fbpx

Endelig jul

ina-2

Endelig har julen kommet, og som jeg har nevnt tidligere så er dette den fineste og koseligste tiden på året for meg. Det er utrolig deilig med noen fridager fra skolen, og tiden skal brukes godt til å samle krefter før det nye året. Jeg har også eksamen rett over nyttår, så det kommer til å bli litt eksamenlesing nå i julen. Jeg er godt i gang, så tror det kommer til å gå veldig bra. Jeg som jobber i helsevesenet må nok belage meg på å jobbe helligdager i årene fremover, så jeg skal nyte fridagene nå som jeg kan. Jeg tror også det kan være givende å jobbe på helligdager, og å være med på å skape glede i andres liv.

Denne julen skal jeg være med familie og venner, og fortsette å skape gode minner sammen. Dette året har gått utrolig fort, og jeg er spent på alt det nye året har å tilby. 

For meg så er julen den fineste tiden på året, men dessverre så er det ikke alle som har den samme opplevelsen. For noen kan julen være en tøff påminnelse på det som kunne ha vært. Så det å se og høre om andres flotte julefeiring kan være vondt. Derfor er det viktig å ta ekstra godt vare på hverandre i julen.

Ønsker alle en god jul, og et godt nyttår.

Kunne du tenke deg å samarbeide med meg? Kontakt meg på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på sosiale medier:

Instagram: Inakollsetb

Facebook: Ina Kollset - veien til Miss Norway 2020

B-day girl/ sneak peek

Heihei

Fotograf: Martin Stamnes

MUA: Makeupbyprimaa

Jeg kom hjem til Drammen på torsdag. Både torsdag og fredag var to hektiske dager, men nå var det min tur til å endelig få tatt bilder. Men dette er mer av en sneak peek bare, hehe. Igår var jeg på photoshoot i 4 timer! Det var utrolig gøy. Jeg brukte Martin som jeg også brukte for 3 år tilbake, jeg anbefaler til de av dere som har lyst til å få fine bilder å kontakte han. Han har faktisk flyttet til Drammen! Så til de av dere som bor i Drammen, så er det bare å ta kontakt med han. Jeg kommer definitivt til å bruke han som en av mine fotografen ut konkurransen :D Dere kan også få kontaktet han gjennom meg, så bare send meg en melding om det er lettere.

I dag har jeg bursdag! Og venter på å få åpna gaver, veldig nysgjerrig på hva jeg har fått! :D Skal holde dere oppdatert i morgen av hva jeg fikk til gaver. Så snakkes vi snart igjen. Til de av dere som lurer, så har jeg fylt 23 år. 

Om du eller noen du kjenner vil samarbeide med meg så ta kontakt på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Eller send melding via https://www.facebook.com/Donjeta-Deli-Miss-Universe-2020-100433771367045/?modal=admin_todo_tour 

Ha en fin lørdagskveld alle sammen! 

Travle uker..

Hei alle ! 

Dagene har vært hektiske i det siste med mye øving til eksamen. Jeg har nå endelig ferie, det trenger jeg nå kjenner jeg. Ellers har jeg trent og prøvd å være aktiv. Det har vært et veldig tøft halvår for meg, men det kjennes godt å leve. Jeg skal vise ukens sitater som jeg syntes er veldig fine <3

"Kindness always comes back"

"The right person will change everything, even time"

"When love is real, it doesn't cheat, lie, pretend, hurt you or make you feel unwanted."

"The universe gave me a relentlessly loyal heart, i could love through lifetimes."

Nå skal jeg egentlig bare slappe av etter lange dager på jobb <3 Ha en fin kveld videre. 

Hvis DU eller noen du vet om har lyst til å samarbeide med meg, hadde jeg satt stor pris på det.

Send mail til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Instagram: victoria_emilie

Facebook: Victoria Løken og "Victoria - veien til Miss Norway 2020"

Hvordan jeg fikk Miss Universe håret

UNI2019_01405

Hei fine dere! Nå er jeg akkurat kommet hjem fra min livs største opplevelse Miss Universe. Jeg har hatt det så gøy og gleder meg til å dele historien min med dere.

Mange av dere har spurt meg om hvordan jeg fikk så fint hår til finalen, og jeg blir så glad for de fine kommentarene deres. Dere er fantastiske!foto: Alex Mertz

Nå har jeg testet ut Hairtalk extensions i en måned og jeg er overaskende fornøyd med kvaliteten. Etter tidligere skrekkhistorier med misser hvor extensionsene faller av rett før finalen, var håret mitt i trygge hender hos A- salong før avreise. 

Under Miss universe har håret mitt blitt stylet flere ganger om dagen og noen ganger opp til tre stylister på en gang. Håret har blitt revet rundt i alle kanter, likevel holdt tape extensionsene. Håret ser i dag like fint ut og ingen fester har falt av! Det er helt utrolig. Hvorfor jeg sier det er utrolig er fordi håret virkelig har blitt satt på prøve på Miss Universe og må si det bestod. Det tar rundt en timer og sette på festene, så klippes håret til. Jeg gikk til flinkeste Line på A-salong Sørlandssenteret. Her fikk jeg stript håret først. Jeg har lenge gått til forskjellige frisører som fører til at håret mitt var flekkete, så det var godt å legge ansvaret i profesjonelle hender og endelig få en fin og jevn farge på hele håret.  Deretter ble jeg satt i en god massasje stol! Hvor digg er ikke det etter en lang og slitsom dag og så full spa feeling med massasjestol og massasje i hode? Hvis det er noe man skal se etter når man går til frisørsalong er det massasjestol, haha. 

Etter en god hodebunns -og ryggmassasje, var påsetting av extensions. Jeg brukte fargen nr25, som frisøren farget med colour plus silver dråper, for at fargen skulle passe perfekt. Frisørene er dyktige å hjelper deg med hvor mye gram extentions man trenger og hvilken farge. 

foto: Tobias Rysstad

Håret blander seg perfekt inn i håret og gir ekstremt naturlig resultat. Jeg kan verken se eller kjenne at jeg har på håret, annet enn at de er lengre enn jeg er vant med. 

Det som gjør Hairtalk helt unikt i tillegg til at håret er en av den beste kvaliteten, er den unike løsningen rundt festesystemet. Håret ivaretar brukerens eget hår og sørger for optimal beskyttelse og minimal slitasje. Hairtalk varer i rundt 1 år, alt avhengig av hvordan man behandler dem. Om man er flink med å bruke riktige produkter som følger med som Hairtalk og fletter det om natten, kan det vare lengre. Extentioene bør heises opp etter 6-8 uker. Det er fordi håret gror og da kommer festene lengre ned. Nå skal jeg nyte å ha langt hår i hele 4 uker til, så blir det nok og sette de på med en gang igjen.foto: Tobias Rysstad

Om du har lyst til å prøve ut Hairtalk extenetions eller ønsker og freshe opp håret i jula, kan du kontakte A-salong på tlf. 959 60 600 eller ta turen innom Sørlandssenteret. A-salong finner du i 2.etasje. Du kan også bestille direkte frisørtime fra deres hjemmeside ved å trykke HER. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært mer fornøyd med en frisørsalong!

Det er jo også en veldig fin julegave med et gavekort på ny klipp eller hårprodukter, til dere som er som meg og enda ikke har kjøpt en eneste julegave. foto: Tobias Rysstad

Hva synes du om Miss Universe håret? Gjerne legg igjen en kommentar om hva du synes.

Ha en fin kveld videre!

Gjerne følg meg på instagram: helene_abildsnes

Eller min facebookside: https://www.facebook.com/Helene-Abildsnes-Veien-til-Miss-Norway-2018-171002526786394/ For og følge meg underveis i konkurransen :)
 
Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..
 
Foto coverbilde- Patrick Prather

 

Den siste tiden

Hei alle sammen!

 

Endelig er den etterlengtede juleferien kommet. Gleder meg så mye til å kunne slappe av og julaften spesielt. Kan ikke vente til julemiddagen og bare det å få ha en skikkelig koselig feiring med familien min.

Smiler altså stort for juleferie!:D

 

 Skal fortelle dere litt om hva som har skjedd i den siste tiden.

 

Det første jeg ønsker å begynne med var at jeg har endelig fått lappen! Den 27. november skjedde dette. Utrolig gøy å herlig og endelig kunne kjøre.

Før oppkjøringen min var jeg nervøs, men etter at jeg satt meg i bilen og sensoren var så hyggelig, roet jeg meg helt og bare nøt hele førerprøven.

Her er et bilde av meg rett etter at jeg bestod førerprøven.

 

 

På HTG klarte vi også å samle inn 113 000kr til strømmestiftelsen ved salg av julekalendere. Er så stolt over at vi i strømmekomiiteen klarte å lage så gøye kalendere med utrolig mange gode premier. HTG elvene har også vært så flinke å selge kalendere som førte til at vi klarte å samle inn så mye. Herlig å kunne støtte med så mange penger til en så god sak!

Her er bilde av kalenderen vi fikset.

 

Tok også opp naturfagen fra Vg1, siden jeg ikke var så veldig fornøyd med karakteren min der. Privatisteksamen var utrolig nervepirrende og langt i fra det morsomte jeg har gjort. Eksamen foregikk slik at jeg kommer dit og får vite oppgaven min 45 minutter før jeg skal inn å snakke om dette med en eksamnitaor og en sensor. Dette betyr jo at jeg egentlig må kunne det meste fra hele boka for å klare det.

Fikk oppgave fra det kapittelet jeg sliter mest med som er kjemi, men klarte å komme meg opp en karakter ekstra i faget og er så utrolig fornøyd og glad at jeg klarte dette. Øvde i mange uker, mange timer til dagen! En ting er sikkert, hard jobbing lønner seg!

Her er meg noen minutter før jeg skal inn og ha selve eksamenen.

 

 

Klem Andrea Nicole <3

 

Ps. Dersom du eller noen du kjenner ønsker å samarbeide med meg ta gjerne kontakt.

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Mob: 90804231

1+1=?

79732218_2436250616503698_392764081930502144_n

Hei dere!

Jeg ønsker å fortelle dere en liten historie om meg selv. 

Både jeg og lærerene mine visste at jeg slet med matematikk fra første dag, siden den gang har jeg slept meg gjennom skolegangen. Det har vært gruelig, jeg har alltid ønsket å være skoleflink, men for å være ærlig har jeg vært ganske middelmådig. 

Nå har det seg sånn når jeg gikk mitt siste år på VGS endte jeg med å stryke i 2P-Y Matematikk. Det gjorde altså at jeg ikke fikk generell studiekompetanse. Jeg har alltid visst at jeg ønsket å ta høyere utdannelse, det var aldri et spørsmål om jeg ikke skulle fortsette. Men altså dette satte planene mine på en liten pause. Jeg har nå vært privatist i snart fem år! Jeg har tatt den samme eksamenen om, og om igjen. Denne matematikk prøven. Det er mange som har påpekt hvor bra jobba det er at jeg ikke har gitt opp, jeg er ikke imponert, for meg falt det meg ikke inn før noen sa at det var en mulighet, men jeg er målorientert. Jeg er ganske sta, og som jeg har funnet ut, så er jeg også ambisiøs. Jeg såg venner og bekjente yngre enn meg, gå forbi meg akademisk med letthet. Den svei litt. Jeg spørte meg selv "Jeg er ikke dum. Så hvorfor klarer jeg ikke å komme meg videre?" Jeg har noen lærevansker, det er ingen skam, og jeg har aldri vært noe særlig flau over dette. Og hvis noen av dere også har det, vit at dere heller ikke skal skamme dere over dette. Du er ikke dum, du er bare litt dårligere i noe skolesystemet har satt som et gjennomsnittlig mål. Hjernen er en fantastisk sak, og som regel har hjernen veid opp for lærevanskene med en annen egenskap.

Folk sier "Alle gode ting er tre", vell, jeg strøk den tredje gangen. Nå i høst gikk jeg opp for fjerde gang, jeg fikk tilpasset eksamenen min fra kun skriftlig, til skriftlig-muntlig. Man kan lett si at det hjalp. JEG FIKK FIRE! Jeg kunne ikke tro det, jeg har endelig generell studiekompetanse.

Nå er bare spørsmålet, hva skal jeg studere?

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på