fbpx

Dansk Ekstrabladet: Født som mand: Nu vil hu være Miss Norge

 

Linken til artikkelen: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/foedt-som-mand-nu-vil-hun-vaere-miss-norge/7562328

(foto: Tina Bergersen) 

 Et steg videre på et nasjonalt nivå. Det krever mye energi for å gå mot strømmen. Nå er det 2562 år siden buddhismens grunnlegger Siddharta Gautama døde. Men hans lærdom eksisterer fortsatt. Folk vil alltid huske hva du gjorde da du var i live. En levende kropp blir til et lik. Uansett utseende og kjønn, alle ble født, vokser opp, eldes og blir syke. Til slutt forlater alle verden og blir fordøyd av bakterier. Hva du skapte da du fortsatt pustet blir værende igjen til dine pårørende. Du tok med ingenting hit, du tar med ingenting tilbake.

 

Lærdommen som er sentral i buddhismen er 5 grunnleggende regler:

1. Ikke drepe andre dyr eller levende vesener

2. Ikke stjele

3. Ikke lyve

4. Ikke være utro

5. Ikke drikke alkohol eller bruke rusmidler.

 

Akkurat de fem fokuserer jeg veldig mye på. En målbevisst person har dessverre ikke tid til å bryte de reglene. Det er nokså naturlig å jobbe mot målet. Det er opp til deg om du vil prøve å leve etter de reglene her. Kanskje du en dag vil finne en løsning til din lykke.

_____________________________________

Med vennlig hilsen

Eirin Grinde Tunheim

 ________________________________________

Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg på facebook:https://www.facebook.com/eirintunheimveientilmissnorway2019/

Følg meg på instagram: https://www.instagram.com/eirin_tunheim/

 

Engler i hvitt og grønt

cocktail-3

Hei!

Nå er det en stund siden dere har hørt fra meg, og grunnen til det er at jeg ble syk og havnet på sykehus. Ja, en semifinalist til Miss Universe Norway kan også bli rammet av sykdom … Det passer jo aldri å bli syk, men dessverre skjer slike hendelser i livet. Det viktigste for meg nå, er at jeg er ved godt mot, holder blikket forover og tenker positivt. Jeg har jo så mye spennende å se fram til, og denne hendelsen skal ikke få ødelegge for meg!

Jeg velger heller å tenke og reflektere over hvor heldig jeg er som bor i Norge. Her har vi tilgang på gode helsetjenester, og vi slipper å ha dyre forsikringer for å få den hjelpen vi trenger. Det er ikke en selvfølge i verden i dag.

Denne hendelsen har også gitt meg en tankevekker over hvor sårbare de fleste av oss blir når sykdom rammer. Som pasient blir du opptatt av og avhengig av å bli møtt med kompetanse, forståelse og av å bli tatt på alvor. Det arbeidet som gjøres i helsevesenet er lett å ta for gitt, og man tenker at det er en selvfølge, men det forutsetter faktisk at sykehuset har tilstrekkelige ressurser og kompetanse om du som pasient ønsker et godt behandlingstilbud. Det betyr at våre helsetjenester vil koste for den norske stat, og at Norge satser på å utdanne leger og annet helsepersonell.

Foto: www.aj-angelsphotography.com

Som syk har man lett for å bli opptatt av egen lidelse og man havner raskt inn i en boble hvor man fokuserer på seg selv og egne behov. Man blir sensitiv og analyserer hvordan de som skal hjelpe deg snakker til deg, hvordan de tar i deg, og ikke minst hvordan de lytter til deg. Alt blir viktig.

Deres kompetanse, beslutsomhet og mellom-menneskelige kompetanse er med på å gi trygghet og en opplevelse av å bli ivaretatt. Trygghet er viktig for alle mennesker- og spesielt når man er syk. Det snakkes for lite om hvor viktige roller leger, sykepleiere og annet helsepersonell hver dag fyller gjennom kompetanse på fag og samhandling med pasienter. Deres evne til empati og omsorg har stor betydning for den som er syk, og jeg er imponert over hvordan de mestrer dette på tross av til tider knappe personalressurser.  Tusen takk for de gode hjelperne jeg har møtt og som jeg ønsker og gi en spesiell heder og ære. La oss fokusere på mer ressurser til helsenorge, slik at de som jobber der kan ha muligheter for å vise sine ferdigheter på alle plan.

 

Om du er interessert i å samarbeide med meg kontakt meg gjerne på mail:

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg gjerne på mine sosiale medier:

Instagram: henriettejhauge

Facebook: Henriette J. Hauge

Thailandstidende: Miss Norway-kandidat til thaidamer

Linken til artikkelen: https://www.thailandstidende.com/component/k2/item/3853-miss-norway-kandidat-til-thaidamer-slutt-a-bruke-hvitekremer

(foto: Tina Bergersen)

 

   – Slutt å bruke hvitekremer! Veien hit har ikke vært enkel. Jeg forstår godt hvorfor andre velger å skjule identiteten sin. Fra 2012, etter fullført videregående skole, bestemte jeg meg for ikke å fortelle andre om at jeg virkelig var en kvinnelig transseksuell. Det var nesten ingen som visste at jeg hadde gjennomgått kjønnsoperasjon. Livet som en kvinne var strålende. Alle mennesker jeg har møtt har vært veldig åpne og hyggelige. Det er kun en ting som er feil her. Jeg løy til meg selv. Jeg ville akseptere meg selv. Jeg lot være å respektere den personen i speilet. Den personen jeg møter hver dag. Jeg gikk fra å være så meget komfortabelt til meget ukomfortabelt.

     Du kan lyve til alle i verden, men du kan aldri lyve til deg selv. Løp aldri fra virkeligheten. Sannheten dør aldri. Det tok meg 6 år meg kamp med den indre meg for å komme ut av det A4-livet jeg hadde. Hvorfor fant mennesker på ett ord som “diversitet”, “mangfold” og “evolusjon»? Det er fordi det alltid har vært mangfold i befolkninger og populasjoner i naturen. Det har alltid eksistert ulike fenomener i naturen som gjør at det “mannlige” og “kvinnelige” i seg selv ikke kan beskrive universets endringer helt fra start til dags dato. Vi er annerledes i våre identiteter, DNA, fingeravtrykk, hudfarger, hårfarger, ansikter, høyde og vekter. Grunnet at mother nature har skapt oss ulikt. Vær stolt. Står på. Finn vingene dine med fjær og la oss fly avgårde sammen. 

Med vennlig hilsen

Eirin Grinde Tunheim

 

Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg på facebook:https://www.facebook.com/eirintunheimveientilmissnorway2019/

Følg meg på instagram: https://www.instagram.com/eirin_tunheim/

Utrop i dag: Gutten som kan bli Norges vakreste kvinne

linken til artikkelen: https://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/34872

(foto: Tina Bergersen)

 

     Livet er kort. Hvorfor skal du bry deg så mye om hva andre synes om deg? Lev det livet du alltid har drømt om. Behold lidenskapen for det du drømmer om. Det du tenker er det som skjer. Det du tenker er det du gjør. Det du opplever, hører og skjer rundt deg, gir deg de tankene du har. Vær forsiktig på hva du tar inn. Et sverd kan være skarpt på begge sider. Lær deg å bruke sverdet på en effektiv måte, så den skarpe flaten aldri vender mot. Som Oprah Winfrey en gang sa “I’m using TV, TV is not using me”.

     Du skal være sjåføren over ditt eget livsratt og kontrollere absolutt alt hva som skjer i livet ditt. Du kjenner deg selv bedre enn andre. Lær kjærligheten din avhengig av deg selv. Respekter deg selv. Elsk deg selv. Hjelp andre. Kjærligheten du har til den personen i speilet skinner ut til mange andre rundt deg. Hold deg selv frisk og klar for en ny utfordring. Fordi det er den eneste måten du kan vokse på. Derfor deltar jeg i Miss Norway. Jeg var for mye innenfor min egen komfortsone. Kast deg selv utenfor grensen. Hopp og fly. Fordi jeg også er klar for å fly og til å løfte opp millioner av mennesker.

Med vennlig hilsen

Eirin Grinde Tunheim

 

Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg på facebook:https://www.facebook.com/eirintunheimveientilmissnorway2019/

Følg meg på instagram: https://www.instagram.com/eirin_tunheim/

Jeg er i avisen!

IMG_3784

I dag kan du lese om meg i Sydvesten! Intervjuet foregikk en stund før semifinaleuttaket som var 9. mars, og jeg ble intervjuet av en veldig hyggelig dame som da jobber i Sydvesten avis. Dette er en del av Bydelsavisene i Bergen.

Det er første gangen det blir laget en reportasje om meg, og jeg syns intervjuet helt klart gikk til mine forventninger. Vi var på kontoret til journalisten, i et koselig lokale midt i Bergen sentrum. Vi pratet om min deltakelse i Miss Norway, og hva jeg står for i konkurransen. I artikkelen leser du litt av hvem jeg er, og hvorfor jeg syns min sak er så viktig.

Tusen takk til alle leserne mine som følger med på meg gjennom bloggen! Følg meg gjerne på Instagram og lik Facebooksiden min :)

 

Ønsker du å samarbeide med meg meg? Kontakt meg på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Intervju i Nettavis.

Hey beautiful people !

Beklager for at jeg har vært dårlig med oppdateringer i det siste. Jeg har vært veldig opptatt med footsoshoot og filming til en Youtube Kanal jeg skal lage (som blir da på Engelsk) Slik at alle nasjonalt og internasjonalt kan følge med min Reise videre mot finalen. Nå som jeg er semifinalist kommer jeg til å jobbe mye hardere mot finalen, så dere alle der ute skal få se mye mer av meg.

Takk til min fantaskiske fotograf Marta Murawska -Photo

Jeg har vært på intervju med https://www.innherred.no Der vi hadde en samtale om 1. Hvordan føles det å ha kommet så langt, Hva har du gjort for å bli blant de 12 best og. Hva er min plan er nå for å komme til finalen. Det kom et annet intervju i avisa 3 dager senere om meg å at jeg er videre i konkurransen. Men jeg skal skrive om avisartikkelen i senere innlegg her for å holde dere oppdatert. Jeg legger en direkte link til intervjuet på slutten av dette innlegget.

Ønsker du et samarbeid med meg eller har spørsmål angående dette, send meg gjerne en epost på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.eller min facebook side Nina Bye - Reisen til Miss Norway 2019 så hører du fra meg snart!

Instagram: Ninabyeofficial

Fotograf: Marta Murawska -Photo

Direkte link til intervju: https://www.innherred.no/nyheter/2019/03/17/180-meldte-seg-p%C3%A5-Miss-Norway.-N%C3%A5-er-24-%C3%A5ringen-fra-Levanger-blant-de-12-som-er-med-videre-i-skj%C3%B8nnhetskonkurransen.-18675976.ece

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på