er Miss Universe en slags prinsessedrøm – for meg var det i hvert fall slik. Jeg så opp til disse vakre kvinnene som smilte i glansen av lyset og glitret med smykker fra topp til tå. Etter hvert som jeg har blitt eldre har jeg forstått at enhver medalje har en mørk bakside. Noen land har dratt konkurransen spesielt langt. Jentene opereres fra topp til tå og syr teip på tungen så de ikke kan spise, kun for å konkurrere i missekonkurranser. Har det blitt slik at jenter må være radmagre, gjerne fettsugde, med falske pupper, falsk rumpe og falsk nese for å være vakker? Selvfølgelig handler skjønnhet i Miss Universe mye om utseende, men har man nå lagt grunnlaget for at ekte skjønnhet ikke er skjønnhet? Må jentene gjennomgå plastisk kirurgi for å nå opp til det som juryen anser som ”misseverdig”? Er det ikke det at vi alle er ulike, som gjør oss spesielle og vakre på vår egen måte?

Jeg vil anse meg selv som heldig som er deltaker i et land som Norge, her konkurransen handler om mye mer enn bare utseende. Det handler om å fremstå som sunne og gode forbilder for unge jenter. Jeg har aldri gjennomgått plastisk kirurgi og jeg er ikke lenger radmager. En del år tilbake var jeg radmager, og jeg vil faktisk ikke tilbake dit. For meg har en sunn kropp både litt fett og muskler. Jeg er selvfølgelig fortsatt slank – men jeg er ikke radmager. Jeg vil vise med min deltakelse at helt normale sunne jenter faktisk er vakre. Jeg er langt fra perfekt. Men for meg handler det ikke om å være perfekt, for meg handler det om å være ekte.

Ønsker dere alle en fin dag.

Obs, obs: bilde er lånt her og her.

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på