fbpx

Bilder til semifinaleuttaket

Jeg var i gang veldig tidlig med å finne en fotograf til bildene jeg trenge å ta til semifinaleuttaket. Noen av de første bildene jeg tok var i november 2019 i Oslo. Så tok jeg noen i Tyskland og i Haugesund. Jeg har jobbet med tre forskjellige fotografer. Noe jeg syns var veldig interessant, ved at hver enkel av de jobbe forskjellig med redigering av bilder. Jeg liker å bil tatt bilder av og liker og pose foran kamera. Min favoritt shoot var nok den jeg hadde i Haugesund, og om jeg komme videre har jeg tenkt å samarbeide med han til videre arbeid i konkurransen. Fordi jeg likte måten han redigerte bildene mine mest. Jeg ble også fornøyd med de to andre fotografene jeg samarbeidet med. Ingen av bildene mine tok jeg i studio fordi jeg ville at bildene mine skulle se mer interessant ut og spennende. Og jeg syns at selv om alle disse bildene ble tatt av tre forskjellige fotografer syns jeg de harmonere godt sammen.

Bildene vi skulle ta var cocktailkjole med høye heler, fritidsantrekk, ansikt med skuldre foran og fra siden og idrettsantrekk. På mandag den 10 februar får vi vite hvem som er med i semifinalen noe jeg gleder med sykt til. Jeg har jobbe hardt for å ha komme så lang i konkurransen. Jeg har funnet meg sponsor, får en del presse i det siste og jobber med frivillig arbeid. Mye har skjedd i det siste i live mitt, men jeg er ikke en som gir opp og skal fortsette å jobbe hardt. Tusen hjertelig takk til alle som støtter meg.

Fotografene jeg samarbeidet med var: Daniel Hornberg, Elisa Marie Schluite og Daniel H.

 

Semifinale bilder

Hei alle sammen!

 

Nå er det ikke lenge til semifinale uttaket. Allerede på mandag 10. feburar.

Uttaket er jeg så utrolig spent på. Krysser fingrene for at det går veien!

Har valgt ut noen bilder som skal med til semifinale utvelgelsen. Det kommer et innlegg til i løpet av helgen med en del bilder til.

Mammaen min og jeg bestemte oss for å reise til Sandnes for at jeg skulle ta bilder med fotografen Anthony Simmons.

Alle bildene nedenfor er tatt av den talentfulle fotografen Anthony Simmons.

Instagrammen hans er: @asimmonsphotography

 

Så spent på uttaket nå!

 

Klem Andrea Nicole <3

 

Ps: Ta gjerne kontakt dersom du eller noen du kjenner ønsker å samarbeide.

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Mob: 90804231

En annerledes familie

redigert-right-size-2

Hei igjen 

Idag tenkte jeg og skrive litt om min familie og hvordan det er og ikke ha så stor (menneske) familie.

Min familie består vell sånn ca 90% av dyr. Min familie har aldri vært særlig stor å spesielt ikke etter bestemor, bestefar og min tante gikk bort ifjor jul. Familien min består igjen av mamma, en søster som bor i Usa og "onkel" med 2 fettere og deres nye familie. 

Jeg og mamma har alltid vært glad i dyr å har for tiden 12 dyr som bor med oss. Dyrene våre er vår familie! Det er utrolig mye selskap i vår familie selv om vi ikke alltid har så mye konstruktive samtaler, haha... Det finnes like mye glede, sorg, latter og konflikter i vår familie som i alle andre sin familie bare i vår familie er det viktig og tilgi fort da dette er noe dyrene har som sine evner! Et sekund er dyrene uenige men de har en så god evne til å glemme små konflikter så det er også viktig som dyreeier og ikke ulme og huske på en liten uenighet eller konflikt vi hadde tidligere.

Tilgivelse står sterkt i vår familie og vårt samhold er viktig! 

Jeg tror vi mennesker har mye å lære av dyr! Deres evne til åpenhet og ærlighet står sentralt. Ingen dyr er utspekulerte og de ønsker ikke gjøre livet sur for andre. De kan likevel bli sjalu men de har ikke samme språk som oss så de viser sine følelser åpent og ærlig. 

Å ikke ha stor familie er ingen hinder for meg og jeg ser på det som en evne til å forme min helt egne familie. Vi har kanskje enda mindre konflikter i vår familie enn de som har storfamilie?! Det er uansett viktig og verdsette det man har og ikke alltid streve etter mer da det handler om å gjøre det beste utav de menneskene, dyrene og familien man har. Familie betyr ikke nødvendigvis dele gener det kan også være en god venninne, kjæreste, katten din eller en god nabo som du kan se på som din familie. For i bunn og grunn lever vi alle på den samme jord og familie kan være så mangt. 

 

Takk for at dere leser 

Om du eller noen du kjenner ønsker samarbeide med meg så ta kontakt på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ønsker alle en strålende helg 

Home away from home

God kveld alle sammen :)

Selvom jeg bor på Nesodden er det andre steder i landet jeg også føler en store tilhørighet til, et av de stedene er Kongsvinger. Store deler av slekten på mamma sin side kommer derfra, og det har gjort at jeg har vært der en del oppgjennom årene. Jeg trives veldig godt der og feirer blant annet jul på Roverud hvert år, som jeg er veldig glad for, familien samles og det er alltid så utrolig hyggelig! Jeg anser virkelig plassen som hjemmet borte fra hjemmet. 

For et par dager siden hadde jeg et intervju med en journalist fra Glåmdalen, lokalavisen i området, som ville lage en sak om meg. Det syntes jeg er veldig morsomt og familien min som bor der syntes også det var utrolig gøy å se meg i lokalavisen! 
Hele intervjuet i Glåmdalen kan dere lese her! 


Håper dere alle har en kjempekoselig fredag og at helgen blir enda bedre! 

___________________________
Dersom du eller noen du kjenner er interessert i å samarbeide med meg, send gjerne en mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
(If you or someone you know are interesting in collaborating with me, feel free to send me an e-mail!)  

Facebook: https://www.facebook.com/celestinamissnorway/
Instagram: https://www.instagram.com/cococelestina/

Kvinne og nerd. Hæ?

84581482_204656217598124_5147107426209628160_n

Hei dere!

Så som de fleste vennene mine vet, så er jeg en giga nerd. Jeg pleier ikke å bruke det ordet om meg selv, jeg identifiserer meg med ordet, men så snart man starter å bruke det, føler jeg det blir litt "billig", jeg syntes det mister betydningen rett og slett. 

Hva vil det si å være en nerd?

Folk har forskjellige oppfatninger, men min mest grunnleggende oppfatning er at du er lidenskapelig intressert i noe. Vi har steriotypiske subjects som er by default øremerket som "nerdete" også har vi f.eks fotball fans. Du kan være en fotball fan, også kan du være fotball nerd. En fotball nerd er mer enn kun intressert i å se lag de heier på spille, de har all slags mulig kunnskaper om spillet. En nerd er på skala'n over fan. En nerd går dypere enn det overflatiske. En nerd ønsker å vite alt. 

Noen som er oppslukt av å samle sammen informasjon.  

 

 Akk, det var nok filosofering, her er grunnen til at jeg startet å tenke på ordet nerd i seg selv. 

Nå har det seg sånn at jeg er medlem av Hyperion, Norges forbund for nerder. I denne sammenhengen ble jeg intervjuet av Pegasus magasin. Pegasus er drevet av Hyperion og har masse spennende artikkler innenfor alle mulige nerdete ting. 

 

 

Her er en link til intervjuet♥

https://soundcloud.com/pegasuspodden/selvutnevn-nerd-og-miss-norway-deltaker

 

Makeup Artist?

Hei igjen! 

Noe jeg ikke har snakket så mye om eller kanskje ikke engang nevnt her på bloggen tidligere er at jeg faktisk er utdannet makeupartist. I 2015/2016 gikk jeg nemlig på en sminkeskole i Oslo og tok den utdannelsen. 
Jeg hadde over flere år før det hatt en enormt stor interesse for sminke, og kunne sitte å sminke meg selv i timesvis hver dag for jeg syntes det var så gøy. Jeg lærte masse gjennom å se på videoer på YouTube, men jeg husker jeg derimot var livredd for å skulle ta skrittet videre, og å faktisk søke om å begynne på en makeupskole for å kunne lære enda mer. 
Skolen jeg gjerne ville gå på hadde den gang en høyere aldersgrense enn alderen jeg var og det var et par andre krav jeg heller ikke oppfylte, så jeg hadde ikke så store forhåpninger om å komme inn. Likevel tok jeg sjansen på å søke og til min store glede ble jeg invitert til intervju. Jeg husker jeg hadde en veldig god følelse etter intervjuet, og det med god grunn, ettersom jeg faktisk kom inn!

Det var et veldig hektisk, men utrolig interessant år og jeg lærte så enormt mye. Ikke bare innenfor sminke, men om hele bransjen, markedsføring, om det å være sin egen sjef, om stilhistorie og masse annet. Det var rett og slett utrolig lærerikt og noe jeg absolutt ikke vil være foruten. Det var selvfølgelig veldig utfordrende, og jeg var på den tiden ganske syk også som gjorde løpet ekstra hardt, men jeg kom meg gjennom det med toppkarakterer på alle eksamener, og beviste virkelig for meg selv at jeg kan få til hva jeg vil så lenge jeg virkelig står på og ikke gir opp!

Den dag i dag er jeg fortsatt veldig glad i sminke og det er fortsatt noe jeg bruker mye tid på. Om makeupartist er det jeg vil fortsette som resten av livet derimot vet jeg ikke, men det er absolutt en erfaring jeg er veldig glad for at jeg har! 
Jeg syntes også det er utrolig gøy å lære bort til andre og jeg har fått en ganske stor produktkunnskap oppgjennom årene, som jeg elsker å dele for å kunne hjelpe andre jenter og gutter med å finne de rette produktene for seg. 


I Miss Norway kommer jo også denne utdannelsen veldig godt med da jeg kan legge min egen sminke til for eksempel shoots, og ikke trenger å være avhengig av noen andre. Det merker jeg allerede har vært en stor fordel, og noe jeg er veldig glad for. 

Jeg tenker jeg kommer til å blogge mer om dette tema fremover også, og kanskje komme med noen tips og triks innenfor sminke. Kanskje jeg til og med kan poste en sminkevideo, det er bare å komme med forslag om dere har noen eller om det er noe annet dere vil jeg skal skrive om! :) 


___________________________
Dersom du eller noen du kjenner er interessert i å samarbeide med meg, send gjerne en mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
(If you or someone you know are interesting in collaborating with me, feel free to send me an e-mail!)  

Facebook: https://www.facebook.com/celestinamissnorway/
Instagram: https://www.instagram.com/cococelestina/

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på