fbpx

Catwalk-kurs i 8 timer

Bildet overfor ble tatt av Knut Yrvin

Hei alle sammen.

Håper helgen var like bra for dere som for meg. Eller kan jeg si at helgen min var bra? Helgen for meg var helt grei, ganske slitsomt! Igår var jeg og noen av de andre semifinalistene på kurs i 8 timer. Ord kan ikke beskrive hvordan det egentlig er å gå på høye sko, føttene ble såre og hovnet. Men jeg lærte så mye igår, bare det å være der igår ga meg mer motivasjon. Kursholderen Martine (fjorårets vinner), var veldig hjelpsom. Hele dagen i går var lærerikt.Mye vi måtte huske på. Jeg har vært igjennom dette engang før, men denne gangen gikk det bra. For 3 års siden da jeg var deltaker i Kosovo, måtte jeg ta av meg høy-hælene, så finne frem ispose. En sånn dag glemmer man aldri. Føttene var så vonde og hovna.

Så jeg er veldig glad for at det gikk bedre denne gangen, var litt redd for at det samme skulle skje igjen, men heldigvis klarte føttene seg denne gangen. :D

Vi gikk gjennom noe som kalles (Slow walk), dere ser bildet under. Det er noe jeg husket jeg var gjennom for 3 år siden, men det er en stund siden. Så var godt å få øvd litt på det igjen. Det er masse jeg må fortsette å trene på, hvis jeg vil nå til topps. Etterhvert kommer jeg til å dele noen bilder/videoer med dere, så bare følg med videre! ^^  

Ha en fin søndag

 

Catwalk Kurs Med Vinneren av Miss Norway 2015.

Catwalk Kurs Med Vinneren av Miss Norway 2015.

Foto: Knut Yrvin.

Hei,

I går var 15/24 semifinalister på catwalk kurs i Oslo på Åpen Scene. Det startet kl. 10:00 og varte helt til kl 18:00. Det var utrolig hyggelig å møte flere av de andre semifinalistene, og bli litt bedre kjent med de (se bildet over). Martine Rødseth, som var fjorårets vinner, var instruktøren vår. Det er så gøy å se på henne gå, for det ser ut som hun bare flyter over gulvet helt uanstrengt. Det er en ting å klare catwalken, en annen ting å få det til å se enkelt ut. Det er jo så mye å tenke på. Hælene skal være høye, gangen skal være rett, det skal se feminint ut, en må passe på ansiktsuttrykk, poseringer og turns. Legger en på litt krydder, må en i tillegg tenke på ulike måter å snurre på. Det er litt forskjellig hvordan man går catwalken i bikini, aftenkjole og casual. På den casual'e catwalken kan du velge litt selv, men under kan du se en helt basic uten krydder:

Dette er bikiniwalken, og på vei tilbake skal det også være ilagt en halvsnu:

I aftenkjole er det slow walk som gjelder. Jeg har dessverre ingen film av det nå, men da skal du gå veldig sakte, så da er det viktig å holde balansen. Jeg merker jeg er sliten i beina i dag, men overraskende nok fikk jeg ikke så vondt i beina før den siste timen. 8 timer catwalktrening merkes på kroppen, og jeg begynte faktisk til og med å hovne opp i henda.

GOD SØNDAG!

 

Catwalk kurs

Catwalk kurs

God formiddag og god søndag! Jeg håper helgen deres har vært fin. I går var jeg på catwalk kurs med Miss Norway. Det var lærerikt, gøy og ganske slitsomt. Føttene var både hovne og såre etter åtte timer på høye sko. Har dere noen anelse hvor vanskelig det egentlig er å ha rak rygg, gå fint, se rett frem, snurre rundt, kaste på håret og smile samtidig? Vel, jeg kan fortelle deg at det er så utrolig mye vanskeligere enn det ser ut. I tillegg er det ikke ”vanlige” høyhælte sko, men SKYHØYE sko med SUPERTYNN hel. Så dette må jeg øve mer på fremover. Heldigvis var kursholderen Martine (vinner av Miss Universe Norway 2015) veldig hjelpsom med tips til hva vi trengte å øve på. På bildene nedenfor ser dere noe som kalles ”slow walk.” Det er den typen gange man går når man har på seg lang aftenkjole. Balansen blir virkelig satt på prøve når man går sakte, på høyhelte sko og skal se rett frem. Her gjelder det å øve, øve, øve, så blir jeg flink til slutt. Bilde ovenfor er tatt av Knut Yrvin.

Videosnutter



Fikk dessverre ikke deltatt på catwalk kurs, men øver så mye jeg kan hjemme!
Enda en lang vei å gå men merker at det blir litt lettere for hver gang.
Her er litt video fra dagens øving :-)





Ønsker alle god helg!!

Neste uke kommer presentasjonsvideo ;-)



Foto: Nicolai Saxegaard

Du er ikke god nok

Hei!

Da er jeg ferdigpakket og venter på flybussen. Om litt er jeg i Oslo, der skal jeg på catwalk-kurs med Miss Norway. For å være helt ærlig, er jeg nok litt nervøs. Sommerfuglene begynner å kile i magen. Jeg er nervøs fordi jeg er redd for å tabbe meg ut. Redd for å si eller gjøre noe dumt. Redd for å være helt håpløs på catwalken. Men innerst inne, vet jeg at det ikke kommer til å skje. Jeg vet at jeg kan klare dette. At dette er bare enda en utfordring, enda en prøvelse og enda en "hump" i veien som jeg er nødt til å komme meg over. Ja, ikke misforstå meg nå - det er ikke catwalken jeg refererer til; det er frykten for å ikke være god nok. 

Jeg er ikke alene om denne følelsen. Det er mange som sliter med følelsen av å ikke strekke til. Enten det er på skolen, i hjemmet, jobben eller sosialt. Vi lever i et samfunn hvor vi hele tiden skal prestere. Og bra er jo det: samfunnet oppfordrer oss til å jobbe hardt for å bli en bedre versjon av oss selv. Men går det av og til for langt? Presser vi oss selv for hardt? Vi skal trene, ha gode karakterer, god utdanning, god jobb, fine klær, mange venner og være aktiv i sosiale medier. Vi skal være den beste versjonen av oss selv - nesten hele tiden. Det er litt sykt, når du tenker over det. Når skal det bli nok å bare være seg selv?

Det er ingen andre jeg heller vil være enn meg selv. Dette tok meg en stund å lære, men det var Miss Norway som banket det inn i hodet mitt. Ikke bare Miss Norway, men også Miss Universe legger vekt på å ha god selvtillit og å ha troen på seg selv. "Confidently beautiful" sier regjerende Miss Universe, Pia Wurtzbach. Du må akseptere deg selv slik du er (med dine gode og dårlige sider). For det er da frykten forsvinner. Når du endelig har akseptert deg selv for akkurat den du er, vet du at du er god nok. Da vet du at du strekker til. Det er også når du lærer å akseptere deg selv at du ser hvor sterk og flott du egentlig er.

Du kan også være "confidently beautiful", det vet jeg at du kan. Jeg skal prøve så godt jeg kan å være det selv når jeg inntrer "catwalken" i helgen.

 
Foto: Henriette Time hos Studio Hjelm

- Jennifer

Busy schedule

Busy schedule
Hei, og god fredag! ♥
 
Endelig er det fredag, og jeg merker at jeg er veldig klar for helg! For øyeblikket sitter jeg på skolen og jobber med bachelor, men tok meg en liten pause for å skrive et kort innlegg om hva som er i vente i helgen og til uka, slik at dere får en liten oppdatering. Finaleuttaket nærmer seg med stormskritt og det er mye som står på planen fremover. 
I morgen er det duket for catwalk-kurs med de andre deltagerne, og det gleder jeg meg til. Jeg er jo 185 cm høy, så dere kan tenke dere hvordan det blir med høye hæler som er på 12-15 cm! Ler litt bare av tanken, haha! Det blir i hvert fall hyggelig å se igjen de man ble kjent med fra vi var på kurs i fjor, i tillegg til at vi får bli kjent med de man ikke har fått møtt enda! 
 
Til uka skal jeg ut og reise, hvor jeg skal ha photoshoot og sette sammen presentasjonsvideo. Hvor jeg skal, får dere vite mer om til uka! Følg med på Instagram (@dzenanaalic), for der vil det være jevnlige oppdateringer! Fotografering og filming skal foregå ute i naturen, så det blir spennende å se hva vi får til. Under teksten legger jeg ved et lite bilde som gir en liten indikasjon på hvor fotografering og filming skal foregå. Jeg gleder meg veldig!
 
På søndag skal jeg fortelle dere litt om hvordan kurset gikk på lørdag, så stay tuned! 
 
Til slutt vil jeg bare ønske dere en riktig god helg! ♥
 

Hello! ♥
 
Friday is finally here, and I notice that I'm quite ready for the weekend! I'm at school at the moment working on my bachelor, but I had to take a quick break to write a short post about what's in store for the weekend and the upcoming week. Tomorrow I'm going to Oslo to participate in a catwalk-course with the other contestants, and I can't wait! I'm 6 feet tall, so you can only imagine how this will look like and be with 4-5 inch heels! I'm laughing a bit just by the thought of it, haha! It will be nice to see the other contestants again. 
 
Next week I will be traveling, but I will not tell you where I'm going quite yet! What I CAN tell you is that there will be a photo shoot and filming of a presentation video for the competition. Both of these will take place outdoors, so it will be interesting to see what we can achieve. Under the text I have attached some photos that gives a small indication of where the photo shoot and filming will take place. I'm so excited! Follow me on Instagram (@dzenanaalic), for regular updates! 
 
Finally, I just want to wish you all a great weekend! ♥
 
 
 
 
 
 
                                          Vakkert, ikke sant? / Beautiful, right? 
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på