fbpx

It Is Almost Here

Hei alle sammen (everyone). We are halfway to the final.

Up until now, this competition has taught me how to put myself out there instead of hiding and shying away. I am also learning how to market myself. That is a big deal for me because it is something I really need to know. I don’t think I have gotten so much 'no' in my life since this all started, however as they say; 'nothing good comes easy' therefore I’m going to keep trying until I get 'yesses.'

It may seem like an easy competition but everything we are doing counts; from blogging weekly, to getting a media courage, to volunteer work and finding a sponsor. The toughest for me is finding a sponsor, nevertheless, I have found a potential sponsor. By April hopefully, that will be signed and checked. 

I still remember the feeling I had when I read the very first email, welcoming me as a contestant. I was over the moon, to say the least! I'm super grateful for this opportunity and what I have learned so far. I'm looking forward to greater things to come. 

If you ever thought about competing in this pageant or any other pageant for that matter, I say DO IT. 

1. You won't regret it.

2. It challenges you in a good way.

3. It helps boost your confidence even more.

We are a few days away from knowing who out of 20 contestants will make (or not make) the semifinal. I am keeping my fingers crossed as we wait, more focused and ready to work for this crown. 

Thank you all for the support, generally. I appreciate you! 

Photos: Jørgen Kvam 

Trenger du en modell eller hjelp med å markedsføre din bedrift?

Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Sjekk ut min Instagram på:@menitawinnie_

Og Facebook Tenne Cooper

 

Like always, thank you for stopping by.

With love, 

Winnie Tenne Cooper

Semifinaleuttaket 2019

No er det bare få dager igjen til semifinaleuttaket. Vi er 20 flotte deltakere som blei valgt i førsteuttaket. Og no vokser spenning på hvem av oss som kommer videre.

Alle tror at det er enkelt, men det er ikke det. Du må gjøre mye arbeid for å lykkes i ein slik Missekonkurransen.

 Og vi kom så langt i konkurransen at vi har tatt profesjonelle bilder.

Bildene er tatt av fotografen Daniel Millan

 

Tusen takk alle sammen som leser bloggen min og støtter meg i denne konkurransen.

Ønsker du samarbeid med meg? Ta gjerne kontakt med meg på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 Instagram: https://www.instagram.com/karinka_razeva/

Facebook: https://www.facebook.com/karinka.razeva

Slik får du motivasjon

IMG_4347-2

Jeg merker at at det er mye som skal gjøres framover. Jeg jobber med skole for å forberede meg til eksamen som ikke er altfor lenge til, jeg jobber med å finne sponsorer, skaffe meg presseoppslag, og mye annet i Miss Norway. Jeg tar meg gjerne en treningsøkt oppi alt dette, samtidig som jeg skal ha et privatliv sammen med familie og venner. Jeg skal være ærlig og si at motivasjonen synker til tider, men da gjør jeg det jeg kan for at den skal komme på plass igjen. Det er ikke bare meg som opplever dette - det er noe alle kjenner på, enten om de vil si det eller ikke. Å føle seg umotivert er noe av det kjedeligste jeg vet om. Det er da jeg må finne mine egne metoder som gjør at jeg får motivasjonen på topp.

Når motivasjonen ikke er på plass, er det lett for å ikke orke å utføre gjøremålene dine. Motivasjon er drivkraften til handling. Det er svaret på hva som får deg til å gjennomføre ulike handlinger og aktiviteter, og hvordan du gjør dette. For å nå bestemte mål slik at du kan oppnå ønskede resultater, må du sikte på det du skal klare. Sett deg et mål og fokuser på det. Motivasjonen styrer atferden din, og påvirker ditt humør og energinivå i hverdagen.

Det skilles mellom to typer motivasjon: indre og ytre motivasjon. Indre motivasjon er den naturlige lysten som kommer innenifra, at du vil og har lyst til å gjøre noe. Du er mer interessert, kreativiteten settes i gang, du blir mer utholdende og fleksibel, i tillegg til at du trives bedre. Det er din nysgjerrighet. Ytre motivasjon kommer fra ytre påvirkninger og omgivelsene, der du blir motivert av forpliktelser og forventninger.

For at du skal få motivasjon på en naturlig måte, må du kjenne på din egen selvbestemmelse, føle at du har kompetanse, og at du har relasjoner til andre mennesker. Når du lærer og får til noe nytt, får du mestringsfølelse. Da føler du gleden av det du har klart, du får også god selvfølelse, og det kjennes godt. Dette ligget naturlig i oss, så det gjelder bare å finne ut hva som funker for deg :) For at jeg skal holde motivasjonen oppe, liker jeg å si til meg selv at jeg får til det jeg bestemmer jeg for, jeg er god nok som jeg er, og jeg duger til det jeg vil!

Hva gjør du for å få motivasjon? Og hvordan opprettholder du motivasjonen din?

Foto: Iselin Jamne

 

Jeg er på utkikk etter samarbeidspartnere. Dersom du vil vite hva jeg har å tilby, kontakt meg på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Min Instagram: theajamne

Min Facebookside: Thea Jamne

Blodmåne !

Har noen av dere sett en blodmåne i virkeligheten?
 

Hvis ikke, så er det kanskje noe av det vakreste jeg noen gang har sett!

For en liten stund siden var det tiden for blodmåne igjen, og jeg har sett mange bilder av det og hadde så lyst til å se den. Jeg tittet etter den mens jeg var her I Norge, men så den ikke, og trodde sjansen min var borte, så jeg mistet håpet. :(

 

Men, når jeg var I Alicante, noen timer senere, dukket blodmånen opp! Jeg var ikke forberedt I det hele tatt, så jeg ble veldig sjokkert for å si det sånn.

Uansett, det var noe av det beste jeg noen gang har sett! Den var kjempe stor, nesten så jeg kunne tatt på den, og knæsj rød! Jeg ble overlykkeligfordi jeg trodde jeg aldri skulle få sett den med egne øyne.

 

Jeg anbefaler alle å holde et øye med månen under neste måneformørkelse, om dere ikke allerede har sett dette, for jeg ble ihvertfall veldig imponert.  Jeg er en jente som elsker å se på himmelen og drømme meg bort, og har alltid hatt en liten drøm om å reise opp I verdensrommet, og være der og nyte utsikten. Når jeg ser sånne fenomen som blodmåne, får jeg bare enda mer lyst til å reise opp dit og utforske verdensrommet!
Ifølge nettet så er neste blodmåne i 2021.
For å si det sånn, neste gang skal jeg ha kamera klart og ikke bare mobilkamera for å få best resultater ut av bildene :)

 

   Følg meg gjerne på mine sosiale medier!

Instagram: Simat_al

Facebook: Simat Al-Kuhaili - Veien min til Miss Norway 2019

  

Jeg søker samarbeidspartnere, 
dersom du ønsker et samarbeid med meg eller om du har noen spørsmål
kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..
 Facebook: Simat  Mobil: 95062949

Dette gjorde vi i La Fortuna!

Nå er vi på vei til San José, før vi skal videre til Cuba. Vi har just vært i Tamarindo hvor jeg fikk prøvd meg på surfing for første gang. Jeg trodde ikke jeg skulle klare å stå på brettet første dagen, men den tredje gangen jeg prøvde, så klarte jeg det. Det så absolutt ikke noe bra ut, men gøy var det!

Tidligere denne uken fikk vi virkelig oppleve La Fortuna. Vi tok en dagstur hvor vi fikk badet i varme kilder, så vulkaner, badet og gikk over henge broer. For å si det mildt var vi helt ødelagte i to dager etter denne turen.

Søndag reiser vi til Cuba og der er det som Norge på 60-tallet. Dette gleder jeg meg til å se med egne øyne. Jeg har jo også funnet ut at jeg elsker å surfe, så dette skal jeg utnytte så godt jeg kan før jeg kommer hjem!

Jeg tror det kommer til å bli litt spesielt og reise til Cuba, fordi det er stor kulturforskjell fra de andre landene vi har vært i. For eksempel så er Cuba et Kommunistisk land og får veldig lite lønn. De får en lønn på 40 dollar i måneden, men de har også gratis skolegang. Så jeg gleder meg til å lære mer om Cuba Hvis det er et land man må reise til før det er for sent, så er det hit.

Ha en fantastisk helg!

Følg meg gjerne på andre sosiale medier:
Instagram: helene_abildsnes
Facebookside: https://www.facebook.com/Helene-Abildsnes-Veien-til-Miss-Norway-2018-171002526786394/


Ønsker du et samarbeid med meg som kan være med å øke din virksomhet? Gjerne kontakt meg på mail for å høre hva jeg kan tilby: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Tankens kraft

hndveske-stende www.aj-angelsphotography.com

 

Hei igjen dere, håper alle har en fin dag!

Det snakkes mye om krav til oss ungdommer for tiden. I ordet krav ligger det også forventninger, forventninger til oss som ungdomsgruppe og som enkeltindivider om å prestere, men også om å stadig være i utvikling.

Jeg velger å tenke at det er fint at noen har forventninger til meg, det betyr at de har troen på meg og at jeg kan få til ting. For meg er jo det både flott og motiverende at noen har troen på meg!

Så er det jo slik at det noen ganger kan oppleves som man får for mange krav, men er det egentlig slik eller er det forventninger og krav vi pålegger oss selv?...

Uansett er det viktig å lære seg å sette grenser for seg selv, reflektere over hva som er viktig for meg, og hva er konsekvensene av å ikke oppfylle eventuelle krav? Vi må lære oss å prioritere hva som er viktig, viktig for akkurat meg! Det er ikke slik at alle rekker alt, det er bare noe vi tror. Vi må ta valg. En litt kjedelig skoleoppgave kan være et eksempel på et valg man må prioritere framfor en tur ut med venner, men igjen er det hver enkelt som må få lov til å gjøre sitt valg for hva som er viktig i deres liv.

Foto: www.aj-angelsphotography.com

Jeg er blitt meg bevisst på hvordan jeg takler de forventningene jeg stilles overfor, svaret for meg ligger i hvordan jeg faktisk velger å tenke.

Jeg er en vanlig skoleelev som er i ferd med å avslutte videregående skole, og hver dag møter jeg krav om oppgaver, tester og innleveringer. Det er ikke slik at alle disse oppgavene oppleves umiddelbart med glede og motivasjon; Jippi en ny oppgave! Nei, tvert imot, de kan oppleves som kjedelig og nokså umotiverende å starte på. Men så er det vel slik for folk flest at man ikke kan forvente at hverdagen bare består av gøy og moro, noen ganger er det nettopp slike oppgaver som er med på å utvide mine kunnskaper og gi meg sjansen til å oppleve både nye erfaringer og ny mestring. Ny livserfaring og ny kunnskap, det er motiverende for læring!

Tankene mine, eller tankens kraft, er med på å påvirke hvordan jeg velger å ta utfordringer og å nå nye mål, i stedet for å føle meg irritert og stresset over krav som jeg blir pålagt gjennom skole og livet for øvrig.  Det å tenke positivt og våge å ta utfordringer, planlegge egen dag og aktivitet, letter hverdagen og gir meg mestring og framgang!

Mitt motto er å tenke;

JEG KAN, JEG VIL, JEG FÅR DET TIL!

GRIP DAGEN-DEN ER MIN!

Foto: www.aj-angelsphotography.com

Om dere øsnker å samarbeide med meg, kontakt meg gjerne på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg gjerne på mine sosiale medier:

Instagram: henriettejhauge

Facebook: Henriette J. Hauge

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på