fbpx

Støtte er alt

Støtte er alt

 

God morgen, god søndag, og jeg håper dere snart er klar for en ny uke.

Nå sitter jeg her med en kaffekopp, nystekte pannekaker og tenker på hvor heldig jeg er. Etter jeg meldte meg på Miss Norway har jeg oppdaget hvor mange støttende venner jeg har. Det jeg har merket aller mest er hvor mange gode mennesker jeg har i min omgangskrets. Jeg har mottatt de søteste meldingene på Snapchat, Instagram og Facebook. Jeg setter så utrolig stor pris på det. Spesielt på dager som er litt tunge, dager som er grå og motivasjonen er på bunn. Dere gir meg lys i enden av tunellen. Til dere som nesten ikke kjenner meg en gang, tusen takk! Og til dere som alltid har vært her for meg, tusen takk for at dere fortsatt støtter meg. Ha en fin dag dere. Klem fra meg.

 

Forandring fryder

Jeg har sett igjennom en del bilder som jeg har på pcn og jeg har ganske så mye bilder for å si det sånn. Har bilder helt fra da jeg gikk på barneskolen. Men jeg tenkte jeg skulle vise dere hvor mye jeg har forandret meg på 4 år, jeg synes det er veldig gøy å lese slike innlegg. Synes ikke dere?
Det er ikke så mye som har forandret seg i mine øyne bortsett fra øyenbrynene mine. De levde i virkelig sin egen verden så det ut som, haha! Aner ikke hva som skjedde med de, jeg har jo også hatt sidecut og veldig rødt hår. 

2012

 

 

2013
Det var da jeg plutselig fikk lyst på sidecut

Så ble jeg lei det og lot håret vokse ut igjen, og fikk lyst til å farge håret rødt

Men jeg ble også lei den røde fargen så jeg farget håret svart igjen



Så fikk jeg lyst til å ta sidecut enda en gang, og dette var den siste gangen jeg tok det.
Legg merke til hvordan øyenbrynene forandrer seg til verre og verre for hver gang, her var det også en stor fail på å sminke seg.
To forskjellige hudtoner, haha.

Så lot jeg sidecuten vokse ut igjen og har ikke vurdert tanken på å skaffe det tilbake.

2014

2015

2016

 

Håper dere likte dette innlegget, vi blogges ♥

Makeup on fleek

Her ble jeg sminket av Dajana Tomanovic . Hun har som mål å bli best på contouring i Norge. Dajana har vært på masterclass hos verdens beste makeupartister, hun har jobbet på TV, med kjente magasiner, med norske designere og med motevisninger. Sminke er virkelig utrolig gøy og det er noe jeg har lyst å jobbe med i fremtiden. 

For noen dager siden hadde jeg møte med fotografen som skal følge meg hele veien i Miss Norway. Fotografen og jeg har mye planer om hvordan vi vil at jeg skal bli representert i denne konkurransen, og om veien videre. Første photoshoot blir i Eidsvoll den 27 februar. Så det er bare å glede seg:) 

Gratulerer med dagen!



Foto: Henriette Time hos Studio Hjelm

Hei!

I dag er det Samefolkets dag, og jeg benyttet sjansen til å gratulere og ta noen mobilbilder med flotte Astri Hjelmbrekke som så utrolig sprek ut i koften sin! Samefolkets dag er samenes nasjonaldag og ble feiret for første gang i 1993. Denne dagen er en markering av at samefolket er ett folk på tvers av landegrenser. 

--

Foto: Privat

Vi kan være stolte over den flotte samiske og norske kulturarven! Å feire en slik dag er viktigere enn de fleste tror. Den reflekterer Norges mangfoldige kultur og historie. Steinkjer, byen familien min kommer fra, ligger i kjerneområde for den sør-samiske kulturen. Derfor har jeg et nært forhold til denne dagen. På skolen pleide vi å feire den med boller, besøk og lynkurs i samisk. I tillegg til at vi heiste det samiske og norske flagget. Det er utrolig kjekt å se hvordan den samiske og norske kulturen eksisterer side om side, samtidig som den også har smeltet sammen. Men, etter min mening, burde vi ta vare på det samiske språket i langt større grad enn det vi gjør. Språk er også kultur. Vår kultur er i stadig forandring, men det er fortsatt viktig å ta vare på gode tradisjoner som skaper positive relasjoner i samfunnet vårt.

Tusen takk til Astri for at hun stilte opp på bildet med meg. Jeg synes du var vakker i den nord-samiske koften din! Det ble litt dårlige bilder pga. dårlig belysning og mobilkamera, men jeg ville poste dem allikevel. Rett og slett for å si: Gratulerer med dagen!
Foto: Privat

- Jennifer

Finn meg på Instagram ved å trykke her!
Finn meg på Facebook ved å trykke her!

Jobbtid!

Heisann!

Om ikke så lenge skal jeg fikse meg litt og dra på jobb, har sovet i over 12 timer så tror ikke det blir så vanskelig å jobbe i dag akkurat. Jeg har også laget en del innlegg som jeg tenkte at dere skulle få lese, men det blir ikke før etter jeg kommer hjem fra jobb. Som også blir litt sent, men dere får hvert fall lest innleggene. 

Vi blogges ♥

 

Jeg har også glemt og nevne at jeg har laget en egen facebook side! 
Om dere trykker HER så kommer dere rett inn på den, lik den og del gjerne! 

 

 

 

Fattighuset

En av sakene jeg er opptatt av, er fattighuset.
Her jobbes det som bare det, for å hjelpe mennesker i nød.
De jobber med alt fra å kunne bidra med å hjelpe foreldre med dårlig råd, så de kan få arrangert bursdag for sine barn, til og bidra med tannlege, mat, foredrag, og sosiale arrangementer.
Dette er viktige saker som alle som har mulighet burde bidra til.
Det kan skje alle, det er bare snakk om tilfeldigheter som kan gjøre at man havner utfor.

En av tingene som virkelig plager meg er mat, hvorfor butikker og kiosker/bakeri ikke kan få lov å gi alt som er til overs til veldedighet?
Bare i Norge kaster dagligvarebutikker over 50 000 tonn mat pr år, og Norge alene 500 000 TONN mat, som har en verdi på 10 milliarder.
Rett i søppla, samtidig somm det er mennesker som sulter.
Mange land har matsentraler som samler inn og sorterer mat og sørge for at det går til veldedige organisasjoner som serverer til fattige/vanskeligstilte. Dette burde ikke være noe problem å få til her i Norge?

Heldigvis jobber noen med saken for å prøve å få gjennom en matsentral, men de fortjener MYE mer oppmerksomhet!
Disse jobber med saken: 
Kirkens Bymisjon, NorgesGruppen, Landbruks- og matdepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet og Mattilsynet. 



Hva tilbyr Fattighuset sine brukere

  • Klesutdeling (mandager og tirsdager)
  • Matutdeling (onsdag til fredag)
  • Sosiale arrangementer som teater, turer, temakvelder mm.
  • Legetjeneste
  • NADA Akupunktur
  • Frisør, pedi- og manicure
  • Hudpleie
  • Psykoterapeut
  • Følgetjeneste og hjelp med forvaltningen
  • Tannlege
  • Vaskerom med vaskemaskin og tørketrommel
  • Dusj for våre medlemmer.
  • Sykkellag i samarbeid med Parker Hainfinn
  • Kantine
  • Bibliotek
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på