fbpx

Hvorfor er jeg i avisen denne gangen?

Hvorfor er jeg i avisen denne gangen?

Hei,

Dette har vært en utrolig hektisk uke for meg, og helgen vil ikke akkurat bli mindre hektisk. Takket være to nye presseoppslag i sa.no og Sarpsborg24.no har jeg sneket meg inn på en 5.plass i konkurransen basert på aktivitetspoeng. Utrolig gøy å ligge på topp 10 lista etter 14 dagers hardt arbeid. Jeg vet at mange lurer på hvorfor i alle dager avisene i Fredrikstad, Sarpsborg OG Nordnorge har skrevet om min deltakelse, derfor tenkte jeg at jeg skulle oppklare dette. Jeg er født på Fredrikstad sykehus og bodde der til jeg var ca. 4,5 år gammel. Etter dette flyttet jeg til Greåker som ligger i Sarpsborg og jeg har gått på både barne- og ungdomsskole og vgs. i Sarpsborg. Pappa og hele hans side av slekta er godt spredt rundt i Nordnorge, og helt siden jeg har vært liten har jeg vært på besøk hos familie og besteforeldre på Finnsnes. Jeg skjønner at det kanskje kan ha vært litt forvirrende, selv for journalistene da de har sett at jeg har blitt frontet fra alle retninger. Må legge til at jeg setter utrolig stor pris på at alle stedene har ønsket å støtte meg og skrevet flotte artikler om min deltakelse.

Intervjuet med Sarpsborg24.no ble lagt ut i går kveld og du kan lese hele HER!

På skolen i dag ble jeg ringt av en hyggelig journalist fra sa.no, som du kan lese i sin helhet HER!

God helg!

 

Gjest hos NRK!

Gjest hos NRK!

Hei alle! Det er fredag, noe som betyr at det snart er helg. For min del skal helgen tilbringes hjemme i Fredrikstad, noe jeg ser veldig frem tid. Akkurat nå sitter jeg på skolen og venter på at siste time med fysiologi skal begynne, før jeg setter kursen mot Fredrikstad.

I går ringte telefonen og det var et ukjent nummer. "Hei Sara og gratulerer som semifinalist i konkurransen" sa stemmen i andre enden. Videre presenterte mannen seg og jeg skjønte fort hva dette dreide seg om. Mannen i telefonen var fra NRK og ville ha meg som gjest i en av deres direktesendinger på radio allerede samme dag. Noen timer senere satt jeg i deres studio på Marienlyst og var live på NRK Østfold. Her snakket jeg om hvordan det er å være semifinalist i konkurransen, mine ambisjoner, mål og verdier. Hvordan jeg har valgt å gå frem i konkurransen har fått ganske så mye oppmerksomhet og det er jeg veldig stolt av! Det at en reporter eller journalist vil lage en artikkel eller et intervju basert på nettopp dette, viser at jeg har oppnådd noen av de målene jeg har satt meg allerede og at måten jeg velger å gå frem på i konkurransen er noe som blir tatt godt i mot.  

Hør intervjuet på NRK HER ! Da ønsker jeg dere alle en god helg- nyt den hva enn du skal gjøre!

Bikinishoot i snøen

Bikinishoot i snøen

Alle bilder i dette innlegget er tatt av fotograf Eirik Malmo.

Hei!

Tenkte at jeg skulle publisere bikinibildene jeg tok for drøyt en uke siden i Paradisbukta i Steinkjer. Jeg har fått mange spørsmål angående disse bildene, og bare for å gjøre noen ting klart:

1. Nei, jeg gikk ikke på høye hæler inn til stranden, det hadde bare vært dumt.
2. Ja, det var iskaldt. Derfor ble det en kopp kakao like etterpå.
3. Nei, jeg spradet ikke rundt i bikini. Like bak kamera lå det klar tykke vintersko, ullgenser og parkas blant annet.
4. Jeg tok disse bildene fordi det var et av "bildekravene" i semifinalen, og vet du hva? Jeg hadde det kjempe gøy. Jeg har alltid hatt litt komplekser når det gjelder min egen kropp, og det å faktisk bare kunne slippe meg løs foran et kamera var veldig befriende. Disse bildene er for meg en måte å vise både meg selv og andre at det er helt greit å være fornøyd med sin egen kropp.
5. Dette er min egen kropp, helt uretusjert, og jeg er fornøyd med den.

Hva betyr "skjønnhet" for DEG?

Hva betyr "skjønnhet" for DEG?

Hva er egentlig skjønnhet? Et objekt? Er skjønnhet et pent ansikt? En viss ansiktsform? Er det perfekt contouring? Strobing? En spesifikk look? Er skjønnhet kun basert på samfunnets mening om det ytre? Ja, skjønnhet er også en del av det ytre en viser, men det er kun en innsnevret og vag beskrivelse av skjønnhet.

For meg er skjønnhet måten du ter deg på. Hvordan du behandler mennesker. Hvordan du elsker. Det er å akseptere seg selv. Skjønnheten er noe som forsterkes innenfra. Hvis du trur at du er vakrere enn andre KUN fordi ansiktet ditt er pent, trenger du en reality check. Skjønnhet er helheten av alt du er. Et førsteinntrykk vil selvfølgelig basere seg på det første øyet ser - ditt ytre. Men ved ditt ytre skinner også ditt indre igjennom ved måten du går på, måten du er kledd, ansiktsuttrykket ditt og energien du gir andre. For meg det å være pen hvordan du ser ut, mens ekte skjønnhet er hva du velger å bruke ditt vesen til.

Jeg er redd for at de som vokser opp i dag er usikre fordi de ikke lærer hva ekte skjønnhet er. I dag er det så mye fokus på det ytre og hvordan en forbedrer det ytre at det indre ofte blir glemt. Barna trenger å lære og se skjønnhet forbi et pent ansikt. Skjønnhet er så enkelt som et smil, så enkelt som å hjelpe noen. Skjønnhet er styrken bak en tåre, og motet til å ta imot hjelp. Skjønnhet kan være så mangt. Skjønnhet kan til og med være personlige egenskaper.

Hva betyr skjønnhet for deg?

Ble intervjuet av VG

Ble intervjuet av VG

God dag!

(Prøver å blogger fra mobilen, men så sta som jeg er så skal nok dette gå så bra så!!)

I dag kom det et nytt oppslag i Rørosnytt med bildene fra fotoshooten på nydelige Røros! I tillegg har jeg vært på intervju med selveste VG, men jeg ønsker ikke å røpe mer om det før det kommer ut i avisen i løpet av neste uke en gang. Det var veldig seriøst og jeg måtte hele tiden ha i bakhodet at dette er norges største avis!

Jeg har også blitt invitert til en hyggelig happening som vil skje i neste uke! For meg er det en stor ære at jeg får lov til å delta på slike ting, men ikke minst at jeg blir invitert! Nå føler jeg meg fryktelig hemmelighetsfull her, men kommer til å blogge om dette litt senere. 

Foreløpig ligger jeg på en 3. Plass på topp 10 listen som er basert på aktivitetspoeng! Jeg har også skaffet 2 sponsorer nå, men må bare få alt ned på papiret først før jeg kan registrere det og få poeng. Og da er jeg spent på om jeg kanskje rykker litt lenger opp på lista! 

Ønsker alle en vidre fin dag! 

- Camilla Ellinor Devik

 

Klem på ballen, du

Klem på ballen, du

Foto: Privat

Hei!

Gjett hvor jeg var i dag? Jo, jeg var på Steinkjer Eldresenter. Der fikk jeg lov til å hjelpe til med å stelle i stand vafler og underholdning for eldre. Dette var både folk som bodde på eldresenteret, og folk som kom dit for å være med på aktiviteter. Det var i hovedsak aktivitetslederen og noen omsorgsarbeidere/hjelpepleiere som organiserte disse aktivitetene. Det var utrolig kjekt å få være med, og jeg koste meg virkelig. Det var koselig å få sitte og steke vafler sammen med de på eldresenteret, og praten fløt så det holdt. Etter vaflene organiserte vi en hinderløype for de eldre. Det er viktig å bevege på kroppen, og det legger de mye vekt på hos Steinkjer Eldresenter. En av aktivitetene var å klemme på en ball, for så å kaste den i en kurv. Dette var for å forbedre blodsirkulasjonen i hendene, og for å trene på koordinasjon. I løpet av besøket mitt på Steinkjer Eldresenter, innså jeg hvor viktig slike institusjoner faktisk er i samfunnet vårt. Det er godt for psyken for ensomme eldre å kunne komme til en plass hvor de kan kose seg med både kaffe og vafler, mens de spiller kort og senere får bevege litt på seg. Jeg er takknemlig for at det finnes en plass som Steinkjer Eldresenter, og skulle gjerne sett flere slike steder. Eldreomsorgen er viktig, for hele samfunnet.

 


Foto: Privat

 

- Jennifer 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på