fbpx

Drm24

Hei

 

I dag har jeg vært litt på senteret for å få handlet høye hæler jeg trenger til kurset. Det som er viktig med høye hæler som er ca. 12 cm, er at de skal være behagelig å gå med. I alle fall når man skal gå på de i flere timer, hehe! På modningen tenkte jeg å høre med de avisene som har skrevet om meg før, i og med at de har vært veldig positive før semifinalen. De har hatt lyst til å få en oppdatering hvis det var slikt at jeg kom meg videre i konkurransen. Drammen live24, var en av de som har skrevet om meg igjen nå:) 

Nå tenker jeg meg en tur på trening, senere i kveld skal jeg sitte litt med skolearbeid.

Så til dere som har lyst til å lese artikkelen, så er linken her: 

https://drm24.no/nyheter/donja-23-klar-for-semifinale-i-miss-norway-2022533?fbclid=IwAR3PadMZfKzjEpCY-Frzt7g8eX_qPGWY9cYuYGxsoWfwEYJk0LKI4kenCYc 

Om du eller en du kjenner har lyst til å samarbeide med meg send mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Dere får alle ha en fin dag videre! 

Borgemesteren mistet all kontroll på karnevalet!!!

Hei alle!

Jeg er akkurat kommet meg tilbake etter vinterferien som har bestått av litt sykdom og karneval! Jeg var hos pappa i Nederland, der har de fastelavenskarneval hvert år og det varer over mange dager. Der går de fullt ut i syke kostymer og masse farger, bråk og korps. Det kan sammenliknes litt med en vill 17. mai. Det var utrolig dårlig vær, mye vind og regn dessverre, men likevel så var det gøy. Jeg hadde kledd meg godt og hadde mange lag med ull!

De har en tradisjon i Nederland hvor hver landsby har hver sin prins, og for å åpne festivalen så gir Borgermesteren fra seg byens offisielle nøkler til disse prinsene og har altså ikke lenger "kontroll" over byen i disse dagene, det er det noen festglade prinser som har! O.o

Jeg tenkte at for å dele opplevelsen med dere skal jeg dele noen bilder fra karnevalet. 

 

Vennlig hilsen Christina <3

Ps. Dersom du eller noen du kjenner ønsker å samarbeide med meg send meg gjerne en mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Eller via facebooksiden min: https://www.facebook.com/Christina-Veien-til-Miss-Norway-2020-100127301391673/?modal=admin_todo_tour

Legg meg gjerne til på instagram også: @Miss.westhelle https://www.instagram.com/miss.westhelle/

Siste ukene

Hei. 

Hva har jeg gjort i det siste etter semifinale uttaket? 

Jeg har hatt behov for å tilbringe tid med familien min litt, og venninner. Jeg har vært litt i Oslo og Drammen, har hatt vinterferie. Men hatt praksis i hverdagen.

Alle vi har perioder der vi trenger tid til å tenke på hvordan vi skal prioritere forskjellige ting riktig, og hva som er riktig å gjennomføre. Skal være ærlig, og si at jeg følte det begynte kanskje å bli litt mye for meg. Dette førte til litt usikkerhet når det gjelder konkurransen. Men igjen så har jeg hatt folk som har støttet meg gjennom konkurransen, inkludert familien min og mine nærmeste.

Nemlig 1. mars så er det kurs, og da får jeg treffet en del av de andre jentene noe jeg gleder meg til. De virker som en utrolig herlig gjeng. Blir en del ting for meg å gjennomføre fremover, men skal stå på! Har kommet såpass langt, og lengre skal jeg.

  

Gleder meg til å få tatt nye bilder i tillegg.

Ønsker alle en fin kveld videre!

Om du eller en du kjenner vil samarbeide send mail til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

How I spent My winter vacation

87572198_613951529184503_8402974025654992896__20200224-132718_1 Veggi pizza

Hi 

Now my winter vacation is over. And as you might have noticed I have a lot of animals. So its not so easy or normal for me to travel in the vacation since I have so many animals to take care of. Especially I dont travel so close to the competition season with my horses. Normally all of them live with my mom but this vacation she got to take a "travel away" and I had the responsibilty for our animals! We have 12 animals that is ours and one horse that rent at our stabel. Its really cozy and a lot of work! But my animals give me so much joy and they give my days and life a meaning! 

Tusta had a relax vacation

Litning and I also had some nice trips in the woods

The weather have been so crazy and changing between sun, rain, wind and hailstorms. 

I also got to eat a lot of pizza in the winter vacation. 

 Thanks for reading! And if you or someone you know would like to cooperate with me please write to: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Have a lovely week. 

Hugs from Bjartur, Minsten, Theo (in the background) and I 

Min ambisjon

Inakollsetdm

Foto: Ina Kollset

Hei fine dere!

Jeg har lenge hatt en stor drøm og ambisjon om å jobbe for leger uten grenser som ferdig utdannet sykepleier, og senere jordmor. Jeg støtter arbeidet de gjør fullt ut, og det er noe jeg vil være en del av. Jobben de gjør er så utrolig viktig! Krig og konflikter får ofte alvorlige kosekvenser for de menneskene som bor i områdene det oppstår i. Leger uten grenser er helt upartiske og nøytrale, og er på plass i krisetilfeller hvor de trengs som mest. Når det oppstår katastrofer som for eksempel orkaner, flom eller jordskjelv, er leger uten grenser raskt på plass. Leger uten grenser hjelper også de som lider av dødelige epidemier. I landene leger uten grenser holder til, finnes ikke alltid livsviktige medisiner eller ressurser, og mennesker kan dermed dø av noe vi her i Norge ville overlevd av.

Arbeidet leger uten grenser gjør, er noe som engasjerer meg i stor grad. Det at så mange mennesker er villige til å dra ut i områder det er krig eller katastrofer, for å redde liv, syns jeg er fantastisk, og noe jeg vil være en del av. 
 
 
Dette er min hjertesak fordi jeg mener det er så viktig å kunne være nøytral i den verden vi lever i i dag. Slik er det også i min jobb som fremtidig sykepleier. Alle skal ha rett på lik helsehjelp uansett hvem de er, eller hvor de bor. 
 
Hvordan har leger uten grenser mulighet til å rykke så raskt ut ved katastrofer?
Det er ved hjelp av økonomisk støtte. Det bidraget benyttes til at mennesker over hele verden får tilgang til livreddende helsehjelp, og det er ingen krav til hvor mye du vil støtte med. Dette velger du helt selv, og er det en måned du ikke har mulighet til å støtte er det også helt greit.
Jeg har støttet leger uten grenser hver måned i to år, og kommer absolutt til å fortsette med det lenge. Kunne du tenke deg å bidra? Klikk HER for å komme til nettsiden. 
 
 

'

Kunne du tenke deg å samarbeide med meg? ta kontakt for å høre hva jeg kan tilby! Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på sosiale medier:

Instagram: Inakollsetb

Facebook: Ina kollset - veien til Miss norway 2020

Tur til København!

87175392_197830264906734_5171870377982296064_n

Jeg er den type person som klør etter å reise. Jeg blir rastløs når jeg er på samme sted for lenge. Derfor overrasket jeg kjæresten min med en tur til København! Etter begge har vært mye syk, var det utrolig deilig å komme seg bort litt og slappe av. Vi var på medisinsk museum, muligens det mest interessante museet jeg har vært på! Og Tivoli, som København kanskje er mest kjent for - skuffet ikke! Det var som et eventyr. Gatemusikanter i Strøget satt stemningen, og de hadde el-sparkesykler man kunne leie via en app. 

 

Når jeg reiser til et nytt sted så er målet mitt alltid å lære noe nytt. Om kulturen, maten, historien eller rett og slett bare kjenne på atmosfæren av byen. Selv om det var kaldt og litt surt vær, synes jeg Køben er en utrolig vakker by! Det er enorm forskjell på lille Bergen og denne byen. Nå er ikke 2-3 dager nok til å lære noe særlig, men inntrykket mitt er at dansker er hyggelige, avslappet og genuine. Det var heller ikke stappfullt av folk i gatene, noe jeg syntes var deilig. Det er sikkert på grunn av årstiden. 

Jeg tenker alltid at reisen var god om jeg ikke vil dra hjem igjen. Slik hadde jeg det også etter Namibia turen. Jeg gleder meg allerede til neste reise, selv om jeg ikke vet hvor det blir enda.

Interessert i samarbeid? Kontakt meg på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: @MissnorwayElisabeth

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på