fbpx

For English readers

Hello, i just wanted to write this post because there are a lot of English readers reading the miss norway blog. So i just wanted to write this post for you. My name is Noora and i’m soon 20 years old and i’m going to tell you a little bit about myself. I live in Bergen at the moment but i’m originally from Stord a small Island just outside of Bergen and my dad is originally from Egypt and my mom is from Norway. The reason i joined the miss norway competition was because it seemed like a fun challenge, but as the competition progressed, I’ve learned how giving it can be.

 

this is me in my norwegian "bunad" our nationaldress

My Two Main causes are cancer and mental health. I’m in a cancer-organization in Norway which has Been very great. I’ve been in the newspaper speaking openly about mental health and what i think should be done to better society and education around this cause. I also have a YouTube channel that i post videos about my life and makeup of course. I love working out and i do cheer as well i also love to preform and when i lived back home i did dancing. I currently study computer science at the university of Bergen which has Been great and i’m in the mentor comity at the faculty of science and math. My family is quite Big And i am the oldest of 7 kids! This competition has been so great and i want to say thank you to both the English and Norwegian readers for their support.

 

Thank you for reading!

Dersom du eller noen du kjenner ønsker å samarbeide med meg, ta gjerne kontakt på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

instagram: https://www.instagram.com/nooralindeflaten/?hl=nb

facebookside: https://www.facebook.com/Noora-Lindeflaten-Miss-Norway-2020-deltaker-105922854143277/

youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNFckyLNgYyQRf3_ZCnE1OQ

Hold Norge Rent! Plukk søppel!

Hei igjen dere<3

I går meldte jeg meg på en ryddeaksjon (i form av søppel-plukking) på https://holdnorgerent.no/aksjon/. Først håpte jeg det var et område i Vennesla jeg kunne plukke, men alt i Vennesla var tatt. Derfor gikk jeg heller til Justvik som ligger i Kristiansand. Området jeg plukket søppel på var ved Justvikbanen og rundt lekeplassen. 

Hold Norge Rent er en nettside som fokuserer mye på miljø, og gir organisasjoner og enkeltmennesker mulighet til å være med på å gjøre noe for jorda vi lever på. Da jeg kom inn på nettsiden deres klikket jeg på "ryddeportalen", deretter på "her kan du rydde". Videre kom jeg inn på et kart hvor jeg kunne finne plasser i nærområdet hvor det var behov for å plukke søppel (https://holdnorgerent.no/ryddekart/#forsoplet,open). Da jeg hadde funnet plassen hvor jeg ville rydde, opprettet jeg en aksjon. Siden jeg gjorde dette ganske spontant var det ingen andre som kunne i dag tidlig! Derfor opprettet jeg en aksjon med meg som enkeltindivid, og fylte ut skjemaet som videre dukket opp. 

Slik ser skjemaet ut, det er lett forståelig og tar ikke lang tid å melde seg på<3

Tidlig i dag tok jeg med meg plastikkpose og hansker, deretter begynte jeg å plukke søppel i området jeg hadde registrert meg til. Da jeg kom så det ikke så ille ut, men jeg endte faktisk opp med en stor, tung plastikkpose med bare søppel. Med litt musikk på ørene ble plukkingen effektiv og mer "gøy". Hvis alle hadde bidratt med noen timer hvor de hadde plukket søppel, ville jorda vært et bedre sted å leve på. Dyrene som bor i naturen hadde sluppet å spist plastikk og unaturlige gjenstander. Oppfordrer absolutt alle til å prøve ut Hold Norge Rent-aksjon med venner eller familie for å hjelpe både jorda, dyrene og oss selv. Du kan selv bestemme når og hvor stort området skal være, som gjør det svært fleksibelt for å kunne delta. 

Da jeg var ferdig med aksjonen var det viktig at søppelet ble kastet på riktig måte, noe jeg tok hånd om! Når jeg kom hjem registrerte jeg plukkingen, hvor mye jeg plukket og sendte inn bilder av funnet. Dette blir gjort for å forsikre at jeg faktisk har vært å plukket i det registrerte området. 

Lag en aksjon du også, og ta vare på jorden vi lever på:) https://holdnorgerent.no/ryddekart/#forsoplet,open

Ha fortsatt en fantastisk dag videre<3

 

Hvis du eller noen du kjenner ønsker å samarbeide med meg, send gjerne en mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Facebook:https://www.facebook.com/Sunniva00

Instagram: https://www.instagram.com/sunniva3/

Plan-Fadder & Afrika reise

12363216_10153160405045800_4517175733760586347_o African River

Hei alle sammen

Da er endelig fredagen her og jeg tenkte jeg skulle innlede fredagen med litt tilbakeblikk på en reise som satte veldig store spor nemlig Sør-Afrika.

Den reisen som har satt mest spor og de beste minnene må være da jeg var frivillig i Afrika i 2015. Dette var en reise jeg sparte opp til i god tid før reisen å Afrika er et land som alltid har interessert meg.  Jeg har helt siden jeg selv var barn også hatt fadderbarn i ulike land i Afrika. Nå har jeg et fadderbarn i Kenya som heter Helen. 

Det er utrolig fint å kunne bidra til andre land som lever i fattigdom og da spesielt kunne hjelpe barn og familier i U-land. Jeg er Plan- fadder og ved å bli Plan- fadder gjør du ikke bare en god gjerning her i verden men du får også en årlig oppdatering fra ditt bidrar til Plan og hvordan det går med ditt fadderbarn. Det syntes jeg er utrolig koselig og ikke minst veldig givende å vite at nettopp du og ditt bidrag er med på å gjøre en forskjell her i verden! 

 

 

 

  

 

 

"Ved å bli Plan fadder støtter du Plans arbeid mot fattigdom og barns rettigheter."

Link til å bli fadder: https://www.plan-norge.no/fadderbarn?gclid=Cj0KCQiAyKrxBRDHARIsAKCzn8zY_VW-TYENpiPoyL3nCOKRv2RMiVa0ESgA1gdVBitBA4SPI7xNp50aAuxDEALw_wcB

Min reise i Afrika 

Året 2015 pakket jeg kofferten (e) og dro av gårde helt alene til andre siden av verden, Sør- Afrika! De to første ukene var jeg alene før jeg skulle videre på et frivillig program som ble satt opp av Kilroy.

To uker alene i Johannesburg var bare helt utrolig! Det var både skummelt og givende på samme tid. Heldigvis holdt jeg til i en bydel der det var mest business folk på reise og det var trygt for ei blondine som meg å gå på gaten. Det var spesielt inne i Johannesburg sentrum du fikk virkelig oppleve elendighet og fattigdom på nært hold.Det var der jeg fikk se den delen av Sør-Afrika som virkelig lever et hardt liv. Det var en utrolig fattigdom som du både kunne kjenne og ta på!  Jeg kjørte Turist buss som ble anbefalt og godkjent som trygt av hotellet mitt (Radisson Blue) for da vi ankom de fattigste strøkene var det stor sjanse for å bli ranet om du var hvit. Da bussen stoppet i de fattigste områdene kom små barn og hold hendene inn under sprekken på bussdøren mens vi fikk beskjed om å ikke gi de noe fordi det hadde hendt at de holdt deg da igjen i hånden mellom bussdørene. Desperasjon og nød er ordet som forklarer den opplevelsen. Jeg satt igjen med en klump i magen for vi i Norge er så heldige som er født i dette landet her. 

Frivillig programmet jeg deltok i var også kjempe gøy! Jeg var først noen uker på et heste program (selvfølgelig) som var det beste programmet av de to jeg var på! Vi var i Kruger Parken og så ville dyr som levde på de største ørken slettene og hadde det så utrolig fint! Det var varmt. VIRKELIG VARMT! Da vi var i Kruger Parken fikk vi beskjed om å ikke gå i solen pga det var så varmt at det rett å slett kunne være farlig.

Senere var jeg også på et løveprogram som jeg syntes var litt trist da dette var løver som hadde skader, blitt syke eller som var avlet i fangenskap av de rike menneskene i landet. Disse løvene ville aldri klare seg i vill natur igjen og det er synd at menneskers egoisme skal ødelegge dyr på den måten. Ville dyr skal være ville! Det er der de hører til og er skapt til å være. 

Men Sør-Afrika, alt i alt, et land som det virkelig er verdt å besøke og hjelpe. 

Så imorgen er det mitt første intervju og missekurs

Ha en god fredag alle 

Om du eller noen du kjenner ønsker å sponse meg ta kontakt: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

5000 takk, 5000 Bergen radio

83609962_179782766432567_4358349618740723712__20200123-191651_1

Da har jeg vært på besøk hos 5000 Bergen radio.

Jeg føler meg så heldig at de ønsket å snakke med meg. Jeg hadde masse å si, så jeg føler alltid tiden går alt for fort, men sånn er livet, tiden går fort når man har det gøy. 

Gjennom samtalen vår fikk jeg snakket om hvordan jeg ser på Miss Norway som en feministisk plattform, at jeg er den første åpne aseksuelle i misse historien og hvor mange fra Bergen som deltar. Det som spesielt varmet hjerte mitt, var når radioverten, Petter, sa at jeg representerte Bergen. Det varmet fordi jeg ikke føler noe særlig tilhørighet til noe annet sted.

Bergen I ♥ you.  

5000 Bergen radio fyller 1 år den 08 februar, så jeg ønsker å gratulere dem med dagen på forhånd, men jeg håper jeg kan stikke innom for kake og en god samtale på dagen deres også.

 

Femtusen takk for at dere ønsket å snakke med meg!

 

 

Dersom DU eller noen du kjenner ønsker å samarbeide med meg send meg gjerne en email på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ta gjerne en titt gjennom facebook og insta sidnene mine: https://www.facebook.com/MissNorwayElida2020/ og https://www.instagram.com/elidaodine/

Håper å høre fra deg! 

 

Ting du kanskje ikke visste om meg

83544144_606477626578580_2813863736828231680_n

 

Jeg er en veldig omsorgsfull person. Jeg har hele livet vært en person som har mye omsorg for andre mennesker, og vil at alle skal ha det bra. Dette er nok litt av grunnen til at jeg vil utdanne meg til sykepleier og senere jordmor. I jobben min har jeg mulighet til å hjelpe mennesker som er i sårbare stiuasjoner i livet, og det syntes jeg er utrolig givende. 

Jeg elsker å reise. Jeg er veldig glad i å reise, og liker å oppleve nye steder og kulturer. 

Positiv person. Jeg er flink til å tenke positivt, og prøver å se det positive i alt og alle. 

Kommer fra et lite sted. Jeg kommer fra et veldig lite sted som heter Svinndal, og da jeg gikk på barneskolen så var vi kun 9 stk i klassen. Syv jenter og to gutter. Svinndal er et veldig koselig og lite sted, med utrolig mye fin natur, og jeg er glad for at jeg vokste opp akkurar der.

Jeg er en målrettet person. Jeg er en person som gjør det som skal til for å nå målene jeg setter meg, og gjør mitt beste for at det lar seg gjøre. Jeg holder for tiden på med bachelor i sykepleie, og Miss Norway 2020, og skal gjøre alt jeg kan for at nettopp mine mål går i oppfyllelse.

Jeg er glad i å trene. Det å trene føler jeg at har en så utrolig stor helsegevinst, både når det gjelder det fysiske og det psykiske. Jeg syntes det er deilig å komme seg på trening og føler jeg får klarnet hodet. Trening har blitt en viktig del av hverdagen min, og jeg trives så godt med det.

 

Kunne du tenke deg å samarbeide med meg? Ta kontakt for å høre hva jeg kan tilby! Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på sosiale medier:

Instagram: Inakollsetb

Facebook: Ina Kollset - Veien til Miss Norway 2020

Flere bilder

Her har dere resten av bildene fra photoshoot oppdraget. Disse bildene tok vi i vangen som er et veldig fint og kjent sted og gå tur i. Her fikk jeg bra bilder. Og så tok vi noen bilder i en kjeller garasje hvor lyse var veldig bra, som ga bildene mine et veldig spennende vibe, med bra kvalitet. 

Som sakt samarbeider jeg med fotografen Daniel, og jeg ble kjempefornøyd med helle photoshooten. Jeg liker å ha photoshoots og jeg syns det er veldig gøy og interessant og se hvordan sluttresultatet blir. 

Fotograf: Daniel

Vil du samarbeide med meg kontakt meg på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Facebook siden min er: https://www.facebook.com/Atika-Hegic-my-journey-on-Miss-Norway-2020-104256687789461/

Instagram: https://www.instagram.com/atikahegic/  

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på