fbpx

Dagen før dagen!

Hei igjen! Tenkte å legge ut et siste blogginnlegg før morgendagen's beauty camp. Jeg gleder meg så utrolig mye at jeg ikke ord. Nå er alt ferdigpakket og klart. Det blir spennende å se hvordan morgendagen blir med tanke på at det starter 08.00 og slutter 23.15. Vi får testet oss skikkelig og det tror jeg er veldig bra. Utenom det, så håper jeg at dagen deres har vært strålende og fylt av glede. :)

Dere hører fra meg så fort dagen er ferdig, bilder blir lagt ut på snapchat, facebook og instagram imens.

Dere finner alt under;

Facebook: https://www.facebook.com/VeientilMissNorway2017/

Snapchat: Celineherregard

Instagram: https://www.instagram.com/celineherregarden/

 

Stem på meg ved å sende Missu 4 til 1963, du kan stemme så mange ganger du vil (10kr per stemme).

 

-Celine Herregården

Birthday girl, 19!

 

                                                                                    /// Sponset innlegg

Hei fra Larvik alle sammen!

I dag er det bursdagen min, og jeg fyller 19 år!

Jeg er så heldig at dagen feires med en utrolig utsikt på havet, sol og 20 grader!

Jeg er på et Spa hotell som ligger halvt i vannet og halvt på land.

Larvik er helt nydelig og det er virkelig godt å ta fri en dag!

Ballonger og cupcakes is the way, Birthday girl!

 

Fra starten av 18 årene, har veien bare gått oppover.

Man blir eldre, man vokser og jeg har innsett mye (både om meg selv og andre) og jeg har møtt utrolige mennesker.

Jeg har alltid fått høre at jeg er en gammel skjel i en ung kropp, og det definerer meg.

 

Konkurransen går nå i 6. måned for meg, 6 hele måneder!

Motivasjonen er på topp og har vært det siden begynnelsen.

Hvis vi ser litt tilbake i tid, så tenker jeg på et veldig stort spørsmål som jeg hadde i hodet mitt i begynnelsen av dette eventyret:

«Hvilken forventninger har du til konkurransen?»

Svaret er, jeg gjør alltid mitt beste.

Uansett hva, så gir jeg meg aldri.

Jeg gir meg ikke til jeg er helt fornøyd, og det gjelder alt.

Det er håp om alt, så lenge man puster.

Jeg er ikke redd for å vise hvem jeg er og hva jeg står for.

Jeg lar ingen tråkke på meg, og jeg er tro mot meg selv og mine meninger.

Jeg kommer aldri til å gi meg på det, alle har rett til å være seg selv!

Det budskapet, er det som fikk meg til å delta.

Være seg selv.

Man investerer krefter, tid, og hele seg selv, kropp og sjel…i denne konkurransen.

Det er en veldig tøff konkurranse, og det kan bli lett å glemme å sette pris på alt det man har greid.

Det er nesten som å bli litt fartsblind.

Nå sitter jeg her, mens jeg hører på bølgene…og innser noe.

Jeg tenker på alt det jeg har gjort, målene jeg har nådd og flere som skal nås.

Alt det jeg har turt å gjøre, alle menneskene med hver sin historie, alle reisene og stedene jeg har vært og alle opplevelsene.

Man lærer noe nytt hver dag.

Og nå, som jeg er ett år eldre…vil jeg si at jeg er stolt av alt det jeg har oppnådd som 18 åring!

Jeg har gjort veldig mye i forhold til min unge alder, og jeg ser frem til mye mer.

Jeg er stolt av meg selv, og jeg oppfordrer alle å gjøre noe for sin egen del.

Uansett alder, gjør det som gjør deg lykkelig!

“The climb is tough, but the view from the top is worth it”

Et stort smil fra meg <3

Jeg vil dedikere denne dagen til meg, til min familie, mine sponsorer og hver eneste jeg har møtt, jobbet meg og som støtter meg hver eneste dag på hver sin måte.

Reisen fortsetter, det blir beauty camp på lørdag og jeg gleder meg!

Fokus fokus og fokus!

Dette er virkelig minner som jeg kommer til å ta med meg for resten av livet.

Jeg har virkelig hatt en super dag, og tusen tusen tusen takk til alle som har tenkt på meg <3

Dere har gjort dagen min!

 

Hvis du vil gi meg en gave…Stem på meg!

Send MISSU 7 til 1963 (kr. 10 ,- per stemme)

 

PS. Ser dere hvilken fin glød og farge jeg har?

Spraytan av Karina hos Salong Charmant!

Bestill time her: 

https://neglgarasjen.bestille.no/Customer/Beta/Default.aspx

 

Følg meg gjerne på sosiale medier!

Instagram: https://www.instagram.com/idae_b/

Facebook: https://www.facebook.com/IdaEmilieVeientilMissNorway2017/?fref=ts

 

Vil dere bli med på denne reisen, og bli min Sponsor?

Kontakt meg på mail!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Som alltid håper jeg verden smiler til deg! <3

Klem

Ida-Emilie

Endelig sommerferie

 

Hei igjen godtfolk! Nå er det ikke lenge igjen til beautycampen og jeg har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til å se igjen jentene!

Det har vært en tøff periode, siden jeg mistet noen som sto meg nært. Men det å se en hel by stå sammen i mot ondskap, urettferdighet og sorg er veldig sterkt. Det viser at vi kan få til alt om vi jobber sammen! 

Idag var det vitnemålsutdelig som sto for tur. Jeg vil bare bruke muligheten til å si at jeg aldri hadde vært foruten disse årene. Jeg kom inn som en usikker, sjenert og uerfaren jente og går ut som en klok, selvsikker og kunnskapsrik ung kvinne. Og all lærdom tar jeg med meg videre til hva som måtte skje videre. Det blir spennende å se hvor jeg ender opp til høsten, men det tiden vil vise.

Jeg har også sittet i elevrådsstyret i 2 år nå, og har samarbeidet tett med ledelsen på skolen og i fylket. Det var veldig tungt å si farvel til medelever som jeg har brukt uendelig mange timer med. Jeg håper at alle som har muligheten til å bidra på deres egne skoler gjør det, fordi vi trenger et rettferdig skolesystem for alle elever der ute. 

Bildet under er med rektor Kristine Novak.

Tiden vidre nå vil gå til trening, sponsorer og Miss Norway. Så det er bare å følge med for flere spennende utflukter!

Hvis du ønsker å se på finalen den 29.Juli så trykk på linken under :-)

https://www.deltager.no/miss_norway_2017

 

Jeg er også veldig åpen for samarbeidspartnere, så hvis dette kunne vært interessant for deres bedrift kontakt meg her: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Det er også fortsatt mulig å stemme meg frem i konkurransen ved å sende Missu 4 til 1963, stem så mange ganger du vil (10kr per stemme).

 

- Celine Herregården

To uker i Bulgaria og nå Beautycamp

Hei alle mine gode lesere! Nå er jeg endelig tilbake på norsk jord, og har kost med veldig mye i Bulgaria med masse sol. Klager heller ikke å få komme hjem til finværet her i Norge. Jeg tok en ferie til Bulgaria med min bestevenninne for å lade opp til mye spennende som kommer fremover, som for eksempel  beautycampen som skal foregå i Oslo denne helgen (17.06.2017). Her skal vi gjennomgå forberedelser til Finalen og på catwalk øving<3 Kommer mere om hvordan opplevelsen var på beautycampen, så følg med!

I mellomtiden mens jeg var på en ferietur, dro også min kjolesponsor Kathyda helt til Vietnam for å hente min skreddersydde kjole til finalen. Blir veldig spennende å se den på mandag, da jeg skal besøke butikken på Strømmen. Er du like spent som meg på å se hvordan min og de andre deltagerne sine kjoler ser ut? Kom på finalen ved å trykke på denne lenken: http://www.missnorway.org/finale2017.html

Ikke glem å stemme på meg om du mener jeg er en verdig vinner. Send MISSU 9 til 1963, pr stemme koster 10kr. Tusen takk på forhånd<3 Ønsker du og bli min sponsor kan du kontakte meg via denne mailen: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

En liten fotoshoot fra Bulgaria: (Fotograf: Caroline Aas)

 

 

 

Jeg er i Porsgrunn Dagblad.

19182055_464423913903664_881989744__20170614-221451_1

Det var utrolig fint å komme til Telemark, her bodde jeg fra jeg var 13 til jeg var 21. Jeg hadde en intervju med Porsgrunn dagblad der jeg fikk fortalt om veien min til Miss Norway, og en av mine hjerte sak som jeg jobber med. Som er omskjæring av jenter. Jeg har en artikkel som fortelle litt generelt om det her: http://www.missnorway.org/blogg/missublogg/entry/vi-kan-ikke-eksistere-uten-vare-kvinner.html

Det er viktigere enn noen gang at vi sprer kunnskap om omskjæring. Sommerferien nærmer seg og mange jenter kommer til å bli utsatt for å bli omskåret denne sommeren og ingen vil få vite om det.  Selv om dette vanligvis ikke blir utført i Norge, skjer dette med unge jenter som vokser opp her. Jentene kan enten bli tatt med til ett land hvor det lettere kan gjøres, eller det kan skje bak lukkede dører i Norge.

Det er ikke greit at våre jenter mister retten over egen kropp og mister noe som ingen kan erstatte. Det er mangel på kunnskap, og det ar akkurat der problemet ligger. Derfor ønsker jeg og bruke min plattform i Miss Norway og spre det til mange som mulig. I dag er det over 200 millioner jenter som er omskåret. I løpet av 2030 vil 15 millioner nye jenter bli utsatt. Vi har en kamp og ett buskap å spre, for jeg vil være med på å velge hvilken verden jeg skal leve i. Og sammen kan vi påvirke vår verden ved å å ta opp de viktige temaene i verden som blant annet dette.

Hvorfor omskjærer man jenter: Det blir sagt at ved å omskjære jenter, blir hun til en ekte kvinner, hun blir fruktbar, får respekt og hennes familie blir akseptert av samfunnet. Hun blir med dette verdig for å få en ektemann. Det er aldeles helt feil! Dette er kvinneundertrykkelse. Jenter blir traumatisert, de får helseskader og mange problem å bli gravide på grunn av alvorlige infeksjoner etter kjønnslemlestelsen, fordi kjønnsleppene som skal beskytte skjeden er skåret vekk. Jenter som blir traumatisert beskriver det som et sår i både kropp og sjel. Inngrepet utføres vanligvis uten smertestillende og jenter beskriver at de føler en ekstrem smerte, noen har visst dødd av sjokket. I klitoris ligger det en stor blodåre, om den blir kuttet blør man i hjel, det har dessverre skjedd at jenter gjør.

Linke til Porsgrunn dagblad: https://www.pd.no/lokale-nyheter/porsgrunn/eidanger/bethel-24-kan-bli-froken-norge/s/5-40-161672

Vil du bli min sponsor/samarbeidspartner? Ta kontakt på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Mine sosiale medier:

https://www.instagram.com/bethelhaile/

https://www.facebook.com/Bethel-Hailegiorgis-Miss-Norway-2017-1793329547608384/

Husk å stemme på meg: Send MISSU til 1 1963

Tusen takk <3

To nye presseoppslag

Hei! 

Nå er det ikke lenge før det braker løs i Oslo! Til helgen er det Beaty camp som står for tur, og vi skal følge et opplegg fra morgen til kveld. Det blir mye trening til finalen, photoshoot og selvfølgelig kos. Det er faktisk meldt fint vær også, noe som utgjør prikken over i'en.


(Foto: Christina Brun)  

I forbindelse med stemmingen som foregår har det kommet ut to presse oppslag om hvordan dette fungerer, slik at det skal nå ut til enda flere. Som noen av dere kanskje har fått med dere pågår det en avstemming frem til finalen. Denne avgjør ikke om du vinner, men kan være med på å avgjøre plasseringen om du vipper mellom to plasser. Det er helt vanvittig hvor mye folk har engasjert seg i det siste og jeg er som alltid ufattelig takknemlig. En stor takk til store søster Hanne, som virkelig har stått ekstra på for å samle inne stemmer til meg. Keep up the good work! 

Det ene presseoppslaget er på numedalsnett, hjem bygda sin nettside. 
http://www.numedal.net/default.aspx?ArticleID=124673&MenuID=5735

.. og det andre finner du i rabladet (rjukan bladet). Her har jeg dessverre ingen link, men mamma som abonnerer på avisen på nett har tatt ett skjermbilde for meg. 

(Hentet fra rabladet) 


Som dere ser har dere allerede fra dette ble skrevet hjulpet meg opp på sms listen fra 7 plass til 2 plass. Håper dere fortsatt har litt å gi i forhold til stemmer, slik at jeg kunne nådd helt opp. 


I tillegg trenger jeg flere sponsorer nå som vi går mot finalen med storm skritt. Vet du om noen eller vil du selv være endel av min reise? Kontakt med på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., det hadde vært fantastisk å ha flere med på laget. 

Ønsker du og gi meg en eller ti stemmer? Send MISSU 10 til 1963 (10kr per melding) 

Ha en fortsatt fin ettermiddag. :-) 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på