fbpx

Sun shining through the window

God torsdag.

I dag skinner solen igjen, og jeg kjenner hvor mye det hjelper på humøret og motivasjonen. Jeg er et ordentlig sommerbarn, født på sommeren og som trives best i solen. Jeg lager nye planer om dagene videre frem mot finaleuttaket og jeg gleder meg til å se resultatet av planene fremover. 

Jeg må nevne at det har gått over all forventning å flytte til nytt hjem. Det er romslig og fint her, store vinduer som slipper inn mer lys, noe jeg merket har hatt stor effekt på meg i hverdagen, ettersom naturlig sollys er utrolig viktig for psyken så sier det seg selv. Det var først når jeg leverte tilbake nøklene til den gamle leiligheten at det gikk opp for meg hvor lite lys det var av både dagslys og innebelysning. Nå våknet jeg derimot tidlig av sollys gjennom vinduet igjen. Det er ingenting som er bedre enn det og slippe å bruke vekkerklokke. Solen blir nå min døgnrytme merker jeg, men jeg får vel skjerme for den litt mer i sommer når det blir lite fravær på den. Vi sees!

 

 

Fotograf: Rhyan Elivera Olivo

Samarbeid/Collaboration: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: Janeveroniica

Facebook: Jane Veronica - Veien til Miss Norway


Hope you are having a lovely Thursday!

The sun is shining again, and I can feel how much it helps on my mood after a long and dark winter. I really am a summer child, born in the summer and just loving the sun. I'm making new plans these days to make more finale photos and films to due in May. Looking much forward to seeing the results of it all. 

I have to say that moving has exceeded my expectations. The space here is great and comfortable, with big windows letting the sun shine through and effects the health positively. It was first when I delivered the keys to my old apartment that I noticed the big difference, and how dark it was there because of smaller windows and less indoor lightning. Happy for the change to say the least.

Today I woke up with the sun shining through the window again, and I believe this will turn out to become my new daily routine. See you!

 

 

 

 

 

 

Min samarbeidspartner Sans Mote

8 @asimmonsphotography

Hils på min første samarbeidspartner Sans Mote AS      

//Annonse//


Sans Mote ligger i Langgata 50 Sandnes, helt i starten av gågata fra Stavanger. De har klær for det unike som passer akkurat deg og din personlighet . Om du liker det klassiske, stilige, røffe eller rett og slett en blanding. Sans mote er lidenskapelig opptatt av jobben sin og gir deg en fantastisk shopping opplevelse. De sender også til hele Norge, om du ikke har mulighet til å møte i den fysiske butikken på Sandnes. 

Sans mote fører mange forskjellige klesmerker, blant annet disse populære merkene: Camilla Phil, Enamel, Gestuz, Levis og Tiger of Sweden. Du kan se alle merkene HER.

Jeg spurte daglig leder Anette om hvordan hun ville beskrive Sans Mote. Her er svaret hennes:

Vi er klesbutikk med sko, vesker, belter , smykker osv. Sans Mote er butikk for damer, vi har fokus på å hjelpe kunden med det som passer den enkeltes fasong og personlighet. Vi ønsker å gi kunden en supergod opplevelse i en behagelig atmosfære . Har merker som Camilla Pihl, Gestuz, FWSS,  Tiger of Sweden,  Six ames, Line of Oslo, American vintage, Levis, Summum, Ya Ya, Depeche, Makeløs, A part of the art, Mapp, Enamel og Shoe biz.



Hvis du ønsker en ny shopping opplevelse med god service og produktkunnskap anbefaler jeg Sans Mote! Du kan ta kontakt med Sans Mote på Instagram, Facebook, Telefon 477 57 252 og E-Post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.


For litt siden hadde jeg en photoshoot med klær fra Sans Mote. Her er noen av bildene. Dongeribuksen er fra Levis. Den hvite blusen og den gule genseren er fra Camilla Phil. 


Hvis du ønsker det samme antrekket eller et produkt, ikke nøl med og ta kontakt med Sans Mote. ♥

Husk og følge Sans Mote på Facebook & InstagramDe legger jevnlig ut produkter og fristende nyheter! Dette vil du ikke gå glipp av. 

Jeg vil ønsker dere en fin dag og en flott shopping opplevelse hos Sans Mote! <3


Håper dette falt i smak hos dere ♥ I mellomtiden til neste blogg innlegg følg meg gjerne på mine sosiale medier: Instagram & Facebook

 Ønsker du eller din bedrift og samarbeide med meg? Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

Studentenes ensomme coronahverdag

Dagens blogginnlegg handler om en av hjertesakene mine, ensomhet. Under pandemien har mange kjent på følelsen av ensomhet, noen mer enn andre. Vi sier ofte at det er likt for alle, men er det egentlig det? De fleste har opplevd at hverdagen har endret seg det siste året, i større eller mindre grad. I dag skal jeg skrive om corona og ensomhet fra studentene sitt perspektiv, i og med at jeg er student selv. Tall fra FHI viser nemlig at hele 1 av 3 studenter er ensomme for tiden (FHI, 2020). Det er et veldig høyt tall, og det er mer enn for resten av befolkningen.

Foto: André Stang Erlingsen

Foreldregenerasjonen har hatt en del hjemmekontor det siste året, men mange har fortsatt hatt en jobb de kan gå til. En jobb der de treffer andre mennesker, får tankene på noe annet og en struktur i hverdagen. Besteforeldrene får vaksiner og kan vende tilbake til hverdagen igjen. For barn og ungdom har det vært vekslende mellom hjemmeskole og fysisk oppmøte det siste året, men man har hele tiden prøvd å tilpasse så barna kan få møte opp på skolen i størst mulig grad. Dette er begrunnet med at ikke alle har det bra hjemme, og man får det bedre når man er sammen med andre. Det er ikke tilfellet for studentene. Fra mars til juni var det full hjemmeskole. På skolen der jeg går hadde vi oppmøte 1-2 ganger i uka fra august til oktober, før alt av undervisning ble stengt igjen. Det er den fortsatt, og det vil ikke bli mer fysisk undervisning før sommeren. Så å si at "det er likt for alle" det er jeg ikke enig i. De typiske studentjobbene som deltidsansatt på restaurant eller klesbutikk er også de som røyk til permitteringer først. Da sitter man igjen med ingenting.

Når man forteller at man er student til de voksne som kanskje studerte for 20-30 år siden får man gjerne høre at studietiden var den beste tiden i livet. Det var en sosial tid med mye gøy og moro. Jeg tviler på at min generasjon sier det samme når vi forteller om studietiden vår til barna våre. Selv har jeg sett vennene mine fra skolen to ganger etter at det stengte i oktober.

Studenter har ofret mye i løpet av pandemien. En halv bachelorgrad eller to tredjedeler av en mastergrad har forsvunnet til corona. De sitter hjemme for seg selv, og om de skulle ta seg en fest for å glemme ensomheten i noen timer er det sånt det blir overskrifter i nettavisene av. Også det å dra hjem i påskeferien har studenter blitt frarådet. Da er det kanskje ikke så rart at ensomheten blir stor?

Foto: André Stang Erlingsen

Jeg har ingen løsning på problemet. Alt jeg kan gjøre er å krysse fingrene for fortgang i vaksineringen, slik at hverdagen etterhvert blir mer og mer normal. Samtidig håper jeg at vi kan bli flinkere til å tenke på hverandre. Jeg tror vi hadde vært tjent med å prøve og se ting fra et annet perspektiv før vi gir en gruppe skylda for utviklingen i pandemien. Ja, det finnes studenter som har spredt corona, men det er det mange andre som har og. Alle har ofret mye det siste året, men hvis vi holder sammen og sprer positivitet rundt oss blir det kanskje litt enklere i månedene vi har foran oss. Det er viktig å prøve og vise forståelse for andre som er i en annen situasjon enn deg selv.

Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram @juliedborresen

Julie

Oppslag i lokalavisa

Heyoo!

Først og fremst, long time no see!! Beklager så mye for det, men har vært så innmari mye som har skjedd de siste dagene - blant annet måtte vi ta med fineste gamlepusen, Ronja, til dyrlegen for å avslutte livet hennes på grunn av nyresvikt. Det har vært veldig hardt, og jeg har prioritert de siste dagene å være med familien og passe på pus <3

Men, pus har det heldigvis ikke vondt lenger nå, selv om det selvfølgelig er veldig rart, trist og tungt! Vi har jo hatt Ronja i omtrent 16 år, så hun har vært med meg gjennom hele oppveksten, og har vel vært med på det meste hahah - en snillere pus skal du se lenge etter!

Nå er derimot hverdagen tilbake, og selv om det er rart uten en pus som går mellom beina, er det fint at dagene ikke stopper helt opp - livet må jo fortsatt leves!

Ellers så hadde jeg jo et intervju for ikke så lenge siden, med Aslak fra Vest-Telemark Blad, som er lokalavisa for Vest-Telemark. Jeg har snakket med Aslak og VTB én gang før i forbindelse med Miss Norway, helt i starten, og det er derfor stor stas at de ville snakke med meg igjen :)

Intervjuet er per dags dato kun for pluss-abonnementer på nettsidene deres, men regner med at det kanskje kommer i papirutgaven også - vi får se!

Om du har lyst til å lese det på nett enn så lenge, kan dere lese det HER!

Klem<3


Har du lyst til å samarbeide med meg? Send meg gjerne en mail på; Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., så svarer jeg så fort jeg kan! Om du er nysgjerrig på reisen min i Miss Norway, er du mer enn hjertelig velkommen til å følge med både her på bloggen, på Instagram og Facebook! Der vil jeg fortløpende legge ut oppdateringer! Ellers så er du mer enn velkommen til å ta kontakt om du har spørsmål, tilbakemeldinger, eller bare har noe på hjertet!<3

Bursdag!

Heisann. En kjapp oppdatering på dagen. I dag har jeg faktisk bursdag! Jeg fyller 26 år. Dagen har vært rolig med feiring her hjemme. Bare vært litt med familie og spist god mat. Ellers har jeg påskeferie nå og merker at jeg er i feriemodus.

Er herlig nå med skolefri, men det er derimot en god del å gjøre i forhold til Miss Norway. Akkurat nå holde jeg på å skrive noen dokumenter som skal bli sendt ut fortest mulig. Så satser på at det blir gjort i løpet av imorgen! Så snakkes vi.

Påskeferie!

IMG_6947

Hei!

Nå er det sent på kveld igjen, og jeg har hatt en avslappende dag! Det er godt nå som jeg har påskeferie å kunne ta noen dager av til å bare slappe av og samle om energi. Man er ikke lat - mat er psykisk smart. Når jeg går tilbake til skolen neste uke så vet jeg at jeg har mye som skjer, og at livet kommer til å fortsette like travelt som alltid - kanskje til og med enda travlere. Derfor tar jeg den tiden jeg har til å slappe av, slik at jeg kan holde meg rutinert ellers.

I morgen så kommer kjæresten min på besøk og det gleder jeg meg veldig til! Jeg har ikke sett han på 1 måned ca. Han skal hjelpe meg å komme i form haha, vi skal jo snart ta bikinibilder til finaleuttaket! Vi skal jogge hver dag og gjøre noen styrkeøvelser. Selvfølgelig må jeg også passe på kostholdet og sove nok! Det er utrolig viktig å ha en god søvnrytme, det er noe jeg ikke er så flink til haha. 

Ellers så har jeg brukt mye tid på å øve på heler og andre ting relatert til catwalk. Jeg har sett på en del videoer også. Det er bare noen få uker til vi skal til catwalkkurs der vi blir vurdert i forskjellige kategorier! Så jeg øver mye nå for å være flink. Ikke bare for poengene, men fordi dette er noe av det viktigste å kunne i pageant - altså å gå catwalk.

I danseverdenen går det litt dårlig nå da studio vi vanligvis trener på er nå stengt for leien av eksterne brukere - derfor jobber vi hardt nå med å finne et studio vi kan danse og øve på. Showet blir mest sannsynlig den 22. April så vi må få øvd! 

Nå går skoleåret mot den travleste tiden med utrolig mange innleveringer, vurderinger og eksamener. Derfor må jeg også fokusere en del på skole for å få til det jeg har lyst til. 

Vil du samarbeide med meg? Ikke nøl med å ta kontakt!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Telefon: 97435364

Instagram: https://www.instagram.com/stephanylarosa/

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på