fbpx

Full fest

Siste skoledag i 10. klasse er for mange en kveld der det er full fest. Mange har sitt aller første møte med alkohol, og gårsdagen var intet unntak. Jeg var ute med natteravnene igjen i går, og møtte derfor på mange ungdommer. Som natteravn er det ikke min oppgave å moralisere over om det de gjør er rett eller galt, men å være der for ungdommene. Som pappa alltid har lært meg "Skal du jobbe med folk må du like mennesker og du må spille på lag med dem.". Det er akkurat den innstillingen jeg går inn med når jeg møter ungdommer, og da får jeg respekt og smil tilbake.

Ute på vandring

Når man leser om gårsdagen i avisa er det lett å få inntrykk av at det bare var fyll og håpløse tendenser. Det var selvfølgelig noen som fikk i seg for mye. Det er sånt som skjer når man ikke har erfaring med alkohol fra tidligere og man ikke vet hvordan man reagerer, men alle disse fikk hjelp. Vi var til sammen fem natteravner og to utekontakter som passet på og jeg opplevde at det gikk greit for seg. Når det først skulle bli som det ble, så var det så trygt som det kunne få blitt med mange voksne rundt. Jeg snakket også mye med de som ønsket det og kom med gode råd for hvordan de skulle ha det bra. Da fikk jeg mange store smil og takk tilbake fra ungdommen, og det er tydelig at de setter pris på at noen faktisk ser dem og bryr seg. I det som kan være en litt utfordrende situasjon er det så viktig å møte folk med forståelse og et smil, istedenfor negative holdninger og skepsis. Å være forutinntatt og dømmende løser ingenting, og det føler jeg virkelig vi fikk sett i går.

Til tross skumle avisoverskrifter gikk det bra og folk kom seg trygt hjem. Vi var mange voksne som passet på og prøvde vårt beste for at alle skulle være ivaretatt. I tillegg til at alle hadde gode venner rundt seg, og det var ingen som var alene. Etter gårsdagen så sitter jeg igjen med tanker om at det er fint å føle at man virkelig kan hjelpe til og snakke med mange trivelige ungdommer. Jeg tenker også at man skal være litt kritisk til det man leser i media, fordi situasjoner fort kan bli litt større enn de egentlig er. 

Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram @juliedborresen

Julie

Nytt intervju!

Hei dere. for en fin sommerdag det er i dag, kjenner virkelig at sommerferien er i gang nå. Etter jeg kom hjem til Haugesund fra beautycampen med Miss Norway i Oslo, fikk jeg et intervju med Radio Haugaland! Det var kjekkeste Daniel som intervjuet meg over telefon og spurte om min deltakelse og hvordan veien videre er nå mot finalen om mine tanker rundt dette.

Foto: Knut Yrvin

Jeg gleder meg kjempe masse til han publiserer saken på Radio Haugaland sin nettside og aktuelt Haugalandet som er en lokal facebookside med nyheter for Haugalandet. Setter utrolig stor pris på at han tar seg tid til å snakke med meg da jeg vet han har veldig mye å gjøre om dagene.

Tusen takk for at du tar turen innom bloggen min, så snakkes vi snart.

Gjensynsglede fra Hamar

Heii❤️

Idag så har jeg vært spå jobb, og etter jobb så fikk jeg et etterlengtet besøk av en supergod venninne som jeg ble kjent med i Hamar når jeg bodde der☺️

(Her koste jeg meg med Oreokake som dere ser)

Hun kom først til meg, så var vi så heldig at vi fikk ride av selveste Hvaler Taxi❤️ Vi spiste på en god restaurant! Jeg spiste cæsarsalat igjen? Til dessert så spiste vi oreokake, med en type kaffeis! Syyykt digg! Vi har faktisk ikke sett hverandre siden august Ifjord... Corona har ikke vært gøy for noen:( Jeg bodde hos henne når jeg var på treningsleir der i sommer? Men nå har vi avtalt at hun skal komme tilbake nå i Juli!! Og hun flytter også til Oslo, så da blir det mye lettere å møtes!!

Det var så utrolig kos å se henne igjen!! Kan ikke beskrive det❤️

Det er så viktig å ta vare på gode venner! Venner som du har det gøy med, som får deg til å le, og som du kan være 100% deg selv med! Nora er det! Vi startet på samme skole i 2016 i Hamar! Wang Toppidrett. Hun spilte håndball, og jeg drev med kunstløp. (Hun er foresten dødsgod i håndball, men hun la nylig opp, og skal begynne å studere). 

Vi gikk faktisk ikke så godt oversens i første øyeblikk, siden Nora er litt sta? Meeen jeg ga meg ikke. Vi snakket ut, og vi fikk senere de samme fagene, og hadde nesten hver eneste time sammen på skolen! Hun hjalp meg igjennom en veldig tung periode når jeg gjorde det slutt med eksen min, hun og min andre venninne hjalp meg på legevakten og tok vare på meg når jeg hadde 40 i feber med streptokokker? Hun lånte meg sengen sin når jeg følte meg alene etter bruddet, og vi har de sykeste minnene fra russetiden! Samtidig så tror jeg vi har brukt tusenvis av kroner på salat på rema1000 på de årene jeg bodde der + fredags 7upèn?

Vi har det alltid så gøy sammen, og hun er det nydeligste menneske jeg vet om! ^hihi?Viktig å sette pris på vennskap! Mitt vennskap med Nora er et vennskap jeg ønsker skal vare livet ut! 

Dagen idag var 10 av 10 den å!

Ønsker dere en fin kveld! 

Bildedryss fra helgens Beautycamp

Hei❤️

Jeg har endelig fått landet litt fra helgen som var! Jeg var både på jobb på mandag og tirsdag, og har hatt fulle dager! Jeg har hørt med jobben om jeg kan få litt fri for å jobbe med konkurransen fremover! Så håper det ordner seg! Jeg har masse jeg skulle fått gjort, og har mye øving!

Men helgen var kanon! Og jeg tenker bare tilbake på helgen og kunne ønske jeg kunne spole tilbake! Altså det var så gøy! Men her kan dere hvertfall få en smakebit på hvordan jeg hadde det! 

Catwalk var det vi gjorde mest! Vi øvde på de 5 forskjellige talkene vi skal gå i finalen, og øvde på hvordan finalen skal gjennomgå! Utrolig gøy! Gleder meg bare sååå mye!!

Fine Guro❤️

Fikk endelig møte vakre Ina! Miss Supernational 2021? Vi har faktisk noen felles venner, og er heldig som ikke bor så alt for langt vekk fra hverandre! Vi har hatt litt kontakt på sosialemedier, og var så gøy å endelig bli bedre kjent!

Miss Norway 2019 og Miss Norway 2020! Helene og Sunniva❤️ Nydelig både på utsiden og innsiden! 

Bilder hele tiden?

Etter denne innholdsrike dagen, så dro vi alle på Egon, hvor vi koste oss kjempe masse! For en gjeng vi er?Jeg bestilte selvsagt min favoritt "Cæsarsalat"?

Så har vi igjen, herlige Sunniva❤️ Vi hadde også snakket en del på sosiale medier, så var så gøy å endelig få møte henne! Jeg fikk så mange gode tips til hvordan walkene mine kunne bli bedre, og høre masse om hennes opplevelser så langt! Aldri kjedelig rundt denne dama, og jeg gleder meg allerede til neste gang vi sees! wiii

Her ser vi Guro, Madeleine, Karianne, Helene og meg❤️

Foto fra beautycamp er Knut Yrvin, Helene Abildsnes og privat

Vi er en nydelig gjeng på 13 Finalister! Jeg kan nesten ikke vente med finalen! Teller ned dagene! Men før den store dagen så er det utrolig mye som skal bli gjort, så her er det bare å sette igang❤️

Håper dere likte å se hvordan jeg hadde det på beautycamp i helgen!

Klem

Magasin skal lage storsak om meg i 2 Måneder!

Skjermbilde-2021-06-23-kl.-00.01.29

God kveld mine lesere<3

I dag så fikk jeg en spennende telefon, med et kjempe gøy forespørsel! Fredagsmagasinet til Dagens Næringsliv som heter D2, vil lage en stor sak om Miss Norway og i den forbindelsen så vil de følge meg fra nå helt fram til finalen! Altså for en morsom og innholdsrik erfaring! De sa de ville ha samtaler og intervju med meg, de ville komme hjem til meg og også komme på selve finalen!

Jeg tenker det er kjempe gøy, og såklart takket jeg ja! Hun spurte også om jeg kunne referere til henne 2 deltakere til som kunne være i saken, slik at man får forskjellige historien og vinklinger. Det er enda mere spennende! Så jeg tenkt eå snakke litt med alle de andre og høre hvem som er interresert.

I morgen får jeg litt mere informasjon etter at hun har snakket med redaksjonen, så det blir gøy! Gleder meg.

For samarbeid eller kontakt:

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

97435364

Instagram; Stephanylarosa

Pakking til tur

Heia dere!

 

Nå er vi i gang med pakkingen for å reise til Bodø! Denne gangen blir det en veldig annerledes tur for min del, men herlighet så gøy det kommer til å bli! <3 Så nå pakkes det turklær, fjellsko, fleesjakke og drikkeflaske. I tillegg til kjoler, noen sko og litt makeup. Vi skal jo også ta en del bilder på denne reisen, så alt må med.

 

Vi har mye planer på denne turen, og en meget lang kjøretur foran oss. Så turen går av stabelen natt til torsdag, hvor vi skal kjøre i 10 timer fra Trondheim til Bodø. Så, vi har skrevet liste på alt vi skal ha med, ordnet med plass og bo, og planlagt det meste. Så da blir det å pakke ferdig i morgen og få en lang natt med søvn i natt.

 

Vi snakkes <3 klem

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på