fbpx

Intervju med Romerikes Blad

 

På mandag ble jeg intervjuet av Romerikes Blad, dere kan lese hele intervjuet her: Videre i Miss Norway 2016

I dag ble jeg kontaktet av en hudpleie konsulent. De lurte på om jeg ville stille opp som modell for dem og det sa jeg ja til! Gleder meg kjempe masse! Planen videre er nå først og fremst flere photoshoots med min fotograf, presentasjonsfilm, samarbeide med Røde Kors og finne seg potensielle sponsorer. Følg meg gjerne på Instagram også: aleksandraroytblat

 

Ha en fin kveld videre!

-Aleksandra<3

#SELFIshoot

#SELFIshoot

SELFIshoot i go´sofaen

3 up and coming shoots

Shoot i Oslo og Alicante

 

Selv i den travle hverdag, er det viktig med en liten pause. Så imellom messe og middag med levrandører, tok jeg turen hjemom for å slappe av på sofaen. Det førte til en liten selfishoot. Har shoot 21, 23-27 og 28 februar, så nå er det bare å øve og øve! 

I kveld ble det mest fokus på å smile med øynene og et naturlig smil om munnen. Etter en del bilder, ble jeg fornøyd og sitter med den mestringsfølelsen i sofastuen!

Nå må jeg videre, middag på Skur 33 ved brygga.

Takk for at dere leser, dere vil snart høre fra meg igjen!

TO NYE ARTIKLER

 

Hei!

 

Før jeg dro på jobb i går ringte det en journalist fra Romerike blad, for et intervju. Hun ønsket å lage en samlet artikkel om meg og de to andre semi finalistene fra Romerike. Artikkelen ble publisert i nettavisen i går kveld, den kan leses her. Jeg hadde også en samtale med Ringsaker blad på telefon i går angående at jeg har gått videre til semifinalen, dette ble det også en liten artikkel av, klikk dere inn her for å lese den.

 

 

 

#EKSKLUSIVT OSTEKURS

#EKSKLUSIVT OSTEKURS

 

Godt med norske oster

Foredrag og ostesmaking 

 

 

 

I dag var tre av mine kollegaer og jeg på ostekurs i en mathall på grunerløkka. Kurset bestod av tre fordrag fra tre eksperter som eats, breaths and lives for cheese. Veldig gøy og læreriktt var det. Selv om jeg ikke er den største oste entusiasten, så setter jeg alikevel stor pris på god ost og gjerne også kombinert med noe godt å drikke til.

Første foredraget ble holdt av en mann fra sveits, han hadde satt sammen en fin liten oste boks til oss. Nestse foredraget ble holdt av en svært imponerende nordmann, han er eier av et praktfullt hotell ved hadeland glassverk og har itillegg en gård der. Han fokuserer nå på blåmuggost og cheddar i tillegg til drifting av hotellet. Tenk på det, Norges første Cheddar, slettes ikke værst!

Siste mann kom fra Italia og han kunne virkelig osten sin. Oster som han har vært med å lage var prisvinnende i 2015.

 

Kvelden ble avsluttet med ost og rødvins risotto laget på huset. Det ble en lang, smakfull og læringsrik dag på mine kollegaer og meg selv. 

Takk for invitasjonenen 

 

Jeg er med videre!

Jeg er med videre!

Hei :D

Jeg er med videre i Miss Norway 2016, og jeg er så glad. Det var dommermøte på søndag der de skulle plukke ut deltakerne som har vist seg mest frem, og dømt etter trappetrinnsystemet som jeg jobber hardt med hver dag. Nå står det 24 jenter igjen som kjemper om en finaleplass, og uttaket skjer i April. Det blir tøft mot så mange flinke og vakre jenter, men jeg skal stå på mitt!

De neste ukene blir så spennendes og jeg gleder meg masse. Det blir nye bilder, og dere(!!!) det kommer til å bli så kult. Har en god idè jeg og fotografen jobber med å få til så bare vent å se! 

Ellers har jeg vært i kontakt med Røde kors Hisøy som jeg skal samarbeide med, og ser frem til å komme i gang. Og har et til arrangement jeg jobber med som skjer i midten av Mars. 

Håper dere får en fin kveld.

Hilsen en spent og veldig glad Bettina!

Så lett er det!

Så lett er det!

Foto: Eirik Malmo, tatt på Fylkesmannsgården ved Egge Museum

Hei!

I dag ønsker jeg å dele noe med dere som jeg har tenkt på lenge. Jeg har jo tidligere nevnt at psykisk helse er en sak som er veldig viktig for meg, og at det er noe jeg som deltaker i Miss Norway ønsker å fremme og trekke mer oppmerksomhet til. Menneskets psykiske helse er en viktig og komplisert del av livet vårt. Viktig fordi vår psykiske helse påvirker livet vårt i en mye større grad en hva de fleste tror. Komplisert fordi det ligger så utrolig mye bak vår psykiske helse. Men ikke alt ved psykisk helse behøver å være komplisert.

Jeg nevnte tidligere da jeg ble intervjuet av byas.no at hvem som helst kan slite psykisk, og at det kan skje når som helst. Derfor er det viktig at samfunnet fungerer som en støttespiller for de som sliter. Du lurer kanskje på hva jeg mente med å være en støttespiller. Hvordan blir man egentlig en støttespiller for de som sliter i samfunnet? Vel, det er enklere enn man tror. Det handler egentlig i bunn og grunn om å være et godt medmenneske. Det handler om å vise omsorg og ta hensyn til de rundt oss. Slik kan vi bli støttespillere.

Hva vil det si å vise omsorg og ta hensyn til de rundt oss? Vel, det er også enklere enn man tror. Å vise omsorg og å ta hensyn til andre kan være noe så enkelt som å smile og si takk til kassearbeideren på Kiwi neste gang du handler, hjelpe en kvinne eller mann med å løfte barnevognen ut av bussen eller spørre noen som gråter om det går bra. Det er ikke vanskelig. Jeg gjør det selv, hver gang jeg får sjansen. Selv om disse tingene høres så enkle og meningsløse ut, kan de faktisk gjøre en forskjell. Jeg jobber selv på Deli de Luca, og tro du meg: En hyggelig kunde lyser virkelig opp arbeidsdagen min. Nå sier ikke jeg at vi kan kurere alle psykiske lidelser ved å være gode medmennesker - for det ville vært et skudd i mørket. Men vi kan komme en lang vei i samfunnet dersom vi viser omsorg og tar hensyn til de rundt oss. Det å vite at noen bryr seg kan være et lys i mørket. Noe så enkelt som et smil kan faktisk gjøre en forskjell. Derfor oppfordrer jeg dere til å gjøre disse tingene: smil og ta vare på de rundt deg, vis at du bryr deg. For kanskje er det du som redder noens dag, selv om du kanskje ikke er klar over det selv.

- Jennifer

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på