fbpx

Your Time Can Make A Change

 

I am privileged to be a volunteer of an organization that fights for children's right to education, healthcare, food, and to live in peace and with hope for the future. This organization is called Save The Children (Redd Barna).

Save the Children Norway (SCN), is a non-governmental organization, with no party to political or religious ties, whose values are built on the UNCRC and the UN Declaration on Human Rights. Save the Children Norway has offices in Oslo, Kristiansand, Trondheim, Bergen, and Tromsø, covering all regions in Norway. The United Nations Convention on the Rights of the Child (UNCRC) was established on November 20, 1989, and has been signed by 120 of the 192 countries under the UN, making it the most widely accepted document recognizing and protecting the rights of children across the globe.

Related image

The convention has 54 articles in total. Articles 1 – 42 are about the rights of a child, while Articles 43 – 54 are about how governments and organizations will work to support children’s rights.

Save The Children Trondheim coordinate different groups for volunteers, giving everyone a chance to contribute to a cause they care about. I am a part of a group called 'Besøksgruppe.' We visit children's shelter and crisis center and arrange activities for the kids. Our goal is to create a better everyday life for these children. These activities vary from bowling, movies, trips and etc.

Se kildebildet

During 2009, 1734 children had one or more overnight nights in shelters together with their mother. Half of the children were aged 0-5 years. There are 51 crisis centers in Norway according to Redd Barna.

Shelters and organizations like Save The Children need volunteers. Therefore I urge everyone reading this article to give volunteering a try at least once, if you aren't volunteering already. For people living in Norway, this website can be of great help if you don’t know where to start.

Find something that you're passionate about or something that inspires you, and then find a need in your community. There are dozens of reasons why volunteering is important -one just needs to find the one that feels right. You will be surprised by how much joy you create, just by talking to a child or meeting a need.

Photos: Jørgen Kvam

Trenger du en modell eller hjelp med å markedsføre din bedrift?

 

Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Sjekk ut min Instagram på:@menitawinnie_

Og Facebook Tenne Cooper

Hvor ofte ser du deg selv i speilet ?

I mange år har denne debatten pågått, at flere tror at skjønnhet bare handler om det ytre. Dessverre glemmer mange at skjønnhet handler om så mye mer, og at skjønnhet er forskjellig fra menneske til menneske. Skjønnhet kan være alt fra kunst, natur, følelser, snillhet og gode gjerninger, til fred, omtanke, empati og sympati. Skjønnhet kan være så mye forskjellig, men ikke en bestemt ting, fordi hva som er skjønnhet defineres forskjellig hos enhver.

Dette er hva som skjer når noen tolker skjønnhet på denne måten, du kan se hva jeg mener her.
Jeg har gått helse og hudpleie linjen og har lært en del om dette og det er noe jeg ikke anbefaler på det sterkeste. Botox er bra for medisinsk bruk men anbefales ikke for skjønnhet.
 

Det er veldig mange influencere i dag som promoterer skjønnhetsoperasjoner og behandlinger for å endre utseende sitt, noe som betyr at de konkluderer med hva faktisk skjønnhet er.

Jeg mener at man heller burde jobbe med selvtilliten sin, istedenfor å sette en maske over det ved å fikse på seg selv.

Det er veldig mange gutter og jenter som sliter med selvtilliten sin en eller annen gang, og har følt at det er noe de må endre på.
Jeg har selv tenkt tanken på å fikse på meg selv på forskjellige måter fordi jeg leste forskjellige nyheter, leste i magasiner og så overalt hva andre mente var ekte skjønnhet.

Etterhvert skjønte jeg at det ikke var kroppen min det var noe feil med, men heller selvtilliten min. Jeg har en venninne som jobbet hardt med meg for å komme meg over det, noe jeg er veldig takknemlig for til den dag i dag. Jeg turte aldri engang å gå i penklær, kjoler, bikini, og alt som viste former eller hud fordi jeg var ekstremt redd for hva andre ville si om kroppen min. Folk pleide å se på meg og kommentere kroppen min før, for jeg har vært ekstremt undervektig av sykdomsmessige grunner, men har bare lært meg nå til i dag at hva folk sier og mente betydde ingenting etter at jeg bygget på selvtilliten min. Det var et stort prosjekt jeg jobbet med, men jeg er så utrolig takknemlig for å ha startet med det og jobbet hardt for å oppnå den gode selvtilliten jeg har i dag. Til dags dato kan jeg gå i hva slags klær jeg vil, og føle meg komfortabel med det.
 

Noen influencere gjør dette kanskje fordi de blir sponset av forskjellige klinikker eller produkter.
Mange der ute har dårlig selvtillit, og når de fikser på seg selv og blir sponset så hjelper det ikke med å øke sin egen selvtillit det hjelper bare markedet med å tjene mer og vi føler oss mer dårlige om oss selv.

Veldig mange jenter, til og med mindreårige, ser på disse som forbildet deres, og dagens influencere har veldig stor påvirkning hos følgerene deres.

Mange kanskje misbruker makten deres fordi de vil tjene mer eller for å bli mer kjente. Andre kanskje undervurderer hvor stor påvirkning de har og tenker ikke helt over konsekvensene som følger.

Problemet er ikke bare influencerene, men også mange nyhetssider og medier som fokuserer mye på for eksempel forskjellige kjendiser eller influencere nye skjønnhetstips eller drama istedenfor viktigere nyheter. Her om dagen var det for eksempel en skyte episode I New Zealand, og alt jeg så var et innlegg om Kylie Jenners nye kosmetikk!
 

Jeg har ikke noe imot at folk endrer på utseende, men synes det blir feil hvis noen gjør dette valget på bakgrunn av andres påvirkning for å få dem til å oppfylle deres krav om hva skjønnhet er.
 

Jeg er så glad og takknemlig for at i Miss Norway så ser de på det indre i oss og ikke bare etter hva som definerer oss som pene.

For skjønnheten vår kommer fra sjelen vår. Og det er det de har stort fokus på her.
Jeg er så takknemlig og stolt av å si at jeg er semifinalist her for jeg føler at jeg gjør mer godt for andre og meg selv enn å endre meg selv, jeg viser den sanne meg uten å bli dømt for det, og faktisk de engasjerer oss med å være oss selv og være snille og gode mot andre og mot oss selv.
Jeg vil takke Knut Yrvin og Armand Bye så mye som tar vare på oss og minner oss hverdag om at vår skjønnhet er fin akkurat som den er og minner oss på hvor fantastiske deltagere og eller semifinalister vi er.
 


 Håper at med dette innlegget så kan folk se seg i speilet å ha en god følelse.



om du er interessert i å lese eller høre mer om dette, kan du sjekke ut de linkene her:

kristingjelsvik

minmote

Nå har vi nådd bunnen!!

debatt om kroppspress

 

Fotograf: Daniel Millan

☺️For å følge meg underveis i konkurransen
følg meg gjerne på mine sosiale medier!☺️

Instagram: Simat_al

Facebook: Simat Al-Kuhaili - Veien min til Miss Norway 2019

Jeg søker samarbeidspartnere, 
dersom du ønsker et samarbeid med meg eller om du har noen spørsmål
kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..
Facebook: Simat  Mobil: 95062949

Startsiden.no: Eirin (26) ble født som gutt – nå deltar hun i Miss Norway

Linken til artikkelen: https://www.startsiden.no/nettliv/2019/03/20/195562814/eirin-26-ble-fodt-som-gutt-na-deltar-hun-i-miss-norway

(Foto: Tina Bergersen/www.tinabergersen.com)

 

Tusen hjertelig takk til Startsiden.no som tok kontakt med meg for noen dager siden. Avisartikler om meg har tatt internett med storm. Samtidig kom det mange positive og støttende meldinger. Er vi klare for frihet til å leve som den man vil? Frihet til å elske og frihet til i det hele tatt å puste? Jeg jobber meg frem for å være et symbol for "possibility" og "freedom". Du har rett i til å kontrollere ditt eget liv. Du har et valg. Det valget bestemmer du helt selv. Strål fra innsiden, skyt ut lyset med en hastighet på mer enn 299 792 458 m/s. Få levende organismer i den andre delen av universet til å få et innblikk i hvem du er og hva du står for. La aldri parallelle universer i å hindre deg i å blomstre som en lotus.

 

Med vennlig hilsen

Eirin Grinde Tunheim

 

Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg på facebook:https://www.facebook.com/eirintunheimveientilmissnorway2019/

Følg meg på instagram: https://www.instagram.com/eirin_tunheim/

iTromsø: Eirin (26) ble født i guttekropp i Thailand. Nå vil hun vinne Miss Universe – og bruke statusen til å bekjempe fattigdom

Linken til artikkelen: https://www.itromso.no/pluss/2019/03/19/Eirin-26-ble-født-i-guttekropp-i-Thailand.-Nå-vil-hun-vinne-Miss-Universe-–-og-bruke-statusen-til-å-bekjempe-fattigdom-18694362.ece

Den fjerde avisen som har lagt ut en sak om meg i dag. Med en gang saken fra TV2 kom ut tok journalisten en telefonsamtale med meg og kjørte bilen avgårde med en fotograf. Intervjuet skjedde 15 min etter avsluttet samtale. Jeg ble tatt godt imot. I en varm og behagelig sofa på MH-bygget nord for Tromsø øy sitter vi tre og diskuterte om mine tidligere erfaringer og opplevelser, og min plan for hvordan jeg skal fullføre denne konkurransen, veien til kronen og veien videre til Miss Universe. Ikke minst min plan videre i livet. Dette kan du lese mer om i artikkelen.

 

 

Med vennlig hilsen

Eirin Grinde Tunheim

 

Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg på facebook:https://www.facebook.com/eirintunheimveientilmissnorway2019/

Følg meg på instagram: https://www.instagram.com/eirin_tunheim/

Dagbladet i dag: - Jeg vil være noen å se opp til.

(Foto: Tina Bergersen) 

Linken til artikkelen: https://www.dagbladet.no/kjendis/eirin-ble-fodt-gutt-na-vil-hun-bli-miss-norway/70888397

Jeg er igjen veldig takknemlig for at en journalist fra Dagbladet og “SE Og HØR” tok kontakt med meg. En som vokste opp som en sjenert person fra en landsby 10 km fra grensen til Kambodsja. En som en dag skulle bli en semifinalist i Miss Norway. Ikke minst også en som fikk mulighet til å ta høyere utdanning. Hverken min mor eller min far har tatt en høyere utdanning. Derimot klarte de å pleie et barn til å bli en ambisiøs person.

Jeg er meg selv og er veldig komfortabel med den jeg er på grunn av dem. "Be yourself, everyone else is already taken", Oscar Wilde Ha en drøm, jobb hardt for den drømmen selv om det er innenfor privatlivet, utdanning eller jobb. Ha ambisjon og motivasjon på plass. Ha et positivt mindset. Hvor langt du kommer er avhengig av hvordan du stiller ditt mindset. Ha growth mindset. Jeg er ikke født smart. Jobber en nordmann 100 timer for en aktivitet, må jeg jobbe 5 ganger mer. Alt kan trenes opp.

Med vennlig hilsen

Eirin Grinde Tunheim

 

Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg på facebook:https://www.facebook.com/eirintunheimveientilmissnorway2019/

Følg meg på instagram: https://www.instagram.com/eirin_tunheim/

 

SE OG HØR idag: Eirin Grinde Tunheim, Født gutt. Nå vil hun bli Miss Norway.

(Foto: tina Bergersen)

Linken til artikkelen: https://www.seher.no/kjendis/fodt-gutt-na-vil-hun-bli-miss-norway/70891210

 

Igjen, jeg er meget takknemlig for en mulighet til å formidle frem saken min og prosjektet jeg jobber for. Evolusjonen har formet oss ulikt. Vi er ulike og flinke på forskjellige måter. Det er så mange synonymer til et ord som "annerledes". Alle har hver sine styrker og fordeler. Finn dine gode sider og jobb videre med dem. Hjelp andre til å nå målene sine. Løft opp samfunnet vi lever i. Gjør det til et behagelig sted for alle. Vi er like viktige og vi er avhengige av hverandre.

 

Hverken deg eller meg er mer viktige enn andre. Et tannlegeyrke som jeg snart går inn i er ikke mer viktig enn en renholdsjobb som var den første jobben til min mor. Alle yrker er like viktige. Alle skal få lov til å stråle og troverdighet og ærlighet er mer viktig enn hvor i klassesamfunnet vi befinner oss i. Alle fortjener å vise seg fram.

 

Med vennlig hilsen

Eirin Grinde Tunheim

 

Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg på facebook:https://www.facebook.com/eirintunheimveientilmissnorway2019/

Følg meg på instagram: https://www.instagram.com/eirin_tunheim/

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på