fbpx

Byen min- en by full av historier og gamle minner!

Og der var føttene mine plantet på norsk jord igjen etter å ha tilbragt noen fantastiske dager i Val Di Fiemme, Italia og Tour De ski 2016! Det er ikke til å legge skjul på at jeg er litt over gjennomsnittet interessert i ski-særlig langrenn! Åh, finnes det noe bedre enn å spenne på seg skiene og gå en lang tur ute i snødekte omgivelser? Nei, jeg kommer ikke på noe akkurat nå. En vinter hvor dette er mulig er i følge min mening Norge på sitt aller, aller beste.

Det å få ta del i det som til syvende og sist ble en norsk folkefest i Italia var helt fantastisk! Å stå 2 meter fra skisporet på toppen av "monsterbakken" var en utrolig opplevelse og det kan virkelig ikke sammenlignes med å sitte hjemme foran TV. Med andre ord, det var godt å være norsk i Italia i helgen! Fra Italia gikk turen rett hjem til Fredrikstad hvor enda en spennende shoot ventet i går. Og dere, jeg håper dere gleder dere like mye som det jeg gjør til å se bildene! En snødekt by, et lett overskyet vær, en utrolig dyktig fotograf, en like dyktig make-up artist og frisør, og ikke minst- en fotoshoot i selve hjembyen min! Det kan ikke bli annet enn bra! Denne gangen beveget vi oss til vakre Gamlebyen- et sted man så absolutt må besøke om man tilfeldigvis befinner seg innenfor Fredrikstads grenser. Det er utrolig hvor mye historie det kan ligge bak både bygninger og steder- og Gamlebyen er intet unntak. Her gjemmer det seg lange historier i hver minste lille krok. Gamlebyen ble grunnlagt så tidlig som på 1500-tallet som et resultat av nedbrenningen av nabobyen Sarpsborg i 1568. Så ja, er man interessert i historie er dette et sted du må besøke. Kanoner, voller, brostein og koselige bakgårds-cafeer for å nevne noe.

 

 

Fotografen denne gangen var dyktige Rita Bærum. Det var like morsomt å jobbe med Rita nå som forrige gang hun tok bilder av meg! Makeup og hår ble gjort av den flinkeste jeg vet om, nemlig Therese Hoff. Det som var ekstra gøy denne gangen var at mamma var med. Det å ha både Therese og mamma på sidelinjen var til stor hjelp. 3 hjerner tenker bedre enn 1! Nå er jeg tilbake i Oslo igjen og er veldig klar for å komme tilbake til skolebenken etter en ekstra lang helg. Nye utfordringer ligger i kø å venter, og jeg er klar for å ta fatt på hver og en av de!

Forberedelser

Forberedelser

Hei

Om ikke lenge er det kursdag for min del, og mange andre jenter. Jeg gleder meg stort, og har masse forhåpninger. 

På torsdag skal jeg på ny fotoshoot. Den blir lettkledd, det er noe jeg ikke har gjort før, så det blir veldig spennende. Jeg har bestilt det jeg skal ha på meg, og håper de kommer i tide. Jeg har allerede et plagg i boks, og må finne en til, om de andre plaggene ikke kommer før jeg skal dra. Dette blir en gøy helg, jeg gleder meg. Jeg skal overnatte hos svigermor i helgen så det blir veldig hyggelig. 

 

Forberedelsene:

1. Trene

2. Teste ut forskjellige makeup looks

3. Kure håret 

 

Jeg gleder meg!

 

Vi sees! :)

 

 

-C

FASHION IS MY PASSION

FASHION IS MY PASSION

Hei herlige dere som følger med på Miss Norway bloggen min.

Fashion is my passion, jeg elsker mote og elsker å prøve ut nye trender eller gamle trender som blir til trend om dere forstår meg. Hvis jeg skal til Oslo så er jeg veldig fashionista, hvorfor akkurat i Oslo? Er egentlig fordi Oslo gir meg den gleden som om jeg skulle vært i New York liksom. Skien og Kristiansand er mindre by, ihvertfall skien. Så er ikke akkurat noe fahsion\styling by.. Hvis jeg skal ut å spise så kler jeg meg akkurat som om jeg skulle ut på date i New York, jeg elsker virkelig å stelle meg og finne ut av hvilken outfit jeg skal ha på.  Høye høler er et MUST! 

Det er en del av oss jenter som elsker mote, er ofte mange som liker den samme trenden men også mange som liker andre forskjellige styler. Noe som jeg synes er kult. Når jeg er i Oslo ser jeg mye forskjellig, utrolig kult at det er slikt. Noen finner på ting selv, mens andre følger trenden. Som er for eksempel crop top outfit som er veldig inn nå. Noe som jeg selv liker veldig godt. Jeg selv pleier å finne på nye styler, da hender det at jeg tar meg en tur på loftet og finner noe gammelt men som kan bli til fashion kult. Jeg har så mange ideer, noe som sikkert mange andre har. BRA BRA BRA!

 

 

 

Håper alle har hat en fin tirsdag, jeg gleder meg utrolig mye til lørdagen. Det blir koselig og lærerikt!

Klem fra meg, sov godt!

- Selina Ilincic 

Winter Wonderland

 

 

Hei!

I dag har jeg hatt enda en fotoshoot med fotograf Tom Sigurdsen. Vi tok noen bilder i studio, før vi dro til Koigen på Hamar og fikk tatt noen fine bilder i snøværet. Det var utrolig kaldt, men helt klart verdt det nå som jeg ser resultatet.

Hår av Mari H. Torgerhagen, Mari er ennå lærling i frisøryrket, men er ei utrolig dyktig jente som kan det hun driver med.

Makeup er lagt av Solveig Sigurdsen, som også sto for makeup på forrige shoot sammen med Mari Sigurdsen. Jeg er alltid fornøyd med jobben disse jentene utfører, de er så flinke!

 

 

 

1. presseoppslag

  Første intervju. Dere kan lese mer om det her::)  http://www.utrop.no/29623 

Opplevelsen jeg har som deltaker i Miss Universe Norway 2016. - Tidligere deltaker i Kosovo blir nevnt. 

Ha en fin dag alle sammen.

 

HOW I WALK IN HIGH HEELS

HOW I WALK IN HIGH HEELS

How i walk in high heels, får dere se idag senere. Igår skulle jeg filme, men jeg glemte å ta med meg høye hæler da jeg var for på vei ut av døren. Derfor ble det ikke video igår. 

Igår på kurset var det utrolig morro, det er så mange som kommer. Jeg blir utrolig glad at så mange har lyst å være med på kurset mitt. Jeg ble også intervjuet av NLA Gimlekollen Radio Magasin. 

Looken min idag, simple and basic

Senere idag etter skolen, skal jeg på trening, etter trening skal jeg filme og legge ut video av hvordan jeg går på høye hæler. Det er veldig viktig å kunne gå i høye hæler når man er med i Miss Universe Noway. Det har jeg ingen problem med, jeg elsker å bruke høye hæler og uansett hvor høye hælen er så er det null problem for meg. Det har kanskje noe med at da jeg var mindre så prøvde jeg ut mamma sine og øvde meg så og si hver dag. 

Nå er det ikke lenge til første møtet med Miss Norway sjefene som jeg kaller de, gleder meg masse. Gleder meg også å bli kjent med alle de andre jentene som er med i Miss Norway 2016, det blir koselig! 

 

Klem fra meg

-Selina Ilincic

 

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på