fbpx

Avisintervju

På torsdag hadde jeg mitt andre avisintervju i forbindelse med konkurransen. Jeg ble ringt av lokalavisen Firda, og ble intervjuet over tlf. Intervjuet ble lagt ut på nettsiden deres samme dag, og kom på trykk i avisen neste dag. Jeg ble intervjuet fordi jeg har kommet videre til semifinalen, og jeg fikk spørsmål i forhold til hva jeg har gjort i konkurransen så langt og hva jeg skal gjøre videre.

Jeg følte intervjuet gikk fint, men som sist fikk jeg også denne gangen ett kritisk spørsmål. For å være helt ærlig, så kunne jeg ønske fokus var ett annet sted. Jeg er nok ikke den eneste av deltagerne som har fått kritiske spørsmål i intervjusammenheng, og man kan kanskje ikke forvente å komme utenom det heller. Det ligger nok i jobben deres å stille slike spørsmål. Likevel hadde det vært fint om de var mindre dømmende og mer åpne. Jeg har meldt meg på for å få en opplevelse for livet, ikke for å forsvare konkurransen.. that´s all :)

Her er en link til intervjuet for de som er interesserte i å lese det:

http://www.firda.no/bygstad/miss-norway/sogn-og-fjordane/sunnfjord-jente-vidare-til-semifinalen-i-miss-norway/s/5-15-177671

 

Skjønnhet fra innsiden og ut- Ringsaker Blad

God lørdag!

 

Torsdag var en hektisk dag, med mye på agendaen. På morgenen før jeg dro på fotoshoot møtte jeg en journalist fra Ringsaker blad på en kafe i Brumunddal. Hun ønsket å gjøre et portrettintervju til lørdagsavisen, noe jeg selvfølgelig synes er veldig gøy. Jeg har hatt en del intervjuer og artikler de siste ukene vedrørende min deltakelse i missekonkurransen, men dette er første gang jeg har blitt intervjuet til en slik artikkel. Jeg synes det er veldig gøy at lokalavisen i hjembygda mi ønsker å følge meg og mitt eventyr på veien mot Miss Universe 2016.

 

 

Catwalk

Catwalk er noe vanskeligere enn det ser ut til, hvertfall med 15cm høye heler på.
Men øvelse gjør mester, right? 
Jeg får dessverre ikke deltatt på kurset siden jeg jobber da og det ikke er kapasitet nok til å bytte den bort, og ikke bor jeg i Oslo heller, dessverre.
Så derfor øver jeg heller masse hjemme, skal laste opp video etterhvert så dere får se fremgang (forhåpentligvis).
Husker heldigvis hvordan det var på det lille catwalk kurset vi fikk på misse-kurset, så bare å ta med seg den kunnskapen videre.

Jeg kommer til Oslo helgen før kun for å få laget min presentasjons video.
Har masse gode ideer til video, og gleder meg masse til å se hvordan det ender, blir morsomt å jobbe med så dyktige mennesker!
Har også flere intervjuer på lur, som kommer fortløpende.

- Riktig god helg til alle, og tusen takk for alle støtte så lagt! :-)






Video fra ferien



Siste dagen bestemte vi oss for å bare slappe av siden programmet var fult hver dag med ting vi ville se og gjøre. Så da dro vi på stranden å leide sykkel, så syklet vi fra venice beach til santa monica beach, det var en super tur, virkelig avslappende for kropp og sjel!
Jeg elsker å være ute hele dagen, da det blir mye innesitting nå på vinteren hjemme.
Da er det ekstra fint å være mest mulig ute når man er på ferie/varmere plass enn Norge. 

Her i Nord-Norge er jo sola borte en hel mnd, da er det mørkt døgnet rundt. Fin tid for ferie til sol og varme.
Men nå når vi kom hjem var sola endelig på plass her også! Deilig at det går mot lysere tider nå..

Bilde av turisten (manglet bare lommetaske):




Jeg var redd for min egen kropp

Jeg var redd for min egen kropp

Foto av Eirik Malmo, tatt i Paradisbukta i Steinkjer.

Hei!

I skrivende stund sitter jeg på Gardermoen og venter på flyet mitt hjem til Stavanger. Det har vært en uke med mye fokus på Miss Norway og de kommende eksamenene mine i mai. I dette innlegget ønsker jeg å dele noe med dere som jeg lenge har hatt på hjertet. Dette er noe jeg føler er viktig å dele, spesielt i sammenheng med bikinibildene jeg publiserte i går. Disse bikinibildene var ikke bare en måte for meg å ta et oppgjør med kropps-komplekser, men også en måte for meg å ta et oppgjør med selvkritikk. 

De fleste tror vel kanskje at selvtilliten min og selvbildet mitt er på topp nå som jeg er med i Miss Norway og sprader rundt i en bikini. De tenker vel kanskje at "hun vet hun er fin, derfor er hun med i Miss Norway". Men det stemmer (dessverre) ikke. Klart, selvtilliten min og selvbildet mitt er for tiden ganske bra, men det har ikke alltid vært det. Og for å si det slik, jeg går ikke rundt og tror at jeg er deilig. For en stund siden, gikk jeg faktisk rundt og trodde det motsatte. Jeg var redd for å vise meg selv, og jeg var redd for at folk skulle se på meg og kroppen min. Jeg hadde kviser, et litt rundt ansikt og nesten usynlige bryn. For meg, betydde dette at jeg var stygg. Når jeg ser tilbake på meg selv fra denne tiden får jeg en klump i halsen. Jeg får lyst til å gråte. For den lille jenta som gråt når hun så seg selv i speilet, var langt fra stygg. Den dag i dag tror jeg ikke på stygge mennesker; det finnes ingen stygge mennesker. Vi har alle skavanker som nesten usynlige bryn og kviser, men disse skavankene gjør oss ikke stygge. De gjør oss menneskelige, og menneskelighet er, etter min mening, vakkert.

Det tok meg en stund før jeg innså dette. Jeg brukte mye av tiden og energien min på å perfeksjonere meg selv, og fant jeg en ny "feil" i speilet, klarte jeg ikke å tenke på noe annet. Som tenåring var jeg min egen verste fiende. Det var ikke grenser på hvor hardt jeg kunne dømme meg selv. Når en opplever slik hardhet fra en selv, fører det ofte til at man føler seg mindre verdt enn andre. Man får det for seg at man ikke fortjener hverken kjærlighet, oppmerksomhet eller omsorg. Dette førte til at jeg brukte halve barne- og ungdomsskolen på å gjemme meg selv. Jeg gjorde meg usynlig: jeg brukte store hettegensere og lue, jeg gjemte ansiktet mitt bak en pannelugg og jeg rakte sjeldent opp hånden i timen. Når jeg ser tilbake på dette også, vokser klumpen i halsen. For uansett hvordan jeg så ut og uansett hvor vellykket jeg var (både sosialt og akademisk), fortjente jeg jo å bli elsket. Uansett hva, så fortjener man jo sin egen kjærlighet. 

Du lurer kanskje på hvorfor jeg forteller deg dette? Fordi jeg ønsker å nå ut til alle de flotte menneskene som i dag føler hva jeg en gang følte. Jeg ønsker å nå ut til alle de som føler seg, av en eller annen grunn, mindre verdt en sine medmennesker. Til disse menneskene ønsker jeg å si at kviser og andre overflatiske skavanker vil aldri definere deg som menneske. Du blir ikke mindre verdt selv om du ikke føler deg like pen som "hun der populære jenta". For tro du meg, du er minst like pen og du er minst like mye verdt som henne. Vi er alle mennesker, og ingen er perfekte - og takk gud for det. Så neste gang du hører den lille, snikende stemmen som forteller deg at du ikke kan klare det og at du ikke er god nok - steng den ute. For du er definitivt god nok, og du kan klare HVA SOM HELST bare du går inn for det.

 

- Jennifer

USA

Nå er jeg tilbake etter en uke i Los Angeles
Det var en fantastisk plass med så mye å se!
Det var fint med litt sol og varme midt på vinteren, og anbefaler å reise på denne årstiden! Det var over 30 grader alle dagene. Vi var skikkelig turister og brukte en dag på å bli kjørt rundt i minibuss for å se de mest populære plassene, første stopp var kjendishjem, så venice beach, santa monica beach og downtown LA, Hollywood osv.
Vi kjørte også ut til Malibu den ene dagen for å se der, veldig rolig plass med små søte butikker og mye surfere.
Gleder meg til å dra tilbake dit, da må vi har lengre tid så vi rekker innom Las Vegas som bare er 4 timer biltur unna.



Ble også sminket av en kjempedyktig makeup artist, her er resultatet:

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på