fbpx

Dagens gode gjerning!

Skjermbilde-2021-06-22-kl.-23.46.33

Hei dere!

I dag har vært en utrolig produktiv dag, jeg sto liksom opp klokken 06!! Altså for meg er det uvant å stå opp på så tidlig med mindre jeg skal på skolen eller reise haha. Jeg har nok vært litt trøtt i dag da det ikke er vanlig men jeg har også fått gjort utrolig mye! En av tingene på listen i dag var å være frivillig med NOAH - for dyrerettigheter!

Det som var fint med å være frivillig var at jeg kunne bestemme selv akkurat hvilket sak jeg ville jobber for. Det ha gått noen uker siden jeg planla dette, og nå fikk jeg endelig gjort det. Jeg fikk delt ut brosjyrer, hengt opp plakater og ikke minst pratet med mennesker som har spurt litt om info osv!

Jeg valgte å engasjere meg i Pels bevegelsen. Dette tar jeg meg ekstra nær av på grunn av at moteindustrien er noe jeg brenner for, og derfor synes jeg at produksjonen også skal være etisk riktig. Jeg har tidligere snakket om arbeidsvilkår og miljøet, men nå er det påtide for meg å snakke om dyrene! 

Pelsindustrien er stygg, og burde vært helt ulovlig. Det er altså ikke nødvendig å ha ekte pels på klær, når man kan lage falsk. Jeg føler veldig få tenker over det, men det er mye som ligger bak den pelsen. Det er et eller flere dyr. Mange tenker at "okey denne jakken er laget av en pelsindustri som ikke er ille". Ja det kan hende det er mye bedre vilkår for dyrene enn en annen bedrift, men det betyr ikke at det er bra. Dyr blir blant annet innesperret i bur for å holde pelsen ren og fin, og vi som er så opptatt av å være fir og ha menneskerettigheter - hva med dyrene?

Det er utrolig interresant å lese seg opp på dette, det kan du gjøre her: https://pelsut.no , du kan også finne underskriftskampanjer der og andre måter å hjelpe til på!

For samarbeid eller kontakt:

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

97435364

Instagram; Stephanylarosa

Bursdag

Hei dere!

 

I dag har vært en veldig fin dag. Søsteren min og pappa kom og vekte med kaker, kaffe og roser på sengen. Fikk en stor og nydelig bukett av søstreren min, og et kjempefint håndskrevet kort. Senere hadde vi en liten familiefeiring her hjemme, og vi fikk besøk av mormor og bestefar. Herlighet så koselig å møte dem igjen. Det er så alt, alt, alt for sjeldent at vi sees og treffes, og er bestandig så godt å se dem igjen! <3 sendere ble det en liten kjøretur med en kompis, noe jeg setter så stor pris på! Når folk kommer innom og vi kjører en tur sammen i kveldingen. Så dagen i dag har vært en drømmedag! Masse, masse koselige gratulasjoner, fine samtaler, god stemning og en super dag!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Håper dere har hatt en fin dag dere også!

 

Klem <3

 

Vellykket innspilling

I dag har jeg vært på podcastinnspilling av podcasten Former Felles Framtid. Jeg var der sammen med Isabell Adolfsen som er på juniorlandslaget i styrkeløft. Man kan trygt si at både missekonkurranser og styrkeløft er to utradisjonelle valg som skiller seg ut på bygda. Vi pratet litt om motivasjonen som ligger bak, gleden i det vi gjør og også om utfordringer knyttet til det å gjøre noe som ikke alle andre gjør. Det er nemlig ikke bare bare å stikke seg fram og skille seg ut på et lite sted. Det blir snakket om og lagt merke til, men da må man bare stå i det og tenke på hvorfor man faktisk har tatt de valgene man har gjort, og all gleden man får ut av det.

Meg, Isabell og Lars Jørgen etter vel overstått innspilling

Målet med podcasten er å informere, inkludere og glede de som hører på. Med Lars Jørgen Skaret som programleder og Isabell og meg som gjester føler jeg at vi fikk til nettopp dette. Alle tre er personer som mer enn gjerne skravler i vei, og samtalen fløyt godt under hele innspillingen. Det blir en god blanding av humor, seriøse temaer og store drømmer i episoden vår.

Vi må dessverre vente helt til august før episoden kommer ut, men jeg tror den blir verdt å vente på. De første episodene av Former Felles Framtid er allerede ute og du finner dem på Spotify, YouTube og andre steder der du hører på podcast. Jeg føler meg heldig som får være med på så mye gøy gjennom konkurransen, sånn som denne dagen her. Miss Norway er virkelig en døråpner. Håper dere vil høre på når episoden kommer ut!

Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram @juliedborresen

Julie

Dagene etter Beauty Camp

Dagene etter Beauty Camp

Hei igjen flotte dere! ♥

Helgen i Oslo gikk så fort! Det var så utrolig gøy, men jeg kjenner det litt på kroppen nå. De siste 2 dagene nå har jeg vært helt i sparemodus, og slappet av så mye jeg klarer for å få kroppen min i balanse igjen. Personlig synes jeg jeg har gjort en god jobb, for det er ikke så vondt i kroppen som jeg har hatt før! Så jeg er glad jeg har greid og balansere energi forbruket mitt litt bedre denne gangen♥

 

I morgen har jeg en avtale med et treningssenter som jeg skal få bruke til å trene catwalk på til finalen i Miss Norway! Det skal bli så gøy og endelig fått trent litt proft på catwalk!


Håper dette falt i smak hos dere ♥ I mellomtiden til neste blogg innlegg følg meg gjerne på mine sosiale medier: Instagram & Facebook

 Ønsker du eller din bedrift og samarbeide med meg? Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Beauty Camp + Bildedryss!

P1740109 Foto: Knut Yrvin

Beauty Camp + Bildedryss!

Hei igjen dere! ♥ Det har vært litt stille fra meg de siste dagene men jeg har vært fult opptatt med Beauty camp og reisen til og fra Oslo. For en opplevelse! Jeg kunne faktisk ikke sett for meg en bedre Beauty camp og helg i Oslo! Alle jentene, trenerne, Miss Norway Teamet og dommerne var helt utrolige ♥ Jeg har blitt så motivert til å fortsette denne reisen videre!

 

Her kommer det et lite bildedryss fra helgen!

Bilde Knut Yrvin

Foto: Helene Abildsnes

Håper dette falt i smak hos dere ♥ I mellomtiden til neste blogg innlegg følg meg gjerne på mine sosiale medier: Instagram & Facebook

 Ønsker du eller din bedrift og samarbeide med meg? Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Planlegging av ny reise

 

Hei dere! Som jeg har fortalt dere litt om, så har kjoledesigneren min og meg drevet og planlagt litt ulike ting, og i dag har vi spikret vår første reise. Vi skal til Bodø på torsdag for å ta bilder! Herlighet jeg gleder meg veldig til dette. Planen er å reise natt til torsdag, før flere travle dager foran med bilder, turer, farting og sprell. Så i dag booket vi bosted, planla transport og hva vi skal ha med oss osv. Vi skal ta bilder på ulike steder der oppe, og jeg gleder meg til å vise dere resultatene! Håper dere får en super kveld så snakkes vi <3

 

 

Klem!

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på