fbpx

Vi må ta vare på byen vår!

34860295_10214863081122980_1727764896780648448_n

OSLOVE

Vi hadde en lang vinter med mye snø i år, tror ikke jeg har sett så mye snø utenfor blokka mi på flere år. Jeg hadde snø opp til låret! Men, det beste med en så lang vinter er at man blir ekstra glad når sola dukker opp! Og det som er så fint med Oslo er at når sola dukker opp så våkner hele byen; alt begynner å blomstre, det er mennesker overalt og alle virker så glade.

Men så kommer vi til det virkelige problemet; med bare varme og solfylte dager så fører det med stort ansvar. Gresset, trærne og bakken er tørr og det er utrolig stor fare for skogbrann. Du har kanskje sett skiltene ute; der det står at du IKKE skal grille eller bruke noe form for flammer? Dessverre er det ikke alle som har sett det og brannvesenet må kjøre i hytt og pine for å stanse det før det sprer seg. Det har blitt så ille at Oslo Kommune har sendt en privat tekstmelding til alle innbyggere i hele Oslo for å minne oss på at vi må være forsiktige.

Så husk å ta vare på deg selv og dine kjære; få i dere nok med væske, solkrem hvis du trenger det og igjen mer væske! Men husk også å ta vare på den vakre byen vår. Jeg er utrolig glad for å være fra Oslo; jeg er født her, jeg har vokst opp her og blitt til den personen jeg er i dag. Og det er derfor jeg gjør mitt for byen. Så gjør det du også! Vi har lov til å kose oss, men foreløpig kan vi ikke lage bål, grille eller bruke noe form for ild nær marka, skogen eller på øyene, og det kjære lesere, tror jeg er noe vi klarer lett.

Husk å sende ”MISSU 5” til 1963 for å stemme på meg til å bli folkets favoritt! Du kan stemme så mange ganger du vil. Jeg blir utrolig glad og takknemlig for hver eneste en av stemmene deres, dere er gull verdt!

(en stemme koster 20 kroner)

Har du lyst til å bli min sponsor /samarbeidspartner. Eller er du en fotograf som er interessert i å ta bilder? Kanskje kjenner du noen som er interessert? Ta gjerne kontakt med meg på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Sjekk gjerne ut mine profiler på andre sosiale medier, da det kommer mange andre morsomme innlegg der også.
Instagram: Nadiahelena95
Facebook: Official Nadia Helena

Kisses, Nadia Helena!

Jeg vil følge Mona Grudts fotspor

VFO08930

Hei mine fantastiske lesere! For en stund siden ble det publisert et presseoppslag, som jeg tenkte å dele med dere. Denne gangen i Sørlandsavisa. Syntes dette var utrolig gøy, siden jeg har fått så mange fine tilbakemeldinger og det blir jeg veldig glad for! Det er litt rart å tenke tilbake på at når jeg var liten så hadde jeg så lyst til å være med på Miss Universe - og nå står jeg her med muligheten. Norge har som sagt kun vunnet en gang og det var Mona Grudt i 1990. Senere har Norge både vært på 13 og 10 plass i Miss Universe.

Må si fra første gang jeg snakket med en journalist til nå, så føler jeg meg mye tryggere på meg selv. Noe jeg overhodet ikke ville trodd! Jeg syntes det var veldig skummelt første gangen. Det er så rart at man kan ha den sperren for å gjøre noe man har så lyst til, også går den plutselig over. Så hvis det er noe man virkelig vil, så skal man ikke la frykten stoppe deg, for den går over!
 
Ellers så er det øving på høye hæler som står i fokus! Er litt vanskelig å øve hjemme, siden det er så liten plass å gå på. Så nå har jeg fått lov å øve i et lokal, så det skal bli greit og kunne øve i en sal hvor det er speil. Da blir det litt lettere å se hvordan det egentlig ser ut. Beauty campen var siste samling før finalen, så nå er oss deltakere litt på egne bein om å fordrede seg best mulig.
 
Husk at du kan være med å stemme frem i konkurransen! Med å sende"MISSU 1" til 1963! Tusen takk til dere som stemmer, setter utrolig stor pris på det.
 
Her er noen utklipp fra artikkelen, og hvis du vil lese hele kan du trykke (her).

Dette er en stor mulighet for meg til å kunne gjøre en forskjell i verden og påvirke andre om mine hjertesaker. Jeg engasjerer meg sterkt i saker som handler om dyrevelferd og inhumane arbeidsmiljøer. Jeg ønsker derfor å bruke dette som en mulighet til å sette fokus på tekstilarbeidere og pelsindustrien, sier hun.

Følg meg gjerne på andre sosiale medier:
Instagram: helene_abildsnes
 
Fotograf: Vestgardenphoto
 
Ønsker du et samarbeid med meg som kan være med å øke din virksomhet? Gjerne kontakt meg på mail for å høre hva jeg kan tilby: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

The perfect eyebrows - with High Brow from Fred Hamelten

penn-7

Hello! 

The past years have we literally been obsesssed with getting perfect eyebrows. There has been many discussions on what the right shape is, how thick they are supposed to be etc. I guess everybody have their way of shaping their brows. Personally I am fan of medium thick brows on myself, with a slightly light brown color. 

I need my brows to look on point and this weekend I was introduced to something very cool. A highlight eyebrow pen from Fred Hamelten. It looks like a regular highlighter but its made espeically for the brows to give your brows the perfect lift from the eyes. It really makes your eyes look bigger, and it gives a perfect touch to your look.  

I will show you how I used it:

1.Before Applying

2: Applying the highlighter

3: Make Sure it between the brow and your eyeshadow - I will use my finger to rub it out a little after applying.

3:

4: Finito!

(Sponset innlegg)

 

Stem på meg i Miss Norway 2018 ved å sende MISSU 6 til 1963 (20kr)

Vil du samarbeide med meg, send meg en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Love,

R

Jeg bestod fagprøven!

Cover

Hei fine dere! I det siste har det vært et kjør med lesing, jobbing og programmering. Som noen av dere kanskje har fått med dere, så skulle jeg ta fagprøven min i Automasjon som privatist. Dette var ikke akkurat en dans på roser, og jeg kom virkelig over mange utfordringer som jeg ikke har vært borti før. Det var noen som var litt skeptiske til at jeg kom til å klare dette. Kanskje fordi jeg er jente? Eller kanskje fordi jeg ikke har tatt læretiden?

Uten å gå sånn veldig dypt inn i oppgaven jeg fikk, så gikk det mye ut på programmering. Jeg skulle da gjøre en oppgave som gikk mest ut på nivå regulering. Det vil si at hvis man åpner en ventil, så skal det automatisk komme mer vann inn i en tank, slik at nivået alltid er på det nivået som den er satt til å være. Automasjon går ut på å finne enkle og effektive løsninger i industrien. Kan ta et eksempel med lyskryss. Lyskrysset er programmert slik at det fungerer som vi ser det i dag. Det som er så gøy med programmering er at alt er logisk, så her må man bare tenke seg frem til hvordan man skal løse oppgaven.

 

Ventetiden fra da jeg hadde vist frem oppgaven jeg hadde utført til jeg skulle få svar på om jeg hadde bestått eller ikke, var utrolig nervepirrende! Jeg ville ikke ha for store forhåpninger, så jeg tenkte at dette kunne gå begge veier. Da sensoren kom tilbake, fikk jeg beskjed om at jeg hadde bestått!! Den følelsen når alt det harde arbeidet gir resultater, er en helt ubeskrivelig følelse. Det er litt rart å tenke på at jeg er ferdig med fagprøven og jeg føler meg veldig lettet. Denne fagprøven har alltid vært i tankene mine siden jeg meldte meg opp, så det er godt og endelig være ferdig, og kunne fokusere på litt andre ting fremover. 

Jeg husker da jeg gikk på ungdomsskolen, så skulle vi på en robot konkurranse, hvor det var programmering. Det var på en måte bare en selvfølge at alle guttene skulle programmere og oss jenter gjøre noe annet. Jeg husker jeg hadde veldig lyst til å være med, men turte ikke helt og si at dette var noe jeg ville være med på, fordi jeg følte det var litt unormalt. Noe det overhodet ikke er.
 
Det er så viktig å velge et yrke som han har lyst til å holde på med. Jeg har også snakket med noen som har angret på at de ikke turte å gå sin egen vei. Så husk at uansett hva du vil søke deg inn på, så gjør det du virkelig har lyst til, uavhengig av hva andre mener. Det var mange som frarådet meg fra å ta dette yrke, men man kan ikke basere livet sitt på der andre folk mener er rett og gjøre. Vi må kjøre vårt eget løp og følge våres egne drømmer, for ingen kan fortelle deg hva som er rett eller galt å velge. Dette er noe vi må finne ut av selv ved å prøve.

Jeg har enda ikke innsett helt at jeg klarte fagprøven, og det viser jo bare at oss jenter også kan klare å gå inn i dette kjønns dominerende yrket. Jeg tror også at grunnen for at flere ikke velger dette yrket er fordi vi ikke blir introdusert for det. Som noen av dere kanskje har sett i et av mine tidligere presseoppslag, så var det broren min som introduserte meg og tok meg med ut i industrien, for at jeg skulle se hva yrket gikk ut på. Jeg syntes det hørtes veldig spennende ut og valgte derfor å gå denne veien. Hadde ikke han fortalt meg om denne linja, hadde jeg nok ikke valgt den veien jeg tok. 

Planen fremover er egentlig å kjøre mitt eget løp og falle tilbake på dette yrke senere, eller gå videre på mekatronikk. Man lever bare en gang, og jeg vil ikke stresse med å komme meg fortest mulig ut i arbeidslivet. Det er viktig å gjøre det man ønsker og jeg har veldig lyst til å se hvor denne konkurransen fører meg og reise litt mer rundt i verden, før jeg slår meg til ro og går videre med dette spennende yrke. Jeg mener at det er viktig å ikke stresse seg gjennom livet. Gjør det du har lyst til, da føler man det så mye bedre med seg selv!

 

Håper dere har en fantastisk kveld videre!

 

Har du lyst å stemme meg frem som folkets favoritt? Send "MISSU 1" til 1963! 
 
 
Følg meg gjerne på andre sosiale medier:
Instagram: helene_abildsnes
 
Fotograf: Vestgardenphoto
 
Ønsker du et samarbeid med meg som kan være med å øke din virksomhet? Gjerne kontakt meg på mail for å høre hva jeg kan tilby: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
 

Beautycamp

34394834_2073427836020414_5304618527087394816_n

Hei alle sammen.

I dag skal jeg hjem fra Oslo. Jeg har hatt en fantastisk opplevelse og vært så heldig med været da det var over 25 grader alle dagene. Finalen er rett rundt hjørnet. Finalen finner sted på Åpent Scene 28.Juli , gleder meg utrolig mye.

På Fredag var jeg , Ina og Madelen i lag på ettermiddagen , vi tok turen til en resturant å spiste en god kveldsmat og hadde det veldig morsomt. Senere på kvelden da vi kom til hotellet, begynte vi å ordne oss til beautycampen som vi hadde gledet oss til.

Lørdagen sto vi opp og gjorde oss klart til utsjekk på hotellet og kom oss videre til der vi startet med å spise frokost sammen med de andre på Grilleriet. Da vi ankom Grilleriet var det veldig godt å møte de andre finalistene.. det var så lenge siden jeg sist så dem. På grilleriet var det buffe så vi hadde stort utvalg av forskjellige typer mat vi kunne velge.


Klokken 10 begynte vi med å trene i høye hæler i flere timer og jeg var så fornøyd med hvordan jeg gjorde det takket være vår coach Klara som er utrolig dyktig. Vi ble også stylet av Studiosstyle som fikset hårfrisyrene våre. Veldig hyggelige og dyktige folk.

Vi fikk også utdelt flotte produkter fra Fred Hamilton Eyebrow Stylist , Renu28 , Gofit, Linn Nguyen PMU, Studiostyle og Goldwell.


Da klokken begynte å nærme seg 17:30 begynte vi å pakke ned og kle oss i klærne vi skulle ha på oss i paraden. Paraden startet fra åpen scene - Karl Johan - Grand Cafe. Oppmerksomheten vi fikk gjennom paraden var utrolig! Veldig fornøyd og veldig trivelige kommentarer fikk vi også!



Til middag spiste vi på Grand Cafe der vi fikk servert en nydelig 3-retters. Grand Cafe hadde veldig stort og fint lokal.

Tusen takk til Miss Norway Teamet som gjorde denne dagen mulig for meg! Takk til Fjordårets deltakere som var sammen med oss og ga oss både tips og fortalte om egene erfaringer. Takk til Ole Jørgen Troøyen som filmet oss hele dagen. Gleder meg til bildene og videoklippene!

Jeg vil også si tusen takk til Public Security som var der for å holde oss trygge gjennom hele paraden. 
 

 

Photo : Knut Yrvin og Aksel Jahre Mustaparta

  

Husk å stem på meg som årets favoritt!
Da sender du SMS til 1963 med Missu 7.
(Tjenesten koster 20 kr)
Tusen takk til alle som heier og har stemt på meg!

Instagram min: Sandrasuka98
Jeg er ute etter noen sponsorer, om du og din bedrift/firma vil sponse meg er det bare å ta kontakt på epost for mer informasjon: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.eller sende meg en melding på FB Klikk her

 

 - Sandra Afriyie Tito

Lærerikt bedriftbesøk og lunsj hos Bolt Communication

bol_20180605-134512_1

Hello igjen!

I går dro jeg hjemover fra Oslo, men jeg hadde en liten stopp på veien. Jeg var for første gang på besøk hos min sponsor Bolt Communication på Lysaker. Det var veldig gøy å møte teamet der og få en omvisning i denne kreative bedriften. Bolt Communication ble startet av Cecilie Coward Schøyen og Sissel Tangen for 9 år siden og de er i dag totalleverandør av grafiske tjenester.  De lager alt fra årsrapporten til Telenor til Ferds konsernmagasin. Her snakker vi om logo, bedriftsprofiler, hjemmesider og mye annet spennende. Dere finner dem både på facebook og på følgende nettside www.boltcommunication.no.

For meg var det artig å besøke en bedrift som er startet opp og drives av to jenter. Spesielt med tanke på at så mange som 50 % av alle nyetablerte bedrifter i Norge aldri overlever det første året. Etter fem år har så mange som syv av ti gått konkurs (kilde SSB). Men det er mulig å få det til og det er gøy å se når noen klarer å leve av det de synes er gøy og skape arbeidsplasser. Det synes jeg er utrolig spennende. I tillegg er dette til stor inspirasjon for meg selv, som nå også har fått startet eget firma med min venninne i USA. Jeg syntes det står av stor mot og gå ut av faste stillinger og bedrifter for å satse på seg selv å stå på egen ben. Jeg håper jeg kan bli som de flotte og inspirerende jentene i Bolt og klare meg selv med et vellykket firma i fremtiden. Det er alltid toppen å  få høre historier, dele ideer og få tips fra andre som har gjort dette selv.

Som nevnt ovenfor, driver Bolt Communication med bediftsprofiler, logoer, årsrapporter og bilder. Noe som kanskje understreker navnet "Commuicaton" i firmaet, er det å kommunisere riktig informasjon for kundene. Dette er noe Bolt jobber med på en daglig basis. Det å velge de riktige bildene og få det riktige uttrykket og skape den riktige teksten osv, for deres ulike kunder er utrolig viktig. Dette var noe vi snakket om også i forbindelse med konkurransen jeg gjør i Miss Norway, der vi skal profilere ulike samarbeids partnere og sponsorer, og sist men ikke minst: oss selv.

Hos Bolt gikk vi gjennom noen av bildene mine og jeg fikk mye tips og ideer i forhold til det å ta gode bilder, posering, lys, farger osv. Sissel som er profesjonell på bilder, kunne fortelle meg hva som gjør et godt bilde og ikke. Vi gikk over flere ulike bilder og kategorier og dette hjalp meg virkelig til å tenke fremover i forhold til Miss Norway, konkurransen som jeg deltar i. Jeg kunne virkelig lære mye på mitt bedrifts besøk hos Bolt, mye som jeg vil ta med meg videre. Jeg syntes det er flott og ha en så veletablert og kul bedrift på laget, og jeg som er en stor fan av selvstendige og næringdrivende kvinner syntes de er enda bedre, for dette trenger vi mer av!  Fantastisk lunsj fikk jeg også, så det var veldig hyggelig. Her er noen bilder av jentene og dagen. 

 

 

(Sponset innlegg)

Om også du vil være min samarbeids partner kan du sende en mail til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Har du stemte på meg i konkurransen? Om du vil hjelpe meg og bli Miss Norway 2018, kan du sende MISSU  6 til 1963 (20kr)

 

Ha en super sommer dag!

-Rebecca 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på