fbpx

Hver stemme teller!

 Derre sikkert leste i aviser at jeg er opprinnelig fra Ukraina (Krim). Jeg flyttet til Norge da jeg var barn, og jeg er norsk. 

I dag, 21. april, det er andre runde av presidentvalget i Ukraina. Og i dag jeg kom til Ukrainsk ambassade for å gi mitt stemme for en av kandidatene. Eg vill at Ukraina skal leve bedre som dei andre europeiske land.

 

Jeg er født i Sør Ukraina i republikken Krim. 

Krim er en halvøy som ligger  mellom det Svartehavet og Azovhavet. Fleire tusen av turister fra hele verden reiser til Krim hvert år.

Krim har nesten ingen forurensende industri, så luften der er veldig rent.På halvøya er det alt, fjell med kløfter, daler med innsjøer, stepper og furuskoger. Og ikke minst, strander. Det er veldig varmt område med mye sol, det passer for dyrking av druer. Krim er historisk vinn industri plass. 

 

Eg er født ved havet, med en vakker utsikt 

Da jeg flyttet ti Norge, jeg såg en like fin utsikt som miner meg om Krim. 

 

Ønsker du samarbeid med meg? Ta gjerne kontakt med meg på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 Instagram: https://www.instagram.com/karinka_razeva/

Facebook: https://www.facebook.com/karinka.razeva

Min drømmepåske

portrett-2

Hei dere! håper alle nyter påsken.

Heldige meg som denne påsken får oppleve et så nydelig sted i Sogn og Fjordane – Leikanger ved Sognefjorden.

Jeg sitter her i det fine været og nyter utsikten over de flotte fjellene og fjorden, samtidig som jeg tar inn over meg hvilken ro og stillhet det er her. Utsikten er helt nydelig både for øyet og sinn. Dette må være balsam for sjelen og kan anbefales for alle som vil nyte opplevelsen av storslått natur og kjenne på ro, perfekt for dem som ønsker seg bort fra by, stress og støy.

Men Leikanger er ikke bare et sted for dem som vil slappe av. Her finnes det også et hav av muligheter for dem som vil være aktive. Fjell og fjord med turløyper, mulighet for toppturer, kajakkpadling, klatring eller bading er visst populært.

 

Tenk så heldige vi er som bor i et land med så flott natur og muligheter for friluftsliv. Leikanger vil i mine øyne være en perle som jeg håper flere kan få oppleve.

ANBEFALES!

God påske videre alle sammen ?

Leter du etter samarbeidspartnere/markedsføring for din bedrift? kontakt meg gjerne på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på mine sosiale medier:

Instagram: henriettejhauge

 

 

Tøffere enn en kylling

IMG_1869

Endelig er det påskeferie! Jeg startet ferien på fredag med filminnspilling til presentasjonsvideoen som skal leveres inn til finaleuttaket 8 mai. Når vi var ferdig med første del av innspilling, dro jeg opp på hytten med familien min på Kvamskogen.

Jeg koser meg masse og nyter finværet. Snøen smelter fort i år, så dette blir nok de siste skiturene før sommeren begynner. Det er faktisk så varmt at jeg har solt meg på terrassen, og gått på skitur i shorts og en topp! Jeg har blitt litt brun, noe som ikke skjer så ofte. Det er tydeligvis bare jeg som ser det, haha...

Hver påskeaften er det tradisjon på Kvamskogen med påskerenn. En løype er laget av Røde Kors, som skal gjennomføres på ski, i kledd et gøyalt kostyme. Det er mange kåringer og premier, morsomme kostymer, latter og god stemning! Voksenrennet bestod av tre lag. Vi løp lagvis fra start bort til en redningsbåre. Derfra bærte de meg og to andre oppå båren, og bort til mål. Laget mitt havnet på andre plass.

Jeg ble taklet av en annen, men kom meg raskt på beina igjen.

Etterpå var det hoppkonkurranse, da jeg hoppet for første gangen i livet mitt. Skremmende, men veldig gøy!

Senere på kvelden lager vi deilig middag, koser oss med noe påskegodt og ser en god film her på hytten. Bålpanne og musikk ute er nesten obligatorisk kos på kvelden.

 

Ønsker alle sammen en riktig god påske!

 

Foto: Raymond Michelsen

 

Vil du inngå et samarbeid med meg? Kontakt meg på mail for å høre hva jeg tilbyr: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: @theajamne

Facebookside: Thea Jamne

Høyt over skyene

IMG_168_20190413-151956_1

Nye opplevelser er alltid spennende, og gir som regel mange gode minner. Jeg er så heldig at jeg har flydd med småfly, da et familiemedlem er utdannet pilot. Han har sitt eget lille fly, som vi fikk være med i. Før flyturen satt vi lenge og pratet sammen med piloten om sikkerhetsregler, flyruter, værforhold, og hvordan småfly fungerer. Dette er ganske nyttig informasjon, spesielt for dem som er ekstra nervøse for å fly.

Flyet lettet fra Bergen Flesland Lufthavn en vakker sommerdag i 2017, med urolige mager! Vi fikk velge hvor på vestlandet vi ville fly, og valgte da over Osterøy, videre til Sognefjorden og hjem igjen over Askøy. Solen strålte like vakkert som den pleier når det først er sol i Bergen, så vi var heldige der.

I og med at det er et lite fly, var det litt humpete på veien (haha). Når man er i luften kommer det små vindkast under flyet. Dette kan sammenlignes med bølger på sjøen. Hvis du lett blir dårlig i en båt eller fly, kan det være lurt å ta en reisesyketablett før turen.

Jeg synes det er viktig å utfordre seg selv og kjenne på nye opplevelser. Alle har forskjellige meninger om hva som kan være skummelt og nervepirrende, se hvor dine grenser går og forsøk å gjøre noe utfordrende for deg selv dette året.

Foto: Privat

 

Vil du gi din bedrift større synlighet? Kontakt meg på mail for å høre hva jeg har å tilby til deg: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg gjerne på Instagram, og lik Facebooksiden min.

Repotasje i Trønder-Avisa!

Hey there beautiful people!

Litt sen oppdatering...

I dette blogginnlegget vil jeg skrive litt om opplegget bak min siste avisartikkel. Trønder-Avisa  laget en reportasje av meg, og jeg synes det var ganske spennende. Jeg fikk hele fire sider i avisen. Til sammen tok selve reportasjen to uker, som dermed gjorde meg sikker på at det ville bli en bra artikkel. De la inn mye arbeid i den. Ifra Trønder-Avisa var journalisten Per-Magne Midjo og fotografene Johan Arnt Mesgård og Marius Langfjord med. De fulgte meg hele veien ifra Levanger til Trondheim. Det er ikke det at det er en veldig lang strekning sånn sett, men det tar halvannen time én vei, så de brukte jo til sammen hele 3 timer på selve reisingen.

 

Før dette, møtte jeg de på kontoret deres, hvor de intervjuet meg og jeg gav de informasjon om meg selv, som de kunne bruke i artikkelen. I tillegg las de hele Miss Norway bloggen min. Også vandra vi litt rundt i Levanger for å ta litt bilder. Jeg synes det er greit å få representert hjembyen min i en slik konkurranse, siden jeg er den eneste deltageren herfra, og ikke alle kjenner til denne lille sjarmerende byen. Vi tok noen bilder litt her og der, ute, men det var ikke akkurat det beste været med tanke på photshoot utendørs. Stormfullt og regn! Været er også hovedgrunnen til at det har blitt mest studiobilder i den perioden her. Men jeg tenker nå når det begynner å bli vår og litt varmere i været, kommer det til å bli mer utendørsbilder. Slik at dere kan få seg meg mer ute i naturen, og i et habitat som kanskje kan føles mer naturlig enn poseringer på et studio. Men for all del, det er gøy med photoshoots i studio også, det er jo noe jeg har vendt meg mer til etter hvert.

Trønderavisen var også så snill og sendte meg artikkelen elektronisk, slik at jeg kan dele den med alle dere lesere som ikke er fra Trøndelag. Det er jeg også svært takknemlig for, det er en veldig fin artikkel så jeg er glad for at dere alle kan lese den nå. 

(Du kan lese  artikkelen på slutten av dette inlegget)

 Jeg synes det var veldig spennende å være med i Trønderavisa. Jeg ser på sosiale medier har de veldig mange følgere over 40 000, de har ca 17 000 lesere som har fast abonnement. så jeg føler denne artikkelen fikk en bred rekkevidde. Dermed føler jeg at jeg kan spre mitt budskap til flere. Denne artikkelen var ikke bare om meg som en Missedeltager, men også om mer om mitt liv, og hvem jeg er som den personen jeg er utenfor dette eventyret. På denne måten fikk jeg vist litt separerte deler av meg, litt av målet mitt var at folk skulle se forskjellen på den normale Nina og den Nina som er med i konkurransen.

Må avslutte med å si hjertelig takk til både Nobra Foto, makeupartist Ingunn Marie Roel, Trønder-Avisa, journalisten og fotografene til avisa. Jeg setter stor pris på at dere stilte opp og gjorde dette - tiden og ressursene dere ville brukte på meg. Jeg er selv superfornøyd med artikkelen, den var fin og resultatet ble veldig bra. Videre skal jeg fortsette å informere dere om hva som skjer mot finalen. Må bare igjen poengtere at dette og artikkelen her var veldig spennende for meg. Hele prosessen egentlig.

En ekstra Takk til: 

Nobra Foto

Ingunn Marie Roel 

Trønder-Avisa 

Per-Magne Midjo

Johan Arnt Nesgård

Marius Langfjord

 Ønsker du et samarbeid med meg eller har spørsmål angående dette,  send meg gjerne en epost på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller min facebook side Nina Bye - Reisen til Miss Norway 2019 så hører du fra meg snart!

Raskt vekttap er ekstremt farlig!

Mange kvinner lurer på hvordan du kan gå ned i vekt før sommer sesongen. Det er ingen hemmelighet at etter en lang vinter ser figuren vår ikke alltid ut som vi ønsker.

Derfor hvis du vil gå ned i vekt, ikke skynd deg, alt bør gå som vanlig. Raskt vekttap er ekstremt farlig!

Hovedproblemet med raskt vekttap er tap av muskelmasse. Når en person reduserer antallet kalorier som forbrukes, så har kroppen vår ikke nok energi til å fungere normalt.Tap av muskelmasse vil føre til en nedgang av proteiner og vann i kroppen. Musklene er i stor grad sammensatt av protein og vann. Derfor sammen med muskelmassen kan vi miste slike viktige og verdifulle stoffer. Du kan fort høre at folk som raskt går ned i vekt har depresjon, plutselige økninger av blod trykk, hevelser, fordøyelsesproblemer og ikke minst søvnforstyrrelser. Så husk! Vann er livet

Mange mennesker for å raskt miste vekt tar i bruk ulike slanke piller. Som regel fungerer dei ikke og ikke minst bruken av dem kan forårsake mange bivirkninger.

De blokkerer appetitten. og hvis du slutter å ta slike piller, kommer vekten i enda større grad tilbake.

Mitt råd, hold deg borte fra slike piller hvis det er ikke diskutert med legen.

I min neste blogg skall jeg fortelle om minne erfaringer og hva jeg gjør for å holde meg i form

 

Husk!

Når tanker og følelser rundt mat og kropp dominerer hverdagen, eller trening blir preget av tvang, kan det være god grunn til bekymring.

 

Ønsker du samarbeid med meg? Ta gjerne kontakt med meg på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 Instagram: https://www.instagram.com/karinka_razeva/

Facebook: https://www.facebook.com/karinka.razeva

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på