fbpx

Fikk noe ut av søndagen

I dag så har jeg vært bøssebærer og hjulpet med på å samle inn penger til unicef. Jeg syntes det er så fint at folk engasjerer seg så mye, og hjelper til med det de kan. Slik at barn som er omgitt av krig, skal få håp og skolegang.

Ett av fem barn som er omgitt av krig har ikke skolegang. Unicef jobber hardt for at disse barnene skal få utdannelse og et håp om fremtiden.  Innsamlingen av denne TV aksjonen skal gi utdanning til barn i Colombia, Mali, Syria, Pakistan og Sør-Sudan.

                                 

Det var utrolig koselig å gå rundt på dørene, og møte mange hyggelige folk. Jeg er veldig glad for at jeg valgte å bli med. Disse barna fortjener utdannelse, og vi er med på å hjelpe barna til å få skolegang. 

Visst du enda ikke har fått donert penger, og fortsatt vil, så kan du vippse til 2133 eller gå innom nettsiden blimed.no for mer info.

 

Håper dere har en fortsatt fin dag!

 

Kilder

https://blimed.no/om-tv-aksjonen-2017/  

Gjør en forskjell

IMG_0036

Livet er urettferdig.

Hver dag får tusenvis av norske barn skolegang og utdanning mens i andre land er dette noe få barn har tilgang til. Hver dag sitter barn over hele verden uten en utdanning. Vi i Norge er heldig, vi får utdanningen vår gratis, dette er ikke ett normalt fenomen over verden. Unge barn sitter i krigsland uten utdanning, uten kunnskap om hva som er rett og galt, uten det å kunne lese og skrive som er en stor del av kommunikasjon, de mangler kunnskap om ting vi tar for gitt at alle vet, fordi vi har fått denne kunnskapen gjennom skolegang. For en bedre fremtid, må vi gi kunnskap til barn, vi må gi barn en mulighet til å lære, så de kan gjøre som oss, og gjøre en forskjell i verden.

 

Idag har jeg gjort en forskjell, jeg har gått bøssebærer for Unicef for å samle inn penger til utdanning for barn i krigsland. Jeg har brukt to timer av livet mitt på noe som mulig redder liv for mange barn og unge i andre land. 



Dersom du ikke har hatt besøk av Unicef på din dør idag, så kan du sende ditt bidrag på vipps til: 2131 eller besøke unicef sin side https://blimed.no/

 

 

 

Life is unfair

22752144_1527974480581960_1098893872_n

 

Hvert barn er en mulighet 

 

hei folkens!

Mandag-tirsdag-onsdag-torsdag og til fredag, jobber jeg i barnehage. Dette er noe jeg liker, fordi jeg trives rundt barn. Den gleden du ser i en unge, når du kommer på jobb og får det store smilet imot deg, du kan til og med få en stor klem. Den gode følelsen du sitter med etter en jobb dag, og har vært omkring flere unger, lært de noe nytt, spennende og gir de omsorg. Men alle har det jo faktisk ikke sånn. Jeg vil utdanne meg videre med barn/ungdommer, mitt neste år blir sannsynligvis i bolig med unger som har spesielle behov, der jeg får tråkket en ekstra fot inn og får den følelsen inni meg at «barnet» der trenger meg.

11.10.2017 bestemte jeg meg for å gjøre noe. i dag har jeg gjort en god veldedighet, for de ungene som mangler det lille ekstra. De som blir rammet av krig og ikke har/får skolegang og den gleden og opplæringen de skulle ha fått som et barn. Flere unger står nå uten utdanning, så derfor vil Tv-aksjonen 2017 gi utdanning til barn i Colombia, Mali, Syria, Pakistan og sør-Sudan. Og jeg har gått og samlet inn penger for de i dag, så nå vet jeg at flere barn får en mulighet.

https://blimed.no/om-tv-aksjonen-2017/

 

Bli med og støtt UNICEF, og gi din stemme på Norge!

22768402_1646845272002460_357619295_o

Når barn i krig og konflikt ikke får utdanning, står et helt lands fremtid på spill. Årets TV-aksjon skal gi skolegang og håp til barn og ungdom der krigen raser. Et av fem barn i krigs- og konfliktområder står i dag uten skolegang. UNICEF jobber hardt og målrettet for at barn ikke skal få ødelagt sin fremtid på grunn av voksnes kriger og konflikter. Bli med å gi muligheten slik at barn og ungdom kan bygge seg en grunnmur for en kunnskapsrik og fredelig fremtid!

Tirsdag (17.10.2017) var jeg med på årets tv-aksjon i regi av UNICEF. Her jobbet jeg, ordførere og andre dyktige folk med å samle inn penger som skal gå til å skaffe utdanning for barn og ungdom som bor i konfliktfylte og krigsherjede land. Disse landene består av Colombia, Mali, Syria, Pakistan og Sør-Sudan. Vi ringte rundt til  det lokale næringslivet for å gi tilbud om å støtte en fin aksjon. (Se tabell nederst over hvor mye vi klarte å samle inn tilsammen)

I går gikk det flinke frivillige bøssebærere på døra slik at alle kunne bidra på en enkel måte. Om du har gått glipp av den muligheten, kan du gå inn på nettsiden: https://www.giverstafett.no for å bidra. 

Gå inn på linken, for å se resultater av hvordan tv-aksjonen i Kongsvinger gikk:

https://www.glomdalen.no/tv-aksjonen/unicef/naringsliv/rekordinnsamling-fra-naringslivet-i-regionen/s/5-19-381454

Under ringestaffetten ble det sendt live sending direkte fra der vi satt og ringte. Her ble jeg og flere av oss frivillige filmet og intervjuet. Det blir også nevnt hvordan det er mulig å stemme på meg , hvor og når Miss Universe tas sted! 

https://ljsp.lwcdn.com/api/video/embed.jsp?id=840a3762-68ac-478a-836c-5d9ab0885443&pi=3f5a06da-8fde-4de0-90c0-41afe0bd3036&startTime=4806

Det er ikke lenge til jeg reiser til Miss Universe, men konkurransen har allerede startet for fult! Nå er det mulig for hele verden å stemme på den som DU synes er den verdige representanten for sitt land. La oss vise frem Norge! Gå inn på begge lenkene for å gi en STEMME på Norge. Det er også mulig å stemme så mange ganger du ønsker, helt GRATIS<3

1. https://tkop.org/2017/10/15/vote-now-win-miss-universe-2017/

2. https://thegreatpageantcommunity.com/2017/10/14/vote-miss-universe-2017-win/

 

 

Ser forandringer

22690456_1644954422191545_778227045_o

Etter en periode med elektroterapeutisk behandlinger hos Kongsvinger Helse og Livsstil så ser og kjenner jeg forandringer på kroppen. Jeg har nå hatt behandling ca en gang i uken og trent kondisjon ved siden av. Etter hver behandling blir jeg stål og merker virkningen i det. Det som skjer er at musklene kontraherer over en periode på 30 min som er med på å øke styrken i dine muskler. Jeg pleier som regel å ha pads bak på skuldrene, magen, ryggen og innside lår.

Snart reiser jeg til Las Vegas for å delta i Miss Universe, og jeg kommer til å møte så mange dyktige og pene utøvere. Det er lett i en slik konkurranse at man kan føle seg litt usynlig og kanskje ikke bra nok. Nå som jeg har valgt og gå jevnlig til Kongsvinger Helse og Livsstil, så føler jeg meg forberedt til reisen. Jeg får veiledning i lette og enkle matoppskrifter og tar behandlinger, som gjør at jeg holder energien oppe og tåler mer. I det tidligere innlegget fortalte jeg at jeg har skoliose, som er med at jeg av og til har smerter nederst i korsryggen. Når jeg tar behandlinger, setter jeg på mere «strøm» på min «svake» side. Nå har jeg sjeldent vondt i ryggen og jeg kjenner at jeg klarer og opprettholde holdningen lengre. Som utøver er det viktig å ha en fin holdning og skal kunne bære tunge, store kjoler og kostymer.

Elektroterapeutisk behandling er bra for de som ønsker å gå ned i vekt, trenger oppstramming, få igang muskelgrupper som er svake, løsne opp i stive muskler eller vil gjerne trene, men har vanskeligheter med å bevege kroppen. Ønsker du rask fremgang og endringer over en kort periode, så anbefaler jeg dette.

Kongsvinger Helse og Livsstil holder til i gågata 27, 2211. Ønsker du å prøve ut en gratis time, eller bestille pakketime, kontakt salongen på: 902 80 779

Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ta gjerne en titt inne på nettsiden, for å se mere av hva salongen kan tilby: https://kongsvingerhl.no

 

Veldedighetsformål i Vietnam

22641774_1641580122528975_941871797_o

Hei mine lesere!<3

Min sponsor Kathyda har nå opprettet en organisasjon som er i samarbeid med hennes kjolebutikker. Vi reiser sammen ut på min første tur, som blir til Vietnam. Der skal vi jobbe med et veldedeighetsformål. Vi jobber nå for å samle inn penger slik at hvem som helst kan donere bort en sum som jeg personlig gir til fattige og foreldreløse barn. Jeg reiser ned den 23.okt til 30.okt. Under oppholdet reiser jeg rundt til fire forskjellige streder, slik at jeg får fordelt donasjons pengene til så mange barn som mulig. 

Det og kunne gi penger til fattige og foreldreløse barn helt personlig, er noe som har vært et stort mål i livet mitt lenge. Jeg og Kathy har gått personlig rundt til bedrifter og takket for at dem er med og støtter. Vi setter utrolig stor pris på dere som støtter vår aksjon. Dette blir et fint opphold og gleder meg masse! Jeg har også familie i Vietnam som jeg skal besøke sammen med min pappa. Håper også på at jeg får muligheten til å hilse på Miss Universe Vietnam, som jeg sammen med skal delta i Miss Universe fra 10.nov til 27.nov. Reisen skal filmes gjennom Glomdalen.no slik at alle kan se hva jeg gjør og være med på reisen. Så følg med der!

Ønsker du og bidra til at de barna der nede kan få et stort løft i hverdagen, så er det mulig å sende inn en ønsket sum til Kathyda cherity organisasjon! Tusen takk på forhånd:

konto: 62191348058

Vipps: 99872827

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på