fbpx

Min Første VLOG

VFO03334
Hei fine dere! Da har jeg brukt timer på å redigere sammen min aller første vlog og må si det var mye vanskeligere enn jeg hadde sett for meg. Før jeg reiste på backpaking gikk jeg modell for min flinke kjole designer Judy Hansen, og da måtte jeg selvfølgelig prøve å lage en liten video av dagen. Dagen var helt fantastisk og jeg koste meg hvert eneste sekund.
 
Det var utrolig stas og få lov til å gå rundt i disse fantastiske kjolene, og jeg klarer ikke vente til å se hva Judy Hansen skal lage til finalen! Det var selvfølgelig litt skummelt og ta frem kameraet og snakke rundt folk, men det var veldig gøy å lage denne videoen. Håper dere liker videoen!
Kjolene du ser på videoen er designet og kan fås kjøpt av Judy Hansen. Kontakt henne på tlf. 900 85 669 eller gå innom Skippergata 45, 4611 Kristiansand. For å få din skreddersydde drømme kjole!
 
Tusen takk til Dan H Borge som har filmet siste delen av videoen, tusen takk til frisør Merethe Breland og sminkør Melina Johnsen.
 
Ha en fantastisk kveld videre!
 
 
 
Gjerne følg meg på instagram: helene_abildsnes
Eller min facebookside: https://www.facebook.com/Helene-Abildsnes-Veien-til-Miss-Norway-2018-171002526786394/ For og følge meg underveis i konkurransen :)
 
Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..
 
Fotograf: Vestgardenphoto

Et ønske om å bedre hverdagen til barn på sykehus

kjolebilde-hav

Hei, 

De siste ukene har jeg tenk mye på hvilken veldedig organisasjon jeg har lyst til å hjelpe og fremme. Som dere kan lese om i blogginnlegget mitt "Engler i hvitt og grønt", har jeg selv vært alvorlig syk og var innlagt på sykehus i flere uker. Det at jeg som ung voksen føler et opphold på sykehus som tungt og kjedelig har fått meg til å tenke på hvordan en tilsvarende opplevelse vil være for barn.Derfor har jeg bestemt meg for å bidra til å bedre hverdagen til barn og unge som ligger innlagt på sykehus. Jeg har valgt å støtte Sykehusklovnene og det arbeidet de gjør for akkurat dette. 

 

Håper så mange som mulig ønsker å gi et bidrag til denne innsamlingsaksjonen for å bedre barn og unges hverdag når de er innlagt på sykehus.

 

Link til innsamlingsaksjonen finner du under:

https://www.facebook.com/donate/2017525055218567/

 

 

 

 

Om din bedrift eller firma søker promotering i sosiale medier, kontakt meg gjerne på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg gjerne på sosiale medier for flere oppdateringer:

 

Instagram: https://www.instagram.com/henriettejhauge/

 

Facebook: Henriette J Hauge

 

Helse skaper vi i fellesskap!

Er det en sak som jeg virkelig støtter, er nasjonalforening for folkehelsen, som ha mål å bekjempe hjerte- og karsykdommer og demens.  

Jeg har nå gått med innsamling idag og mange har vært med å støttet rundt i Oslo. 

Nasjonalforeningen for folkehelsen er en frivillig, humanitær organisasjon med helselag og demensforeninger over hele landet. Innsatsen for å bekjempe hjerte- og karsykdom og demens skjer gjennom å skaffe midler til forskning, organisere lokale aktiviteter, bidra med opplysning og påvirke myndighetene til å satse mer på befolkningsrettet forebyggende arbeid. 

Nasjonalforeningen for folkehelsen er etablert ut i fra tanken om at god folkehelse krever at vi løfter i flokk. Helse skaper vi i fellesskap. Alle har vi ansvar for egen helse, men oppnår mer når vi står sammen og vi bryr oss om hverandre. 

 

600 000 mennesker i Norge har en hjerte- og karsykdom, og alle dei håper på å leve lengre. Bli med og støtt livsviktig forskning på demens og hjerte karsykdom.

https://nasjonalforeningen.no/stott-vart-arbeid/vare-kontonummer/

Ønsker du samarbeid med meg? Ta gjerne kontakt med meg på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 Instagram: https://www.instagram.com/karinka_razeva/

Facebook: https://www.facebook.com/karinka.razeva

Filminnspilling

kjolebilde2

Hei, håper alle har en god lørdag!

Den siste uken har vært både travel og spennende. Som et krav til finaleuttaket i Miss Universe Norway, skal det lages en film hvor jeg presenterer meg selv, mine verdier og holdninger.

 

For meg var det viktig å vise fram ulike sider av meg selv og hva som er viktig i livet mitt. Derfor måtte jeg planlegge godt hva jeg ville vise fram, antrekk/sminke og location. Som ved alt man planlegger går noe på skinner, men selvfølgelig får man seg også noen store overraskelser… Det er vel når det ikke går som planlagt man lærer mest, og man må forsøke å være løsningsorientert. Noen ting måtte jeg gjøre flere ganger, og det at jeg hadde valg å ha med meg mine firbeinte venner gjorde ikke akkurat utfordringene mindre…

 

Som jeg tidligere har sagt, er jeg opptatt av å vise fram den flotte kommunen jeg kommer fra. Miss Norway handler jo ikke bare om å vise fram seg selv, men også vise fram hjemstedet sitt og de verdiene man står for. Norge er et land fullt av flotte naturperler og hjemstedet mitt Oppegård har mange flotte locations.

 

Nå er jeg spent på det ferdige resultatet, og gleder meg til å dele dette med dere.

 

Om din bedrift eller firma søker promotering i sosiale medier, kontakt meg gjerne på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg gjerne på sosiale medier for flere oppdateringer:

Instagram: henriettejhauge

Facebook: Henriette J Hauge

 

Bodde på militæret under catwalk kurset

IMG_9602_Facetune_30-04-2019-12-28-4_20190502-153659_1
Hei fine lesere, håper det går bra med dere! Nå har jeg akkurat vært i Oslo og hilst på de nye deltakerne og det var så koselig. Må si jeg var utrolig spent før catwalk kurset som ble arrangert for oss deltakere i helgen. Da jeg kom til Oslo på fredagen hadde meg og venninna mi en gøy kveld hvor jeg fikk se litt hvordan de som er med i militæret har det. Jeg må si stor respekt til alle dere som er i militæret, for en ståpåvilje!
 
Videre ble jeg kjent med noen nye folk derfra, fikk en god omvisning på militærbasen, og avsluttet dagen med en koselig jentekveld. Det er litt godt å komme seg vekk en gang i bland, og ikke tenke på noe annet enn å bare gjøre det man har lyst til, og slappe av.


Så var det opp tidlig og på catwalk kurs neste dag. Selvom jeg nå har øvd mye i to år, merker jeg det fremdeles er krevende å gå i de høye hælene. I internasjonal konkurranse har mange øvd siden de var små, så tenker det går ikke an å øve for mye i hvert fall.
 
Det var en utrolig gøy helg, med utfordringer og en tanke om hva vi må jobbe mot fremover for å prestere bra på selve finalen. Nå gleder jeg meg masse fremover til å bli mer kjent med deltakerene og jobbe for å komme meg til internasjonal konkurranse!
Vi avsluttet kvelden med å ut å spise, så her sitter jeg fornøyd og venter på mat. Det var så gøy å bli kjent med så mange fantastiske mennesker og ikke minst å få møte styret. Vi har jo snakket sammen en god del før vi møttes, men det er jo alltids litt annerledes når man møtes personlig. Innad i Miss Norway-miljøet er vi veldig sammensveiset, hjelper hverandre og støtter hverandre underveis. Det er kanskje litt motsatt enn hva andre kanskje ser for seg.
Hvis du ønsker og komme inn i et nytt koselig miljø, liker og ta bilder, gå catwalk, blogge og kanskje har noe du brenner for? Så er påmelding for Miss Norway konkurransen 2020 i fullt kjør nå.
 
Jeg må også si tusen takk til fantastiske Klara som virkelig står på for at vi skal gjøre det bra! Det er så gøy at vi har så flinke coacher gjennom konkurransen og gleder meg til alt gøye som står i vente.
Konkurransen er ikke bare en dans på roser, vi må virkelig legge sjelen våres i dette hvis vi ønsker å vinne, men igjen så er dette noe jeg virkelig ønsker og det er jo utrolig gøy å få lov til å være med.
 
 Dette var kjempe koselig - og jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med deltakerne.
 
Ha en fantastisk kveld videre!
 
 
 
Gjerne følg meg på instagram: helene_abildsnes
Eller min facebookside: https://www.facebook.com/Helene-Abildsnes-Veien-til-Miss-Norway-2018-171002526786394/ For og følge meg underveis i konkurransen :)
 
Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..
 
Fotograf: Knut Yrvin
 

 

Trening med mening

din-brud-og-selvskap-kjole

Hei alle sammen!

Jeg har jo alltid likt å trene og å være i bevegelse. Idrett og det å trene har vært en viktig og stor del av livet mitt siden jeg har vært idrettsutøver innen dans og taekwondo, men man trenger ikke å betale penger for å få tilgang til en fancy gym for å holde seg i form.

Jeg er blitt veldig glad i å benytte meg av den fine naturen og omgivelsene vi har rundt oss. Da får man både frisk luft, dagslys, og om man har med seg en firbent venn kan også de være med på treningen. Her finnes ingen begrensninger på hvor mange venner man kan ta med seg på treningsøkten. Det å komme seg ut i naturen er en helsegevinst, enten man vil koble av fra jobb eller studier, slappe av eller trene. Det er helt nydelig og anbefales å rusle seg en tur mens man bruker sansene til å lytte til vind og fuglekvitter, samtidig som man kjenner på de nydelige luktene og tar innover seg synet av trær, blomster og de flotte fargene naturen byr på.

 

Jeg har ofte brukt skogsløyper som treningsarena. Det finnes mange fine merkede turløyper for løpeturer eller rusletur, og om man ønsker å trene styrke er det utallige muligheter. For eksempel kan man benytte en stein eller en stubbe, eller eventuelt en benk til styrkeøvelser. Man kan også merke seg trær til intervalltrening. Det fine med å bruke naturen er at det bare er kreativiteten som setter grenser for hva man kan gjøre, og dessuten er dette underlaget mye bedre for muskulatur og skjelett for de fleste.

Om man bruker naturen til treningsarene får man dobbel gevinst – både trening og sanseopplevelser som gjør godt for kropp og sinn.

 

Om din bedrift eller firma søker promotering i sosiale medier, kontakt meg gjerne på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg gjerne på sosiale medier for flere oppdateringer:

Instagram: henriettejhauge

Facebook: Henriette J Hauge

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på