fbpx

Jeg skal på eventyr

Jeg skal på eventyr

 

Foto, Frank Foss

 

Heisann! 

 

Nå begynner ballen sakte men sikkert å rulle mer og mer av seg selv, men jeg må alltid være PÅ og gi den en liten dytt og litt fart! 

 

Nå har jeg ting på gang som det klør i fingrene etter å dele med dere, men jeg må holde det hemmelig i en liten stund til. Når alt er på plass så vil det nok ikke ta lange stunden før jeg deler det med dere og jeg gleder meg enormt!

 

15. februar skal jeg med dream-teamet (Nina Thorsø, Frank Foss og muligens flere) til nydelige Røros, eller nærmere bestemt Feragen for photoshoot. Det har Rørosnytt fått med seg og vist interesse for og skrevet litt om i nettavisa deres. For meg er jo det veldig gøy og spennende, og det virker som om de som bor i Røros også syns det er litt spennende faktisk! De har nok aldri hør om meg før og vet nok ikke hvem jeg er (enda.. neida, haha!),  men det er nok spennende fordi det kommer en deltager i Miss Norway tenker jeg :) 

 

Jeg linker til saken HER

 

 

Jeg har ikke vært så veldig mye i Røros, men hver gang jeg har vært der, så har jeg vært på photoshoot eller gått catwalk med nydelige kjoler av Nina Thorsø. Og det er LITT av en plass da! Rett og slett nydelig. Det er utrolige ting å se på, som gir stor nærhet til det man faktisk kan kalle Norsk historie og kultur. Om det er noe du bør oppleve i løpet av livet så er det Røros og Rørosmartnan.

 

 

Ønsker deg en fin dag og en god helg!

- Camilla Ellinor 

 

 

Contact: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: CamillaEllinor

 

-

Intervju med Byavisa i Drammen

Intervju med Byavisa i Drammen

Hei alle sammen! 

 

På onsdag kom ukens utgave av Byavisa i Drammen ut! Donjeta og jeg ble intervjuet uken før og det var veldig hyggelig. Det overordnede temaet for selve artikkelen var "Hjerte for Drammen" fordi vi er opptatt av å representere byen på best mulig måte. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble overrasket i det jeg satt og leste artikkelen, fordi jeg ikke kjente meg igjen i mye av det som stod der. Kort forklart så fikk vi ikke sitatsjekk før publiseringen av artikkelen, og derfor ønsker jeg å trekke fram et par ting og avklare disse.

I artikkelen står det "Jeg ville utfordre meg selv med denne konkurransen, siden dette ikke er noe jeg brenner for". Jeg har fremhevet det siste der, for å avklare at dette er noe som må ha blitt misforstått i intervjusammenheng, eller eventuelt blitt feilformulert i artikkelen. Selvfølgelig er jeg opptatt av konkurransen, og det å utfordre meg selv! Jeg gjør mitt beste med å finne flere sponsorer, jeg tar ordentlige bilder, er aktiv på sosiale medier og driver med veldedighet i tillegg til alt annet. Her er det ingen tvil: Jeg stortrives som deltaker i denne konkurransen, og har meldt meg på fordi jeg faktisk vil dette! 

I artikkelen nevnes det også at jeg har sagt "Det viktigste er å kutte ut hvete" for å kunne se bra ut, og dette har heller ingen betydning for lærerjobben slik det blir fremstilt i artikkelen. Jeg delte mine personlige erfaringer i intervjuet og sa at jeg var nødt til å gjøre dette, for å kunne føle meg litt lettere og mer opplagt. Sånn fungerer min kropp, og dette er absolutt ingen oppskrift på et bra utseende eller en sunnere livsstil. Vi er forskjellige! Finn det som fungerer for DEG, du vet best! 

Til slutt vil jeg også påpeke det som omhandler hva jeg er opptatt av, hvor det i artikkelen står "Det viktigste for meg er studiene. Jeg er opptatt av å jobbe med barn og unge, og det å være med på å utvikle en fremtid for dem". Jeg står fortsatt for det at skolen er det viktigste for meg og at jeg er glad i jobbe med barn og unge. Det siste som omhandler utviklingen av en fremtid, må ha vært en feilformulering i artikkelen. En lærer kan ikke utvikle en fremtid for barn og unge, men en kan være med på å påvirke dem faglig og sosialt, og ta del i deres faglige og sosiale utvikling. Det går ikke an å utvikle en fremtid, hvem er jeg til å kunne gjøre det? 

 

Grunnen til at jeg ønsket å ta opp alt dette er for å belyse viktigheten med sitatsjekk. For meg som er lærerstudent og vikar på en barneskole, er betydningen stor når det gjelder hvordan jeg blir fremstilt i media og ikke minst hvordan jeg fremstiller meg selv. Dette er også av stor betydning for livet mitt utenom skolen og jobben. Det viktigste for meg er å kunne stå fram som et godt forbilde! 

 

Artikkelen finner du her: http://www.byavisadrammen.no/utgaver/315-2016/#10

 

God helg! 

Aktivitetsvenn

Aktivitetsvenn

God kveld!

 

I går var jeg på et kurs jeg har gledet meg masse til. Dette var et kurs hvor vi lærte om hvordan det er å være aktivitetsvenn, og det å være aktivitetsvenn for en som har demens og det er det jeg skal være. Vi lærte masse om hva demens gjør med deg og hvor viktig det er å holde taushetsløfte ditt. 

Dette er jeg frivillig for i organisasjonen Nasjonalforeningen for folke helsen som ble stiftet i 1910, dem forsker på noe som kan hjelpe mot sykdommen, dempe den eller få den helt bort. Å være aktivitetsvenn kan bidra med å holde den som har demens aktiv og det er flere som har synes dette er hjulpet og at de har følt seg bedre etter dem begynte å møte aktivitetsvennen sin.

Som aktivitetsvenn er det viktig å finne på mange forskjellige aktiviterer som gå turer, kino, museum, gå på cafe osv. Dette er noe jeg og vennen min finner ut når vi møtes. Når man er dement kan man fort glemme hvem du er, så det jeg skal gjøre er å lage et minnealbum, hvor jeg skriver hva vi har gjort og legger ved et bilde ved siden av så vennen min kan alltid vite hvem jeg er. Dette er noe som kan gi masse glede tilbake til deg selv og syns flere burde bli frivillige arbeidere for noe dem brenner for, for det gir så utrolig mye tilbake! Jeg har ennå ikke møtt min venn, men jeg gleder meg masse og tror det blir en fin opplevelse, samt sitte igjen med mange fine minner.

 

Hvis noen er interessert i å jobbe som frivillig som aktivitetsvenn så kan dere gå inn på www.nasjonalforeningen.no og lese masse mer om det der : 

 

 

 

På tirsdag var jeg i studio å tok noen bilder. Legger ved et bilde, så kommer flere senere :)

 

Foto : Tristan Troy Rasay

 

 

 

 

Martine <3

LONG TIME, NO SEE

Hei og hopp!

Nå har det vært stille fra meg på blogg fronten en stund. Grunnen er at de siste ukene har vært travle og kalenderen har vært fylt opp så godt som hver dag. Foruten jobb, møter og trening har jeg begynt å øve på show-walk. Etterhvert blir jeg nok nødt til å leie en treningssal til øving istedenfor å trene hjemme, ettersom jeg er avhengig av å ha endel plass for få trent ordentlig. Skal mye trening til for å få den perfekte gange, men øvelse gjør mester.

 

Nå er januar allerede over og vi har gått en ny måned i møte. Februar er en måned jeg har sett frem imot. Jeg har alt avtalt flere møter med aktuelle sponsorer, fotoshoots og et par veldedighetsoppdrag. Gleder meg virkelig til en tid fylt med nye opplevelser og muligheter!

Ønsker alle en fortsatt fin uke ♥

 

Min bursdagsfeiring

På tirsdag hadde jeg bursdag og fylte 20 år! Ikke akkurat så spennende man er jo allerede mynding når man har fylt 18 år så det er litt mer stas. Men uansett så hadde jeg en utrolig koselig feiring med masse kaker og gaver. 
Dagen startet med at jeg fikk familiebesøk og åpnet noen gaver, og spise kaker. Jeg fikk litt penger, vipper og en martini flaske noe jeg ble veldig fornøyd med. 
Senere på kvelden dro jeg på dansing i kulturhuset på Hamar også fikk jeg besøk av noen venner som også var veldig koselig! 

 

Jeg har også vært på en photoshoot! Denne gangen var det ikke med ei venninne men med en som faktisk er fotograf, haha. 
Vi tok bare noen testbilder ettersom jeg aldri har gjort noe sånt før og for å se hvordan jeg er foran kamera, men jeg skal vise
dere resultatene når jeg har fått bildene! 

Mine kjære trøndere!

Hei!

Da var jeg å se i nettavisen til Trønder-Avisa! Dette var utrolig kjekt, ettersom at familien min opprinnelig kommer fra Steinkjer og jeg har gått deler av barneskolen og hele ungdomsskolen i koselige Steinkjer by. I helgen skal jeg hjem for å besøke mamma, og blir da å se i Steinkjer - så ikke nøl dersom du vil si hei! Jeg setter så utrolig pris på all støtten jeg har fått fra dere der hjemme i Steinkjer (og dere her i flotte Stavanger selvfølgelig)! Det betyr så enormt mye for meg (mer enn dere tror) å få høre "gratulerer" og "jeg heier på deg". Jeg skal virkelig stå på og arbeide hardt slik at jeg kan gjøre både Steinkjer og Stavanger stolte av meg i Miss Norway! 

Klikk her for å komme til artikkelen!

Foto hentet fra T-A.no. 

Jeg vil gjerne avslutte med å si at: Kjære T-A, jeg heter faktisk Jennifer Maria Forfang. Men ellers takk for intervjuet, det var veldig koselig og jeg satte veldig pris på det!

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på