fbpx

Så du tror jeg er dum!

Så du tror jeg er dum!

Foto, privat

God kveld!

Noen ganger må man stille seg selv spørsmål om hvor desperat man skal være etter å bli sett og få poeng. Skal man risikere sitt selvbilde, verdier eller image for noen (egentlig en god del) poeng i konkurransen?

Jeg kan ikke bli sur på media heller for jeg skjønner godt at de prøver seg. Det er jobben deres å trekke lesere og seere. Vi er unge jenter som deltar i en skjønnhetskonkurranse i et land hvor dette ikke er så stort og helt sosialt akseptert enda, og vi konkurrerer også om å få mest poeng. Det lønner seg å komme mest mulig ut i media, og det er de store avisene og tv-reportasjene etter noen år fult klare over. De vet hvor desperate vi er og de vet at vi er unge, men det betyr ikke at vi nødvendigvis er unge og dumme! 

Jeg takket nettopp nei til et tilbud om en tv-reportasje fordi jeg ble veldig usikker på iscenesettingen og ikke er desperat etter å bli sett. Men jeg vil ikke si at de som har takket ja er desperate, over hodet ikke!! Kan hende at jeg bare er paranoid og for alt jeg vet så er det veldig seriøst og blir vinklet positivt, men jeg skjønner ikke helt hva Miss Norway og Sumo- fatsuite har med hverandre å gjøre. Det er ikke en sjans jeg er villig til å ta. Ja, det er veldig morsomt og det kommer nok til å trekke masse seere, men vil jeg med mine meninger og verdier bli tatt seriøst da? Det hadde vært en fantastisk mulighet til å bli litt kjent i byen min og fått masse poeng, men da kunne jeg også like så greit ha kledd av meg, tatt bilder og delt dem på nett da. Jeg hadde garantert blitt en snakkis da også, men det er ikke det jeg vil. 

Jeg elsker å tulle og jeg elsker å få andre til å le MED meg, men ikke AV meg. Jeg håper for all del at dette går riktige veien for de som har takket ja til dette tilbudet. Jeg skal krysse fingrene mine for at de ikke blir gjort til latter og at dette blir en hyggelig reportasje! 

- Camilla Ellinor Devik

Kontakt: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: CamillaEllinor

Behind the shoot

 

På fredagen så brukte jeg over 3 timer. De 3 timene gikk ut på bilder og makeup. Men det var verdt det samtidig som det var slitsomt, så var det veldig gøy. Posering er ikke alltid så lett, men man lærer etterhvert. Martin Stamnes tok bilder mens jeg ble sminket. Utrolige bilder må jeg si. Veldig flink fotograf, som virkelig anbefales. Her ser dere bilder behind the shoot. Man må være veldig flink fotograf for å få til dette, hehe. Så tusen takk Martin Stamnes. 

Ha en fin kveld videre. 

Klapp på skuldra

Klapp på skuldra

 Foto, Andreas Brekke

Heisann og hoppsann! 

Endelig mandag og ny uke, og snart er det klart for semifinaleuttak! Oooh, Jeg er spent og litt redd for at jeg ikke har har gjort NOK, men jeg har jo ikke hengt på den late siden.. Men det blir automatisk litt skummelt når man virkelig VIL noe! Jeg har laget en liste for å dele med dere hva jeg har gjort i løpet av disse tre ukene i konkurransen! 

1. Startet tre store innsamlingsakjoner for kreftforeninga som hittil er på nærmest 25.000kr totalt.

2. Har meldt meg inn i Røde Kors for å jobbe litt for/med dem, og skal på møte 11. februar.

3. Jeg har vær i Rørosnytt, Trønder avisa, blitt intervjuet av byavisa som kommer ut 17. feb og jeg skal på intervju og videoredaksjon med Adressa i morgen.

4. Jeg har skaffet meg kjoledesigner. Nina Thorsø!

5. Jeg har mulignes skaffet meg 2 sponsorer/sammarbeidspartnere.

6. Jeg har vært på to photoshooter i forbindelse med konkurransen og skal på en siste ‘’stor’’-shoot som skal fotograferes i hovedsak for semifinaleuttaket.

Alt i alt så har jeg gjort en del, men blir likevel småredd for at det ikke holder. Tror ikke noen skjønner hvor lyst jeg har til å klare dette. Jeg har så ubeskrivelig lyst til å nå langt i år! Målet er jo ufattelig stort, men jeg vil ikke báre gjøre dette for skøy og gøy, eller báre for å få tittelen ‘’Miss Universe’’ eller ‘’Miss Norway’’. Nei, jeg gjør nettopp alt dette for å NÅ LANGT! Jeg vil jobbe som modell, jeg vil kjempe for kreftsaken og jeg vil være med på å gjøre en forskjell her i verden! 

Jeg har jo også veldig lyst til å bli spesialsykepleier, men jeg vil ikke si at for meg så er utdannelsen noe viktigere enn å satse på å vinne konkurransen, for målet mitt er så stort at om jeg vinner kan jeg til og med få bruke min stemme, livsglede, stå-på-vilje og mine tanker til å bidra til å gjøre verden litt bedre for mennesker å leve i. Ja, samfunnet vil nok heller høre at jenta på 19 år satser på utdanning og dermed gi meg en klapp på skuldra, men jeg vil heller gå i mot strømmen og satse på det en del ikke tørr! Og tydeligvis så gir samfunnet meg en klapp på skuldra for motet til å ''gå den andre veien'' også. Jeg tror flammen i hjertet mitt og i øynene mine er til å føle og ta på! 

Jeg vil ikke kaste bort denne store muligheten, så ved å jobbe hardt kommer jeg forhåpentligvis til å nå langt. Ha en strålende dag og uke! Og jobb hardt for det dere vil her i livet!

- Camilla Ellinor Devik

Kontakt: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Instagram: CamillaEllinor

Spent

  

Fotograf: Martin Stamnes 

Makeup: Yvonne Marì

God mandag alle sammen. Da er helgen over. Og jeg har brukt helgen til flere photoshoot. Jeg ble veldig fornøyd med bildene som ble tatt. I det siste har jeg vært veldig stresset, dere lurer kanskje på hvorfor? Jo, grunnen er at det faktisk nærmer seg semifinalen. Så har vært veldig mye å gjøre. Jeg startet dagen min på fredag med photoshoot. Ble ganske sliten, er ikke bare bare å være modell for en. hehe. På fredag hadde jeg med meg min flotte fotograf Martin Stamnes. Veldig flink fotograf som anbefales å ta kontakt med, hvis du/dere er ute etter flotte bilder. Dere kan fort få tak i han via fb. Så man kan vel si at jeg var spent hele kvelden på fredag, til å få bildene. Bare 2 uker igjen før semifinalen, og jeg vil takke alle sammen for all støtten og fotografene som har stilt opp for meg. Tusentakk til alle dere. 

 

Fotograf: Martin Stamnes

Makeup:Yvonne Marì

Fotograf: Martin Stamnes

Makeup:Yvonne Marì

Røde Kors – Aktivitetsgruppe for mindreårige asylsøkere

 

Bildet er fra matlaging etter vi var ferdige å spille fotball (derfor treningsklær). Pga taushetsplikt er jeg den eneste på bilde.

Annenhver søndag arrangerer en gruppe i Røde Kors aktiviteter for mindreårige flyktninger, som er fra asylmottaket i Førde. Det varierer litt hvilke aktiviteter som blir gjort og hvor mange som er med hver gang. Det kan være aktiviteter både ute og inne, og denne gangen var det ballspill som stod på planen, og rundt 18 stk deltok. På forhånd var det leid en gymsal på en barneskole, slik at det ga muligheter for å spille ballspill og lage mat på kjøkkenet etterpå. Jeg kan dessverre ikke skryte av mine fotballkunnskaper, men det var likevel gøy å være med. Etter vi hadde spilt noen runder med fotball, lagde vi kjøttdeig og spagetti og dekket til langbord for å spise. Det varte i 3 timer, og til tross for språklige utfordringer, klarte vi til en viss grad å kommunisere, og det var en hyggelig opplevelse.

 

 

Nye frivillige er alltid velkomne. Ta kontakt med Røde Kors Førde dersom dette høres spennende ut.   

Bikinishoot i snøen - teaser

Hei!

I dag har jeg vært å tatt noen bilder med fotograf Eirik Malmo. Han er utrolig dyktig - og tremenningen min i tillegg, så det ble ekstra stas. Bildene er tatt i flotte Paradisbukta i Steinkjer. De er ikke helt klare til å vises ennå, men her kan dere se bilder fra shooten:



Foto av shoot: Privat

Det var utrolig kaldt å posere i snøen, men jeg ble heldigvis fort vandt til det. Sannsynligvis fordi jeg mistet følelsen i beina... Så med en gang fotoshooten var over, var det på med ullgenser, vintersko og parkas! Det ble også en kopp kakao i bilen, hehe. Utenom kulden var det jo utrolig kjekt. Spesielt siden vi tok bikinibildene i Paradisbukta - det var jo denne stranden jeg pleide å leke på da jeg var liten. Vi tok også noen bilder på Fylkesmannsgården ved Egge Museum. De blir postet ved senere anledning, så da er det bare å følge med! Kan love deg at de så bra ut, for Eirik er rene kameraguden. 

- Jennifer

For mer bilder, følg meg på Insta: @jenforfang
For å finne meg på Facebook, trykk her!

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på