fbpx

Modellkurs

Modellkurs

For noen uker siden var jeg på modellcasting for et modellbyrå. Castingen ble holdt av eieren av firmaet. Castingen gikk bra og jeg ble invitert videre til modellkurs.

Modellkurset ble holdt i går og varte i over fem timer. Først var det et lite introduksjonsforedrag om byrået og eieren. Resten av kvelden gikk på å lære om positurer og hvordan man skal ta seg ut foran kameraet.

Vi var litt over tjue stykker på kurset. En og en skulle prestere foran eier som også var kursleder. Først skulle vi vise frem en enkel pose, og på slutten av kurset gikk vi catwalk med fire poseringer.

Til kurset måtte vi ta med tre antrekk. Et casual, et black tie og et valgfritt som skulle si noe om oss selv. Vi ble også fotografert flere ganger i løpet kurset.

Det som skjer fremover er at det blir testshoot med byråets egen fotograf. Jeg synes kurset var vellykket og jeg gleder meg masse til testshooten.

Osee

 

 

Neste steg?

Foto; David Lewis

Hei igjen. 

Som jeg nevnte på forrige innlegg, så hadde jeg photoshoot på torsdag. Uff, jeg håpet på at det skulle være litt varmere. Men jeg tok feil. Men det stoppet ikke meg for å smile i vei. Vannet var faktisk veldig kaldt, ja, dere leste riktig. Dere ser at jeg gikk ut i vannet, jeg kunne ikke føle føttene mine etter at jeg gikk ut av vannet igjen. Etter at jeg var ferdig med photoshoot, så måtte jeg varme meg i hvertfall 10 min i bilen. Før jeg da kunne kjøre hjemover igjen. David Lewis er en veldig flink fotograf. Jeg anbefaler de som vil ha fine bilder som bor i Oslo å kontakte David. Han var veldig flink til å hjelpe meg, og kom med tips. Så tusen takk David Lewis for torsdagen, jeg koste meg veldig. Og takk for fine bilder. 

Neste steget er å gjøre mitt beste før finaleuttaket. Dette blir spennende. 

Nabolandet

Hei. 

"Nabolandet", hva mener jeg med det egentlig? Jo, denne gangen, så har Albania skrevet om meg. Altså nabolandet. Det er så koselig med støtte fra forskjellige mennesker. Det er noe man faktisk setter stor pris på. Er litt treg til å blogge disse dagene, men har vært litt mye å gjøre. Men skal bli bedre til det igjen. 

 Her får dere se linkene å. http://telegraf.al/kulture/donjeta-deli-bukuroshja-shqiptare-qe-trondit-norvegjine

http://www.citynews.al/2016/03/donjeta-deli-bukuroshja-shqiptare-qe-tronditi-norvegjine/ 

Vet ikke hvordan helgen deres starten, men min startet helt fantastisk. Hadde photoshoot på torsdag, forteller mer om opplevelsen når jeg legger ut bildene.  <3 

What's next?

What's next?

Hei! ♥

 

Håper alle har fått en fin start på helgen! Det er en liten stund siden jeg har blogget nå, og det er fordi det er så mye som skjer om dagen. Jeg har vært bortreist i to uker, hvor jeg har hatt photoshoot og filmet presentasjonsvideo til finaleuttaket. I løpet av de to ukene har jeg fortsatt med å kontakte pressen her i Norge, og det har gått bra. Til uka skal jeg på to radiointervju, og jeg gleder meg masse! Jeg nevnte i forrige innlegg at jeg var på intervju hos Radio Telemark, og at intervjuet skulle bli publisert et par dager etterpå, men dette var ikke tilfellet likevel. De hadde mye å gjøre i påskeferien, så dette intervjuet blir publisert i neste uke! Morro! 

 

Jeg legger ved noen bilder fra photoshooten jeg hadde da jeg var i Bosnia. Temaet var naturen, og vi fokuserte på at bildene skulle være naturlige. Vi tok bilder i flotte omgivelser, og var svært heldige med været den dagen vi hadde shoot. Håper dere liker bildene! Presentasjonsvideoen kommer også om ikke så lenge! 

 

Ha en fortsatt fin helg! ♥

 

 

  

Photoshoot BTS

I påsken har jeg vært å besøkt mine besteforeldre i Vesterålen, alltid godt å komme til de!
Fint å koble av å bruke tid sammen med familie.
Men har ikke bare vært på latsiden, har også fått til en shoot mens jeg var der med Hege Abrahamsen, veldig flink!
Og vært rundt på sponsorjakt, så da får vi se om hardt arbeid lønner seg.

Her er to BTS video, og ferdig bilder.





Fotograf: Hege Abrahamsen, Studio Bris. 





God helg alle sammen! :-)

Presentasjonsvideo - behind the scenes

Presentasjonsvideo - behind the scenes

Foto av Joachim Goa Steinbru

Hei!

 I dag ble jeg ferdig med filmingen av presentasjonsvideoen min! Det var mye mer arbeid enn jeg hadde trodd. Vi brukte rundt 6 timer nesten hver dag. Det er litt morsomt hvordan tiden flyr når du har det gøy - og jeg hadde det helt klart gøy. Jeg har alltid elsket å være foran kamera (spesielt film) og som liten var den store drømmen å bli en skuespiller, hehe. Så jeg fikk prøvd meg skikkelig i løpet av denne uken, iallfall. Filmingen var utfordrende på mange måter, for alt måtte jo være på plass! MUA, stylist, locations (og tillatelse til å bruke disse), fotograf, outfit og "manus". Men vi klarte det jo til slutt!

Jeg fikk også tatt noen bilder underveis, som jeg gleder meg til å vise dere. I tillegg har jeg et par bilder liggende fra en shoot med Egidijus Narvydas som jeg tenker å publisere snart.

Stor takk til MUA Dijana Joksaite og Indre Paulauskaite, hårstylist Victoria Mikulina Emberland, designer Glenda Jensen og fotograf Joachim Goa Steinbru for deres hjelp under "produksjonen" av den kommende presentasjonsvideoen.

Foto av Egidijus Narvydas (fra tidligere shoot)

 

- Jennifer

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på