fbpx

God nyhet, og photoshoot

God nyhet, og photoshoot

Hei dere :)

Det er ikke lenge siden jeg kom hjem fra glattkjøring, noe som gikk helt greit. Var veldig gøy selvfølgelig, og lærerikt. Nå skal jeg slappe av litt før turen går videre på trening. 

I går var jeg på en fantastisk photoshoot med Schøyen Foto. Det var kjempe fint vær, og frøs ikke like mye som på de andre ute shootene jeg har vært på. En vellykket shoot, og er så gøy å se på de bildene jeg ikke følger med på. Hahah brått har jeg den grimasen uten at jeg tenker over det, men er viktig å ha det gøy også :D

Denne gangen valgte jeg en elegant kjole, og jeg bare elsker fargen! Er veldig fornøyd med bildene, og jeg gleder meg til å vise dere de.

b2ap3_thumbnail_11203267_10206658194524587_3593340014858070986_n.jpg

Et backstage selfie må alltid bli tatt!

b2ap3_thumbnail_11164790_10206658329807969_6918963787137107484_n-1.jpg

Husker dere også at jeg nevnte jeg hadde en god nyhet? Det er at jeg har klart å fått meg en sponsor til! Er så utrolig takknemlig for at jeg får jobbe med sponsorer som tror på meg, og vil ha et samarbeid med meg. Det setter jeg kjempe stor pris på. Dere får vite mer om hvem min nye sponsor er senere.

Viljestyrke, tålmodighet og motivasjon. Det er viktig, jeg jobber hardt for mine mål og ambisjoner. Ingen andre enn deg selv kan gjøre jobben for deg, husk på det! Om du virkelig ønsker noe, da er det bare å sette i gang, og kjøre på! Ikke gi deg :)

Minner også på at du kan hjelpe meg i finalen. Om du ønsker at jeg skal vinne så kan du stemme ved å sende MISSU 3 til 2160. Koster 7kr per melding, og du kan stemme så mye du vil. Setter pris på alle stemmer, og veldig koselig♥

Del dine erfaringer med andre

Del dine erfaringer med andre

Sponset innlegg, Foto: Karoline Akre

Nå begynner det å nærme seg eksamenstider, og det er mange elever som tar skippertak på skolen. Det kan ha vært at man har ligget litt etter i timene, og nå ønsker å satse alt for å gjøre det bra, men man ikke får den hjelpen man skulle ønske man hadde. Man kan ha det vanskelig på skolen, eller man kan rett og slett føle at man ligger for langt etter.

Arshad Jamil opprettet for 3 år siden en bedrift som heter Ungdomsakademiet. De legger opp privatundervisning for elever på ungdomsskole og videregående nivå, og ønsker å være en støtte for det norske skolevesen. Det er hele 30% av elevene fra videregående som dropper ut, og jeg tror at Ungdomsakademiet er et flott selskap som kan hjelpe til å dra den prosenten ned. 

Jeg hørte om denne bedriften fra noen venner, og tenkte selv mye over dette med at prosenten var så stor. Man føler at man har et slags samfunnsansvar om å dele den kunnskapen man har, og jeg meldte meg på som privatlærer i Matte P1 og P2, og engelsk. Etter intervju, fikk jeg en elev, og nå underviser jeg 6 timer i uken i Matte for en jente som tar det som privatist. 

Det er veldig givende, og målet vårt nå er at hun skal gå opp en karakter på eksamen i mai. Det er gøy å sette seg noen målsetninger, og jobbe mot dette. 

Les noen av Ungdomsakademiet sine referanser her: 

b2ap3_thumbnail_21.PNGb2ap3_thumbnail_jh.PNGb2ap3_thumbnail_lkj.PNGb2ap3_thumbnail_oi.PNGb2ap3_thumbnail_Skjermbilde_20150426-113630_1.PNG

De behøver også flere lærere, og dette er en flott deltidsjobb ved siden av et studie. Besøk deres hjemmeside her: http://www.ungdomsakademiet.no/.

Les også en artikkel med intervju med Arshad; http://groruddalen.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=3691

Jeg vet jo selv at når man er missedeltaker får man visse fordommer mot seg. At man er dum og ikke kan noe faglig. Jeg har hørt kommentarer på dette tidligere, og folk blir overrasket når jeg sier jeg er deltaker. Det forstår jeg ikke, fordi Miss Universe handler ikke bare om utseende. Det handler også om formidlingsevne, og vise at du er en god person som ønsker å utrette noe bra.

Ikke glem å stemme på meg ved å sende MISSU 12 til 2160 <3 Følg meg også på instagram: Rodseth, og facebook: https://www.facebook.com/martinerodseth

-Martine

Drømmer kan bli til realitet

Drømmer kan bli til realitet

Bildet er fra denne artikkelen: http://www.noblad.no/Lokal_23__ring_til_finalen_i_Miss_Universe_Norway-5-56-8699.html

Jeg heter Sonia, er 23 år og kommer i fra Oslo!

Jeg meldte meg på Miss Universe Norway fordi jeg alltid har sett opp til tidligere Misser. Å være en beauty queen handler ikke bare om ytre skjønnhet. Det handler om hvor god man er på innsiden. En miss har en sterk personlighet; hun er en intelligent og reflektert kvinne som er opptatt av å bidra positivt i verden. Og dette er verdier jeg prøver å leve opp til.

Jeg har en bachelor grad i psykologi fra London og har jobbet som pleieassistent vsa studiene i over 5 år. Denne jobben har vært en stor del av mitt liv. Den har fått meg til å forstå hvor godt det føles av å være der for andre mennesker.

Jeg er veldig opptatt av trening og riktig kosthold. På fritiden liker jeg å være med venner, reise, lese og danse.

Om jeg vinner Miss Universe Norway vil jeg få mer søkelys på likestilling, likeverd og samhold. Det er viktig for meg at alle i samfunnet føler seg inkludert og kan leve sammen i harmoni. 

 

b2ap3_thumbnail_11065374_10152694061781615_348499873_o.jpg

Det er min aller største drøm å kunne representere Norge i Miss Universe. Send MISSU 14 til 2160 og stem på meg som Miss Universe Norway. Hjelp meg med å gjøre denne drømmen til realitet. Din stemme betyr så utrolig mye! Du kan gjerne stemme flere ganger! (Tjenesten koster 7 kr).

Drømmer om Miss Universe-tittelen

Drømmer om Miss Universe-tittelen

 

 

Hei alle sammen! I dag har jeg hatt intervju med Kristiansandavis. Her er noe av intervjuet:

 

Kjæresten hennes følger proffdrømmen i Ipswich, mens Christine Berge drømmer om å gå til topps i Miss Universe Norway. Nå er Kristiansandjenta en av 16 som er klare for finalen.

 

LONDON: - Det hadde vært veldig gøy å vinne, det vil kunne åpne mange nye dører for meg. Det å representere Norge i den internasjonale konkurransen i USA hadde vært stort, sier Christine Berge på telefon fra London. Kjæresten hennes følger proffdrømmen i Ipswich, mens Christine Berge drømmer om å gå til topps i Miss Universe Norway. Nå er Kristiansandjenta en av 16 som er klare for finalen.

 

Der har hun bodd siden august.

- Mamma skulle ta et år å studere her, så da flyttet jeg med henne. Her har jeg tatt fag fra videregående som privatist, forteller hun.

Hun trives i London og har planer om å reise tilbake for å studere, fortrinnsvis psykologi, senere. 
 
Det at kjæresten hennes, Michael Crowe, spiller fotball for Ipswich, en drøy time unna London, er også en fordel.

- Han heier veldig på meg, og det er et stort pluss at han bor såpass nærme, sier hun.


Modell som 14-åring

Les videre her: http://www.kristiansandavis.no/?id=1151

 

Hvis du vil at jeg skal vinne :) Send: MISSU 4 til 2160 (7kr per melding) Tusen takk <3

 

Instagram: https://instagram.com/christinebergee/ 

 

Facebook: https://www.facebook.com/christineberge.missuniversenorway?ref=aymt_homepage_panel

Intervju med Radio Exact og Østlendingen

Intervju med Radio Exact og Østlendingen

Foto: Jo espen/Hamar Dagbladet

HALO HALO! 

Ikke glem at jeg OGSÅ er videre til FINALEN!

 

Nå er det en stund siden jeg blogget på grunn av min reise til Nord-Norge og dermed har jeg ikke fått sagt ifra her om min finaleplass! Jeg har nemlig vært på klassetur og vært borte i 4 dager. Det har vært en flott opplevelse å se naturen i Nord-Norge. Jeg fikk med meg mye som jeg ikke viste gjennom turen som har jeg lært! 

Jeg kom hjem idag rundt 2 tiden, og da var jeg ganske så sliten. Min reise har vært veldig bra samtidig slitsomt. Idag skal jeg slappe av å bruke resten av dagen til å jobbe litt med denne konkurransen også øve til tentamen som jeg skal ha imorgen. Litt slitsomt men dette klarer jeg, er vant til med stressende dager. Jeg har tatt med meg kameraet mitt (som vanlig), så har tatt mange fine bilder som jeg skal få gleden av å dele med dere! Dette kommer i et eget innlegg. 

Jeg har blitt intervjuet av Jo espen fra Hamar Dagbladet og Østlendingen. Det vil si jeg kommer/er på begge avisene på nettet. Hamar Dagblad avisa kommer ut i neste uke i trykk. Jeg skal også på intervju med Radio Exact I løpet av denne uken eller neste :). Hittil har jeg vært med i 9 presseoppslag hvis jeg skal regne med disse. Nå setter jeg stor fokus på å skaffe sponsorer. Nå er spenningen i gang! Som de flestee, det er tøft å gå på skole, jobbe hver helg omtrent og jobbe med konkurransen. Men som jeg alltid sier ''Vil du oppnå noe, så må du jobbe hardt for det'' og det er akkurat det jeg skal gjøre. 

Sjekk ut Intervjuet med Østlendingen HER og Hamar Dagblad HER . Det er akkurat det samme :)

b2ap3_thumbnail_miss-unvierse.jpg

FOTO: LDM-STUDIO

Husk at du kan stemme på meg på samme måte som alle andre ved å sende MISSU 6 til 2160. Setter kjempe stor pris på om du vil hjelpe meg videre. ( 7 kr pr sms). 

-Fatimah 

Hør radiointervjuet her

Hør radiointervjuet her

I går fikk jeg en hyggelig telefon fra Radio Grenland, vi gjorde et kjapt intervju over telefon angående finaleplassen min. Følte det gikk veldig bra. Har fått tilsendt lydklipp av intervjuet og fikset slik at du kan høre det når du vil. Radio intervjuet kan du høre HER.

Jeg skal også begynne å besøke et sykehjem fremover. Der skal jeg være med de innlagte og spille kort å slikt med de. Nesten som en besøksvenn. Gleder meg utrolig masse til det. Det skal bli så utrolig gøy å få hjulpet de som trenger det til å få tankene over på noe annet. Jeg skal i møte ang når jeg begynner og forventninger i morgen.

 

 

Ha en flott dag videre

 Ikke glem å stem på meg dersom du vil jeg skal vinne <3

Send MISSU 7 til 2160

Du kan stemme så ofte du vil, tjenesten koster 7kr

 

 Ida

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på