fbpx

NOAHs Fakkeltog Mot Pels

thumbnail_foto-Alessandra-Langum_A

Fotograf: Aleksandra Langum

Nå er det snart tid for årets fakkeltog mot pelsindustien i Norge. Fakkeltoget tar sted 21. oktober, nå til lørdag.. I Kristiansand er dette fra klokken 17:30 til 19:00 og skjer på Øvre torg i byen. Dette arrangeres nå for fjortende gang i Norge, og jeg håper dette blir den siste gangen vi trenger å gå i fakkeltog før pelsindustrien blir lagt ned. jeg håper at vi endelig blir ett av de landene som står på listen av land som ikke støtter pelsindustrien. 

Nå har regjeringen gitt 2 milioner kroner i støtte til pelsindustrien, og ingen støtte til dyrevern. Jeg sitter her med hjertebank og skjelver når jeg skriver dette innlegget, for jeg blir så provosert. Hvor mye skal disse uskyldige dyrene lide, før vi endelig blir hørt? Jeg blir så utrolig sint over at dyrene blir satt i trange bur, det blir satt ut feller i skogen som disse stakkars dyrene setter seg fast i, og torturen disse dyrene må gjennomgå. . Disse stakkars, forsvarsløse dyrene kan ikke gjøre noe. Derfor er det viktig for oss som bryr oss om at pelsindustrien i Norge skal bli lagt ned, viser at vi engasjerer oss, og møter opp. Desto flere som møter opp, desto bedre blir vi hørt!

 

Fotograf: Andrea Hein

Jeg er så utrolig glad for at det er flere og flere som engasjerer seg i å stoppe pelsindustrien, og håper virkelig vi kommer i mål denne gangen. Det er så utrolig trist at dyrene skal lide for å lage en "merkevare". Jeg håper så mange som mulig møter opp lørdag 21. oktober, og tar seg tid til dette. Gjerne del arrangementet, og inviter venner. Vi må vise politikerne at vi ikke gir opp, og kjemper for at dyrene skal få rettighetene sine tilbake!

Her er arrangementet for fakkeltoget i Kristiansand:

https://www.facebook.com/motpels/photos/gm.1544201682304587/1676098455768804/?type=3&theater

Her kan du finne sted og tidspunkt for de andre fakkeltogene: http://www.dyrsrettigheter.no/pelsdyr/noahs-fakkeltog-mot-pels-2017

 

My weekend

Hei kjære lesere

Håper dere alle har hatt en flott søndagskveld for det har jeg hatt ! Startet dagen med en god frokost med både venner og familie rundt spisebordet senere så vi på filmen The girl on the train. Til middag dro vi ut å spiste sushi det var kjempe godt! Ellers har dagen egentlig gått veldig fort. Reiser oppover til Bodø igjen imorgen skal bli godt å starte å jobbe igjen etter en uke ferie.

I går var det arrangert en fest siden Nigeria hadde nasjonaldagen sin for to uker siden. Dette deltok jeg på og det var kjempe gøy! Ble kjent med en del folk så det var hyggelig. Masse musikk , dansing , mat og god stemning! ALT på engang faktisk. 

 

Jeg er ute etter noen sponsorer, om du og din bedrift (firma) vil sponse meg er det bare å ta kontakt på epost for mer informasjon: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.eller sende meg en melding på FB Klikk her

 

- Sandra Afriyie Tito

 

Godt for sinn og sjel

22538268_10213005932895435_1325763525_n

I´m baaaaack! 

Tilbake til kalde, gode Norge. 

London var helt fantastisk! Det var så deilig å komme seg litt bort og bare ta en velfortjent ferie. 
Dette var vel min 6. eller 7. gang i den vakre storbyen. Tenkte jeg skulle fortelle dere et lite sammendrag om hva vi gjorde de forskjellige dagene. Jeg kommer ikke til å legge ut alle bildene her for det ville blitt et utrolig langt innlegg.. hehe.. Men jeg har og kommer til å legge ut flere bilder på sosiale medier, så hvis dere vil se mer av hva jeg har gjort så ta gjerne en titt på min Instagramprofil: Nadiahelena95 eller min Facebookside: Official Nadia Helena.

 

Dag 1:

Dagen startet tidlig.. Måtte opp rundt 6, var utrolig vanskelig, men vi kom oss avgårde og landet i London rundt 12-tida (engelsk tid). Alle gangene - utenom den ene sommeren jeg var i Oxford - har jeg bodd i Paddington, så det ble det gode, gamle strøket. 

Etter vi hadde satt fra oss på hotellet og skiftet dro vi for å spise for så å dra til Camden. Jeg har aldri vært der før, men bestevenninnen min anbefalte meg å dra dit fordi det er et gigantisk marked der. Det var masse små butikker og boder der hvor man kunne kjøpe så å si alt mulig rart, inkludert noe som het "mini dutch pancakes" som var veldig godt! Kjøpte meg også noen lange strømper; to par som er Alice in Wonderland-inspirert og et med skjelett-bein som jeg tenker passer godt til Halloween eller temaet jeg skal ha på bursdagen min - som dessverre fremdeles er hemmelig, hihi.

     

(Bilde til venstre: middagen vår. Bilde til høyre: Camden market)

Dag 2:

Det var egentlig bare en gigantisk shoppingdag, dagen startet med frokost på hotellet før vi gikk til Oxford street. Om det ble shopping? Å, JA! Tonn med poser og forskjellige ting, jeg hadde jo latt vær å shoppe hjemme i Oslo og virkelig spart opp til denne turen slik at jeg kunne kjøpe meg nye ting. Men kjøpte jo ikke bare ting til meg selv da, vi kjøpte også diverse julegaver til familien så nå er vi nesten helt ferdig, mangler bare et par stykker. #Score 
I tillegg kjøpte vi oss også musikalbilletter til Løvenes konge....

     

(Bilde til venstre: inne i Disney-butikken. Bilde til høyre: bubblewrap waffles)

Dag 3:

Dag tre var en av dagene jeg hadde gledet meg aller mest til. Hvorfor? Fordi vi skulle på Warner Bros Studio Tour London som bare inkluderer én ting; nemlig hvordan Harry Potter ble laget! De sier at hele turen vil ta ca 3 timer, vi var der sånn 15:15 ish, og dro i 20-tiden, haha! Men det var så spennende der, så mye å se og lese om, vi fikk se flere av orginalkostymene, settene hvor det er blitt spilt inn flere scener, vært inne i Hogwarts Express, jeg fikk også prøve å fly på en kost der de brukte greenscreen (video kommer senere). 
Nytt i 2017 var the Forbidden forest, der vi fikk møte Aragog og babyene. I tillegg siden det nærmer seg Halloween så var det mer om the dark arts, vi fikk sloss mot ekte Death Eaters, lese mer om dem og se de orginale kostymene deres. Vi fikk drukket butterbeer og helt på slutten havnet vi i den store suvenirbutikken, der fikk jeg kjøpt meg nye ting til samlingen min. Man må jo ha det en trenger for å passe inn til huset sitt. Jeg er Slytherin (kan ikke navnene på norsk), hvilket hus tilhører du?

          

(Bilde fra venstre: Platform 9 3/4, The Great Hall, The Griffin Stairwell)

Dag 4:

Denne dagen dro vi til Covent Garden fordi jeg ville vise mamma det fine innendørsmarkedet som er det. Vi fikk vite av damen som solgte oss musikalbillettene at det er er mange fine kaféer der "where you can enjoy a nice tea time". Vi fant en veldig søt og koselig kafé, der det heller ikke var for dyrt. Det ble jo selvfølgelig litt småshopping her og. Vi var innom en veldig gammel leketøys butikk - Covent Garden markedet har bare vært her siden 1960-tallet - som har eksistert siden 1860-tallet.

Mamma har alltid vært fan av kokken Jamie Oliver, så jeg hadde funnet en av hans italienske restauranter i nærheten og bestilt bord til oss, der spiste vi en utrolig god og stor (altså gigantisk) porsjon med middag og dessert, før vi siden gikk videre til the Lyceum hvor vi så musikalen The Lion King. En must se for alle disney fans, den var fengende, morsom, den brakte fram følelser - for Nadia gråter jo så lett, hihi - og det var bare en helt fantastisk opplevelse og absolutt noe jeg kunne sett flere ganger. Men neste gang blir det nok en annen musikal som Aladdin tenker jeg! Og hvis du ikke har hørt det så har Lady Gaga endelig kommet med nye datoer til Europa turneen som ble utsatt!! Så jeg skal tilbake i februar og da blir det både musikal og konsert og sikkert litt mer shopping!! Gleder meg allerede :D

          

Jeg prøvde å lese tebladene mine, noen som kan det? Jeg klarte å se en slags flaggermus: Bat - False friends, a journey ending in disappointment. Ja, jeg får virkelig håpe at det ikke er sant, hørtes ikke så hyggelig ut.. Og som dere kanskje skjønner liker jeg å tro på slike ting som å lese teblader, drømmefanger, karma, etc.

Dag 5:

Siste dagen startet med å sjekke ut av hotellet for så å gå en tur i Kensington Gardens. Vi dro til Kensington Palace - der prinsesse Diana bodde - blomstene de hadde nå hadde blitt plantet ære for 20-års jubileumet siden Dianas død i Paris i 1997, det var nesten bare hvite blomster der (hvite blomster er et tegn på Innocence, Purity, To Honor, RemembranceTo promote purity at special occasions), og den ble nå kalt for The White Garden.

Etter det dro vi til Harrods, der hadde de allerede pyntet til jul - de drev å gjorde det i Oxford street også, for jula starter tidlig i London -  vi kjøpte vi oss cupcakes og te. Red velvet cupcaken deres er helt fantastisk. Vi måtte jo selvfølgelig se litt på veskene deres og de nydelige kjolene. Vi spiste en ganske tidlig middag på en pub like i nærheten og tok desserten (aka cupcaken) på en benk i The Italian Garden. Så var det bare å dra tilbake til hotellet, hente bagasjen og dra hjemover til Norge.

     

Som dere ser så har vi shoppet ganske mye, hihi!

(Alle bilder er tatt av enten meg eller mamma)

Har du vært i London før? Hvor bodde du og hva pleier du å gjøre når du er der?

 

Kisses, Nadia Helena!

13 spørsmål og svar om meg

Hvor gammel er jeg?

Jeg er 19 år gammel, og har bursdag 22.januar

Bor du hjemme hos foreldrene dine?

Akkurat nå så bor jeg hjemme, men jeg har utrolig lyst til og flytte ut så håper det skjer snart.

Hva vil jeg bli i fremtiden?

Jeg har alltid ønsket og jobbe på sykehuset, og spesialisere meg som kreft-sykepleier. Kreft er en helt forferdelig sykdom. Vært år dør ca 10 000 mennesker i Norge, noe jeg syntes er helt utenkelig og grusomt. Jeg har lyst til og leve av og hjelpe andre mennesker og prøve å få hverdagen til de som ikke har det så bra til og kanskje smile og le. Dette er også en av mine hjertesaker, og noe jeg virkelig brenner for.

Hva jobber jeg som nå?

Nå jobber jeg som assistent på en omsorgsbolig i Trondheim, der det er brukere fra 18-99år gamle. Jeg  trives veldig godt med jobben min, og kunne ikke tenkt meg en bedre jobb akkurat nå. Her får jeg muligheten til og hjelpe andre og gjøre hverdagen til andre enklere og bedre.

Hvilke nettsteder besøker jeg daglig?

Snapchat, Instagram, Facebook, Youtube og diverse bloggere.

Hva er favorittmaten min?

Taco og biffstrimler, nammm

Hvor mange søsken har jeg?

Jeg har 2 brødre, en lillebror og en storebror.

Hvor lang er jeg?

Nå er det en liten stund siden jeg har målt meg, men sist jeg sjekket var jeg 1.68cm høy.

Hvilken øyenfarge har jeg?

blå.

Om jeg vil ha barn i fremtiden?

Jeg elsker barn, og vil ha mange barn i fremtiden :D

Hva er jeg redd for?

Jeg er redd for og være alene, og mørket.

Har jeg gått på noen sporter?

Jeg har gått på det meste av idretter, men jeg har holdt på med cheerleadning i 4-5 år der jeg var flyer. Den som blir løftet.

Hvor bor jeg?

Trondheim

 

Vi SNAKKES snart igjen 

 

 

 

 

 

 

TIDEN STOPPER OPP

_MG_0460

3 stikkord fra gårsdagen: idyll, prakt og herskapelig. 2 hus unna, ikke lange veien å gå- turen gikk nemlig nok en gang til Rød Herregård!

For de som ikke kjenner til denne perlen av et sted, så er dette noe som må oppleves. Etter få minutter i denne parken stopper tiden opp en vanlig høst dag. Den har en 300 år gammel historie.

Plassen består av et hovedhus hvor man kan gå på omvisning i eleganse, skjønnhet og prakt.

Den flotte parken består av et vakkert hageanlegg som går ned mot vannet hvor man har en flott utsikt over Iddefjorden. Her kan man se over til Sverige.

Karpedammer, et lysthus, kunstige ruiner, bjørnegrotte og en eremitthytte med privat eremitt er å se. Er det ikke spennende!

Område er svært populært og parken er åpen året rundt. Det er flere stier, skog og flott natur! Det ble selvfølgelig noen bilder denne høstdagen:)

Ønsker dere alle en fin kveld, det skal jeg ha. Er det noen spørsmål ikke nøl! Nå kryper jeg under pleddet lengst inn i sofakroken foran tv-en. Nå er det skal vi danse:)

MISSESKOLE + NORWAY = GREAT WEEKEND

 

Hola! En liten oppsummering og tankespinn etter helgen som var

Naa er jeg paa plass I New York igjen etter en kort og intens tur hjemme. Men det var virklig verdt det. Naar man bor langt fra hjemme setter man kanskje litt ekstra pris paa alle rundt og ikke minst paa hvor godt vi har det I Norge. (Jeg tror man har vansklig aa forstaa hvor godt man hard et foer man flytter fra Norge) Men mer om det siden. Uansett familie og venner gjorde denne helgen til den beste paa lenge!

En av helgens hoydepunkter var misseskolen. Maa si jeg hadde gledet meg saa mye til aa faa en innfoering I alt som skal skje fremover og diverse ting man maa forholde seg til, og ikke minst til aa faa hilse paa de andre jentene. Vakre, flinke og smarte jenter, maa jeg faa love til aa si! Jeg hadde holdt det gaske hemmelig I at jeg skulle vare med I aarets konkurranse frem til den helgen, jeg ville liksom faa en sikkelig innfoering I alt. Men paa lordag kveld bestemte jeg meg for a slippe bomben og dele nyheten, Tilbakemeldingen har vaert helt fantastiske. Baade fra venner og famile og kjente, til og med ukjente har response vaert enorm og over all forventing. Det er jo goey! Og det gir jo ogsaa en ekstra motivasjon. Siden loerdag er det naa baade photoshoot, intervju, sponsor planlegging og veldedighets prosjekt paagang! Jeg gleder meg til aa dele videre med dere hav jeg har paa gang.

Tusen takk for all stoette og god respons! Tusen takk for denne muligheten og ikke minst for en super helg! Vi er I gang!

 

 

Hola! This is a small update from the past weekend in Norway!

I am finally back in NYC after a short and intense trip back home. However, it was definitely worth it! I think you apricates the thing we have in Norway a little extra when you are not surrounded by them every day. At least I do. Family and friends made my weekend perfect!

One of the weekends main events was the introduction for Miss Norway 2018. I was so excited to learn about everything I needed to know for the coming months: what to do and how to do it etc. Most of all I was excited to talk too and see the new girls. It was some beautiful, nice and smart girls all of them. It had been a secret of mine up until this weekend that I was going to attend the contest this year. I wanted to get a big picture of everything worked before I made it public. But, on Saturday night I decided to drop the bomb and let the news out. The feedback has been incredible from both friends and family, even people I do not know, it is amazing. This gives an extra kick to push forward and do a good job. Since Saturday, a lot of things started to roll: a photoshoot is coming up, a few interviews and sponsorship request, I am also starting to work on this charity project which I can not wait to share with you!

Thank you for all great feedback and response! Thank you so much for an amazing weekend and for this opportunity. Let’s go!

 

 

Love Rebecca xxx

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på