fbpx

Hei dere

 

 

 Hei dereee! Hoihoi så mye som skjer for tiden! To helger siden var jeg på misseskole i Oslo, hvor vi lærte mye om det å delta i Miss Universe Norway. Vi lærte også litt poseringer og det med å gå i høye hæler og på catwalk. Utrolig lærerikt! Så var jeg på Røros i helgen som var nå men familien. Det er alltid trivelig å kunne samles alle sammen midt oppe i en hektisk hverdag, bare for å være litt med hverandre. Er dere ikke enig?

 

 Så i dag har jeg brukt dagen min på skole også var jeg å snakket med ett ny-oppstartet klesmerke som jeg skal signere sponsorkontrakt med nå. Som jeg gleder meg til å kunne samarbeide med denne herlige gjengen! For dette er virkelig en gullgod gjeng! Så skal jeg blogge masse mer fremover!

 

Vi sees 

To sider av samme sak

Heisann! Nå er det sent, men jeg vil gjerne få ut noen av tankene mine bak deltakelsen i Miss Norway. 

Sakte, men sikkert begynner folk jeg kjenner å få med seg at jeg er nå en deltaker i Miss Norway. Noen blir veldig begeistret, det er jo veldig positivt. Mens andre ser litt skeptisk på meg. Blikket deres sier alt. Jeg kan se alle de kommentarene og spørsmålene de vil komme med. Men allikevel så velger de å holde de ordene vekk fra meg og vil heller si det til en annen. De tenker nok det at jeg er eller har blitt en jente som poster innlegg om dagens outfit eller turen til skjønnhetssalongen.

Men å være med i skjønnhetskonkurranse er mye mer enn det. Miss Norway har et trappesystem som man skal følge for å nå toppen. Det handler mye om å steppe seg ut av sin komfortsone. Ikke minst ut i arbeidslivet på grunn av vi må skaffe oss sponsorer og oppdrag som gir oss hjelp og poeng i konkurransen. Så klart at når man skal skaffe seg sponsorer og oppdrag vil det helst være noe som er relatert til skjønnhetskonkurransen, som for eksempel skjønnhet og mote. Det gjør at folk begynner å se oss som fisefine, jålete jenter og blogger alt som er "rosa". For det kommer innlegg om slik ut i sosiale medier. Men vi deltakerne bryr oss om ulike temaer i samfunnet, som vold og politikk. Vi blir også oppfordret til å gjøre veldedighetsarbeid i konkurransen. Jeg håper at det får fordommene til å senke litt. For meg er dette definitivt langt utenfor av min komfortsone. Og det er bra, jeg føler meg litt tøft siden jeg har tørt å gjøre noe for å komme meg hit. Jeg vil gjerne bevise at man trenger bare å være sann og seg selv for å være en "Miss Norway", og skjønnhet utenpå er absolutt ikke alt i konkurransen. Innsiden teller like mye (og kanskje mer).

Til slutt: Jeg elsker å gå i kjoler og høye heler, skjemme meg bort på spa og alt. Men samtidig, jeg elsker også å ha en sånn dag hvor jeg kan gå rundt i joggebukse og uten sminke, ta en drive-through til Mc'Donalds og så dra hjem for å se på TV. Det er alltid to sider av samme sak, eller hva? Men resultatet blir det man velger å se og tro på. 

 

Her er et bilde fra helgen. Liker å vise frem min skjønne side. Alle vil jo det. 

(Jeg ville gjerne legge til et bilde av min side som udyret med min elskede joggebukse på, men det få holde for i dag.)

 

God natt!

Klem fra Alice ♥

Flere presseoppslag på vei

 

 

På søndag fikk jeg en telefon fra byavisa som ønsket å skrive om meg og Dzenana, som også er fra Drammen. Under linken her kan dere lese hva som står om oss. Må innrømme at jeg ikke forventet det. Men som sagt man vet aldri hvem som ringer ;) Flere presseoppslag er på vei, så bare å glede seg. 
 Drm24.no, har skrevet om min deltakelse og min kjære venninne som også er fra Balkan Dzenana. Dere kan lese mer her:  http://drm24.no/nyheter/disse-er-drammens-missekandidater-1612356 Ha en fin kveld videre.  

#Photoshoot

 

 

 

 

Photoshoot fra i vinter!

Vi gikk for svart hvitt bilde, siden ansiktsutrykket og øynene kom finere frem på den måten!

Håper dere liker bildet!

Mitt første presseoppslag!

 

På torsdag fikk jeg mitt første presseoppslag og ble publisert på Romerikes Blads nettside! "Seks jenter fra Romerike kan bli Norges vakreste", og en av kandidatene er meg. Romerikes Blad, samt rb.no dekker lokale nyheter fra Romerike i Akershus. Å ha navnet mitt nevnt i artikkelen på rb.no er veldig positivt. Og foreløpig er jeg den eneste kandidaten som representerer Lørenskog. Jeg kjenner nå at nervøsiteten tar overhånd og tiden er så knapt til . Det blir tøft å sette opp tid til å jobbe seg opp mot en plass som semifinalist, med tanke på at jeg er en heltidsstudent og jobber deltid ved siden av. Men jeg skal gjøre mitt beste og være en god representant fra Lørenskog! 

 

Her er linken til artikkelen: 

http://www.rb.no/folk/jessheim/miss-norway/seks-jenter-fra-romerike-kan-bli-norges-vakreste/s/5-43-221695

  

Ha en god kveld!

Klem fra Alice ♥

Psykisk helse hos ungdom

Hei!

Jeg hadde planlagt å skrive et innlegg i går, men fikk ikke tid ettersom det dukket opp en haug andre ting. Men heldigvis er det bedre sent enn aldri. I dette innlegget ønsker jeg å snakke om noe som opptar meg veldig. Dette er et tema jeg ønsker å fronte og trekke oppmerksomhet mot i min deltakelse i Miss Norway.  

Det er ikke bestandig like enkelt å være ungdom i dagens samfunn. Man skal ha gode karakterer, fin kropp og være tilgjengelig og aktiv på sosiale medier. Samtidig som dette, skal man være talentfull og populær. Det er ikke rart at ungdommer blir slitne og kompenserer med å skulke skolen. Og hva skjer så? Jo, vi innfører en fraværsgrense på videregående skole. Denne fraværsgrensen er jeg sterkt uenig i. Jo, selvfølgelig plukker den ut "skulkerne", men den plukker også ut de svake. Den plukker ut de som ikke vil gå på skolen fordi det er for mentalt vanskelig. Dermed, etter min mening, frarøver den også muligheten hos mange ungdommer til å fullføre skolen.

Men jeg ønsker ikke å gå dypere inn på temaet om fraværsgrense i dette innlegget. For fokuset mitt her skal være på å gi en generell forklaring på hvorfor jeg mener at psykisk helse blant ungdom er et aktuelt og viktig tema. Så jeg vil gjerne fortsette med å si at aldri før har kroppspress blant unge vært så sterkt. Vi blir bombardert med alt fra slankekurer til shape-wear hvor enn de snur seg. Dette er igjen et moment som sliter på unges mentale helse. Vi lever i et samfunn hvor man aldri er nok, hvor man aldri strekker til. Denne holdningen ønsker jeg å motarbeide. Jeg ønsker å vise andre unge at det spiller ingen rolle hvordan du ser ut, hva slags klær du har eller om du er den mest populære i klassen. Jeg var definitivt ikke populær, og er fortsatt ikke spesielt populær. Jeg har blitt plukket på av andre på grunn av utseendet, hva jeg har på meg og til og med hvordan jeg snakker! Du, kjære deg, kan være det fineste og mest velsmakende eplet i hele verden, men det kommer fortsatt til å være folk som ikke liker epler.

Ta kontroll over ditt eget liv, ikke la andres forventninger styre det for deg. Du har allerede det eneste verktøyet du trenger: Deg selv. Ikke la andre dømme deg og ikke la deg selv sammenlignes med andre. For du kan bare sammenlignes med deg selv - for du er unik.

Dette er da budskapet jeg ønsker å fremme gjennom å ta opp temaet psykisk helse. Og tidlig i februar skal jeg gjenta dette budskapet på Brack ungdomssklubb her i Stavanger. Der skal jeg holde et foredrag om psykisk helse hos unge, i håp om å nå ut til og støtte opp under norsk ungdom.

Foto: Privat

- Jennifer Maria Forfang

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på