fbpx

Spellemannsprisen!

Spellemannsprisen!

God kveld alle sammen!

 

I går så var jeg så heldig at jeg fikk vite at jeg var vinneren av 2 billetter til spellemannsprisen, så jeg tok med venninnen min Karoline Holm som også er deltaker i Miss Norway i år. Først møtte jeg henne på missekurset som hun var på i dag, det samme kurset som jeg og flere av de andre deltakerne var på 16. januar. Så skiftet henne til en kjole og da var vi klare for spellemannsprisen. Jeg har aldri vært på det før, men det var veldig gøy og en helt annen opplevelse enn når man ser det på tv hjemme. 

 

 

Årets spellemann ble Kygo og Årets hederpris gikk til Thomas Tee !

 

 Men de to personene publikumet ropte mest etter, det var Marcus og Martinius. Jeg har selv aldri en hel sang fra dem, ffør i dag! men av hva jeg har fått med av dem så har dem blitt utrolig populære og har virkelig klart å gjøre noe stort! De har virkelig en stor framtid foran seg! og av det jeg har sett fra dem, gleder jeg meg masse til å se hvordan veien for dem er framover.

 

 

 

Neste uke skal jeg på fotoshoot som jeg gleder meg utrolig mye til! Så er jeg aktivitetsvenn for eldre med demens så på onsdag skal jeg på kurs for å lære litt mer om hva som er viktig å gjøre hvis det skjer noe også lærer du samtidig en del om demens.

 

 

Håper alle får en forsatt fin helg! 

 

- Martine 

Presseoppslag på byas.no

Presseoppslag på byas.no

Hei hei!

I løpet av denne uken var jeg så heldig å bli intervjuet av Ulrikke Valvik Mitchell, journalist ved Stavanger Aftenblad (byas.no er en "underavis" på nettet av Stavanger Aftenblad). Ulrikke var utrolig trivelig, flink til å lytte og stille spørsmål - så jeg ønsker å si tusen takk for den fine artikkelen! Jeg skal innrømme at jeg var litt nervøs for at jeg skulle si noe som kunne tolkes feil eller at jeg skulle virke overflatisk. Dette er jo første gangen jeg faktisk har "fått" en hel artikkel! Men jeg innså fort at det bare handlet om å slappe av og fortelle om meg selv, mine verdier og mine tanker om konkurransen. For jeg hadde ganske mye positivt jeg ønsket å dele med dere, og alle andre som leser byas. Jeg vil så gjerne at dere skal se hvor positiv innflytelse Miss Norway faktisk har hatt på meg hittil, og hvor mye positiv innflytelse jeg har sett det ha på andre deltakere. Dere, som støtter og heier på meg, betyr så utrolig mye! Jeg håper dere liker artikkelen. Dere må gjerne dele den videre også! 

 

Klikk her for å lese artikkelen på byas.no!

 

Under ser dere et utdrag fra artikkelen, skrevet av Ulrikke V. Mitchell og hentet fra byas.no:

 

Takk for at du leste, ha en fin helg!

 

Coverfoto: Erik Rougier
TRYKK HER FOR INSTAGRAMMEN MIN
TRYKK HER FOR FACEBOOKSIDEN MIN

Om Meg :)

Hei :)         

Endelig har jeg fått tid til å lage meg blogg, dette er mitt første innlegg og derfor har jeg tenkt å presentere meg først til dere også komme med flere innlegg med ting jeg legger mest vekt på. Mitt navn er Gulsum Tulun, jeg er 22 år og går på Handelshøyskolen BI. Jeg født og oppvokst i Oslo, men kommer opprinnelig fra Tyrkia, jeg må si at jeg er solt over for at jeg er den første tyrkiske deltageren som har turt å konkurrere på en skjønnhets konkurranse. 

Mitt mål ved å delta i skjønnhets konkurranse er ikke bare å vise min skjønnhet men jeg vil med dette også bruke anledningen til å dele min syn på saker jeg er mest opptatt av. Jeg vil fokusere på utbredelsen av psykiske plager og lidelser på folk som har problem med angst og depresjon. Jeg kaller dette for usynlig sykdom som er et stort samfunnsproblem som vi må ta på alvor, dette er en av de temaene jeg skal skrive om fremover. Hold dere oppdatert på bloggen :)

Dere kan gjerne følge meg på Facebook og Instagram <3

Kontakt: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Foto: Edmond Yang

Mitt første presseoppslag!

Mitt første presseoppslag!

God helg dere!

Idag våknet jeg opp til varsler og meldinger på telefonen. Noen som er litt mer morgenfugler enn meg? Jeg kontaktet Agderposten som er en lokalavis i min hjemby Arendal. På vei hjem fra missekurs i Oslo fikk jeg en telefon fra en hyggelig journalist som ønsket og ta saken og intervjue meg. Jeg synes selv at det gikk greit, og føler jeg fikk svart godt fra meg. 

Jeg har vært en del i media før i sammenheng med håndball som var en stor interesse i mange år, og følger ivrig med på tv nå om dagene, jeg har vært på NRK i forbindelse med en voldsepisode her i Arendal der de spurte hva jeg synes om at sånt kan skje her i denne lille byen, og jeg har vært på radio tidligere. 

Det er alltid litt skummelt og skulle gå så offentlig ut i media der janteloven er sterkt brukt, kanskje særlig mest blant jenter i forbindelse med at jeg stiller i en slik konkurranse. Jeg er forberedt på eventuell kritikk, men til nå er det bare positivt og jeg har mange som heier meg frem i lyset, noe jeg setter utrolig stor pris på. 

Dagen startet litt sent som kl 10.30, og har mange planer for idag. Nå skal jeg bruke tid på planlegging til uken som kommer, litt øving på matematikk som jeg tar opp på folke-universitetet, og prøve å sette sammen et antrekk for kvelden. Jeg skal på et litt forsinket julebord med verdens fineste kollegaer.

Nå må jeg sette i gang med alle punktene jeg skal krysse av på listen før jeg må dra videre.
Håper alle får en strålende helg og får slappet ordentlig av før uken starter igjen.
Vi snakkes alle sammen!

Link til mitt intervju i Agderposten finner dere her: http://www.agderposten.no/kultur/mange-jenter-stoppes-av-janteloven-1.1495029  

 

                                        - Bettina Hofsødegård.

I Oslo

Hei!

Da var jeg på plass i Oslo på Thon Hotel Opera. Fint hotell og god mat. Dessverre blir jeg bare værende her i 12 timer, så får ikke nytt så mye av hotellet. Gleder meg utrolig masse til morgendagen! Jeg har aldri vært på et slikt kurs før, så jeg er skikkelig nysgjerrig på hvordan det blir. Har med notatbok og alt, bare for å være ekstra forberedt!

Nå skal jeg egentlig bare slappe helt av på hotellet. Jeg tenker å dusje og ta en ansiktsmaske bare for å stelle litt ekstra med meg selv!

Foto: Privat

- Jennifer Maria Forfang

Første Presseoppslag!

Første Presseoppslag!

Hei alle sammen !

Nå har jeg fått mitt første presseoppslag i Groruddalavisen, hvor jeg ble intervjuet på mandag. Veldig gøy å endelig fått et presseoppslag og er veldig fornøyd med hvordan det ble skrevet og at budskapet mitt kom godt fram. Man får dessverre ikke lest oppslaget på nett hvis man ikke har brukernavn og passord til akers avis, men legger ut et bilde av oppslaget, selv om det ikke er topp kvalitet. 

I morgen skal jeg på spellemannsprisen, det blir nok kjempe gøy og skal prøve å ta mange fine bilder!

 

 

- Martine

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på