fbpx

Hvilken følelse får du når noen gråter på grunn av kommentarene du kommer med?

Foto: Fotostorie/Taran Gjøystdal

Har du noen gang sagt noe stygt til noen andre?

Mobbing er et begrep jeg aldri har forstått. Hvorfor har du lyst til å såre noen andre? Hvilken følelse får du når noen gråter på grunn av kommentarene du kommer med? Er det tilfredsstillende? Glede? Eufori? Jeg klarer virkelig ikke å forstå det.

Tidligere var mobbing hovedsakelig fysisk og face to face, fordi sosiale medier ikke var funnet opp enda. Nå som den digitale har utvidet seg så mye, har også mulighetene og tilgjengeligheten for mobbing økt. Hvorfor spres hat fortsatt når det eneste vi trenger er kjærlighet? Kan vi ikke endre på dette sammen? Ville det ikke vært hyggeligere å gi noen et kompliment, uansett hvor lite, i stedet for en kommentar som er sårende og vond?

 

Alle sliter i livet, noen mer enn andre. Selv om noen smiler, så betyr ikke det at de faktisk smiler. Innvendig kan personen være lei seg og en ekkel kommentar kan forverre denne følelsen. Snakk med andre før du deler din uønskede mening. Vet hvor noen kommer fra og hva de sliter med. Finn ut på hvilket område du kan hjelpe personen i stedet for å ødelegge. Et lite kompliment eller et smil kan rett og slett bety så mye for noen andre.

Vær raus og snill med hverandre ♥

 

Så mye spennende som skjer

Da drar uka seg nok en gang mot slutten. Ukene flyr forbi til vanlig, men om sommeren er det så mye gøy som skjer så da går det virkelig unna. Denne uka har jeg blant annet jobbet mye, badet et par ganger og sett Manchester United mot Atletico Madrid. Med andre ord en innholdsrik uke med morsomme ting å gjøre hver dag.

Foto: Vahdat Rahimi

Neste uke er også fylt opp med masse spennende planer hver dag, som jeg gleder meg til å gyve løs på. Jeg starter morgendagen tidlig for å få mest mulig ut av dagen. Klokka halv åtte skal jeg nemlig på direktesendt radio hos Radio Riks Oslo. Det er alltid stas å få lov til å være gjest der så jeg gleder meg veldig til det. Hvis du vil høre på intervjuet mitt kan du enten gjøre det på FM 101,1 eller ved å klikke deg inn på nettradioen her.


 

Vil du stemme på meg?

 

En stemme på meg er en stemme for å skape et mer åpent og inkluderende samfunn. Jeg ønsker å bekjempe mobbing gjennom å spre kunnskap og skape gode holdninger.

Hvis du heier på meg i Miss Norway setter jeg utrolig stor pris på om du vil stemme på meg. For å stemme sender du en sms med MISSU 5 til 2401

 

 

Min kvelds rutine

296190988_423615363039963_1417203465670236551_n

 

Hei alle!

 

Etter en lang dag med både jobb og trening er det godt å la huden endelig få puste!
Jeg elsker tiden da jeg skal ta av meg sminken og få dullet litt med huden min før sengetid.

Jeg bruker å vaske bort sminken jeg har brukt hele dagen med kokosnøttolje, huden min blir så myk å så pen av koksnøttoljen!
Nå har jeg sluttet helt å bruke sminke fjerner slik som servietter som bare skaper så mye søppel,
Jeg har hatt litt irritert hud og etter jeg byttet om til kokosnøtt olje ble huden min så utrolig mye bedre.

 

Jeg bruker også en olje som Delia min designer har laget til meg som jeg ikke kunne få nokk av!
Oljen kan brukes over hele kroppen også i ansiktet, denne er helt fantastisk.
Hun blandet mandelolje, olivenolje, vitamin E, kokosnøttolje og jojoba olje i en liten flaske å dette er så fantastisk på huden, jeg rister flasken godt før jeg påfører dette på huden min slik at jeg får med alle typene av olje.
Jojoba olje ligner veldig mye med vår naturlig olje, som kroppen vår selv lager!
og Vitamin E er super bra for å få ett bedre immunsystem og er helt fantastisk for en bedre hudhelse, Vitamin E er en slags «ungdomseliksir» for huden, vitaminet holder huden frisk og ung <3

                                

 

Først så vasker jeg ansiktet med kaldt vann så maserer jeg inn oljen som Delia har laget til meg inn i huden, denne oljen er veldig snill mot huden.
Mandelolje er en veldig god olje til babyer, den er veldig snill mot huden, fukter godt og irriterer ikke huden og mandelolje er fin for folk med allergier.

Fra tid til annen så liker jeg å skjemme meg selv litt bort, da bruker jeg en ansiktsmaske
og da lager jeg min egen! Det er så lett å lage sin egen ansiktsmaske <3

Jeg Kjøper en fransk grønn leire som kommer i pulverform så blander jeg dette med litt honning og sitron juice, sitrusen i sitronen renser porene skikkelig

Jeg bytter litt imellom fransk grønn leire og en fransk rød leirmaske, etter jeg har påført masken på huden venter jeg i noen minutter til masken stivner, dette tar ikke så lang tid.
Så vasker jeg av masken av ansiktet mitt med en varm klut og masserer jeg inn oljen inn i huden min.

                            

 

Da får jeg en silkemyk hud som jeg bare elsker, jeg skal pakke med meg en slik maske når jeg drar til finalen i Miss Norway nå om bare to uker<3

 

-Ida

 

Ønsker du å stemme på meg sender du MISSU 2 til 2401
20kr per stemme <3

 

 

Fulltidsjobb og Miss Norway

295798283_2158642990964335_6306665306769465631_n

Hei alle!

 

Som sagt tidligere i bloggen så jobber jeg som veileder inne psykisk helse og rus i Malvik kommune.
Jobben min er ganske krevede, jeg må være våken og passe på at alle har det bra.
Det er viktig for at medarbeiderne skal få en meningsfull hverdag og selvfølgelig mestringsfølelsen!
Jeg kunne ikke ha hatt en bedre jobb <3

Når jeg kommer hjem etter en lang dag på jobb tar jeg meg som regel en lang varm god dusj før jeg lager meg litt mat jeg er ikke den beste kokken, men jeg prøver og synes det er veldig gøy.

Etter å ha fått spist litt god og sunn mat tar jeg på meg mine nydelige høyhælte sko og øver på mine rutiner i finalen, her øver jeg også mentalt<3
Dette er noe jeg har gledet meg til hele dagen, jeg føler meg så fin og flott på de høye skoene.
Jeg setter på litt musikk som gjør meg glad og går/ danser bortover stuegulvet.

                             

                              

Jeg vil bare si at det er fult mulig å delta i Miss Norway selv om man har en fulltids jobb! Dette er noe jeg kan stolt bevise, Jeg har utrolig mye ansvar på min arbeidsplass, dette er fordi jeg arbeider med mennesker i sårbare situasjoner.
Jeg føler selv at jeg har vokst som menneske og fått være med på så utrolig mye gøy sånn som BeautyCamp, Catwalk treninger og ikke minst det å møte deltakerne.

Jeg har også fått øve mye på å være i media, dette er noe jeg har likt godt og blitt flinkere på. Jeg har også fått gjort mye frivillig, dette har virkelig gjort mitt hjerte så mye større <3
Det å blogge tre ganger i uken har også vært en gøy utfordring, jeg har ikke hatt blogg før og det er så gøy å lære seg å skrive gode innlegg.

Man får opplevd noe helt spesielt i Miss Norway, jeg har kost meg så mye i perioden og kunne ikke vært foruten denne opplevelsen <3

                              

 

-Ida

 

 

Hvor mange språk snakker- og forstår jeg?

Foto: Fotostorie/Taran Gjøystdal

Hei! Hello! Goedendag! Guten Tag! iHola! 

og velkommen til et nytt blogginnlegg! Som de fleste av dere mest sannsynlig har fått med seg, så snakker jeg ikke bare ett språk. Jeg er vokst opp flerspråklig, og det er veldig gunstig for meg i dag!

NEDERLANDSK

På 7 september 2003 ble jeg født og det var da jeg fikk høre de første ordene i livet mitt. Disse ordene var ikke på norsk men på nederlandsk! 

 

TYSK

Frem til jeg var 12 år gammel bodde jeg i Nederland. Jeg snakker derfor flytende nederlandsk. I hverdagen min ble jeg også påvirket av det tyske språket fordi jeg bodde rett ved den tyske grensen, og fordi alle mine forfedre er tyske! Begge foreldrene mine snakker flytende tysk, og det gjorde jeg også før jeg flytta til Norge, men jeg har på en måte glemt språket litt fordi jeg har hatt mye fokus på å lære meg norsk. Likevel forstår jeg tysk veldig godt, og klarer å snakke det litt også!

 

SPANSK

Helt siden jeg var en liten jente har jeg hørt mye spansk rundt meg, men jeg lærte ikke snakke/forstå/skrive spansk før jeg starta på ungdomsskolen. Grunnen til at jeg var bort i spansk så tidlig er fordi jeg har en del slekt i Spania! Jeg snakker ikke flytende spansk i dag, men jeg har god kunnskap til språket. Jeg har lært spansk på skolen i 5 år, og selv om jeg nå er ferdig på videregående, fortsetter jeg å lære spansk på egenhånd.

NORSK

Det var først i 2015 at jeg begynte å lære meg norsk. 2015 var nemlig året da jeg og familien min flytta til Norge. Jeg startet i 7. klasse på barneskolen på Rømskog, og lærte språket veldig fort. I dag snakker jeg flytende norsk, og kan ikke huske hvordan det var å ikke forstå norsk!

ENGELSK

Engelsk har alltid vært en stor del av hverdagen min, og det er det fremdeles i dag. Jeg er veldig glad i britisk og har valgt å fokusere på den britiske versjonen av det engelske språket. Jeg har veldig god kunnskap til språket og liker veldig godt å snakke på engelsk!

 

Jeg synes at språk er kjempe fascinerende og ønsker uten tvil å lære meg flere språk i fremtiden! Det er ikke bare utrolig kult å kunne snakke flere språk, men også veldig lærerikt og nyttig!

 

Sammen skaper vi treningsglede!

Sammen skaper vi treningsglede!

Hei fininger<3

Dagene flyyyr forbi og det går mye i øving på finaleshowet! Jeg har alltid vært utrolig glad i høye hæler, og jeg synes at det er meget stas å bruke de på finalekvelden!

Jeg øver på høye hæler hver eneste dag, ikke bare fordi det er kjempegøy, men også fordi det skaper erfaring som fører til en trygg følelse på scenen. Det blir vonde føtter på slutten av dagen, men jeg legger stor vekt på øvinga med et smil! 

Trykk HER for å se meg øve på catwalk <3


SAMMEN SKAPER VI TRENINGSGLEDE

Det motiverer meg veldig å øve sammen med vakre Ida Anette nå som jeg er bosatt i Trondheim og vi ikke bor så veldig langt unna hverandre. I går øvde vi sammen på treningssenteret som Ida Anette er medlem hos, og det var et perfekt sted til å øve på finaleshowet!

Det var utrolig koselig å se Ida Anette igjen, og vi har bestemt oss for øve flere ganger sammen før finalen! Det er både hyggelig og koselig å ha en treningspartner, både fordi vi lærer mye av hverandre, og fordi det skaper god stemning og vennskap!

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på