fbpx

En liten fortelling + Presseoppslag!

En liten fortelling + Presseoppslag!

Foto: Bjørn Sagen 


 Nå har det blitt søndag, og jeg venter på nyheten. Jeg står opp tidlig for å starte flyttingen. Jeg skal snart flytte til Oslo, men alle møblene mine skal til gården jeg tar over etter pappa om bare et par mnd. Jeg går og venter, jeg venter på nyheten om hvem som har gått videre til finale i Miss Norway. Jeg aner ikke når jeg får vite om jeg er én av finalistene, men jeg sitter konstant å sjekker facebook på den tre timer lange bilturen. Jeg vet det skal være en overraskelse, og det gjør det hele tusen ganger mer spennende enn det ellerede er. 

Flyttingen tar hele dagen, så når vi endelig er tilbake i Trondheim igjen er jeg helt utslitt. Jeg har nå fått for meg at finalist-listene ikke kommer til å bli delt i dag. Jeg legger meg for å sove, men det er helt umulig. Jeg begynner derfor å lese en bok jeg fant hos pappa for å forbedre skriveferdighetene mine. Jeg jobber alltid mot å bli litt bedre, for jeg mener det er viktig å alltid forbedre sine ferdigheter og utfordre seg selv. Jeg sliter med å få med meg handlingen i boken da jeg konstant begynner å tenke på Miss Norway, så jeg legger den bare bort. Jeg slukker lyset, lukker øynene og prøver å sove, men det uten hell, for hvert 5. minutt må jeg ta opp telefonen for å sjekke. Plutselig etter en stund så sjekker jeg facebook igjen, og da ser jeg at listene er delt! Jeg setter meg opp i sengen og gliser spent og lurt. Jeg blar rett ned på siden for å sjekke listen, og jeg ser det lange navnet mitt stikke seg litt ut på listen og jeg blir helt paff. ‘’Oh wow. Jeg er i FINALEN’’ tenker jeg. Jeg bestemmer meg for å ikke dele noe nå, da det var ganske sent, men klarte ikke stå i mot fristelsen om å dele det med ALLE! 

Så blir det mandag. Min første dag som FINALIST i Miss Norway. Jeg har i dag, som nesten alle andre dager et proppfult sjema med ting jeg må gjøre, men fikk plass til å ta et par intervju mellom alle slagene. Jeg linker til gårsdagens presseoppslag under. 

Namdalsavisa - HER

Trønderavisa - HER

TRD.BY - HER  

Lønn for strevet

Hei alle sammen!

går ble det offentliggjort hvem som går videre til finalen i Miss Universe Norway 2016. Jeg er stolt og utrolig heldig som kan meddele at jeg er en av 17 fantastiske jenter som skal stå på scenen i finalen den 30 juli.

Jeg har fått så mange hyggelige og positive tilbakemeldinger i dag, og jeg vil takke alle for støtten så langt. Jeg setter utrolig stor pris på det.

Flere av lokalavisene rundt omkring Moelv og Mjøsbyene har vært i kontakt med meg i dag angående utfallet av finaleuttaket. Dere kan lese intervjuene på nettsidene til både Ringsaker Blad, Gudbrandsdølen Dagningen og Hamar Arbeiderblad.

Ringsaker Blad: TRYKK HER, Gudbrandsdølen Dagningen: TRYKK HER, Hamar Arbeiderblad: TRYKK HER

 

Den etterlengtede beskjeden - jeg er offisielt FINALIST!!

Den etterlengtede beskjeden - jeg er offisielt FINALIST!!

Hei,

I dag kan du lese en artikkel om meg i Sarpsborg Arbeiderblad HER!

Jeg har ikke ord. Jeg har virkelig ikke ord. Den 15. April la jeg ut presentasjonsvideoen min på facebook som du kan se nederst i innlegget her. Responsen var så langt større enn jeg trudde det ville bli! Filmen har snart 13 000 visninger, 39 delinger og over 250 likes på kun tre dager. Jeg er så sykt takknemlig for alle de dyktige menneskene som har hjulpet meg gratis nå frem mot finaleuttaket. Det betyr utrolig mye for meg at andre gir av sin tid for å hjelpe meg i konkurransen. Hver eneste deling, kommentar og like setter seg i hjerterota. Jeg må virkelig få takket hver og en av dere for den fantastiske støtten jeg har fått av dere, både i Norge og internasjonalt. På reisen hittil har jeg fått støtte fra familie, kollegaer, klassekamerater, venner, bekjente og ukjente. Selv var jeg forberedt på mer motgang og flere negative kommentarer, men har omtrent ikke vært noe negativt hittil.

Sent i går fikk jeg vite at jeg er en av de heldige finalisten i Miss Norway 2016. Det er like nervepirrende før hvert utvalg, og det er et like stort kick hver gang en kommer et steg videre. Nå er det finalen i Oslo 30.Juli som står for tur. Nå er det også åpnet for å stemme via sms.

Ønsker du å stemme på meg kan du sende:

MISSU 12 til 1963 (Tjenesten koster kr 10 per melding).

"Bettina er klar for Miss Norway-Finalen"

"Bettina er klar for Miss Norway-Finalen"

Hei!

I dag er jeg glad og smilet mitt har gått trill rundt hele tiden. Jeg har fått så utrolig mange fine og hyggelige kommentarer, noe jeg setter uendelig stor pris på. Gratulerer til alle de flotte 17 jentene som fikk en finaleplass. Det har vært lange dager, harde uker og det har gitt resultatet at jeg er en av 17 jenter som får stå på Åpen Scene i Oslo 30. juli.

Agderposten var kjapp på sak og skrev et flott oppslag av meg og min deltagelse. Liv Ekeberg som har vært "min" journalist de to siste månedene skriver så flott, all skryt til deg!!

Les mitt nye avisoppslag HER! 

Jeg har klart å senke skuldrene litt, og er klar for 3 harde måneder med sponsorjakt, jobbe frivillig, photoshooter, ny presentasjonsvideo og fler flotte presseoppslag!

JIPPI JEG ER GLAD!

Husk å stemme "MISSU 3 til 1963"

Tusen takk!

- Bettina Hofsødegård. 

AKERSPOSTEN intervju

AKERSPOSTEN intervju

Nå nylig ble jeg intervjuet av Fredrik Eckhoff redaktøren i akersposten lokalavis. Veldig fornøyd med intervjuet og hvordan  oppslaget ble. 

Fredrik bor et stenkast unna mitt barndomshjem, hvor mamma fortsatt bor idag. Så da blir det ekstra stas og hyggelig når han er intervjuer og redaktør. 

Håper på flere intervjuer med avisen, fordi jeg har mye mer å fortelle! Fremtiden ser lys og spennende ut!!

Hilsen Røa jente!

http://akersposten.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=106

OSEE

Dubai update

Dubai update

God morgen fra Dubai. Og ja, det er en veldig god morgen. Gjett hvem som ble tildelt finaleplass i Miss Universe Norway i dag? JEG, og jeg er såååå glad. *Danser av glede* Som noen av dere kanskje har fått med dere befinner jeg meg nå i Dubai. Dette er en tur jeg bestilte for mange måneder siden, før jeg visste hvor hektisk  denne tiden kom til å bli med bacheloroppgaven, jobb og Miss Norway – men jeg har gledet meg så mye at jeg kunne faktisk ikke la vær å reise. Så nå sitter jeg her på terrassen med utsikt over deler av byen, og skriver litt på bloggen og skal jobbe litt med skolearbeid. Nedenfor finner dere litt bilder fra reisen min så langt, det er så utrolig mye fint å se her nede.  Hvis dere vil ha jevnlig oppdatering på bilder kan dere følge meg på Instagram @selinesol, der oppdaterer jeg mye oftere enn jeg gjør her inne. Ha en fin dag dere, stor klem fra meg. ♥

 

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på