fbpx

Personlig merkevarebygging. Er det nødvendig?

Personlig merkevarebygging. Er det nødvendig?

Hei,

Ting er hektisk om dagen. Jeg har to store innlevering å gjøre ferdig, er i hjemmestudio til en venn av meg for å få ferdig vokalen på en sang, planlegger photoshoots i tiden fremover, er i møter, jobber som frivillig, har skulder rehab hos fysio annenhver dag samtidig som resten av kroppen må piskes i form. Midt oppi dette er det å finne passende og gjensidig nyttige samarbeidspartnere.

Personlig merkevarebygging er viktig i denne konkurransen.Hvem er jeg? Hvem vil jeg være? Hvordan fremstår og oppfattes jeg? Har jeg blitt sett og oppfattet på den måten jeg selv ønsker? Har jeg formidlet det jeg ønsker å få frem til journalister? Personlig merkevarebygging trur jeg er viktig for at vi som er deltakere skal skille oss ut. Vi er jo alle unike og fantastiske på vår egen måte, så hvorfor ikke bygge merkevaren rundt nettopp det?

Det første jeg har gjort nå er å sette opp et langsiktig mål som er Miss Universe 2016. Dette har jeg igjen brutt ned til små delmål jeg må nå for å komme et skritt nærmere hovedmålet mitt. Jeg har laget meg en liste over potensielle samarbeidspartnere hvor jeg trur vi kunne hatt gjensidig nytte av hverandre. I dag kom det en pakke til meg, med brosjyrer og visittkort som jeg har designet selv:

I brosjyren har jeg skrevet et kort avsnitt om konkurransen, hvem Linn Adriana Thomassen er og hva jeg kan gjøre for DEG i et potensielt samarbeid. På visittkortet står navn og kontaktinfo. Dette er for å markedsføre meg selv som deltaker. Jeg har kartlagt mine verdier og personlige egenskaper, og mine viktigste styrker/ferdigheter for å nå målene mine i denne konkurransen. Jeg har også kartlagt mine svakheter, og hva jeg er nødt til å jobbe litt ekstra med.

I morgen starter jeg med trappetrening sammen med et par venninner. Etter et stillesittende 2015 etter operasjonen i April, er dessverre ikke kondisjonen på topp. Jeg har aldri vært veldig glad i generell jogging/løping, så derfor slår jeg to fluer i en smekk og kjører intervalltrening i trapper/bakker, hvor jeg samtidig får trent rumpe/lår. Jeg er egentlig veldig glad i styrketrening, yoga, dans og kampsport. Dessverre er det visse begrensninger i hvilke øvelser jeg kan ta pga. skulderen enn så lenge.

Hva foretrekker DU å trene?

Noe kanskje dere ikke viste om meg?

Noe kanskje dere ikke viste om meg?

Hei! 

Håper alle har hat en fin uke, det er allerede snart helg. Ganske deilig! Imorgen er det fredag, jeg skal egentlig til Oslo og Skien men ble litt usikker om jeg tar turen siden jeg har så mye å gjøre. Denne uken har jeg vært på møter, jeg kommer tilbake til dette snart. 

Jeg tenkte å skrive om noe dere kanskje ikke viste om meg? Bli kjent med meg litt dypere.

1. Jeg smiler veldig mye. Jeg liker å smile, men det er kun hvis jeg har lipliner rundt leppene. Det er egentlig fordi da føler jeg at leppene mine ser bedre ut, haha.. Smiler jo så klart uten også, men føler meg bedre med lipliner rundt leppene.

2. Jeg har skjønnhetsflekk på ansiktet som jeg fikk i alderen 16,  jeg dekker skjønnhetsflekken med et utrolig bra produkt.. Nesten ingen vet at jeg har den. Kun familien faktisk.

3. Jeg har farget håret mitt hundre ganger. Har vært rød,svart,mørkebrun, grå, lilla, gråbrun, blond, nøttebrun, brun, rosa, lyse stripper flere ganger i mørkt hår og lyse brunt. Men mørkt og brunt passer meg best.  

4. Hvis jeg ser en person trenger hjelp som for eksempel en dame som trenger hjelp med å gå over veien eller trenger hjelp med poser så må jeg bare spørre om hun trenger hjelp. Et must! 

5. Jeg må sette opp plan for hver uke, hvis ikke glemmer jeg fort at jeg har kanskje noe viktig den dagen.. siden mine dager består mye å huske på..

6. Hvis det er lørdag og jeg sover til 13.00 eller lengre så blir jeg så sur, og det er egentlig bare fordi hver gang jeg våkner så bruker jeg tid. Tid til å Dusje, sitte på mobilen, høre på musikk, spise osv. Og da er jeg ikke ferdig stelt før kvelden rundt 18.00.. haha og da føler jeg at jeg har tapt lys dagen som jeg kaller det.

7. Søndag er den dagen jeg slapper helt av. Går ikke ut av døren engang.

8. Jeg er en som elsker joggebukser og hettegensere. Og jeg er helt gal etter Nike eller adidas! 

9. Er også gal etter høyehæler, jeg har altfor mange par. I'am in love with highheels

10. Jeg har bodd 1 år i London, husker ikke mye. Var liten. 

11. Min drøm er å vinne tittelen Miss Norway, også vinne tittelen Miss Universe! 

12. Dansing er noe som er en stor del av meg, det gjør meg i tipp topp stand. 

13. Jeg har aldri vært ordentlig forelsket eller hat ordentlig kjæreste. 

14. Er veldig veldig kresen når det kommer til hva slag type gutter jeg faller for, men det er ikke akkurat noen krav eller ''drømmegutten'' som vi jenter kaller det? 

15. Å ta bilder er noe jeg elsker, selfies eller andre typer bilder er typisk meg.. Er ofte jeg og ei venninne kan finne på å stelle oss bare for å dra ut for å ta noen fine bilder med et kamera.

16. Jeg danser også magedans, da jeg var 7 år kom jeg i avisen som forsidebilde. 

17. Danser alt mulig egentlig.. 

18. Jeg har gått på mange ulike typer sport.. basketball, cheerleading, drill, håndball, riding, fotball, tennis, klatring, svømming, turn osv. 

19. Jeg er en veldig positiv og hjelpsom person. 

 

 

Klem fra meg

- Selina Ilincic 

Catwalk video

I helgen var det kurs med miss Norway i Oslo der vi blant annet lærte litt catwalk/showwalk, det var mye vanskeligere enn jeg trodde. Men øvelse gjør mester, og i mars skal jeg være med på kurs hvor det brukes en hel dag på bare catwalk/showwalk, noe som blir å komme godt med!

Her er hvertfall en filmsnutt av catwalk på misskurset:



Skoene som brukes i miss Universe er 15cm høye, så her er det bare å øve så mye man kan!


I snøen med Røde Kors Ungdom!

I snøen med Røde Kors Ungdom!

Hei!

Forrige helg var det vintercamp med Røde Kors Ungdom her i Rogaland, den ble holdt oppe i Suldal. Denne campen har vi i Rogaland RKU planlagt i lang tid nå! Ja, faktisk helt siden september, vil jeg tro? Jeg fikk dessverre ikke til å være med på campen på lørdagen, men jeg var med på alle forberedelsene (planlegging av aktiviteter og mat/handleliste blant annet). Det var veldig kjekt å være med å arrangere noe slikt og jeg lærte mye i forhold til hvordan man planlegger en større "event" (og setter opp matplan til over 50 stk.). Vi møtte på en del utfordringer underveis, i form transport og uvær. Men ut ifra hva jeg hørte, hadde campen vært vellykket! Under planleggingen av denne campen fikk jeg møte flere personer fra Rogaland RKU, og jeg vil virkelig si at vi nådde noe av målet vårt: vi styrket forholdet mellom Rogaland RKU-medlemmer.


Alle foto: Erik Rougier

Grunnet mangel på lys og skikkelig snøvær, var det ikke mange bilder med god kvalitet. Men det tyder jo på en positiv ting: folk var for travelt opptatt med å ha det kjekt til å bry seg!

Til slutt, ønsker jeg å takke alle de som var med på å organisere denne campen. Dere gjorde en utrolig god jobb, og jeg synes det er så utrolig kjekt å se hva vi kan få til sammen! Dere er alle en sann inspirasjon. Det er ikke mange som har arrangert vintercamp til 50 stk, så nå kan dere gi dere selv en god klapp på ryggen fra meg! Jeg ønsker også å takke de som var med. Uten dere hadde jo ikke vintercampen vært så vellykket! :)

 

- Jennifer Maria Forfang

Artikkel nr 2 er ute!

Artikkel nr 2 er ute!

Hei,

Da var også intervjuet jeg hadde med Sandnesposten komt ut, den kom ut i går. Håper dere som bor i området for kjøpt avisen og lest intervjuet jeg hadde. Sandnesposten er en lokalavis og journalisten var veldig hyggelig. Jeg kan legge ut litt senere tydeligere bilder av artikkelen, slik at dere som ikke bor i området også for lest intervjuet!

Nå i dag skal jeg på jobb, og rett etter jobb må jeg starte med arbeidskravet mitt som jeg har i forskningsmetode. I helgen drar jeg til utlandet på en familieferie, gleder meg fortelle dere mer om det senere!

Vi snakkes!

 

Første artikkel ute!

Første artikkel ute!

Hei,

Da var det første mediaoppslaget ute både i avisform og nettartikkel. Jeg hadde intervjuet med Jærbaldet som er en lokalavis i området jeg kommer fra. Journalisten var veldig hyggelig og jeg følte jeg fikk sagt det meste som jeg hadde i tankene. 

Her er linken til artikkelen til dere som vil lese:

http://jbl.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=38564

 

Det står litt feil, at jeg er allerede tatt ut til semifinale. Men i selve intervjuteksten så sier jeg at uttak til semifinale skjer i februar, og at dette var det første uttaket. Jeg har fått veldig mange gode tilbakemeldinger fra familie, venner og ukjente. Veldig hyggelig at folk viser sin støtte, og jeg ønsker å takke alle dere som har komt til meg med positive tilbakemeldinger. Også er det flere som har komt bort til meg og ønsket meg lykke til, det varmer i hjertet! Veldig kjekt å treffe så mange nye mennsker som kommer bort og hilser. Jeg gleder meg til tiden fremover!

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på