fbpx

Åsane Tidende

Åsane Tidende

Hei, og god morgen dere!

På onsdag hadde jeg gleden av å pryde hele to sider i Åsane Tidende. For meg var denne artikkelen ekstra kjekk, fordi det var min første artikkel som er trykket i papirutgave. Jeg tror faktisk at jeg kommer til å ta vare på denne avisen for evig, slik at jeg kan skryte av min deltakelse til mine barnebarn den dagen de kommer til verden. Artikkelen inneholder litt generell informasjon om meg, hva jeg driver med, mine fremtidsplaner og mine forbilder. For dere som kjenner meg er min mor, Anita Sofie, mitt absolutt største forbilde. Mennesker som er både vakker på innsiden og utsiden er sjeldne, og jeg anser meg selv som heldig som har vokst opp med en mor som både er vakker, intelligent og støttende uten like. Så igjen vil jeg ta meg tid til å takke mamma, det finnes ingen som er like god som deg.Og til alle dere andre som støtter meg, TUSEN TAKK – jeg setter så ufattelig stor pris på det! ♥ Artikkel fra Åsane tidende 20.01.2016 skrevet av Magne Fonn Hafskor. Artikkelen kan kjøpes i papirformat eller online på https://aasanetidende.buyandread.com/wl/index.htm (20kr)

 

Hvordan sjonglere alle ballene i luften

Hvordan sjonglere alle ballene i luften

Heisann!

 

Det jeg skriver om i dette innlegget er noe jeg anbefaler de aller fleste å virkelig tenke over. Og jeg kan ikke få sagt det nok. 

 

Nå til dags skal vi jenter være så utrolig flinke til alt mulig, og det hele kan ende med at vi blir overkjørt og totalt utmattet. Vi må ikke glemme at vi bare er mennesker! Vi sammenligner oss alt for ofte opp mot andre, noe som egentlig er helt absurd, men vi gjør det likevell.

 

Vi glemmer at vi er alle forskjellige, og vi gjør ting i ulikt tempo. Det er mulig å være flink til mye, men start med én ting i gangen. Legg inn 110% innsats og fokuser på det gode som kommer etter hvert. Lær av alle feilene på veien. Da vil du til slutt klare å sjonglere alle ballene i luften. Fokuser på alt det som gjør deg glad i hverdagen og ikke minst, vær takknemlig! 

 

Det kan fort bli for mye av det gode, rettere sagt for mye av det dårlige. Ett godt blogg innlegg om dagen, kan f.eks. bli mye bedre enn 4-6 innlegg om dagen. Eller et kort og konsist svar, kan være bedre enn et langt og vanskelig et. Legg ned tid og arbeid i det du gjør. Gjør ditt beste og du kan nå langt i livet. Det er lov å gjøre feil. Det er lov å ikke være best. Det er lov å prøve gang etter gang. Det er lov å være annerledes. Det er lov å gjøre ting i DITT tempo. 

 

 

- Livet handler ikke om målet, men veien dit :)

 

 

 

 

 

 

 

Presseoppslag i DRM24

Presseoppslag i DRM24

Hei alle sammen! 

 

Håper alle har hatt en fin helg så langt! Endelig har første presseoppslag fra Drammen kommet på plass, og det er jo veldig artig! Det er Drammen Live 24 som har skrevet artikkelen, og den ligger ute på nettsiden deres. Artikkelen presenterer oss kort som deltakere, og du får et lite innblikk i hvem vi er! Personlig er jeg veldig opptatt å representere byen på best mulig måte og være meg selv hele veien. Jeg er klar for å representere Drammen!

 

Nå er det mye spennende som skjer fremover, og jeg gleder meg! Jeg nevnte i det forrige innlegget at jeg skulle i et spennende møte, noe som gikk veldig bra. Til uka skal jeg i enda et møte for å se hva som skjer videre! Jeg skal fortelle mer om dette til uka, så det er bare å vente i spenning! 

 

Klikk deg gjerne inn på linken for å lese artikkelen! 

 

Artikkelen finner du her: http://drm24.no/nyheter/disse-er-drammens-missekandidater-1612356

 

 

Ha en fortsatt fin helg!

 

 

Hvorfor?

Hvorfor?

Et spørsmål jeg stadig blir spurt er ”Hvorfor gidder du være med i den konkurransen?”  Hver gang jeg får dette spørsmålet går det mange ulike tanker gjennom hodet mitt. Ofte er det lettere å komme på grunnene til hvorfor jeg ikke burde bli med. Til tider kan Miss Universe fremstå som en veldig diskriminerende konkurranse, hvor kvinner rangeres etter utseende. Dette setter samfunnet vårt tilbake flere hundre år og jenter vokser opp med å tro at de må passe inn i en viss kategori utseendemessig for å vellykket – noe som ikke er sant. En industri som produserer en slik usannhet ønsker jeg egentlig ikke å være en del av. MEN samtidig, er det akkurat dette som er grunnen til at jeg vil være en del av denne konkurransen. Jeg vil motbevise at man må være en viss stereotype for å vinne. Jeg vil at jenter skal vokse opp med sunne forbilder, som har en vakker holdning og gode grunnverdier. Jeg vil at jenter skal vokse opp uten press på å være syltynn og ta plastiske operasjoner. Jeg vil at unge jenter skal være fornøgd med seg selv uten at de føler at de må være perfekt. Nettopp derfor ”gidder” jeg å være med i Miss Universe Norway. Foto: Marius Pettersen

 

FINALEKJOLE BY NINA THORSØ!

FINALEKJOLE BY NINA THORSØ!

Heisann! 

 

I går var jeg hos Nina Thorsø og la en plan for tiden fremover. Jeg henger etter, men med en plan og tunga rett i munnen så ordner det seg! Det handler bare om å ikke gi seg. Det er ikke så rart at jeg henger etter heller med tanke på alt som har skjedd i det siste. Jeg har nylig mistet min far, men jeg vet at han øsnker jeg skal stå på, følge drømmen og nå langt!

 

I år skal Nina Thorsø lage finalekjolen min. Jeg har jobbet mye med Nina i noen år nå, og for meg er det en ære at hun skal designe en unik kjole til meg. Hun designet også Miss Norway 2015, Martine Rødseth sin finalekjole og finalekjolen til Aagot Sofie Langlie i 2014!

 

Nina er et stykk herlig og sprø dame. Vi er faktisk nesten like sprø begge to. Haha, neida, Nina er som min andre mor og noe helt for seg selv. En god dame og et godt forbilde som vet nøyaktig hva hun vil, satser alt, og går for det. Og det kule er at hun sitter ikke på rumpa og venter på at ting skal skje, hun hopper (langt) opp fra stolen og gjør akkurat det hun må for å få det til!

 

Vi har vært på mange fantastiske turer sammen som jeg skal dedikere et eget innlegg til!

 

 

Just be yourself

Just be yourself

God kveld alle sammen !

Nå er konkurransen i full gang og jeg er virkelig klar for å jobbe hardt for å komme så langt som mulig! Jeg har vært rundt flere steder for å få tak i sponsor så nå venter jeg på svar fra flere av dem, det bli kjempe spennede. På mandag skal jeg på intervju med min lokale presse - Groruddals avisen. Gleder meg masse til det og til at presseoppslaget kommer ut. Jeg har også funnet meg en fotograf som skal ta noen skikkelige bilder av meg, så det ikke blir noen flere av de selfiene hehe :) Men uansett at selfiebilder ikke blir noe bra, så kan du få til noen hvis du har ordentlig lys og holder kamera ordentlig. Jeg prøvde litt ut i stad og fikk noen ganske greie bilder som jeg ble fornøyd med!

 

 

Jeg har veldig lyst å komme langt i denne konkurransen, det er virkelig en stor drøm for meg! Jeg må jobbe hardt, men det er veldig vikitg at jeg bare har fokus på hva JEG skal gjøre og hva jeg gjør. Hvis jeg prøver for mye tid og jobb for å se hva andre gjør, hvor mange følgere andre har og hvor mange poeng andre har. De har jobbet for å komme så langt og det skal jeg også, men det går ikke å komme dit hvis man ikke har fokuset på det du selv skal gjøre.

Det er veldig viktig i konkurransen at du kan være deg selv 100% og det har jeg ikke noe problem med, jeg liker den personen jeg er og ingen andre kan endre på det. Jeg liker veldig å tulle og finne på masse nytt hele tiden.

 

 

Dette er en konkurranse hvor det ikke bare handler om at du er pen, men det handler om så mye mer! Du må ha en god personlighet, være utatvendt og være klar for å jobbe hardt! Jeg møtte en del av deltakerne forje lørdag da det var kurs, og det er så mange flotte jenter med i år og jeg ble kjent med så mange på så kort tid. Det blir nok ikke vanskelig å finne en verdig vinner som skal konkurrere i de internasjonale konkurransene. Dette blir bra :D

 

 

Håper alle får en kjempe fin helg !

 

-Martine

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på