fbpx

Redesign kurs for barn på sommerleir!

Hei dere♡ Nå kan jeg endelig vise dere bilder fra første dagen jeg hadde som aktivitetsleder på sommerleiren i Etne!

På sommerleiren Camp Hjørnås så har jeg redesign med barn hvor de for designe sin egne skolisser med å blande sine egne farger å lage sine egne mønstre. Jobben er et veldedig oppdrag som jeg har fått gjennom min deltakelse i Miss Norway med Røde Kors Etne.

 

Camp Hjørnås foregår oppe på Litledal i Etnefjellet som bare er et helt nydelig. Jeg er helt facinert over hvor fint det er opp e der og trives veldig godt ute på bygda.

På tirsdag så hadde jeg en gruppe med barn, noe som var kjempe kjekt. Barna var utrolig flinke og lærte fort, været var også hærlig så det var en fin dag.

 

I dag skal je også bort en tur og gleder meg masse til å ha to helt nye grupper med barn!

Det er første gang jeg jobber i en slik aktivitets sammen med barn og lager aktiviteter!

 

Selv er jeg glad for å kunne lære ort mine ferdigheter innen tekstil og kunst til barn.

Det er ekstra fint å kune gjøre dette gjennom veldedig arbeid slik at alle har muligheten til å få denne kunnskapen uavhengig av bakgrunnen til ungene.

 

Min hjertesak er jo inkludering av barn på utsiden, derfor er jeg stolt over å ha fått denne frivillige jobben gjennom min deltakelse i Miss Norway.

Ved at jeg deltar her, får barna lære seg å uttrykke seg kunstnerisk og det passer like godt for gutter som for jenter!

Nå ser jeg virkelig frem til dag to som frivillig på Camp Hjørnås og gjør meg klar for å kjøre til Etne.

 

Vi snakkes senere og gjerne stem på meg med å sende MISSU 13 til 2401. Det koster 20,-kr Per SMS. Det hadde betydd utrolig mye for meg!

♡♡

Ha en fin dag videre alle vakre og takk for at du har troen på meg♡

♡♡

Om du lurer på noe kan du kontakte meg på: 994 27 393 eller Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. ♡♡

Knut var paparazzi!

Hahaha for en overskrift! Du har nok sikkert klikket deg inn, så Hei Knut! Og hei til resten av leserne mine. Nå er det gått noen dager siden Beauty camp, og jeg savner jentene og teamet allerede! Det var kjempe koselig å få møtt alle, og jeg gleder meg super duper mye til finalen, ikke bare på grunn av selve finalen men også for å se igjen alle!

I løpet av beautycampen så gikk vi en parade, der vi gikk i Oslo ute rundt der folk var. Det var super koselig og gøy da mange klappet og noen stoppet oss og ville snakke! Som overskriften sier så var Knut paparazzi, han tok nemlig bilder av oss imens vi gikk. Det ble mange fine bilder, og noen der jeg var opptatt med telefonen haha!

Nå kan dere stemme på meg, takk på forhånd!:

For samarbeid eller kontakt:

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

97435364

Instagram; Stephanylarosa

Favoritter, hårfrisyrer

Hei dere og takk for at nettopp du kommer innom her <3 

 

 

Tenkte å dele noen mine sommerfavoritter inne hårfrisyrer med dere! Har fått helt dilla på å alltid sette opp håret nå, og har etter hvert funnet mine favoritter. Så her kommer det noe tips jeg håper dere liker <3  

 

Tips 1:

Høy hestehale. Også kan du feste et bånd rundt hårstrikken for å få hestehalen mye høyere enn om det bare fester med en hårstrikk. Evt kan du bruke flere hårstrikk

 

Tips 2:

Flett to kinafletter bakover langs hodet. Så kan du stoppe dem der du selv ønsker, og la resten av håret henge fritt. om du fletter dem ganske små blir de veldig fine.

 

Tips 3:

Flett masse små fletter på hodet, og sov med dem over natten. Dagen etterpå vil du oppleve å ha masse, masse små bølger i hele håret. Da kan du samle halvparten av håret og sette det opp på samme måte som en hestehale. Dette gir masse volum og fristeren blir veldig annerledes.

 

Håper dere fikk noe inspirasjon! Gjerne send meg en melding på IG med bilder om dere ønsker! Jeg vil gjerne se deres resultater! @noraemilien

 

 

STOR klem <3

Avreise om noen timer

Hei dere!

 

 

Da er det bare noen timer til vi kjører til Bodø. Vi skal reise i 4 tiden i natt, for å rekke så mye som mulig i morgen når vi kommer frem dit. Så nå er vi pakket og klare. Har forsøkt å «sove meg opp» på forhånd, da natten i natt naturligvis blir relativt kort. Kjenner jeg gleder meg veldig til dette, og håper og tror at Nina og Janne også gjør det. <3 Så nå skal man få skrevet ferdig noen pressemeldinger finne frem en varm jakke til turen, før det blir noen timer på øyet. Gleder meg til å ta dere med på tur! Gjerne følg med på @noraemilien på IG for masse stories <3

 

Klem

Full fest

Siste skoledag i 10. klasse er for mange en kveld der det er full fest. Mange har sitt aller første møte med alkohol, og gårsdagen var intet unntak. Jeg var ute med natteravnene igjen i går, og møtte derfor på mange ungdommer. Som natteravn er det ikke min oppgave å moralisere over om det de gjør er rett eller galt, men å være der for ungdommene. Som pappa alltid har lært meg "Skal du jobbe med folk må du like mennesker og du må spille på lag med dem.". Det er akkurat den innstillingen jeg går inn med når jeg møter ungdommer, og da får jeg respekt og smil tilbake.

Ute på vandring

Når man leser om gårsdagen i avisa er det lett å få inntrykk av at det bare var fyll og håpløse tendenser. Det var selvfølgelig noen som fikk i seg for mye. Det er sånt som skjer når man ikke har erfaring med alkohol fra tidligere og man ikke vet hvordan man reagerer, men alle disse fikk hjelp. Vi var til sammen fem natteravner og to utekontakter som passet på og jeg opplevde at det gikk greit for seg. Når det først skulle bli som det ble, så var det så trygt som det kunne få blitt med mange voksne rundt. Jeg snakket også mye med de som ønsket det og kom med gode råd for hvordan de skulle ha det bra. Da fikk jeg mange store smil og takk tilbake fra ungdommen, og det er tydelig at de setter pris på at noen faktisk ser dem og bryr seg. I det som kan være en litt utfordrende situasjon er det så viktig å møte folk med forståelse og et smil, istedenfor negative holdninger og skepsis. Å være forutinntatt og dømmende løser ingenting, og det føler jeg virkelig vi fikk sett i går.

Til tross skumle avisoverskrifter gikk det bra og folk kom seg trygt hjem. Vi var mange voksne som passet på og prøvde vårt beste for at alle skulle være ivaretatt. I tillegg til at alle hadde gode venner rundt seg, og det var ingen som var alene. Etter gårsdagen så sitter jeg igjen med tanker om at det er fint å føle at man virkelig kan hjelpe til og snakke med mange trivelige ungdommer. Jeg tenker også at man skal være litt kritisk til det man leser i media, fordi situasjoner fort kan bli litt større enn de egentlig er. 

Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram @juliedborresen

Julie

Nytt intervju!

Hei dere. for en fin sommerdag det er i dag, kjenner virkelig at sommerferien er i gang nå. Etter jeg kom hjem til Haugesund fra beautycampen med Miss Norway i Oslo, fikk jeg et intervju med Radio Haugaland! Det var kjekkeste Daniel som intervjuet meg over telefon og spurte om min deltakelse og hvordan veien videre er nå mot finalen om mine tanker rundt dette.

Foto: Knut Yrvin

Jeg gleder meg kjempe masse til han publiserer saken på Radio Haugaland sin nettside og aktuelt Haugalandet som er en lokal facebookside med nyheter for Haugalandet. Setter utrolig stor pris på at han tar seg tid til å snakke med meg da jeg vet han har veldig mye å gjøre om dagene.

Tusen takk for at du tar turen innom bloggen min, så snakkes vi snart.

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på