
Foto: Madeleine Lohne
Hei, alle fine!♥
I går opplevde jeg noe som virkelig satte spor hos meg.
Mens jeg ventet på bussen, satte en eldre dame seg ned ved siden av meg på benken. Hun begynte å snakke med meg, og jeg svarte selvfølgelig tilbake. Vi kom raskt inn i en fin samtale, hvor hun begynte å fortelle litt om livet sitt.
Hun fortalte at hun ofte følte seg ensom, og at hun ikke hadde så mange rundt seg. Mens hun delte dette med meg, så jeg at øynene hennes begynte å fylle seg med tårer. Jeg valgte å lytte, være til stede og gi henne litt av tiden min.
Da bussen min kom, reiste jeg meg og sa at det hadde vært utrolig hyggelig å snakke med henne, og ønsket henne en fin dag videre. Da så jeg at ansiktet hennes lyste opp. Hun begynte å smile og le, og det var utrolig fint å se hvilken forskjell en liten samtale kunne gjøre.
Denne opplevelsen minnet meg på hvor viktig det er å se menneskene rundt oss. Noen ganger kan noen få minutter med en samtale, et smil eller det å bare lytte bety mer enn vi tror.
Eldreomsorg er hjertesaken min, og dette møtet viste meg enda en gang hvorfor. Alle fortjener å bli sett, hørt og føle at de betyr noe.♥
XOXO Victoria♥
Vil du følge meg på min reise mot Miss Norway 2026?
Tik tok: https://www.tiktok.com/@victorianitter0?lang=nb
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Facebook: https://www.facebook.com/victoria.nitter
Instagram: https://www.instagram.com/victorianitter0/
Kommentarer