fbpx

Nytt år, nye muligheter

Nytt år, nye muligheter

Hei!

Noen av dere har kanskje sett meg før, men for de av dere som ikke vet hvem jeg er, så heter jeg Christine Berge og jeg er 20 år gammel. Jeg kommer opprinnelig fra Telemark, men har stort sett vokst opp i Kristiansand. Men jeg har også bodd i utlandet noen år.

Jeg var med i Miss Universe Norway i fjor og ble 3rd runner up. Det var kjempe gøy og definitivt veldig læringsrikt, men i år går jeg for gull ;)

Jeg er veldig glad i dyr og i år bestemte jeg meg for å bli vegetarianer. Dette var mitt største nyttårsforsett. Så langt har det gått veldig bra, og jeg er positivt overrasket over hvor enkelt det var å slutte å spise kjøtt. Mitt mål er så klart å bli veganer, dvs. å kutte ut alle produkter som kommer fra dyr. For dere andre som vurdere det samme, er det viktig at dere sørger for å spise variert og får i dere nok mat. Jeg anbefaler på det sterkeste at dere leser mye om dette, slik at dere får den informasjonen som trengs. P.S. det er ikke så vanskelig!

Jeg gleder meg veldig til å komme i gang og dere kommer til å se mye av meg fremover. Dere kan i tillegg til å følge mine blogginnlegg her også følge meg på YouTube. Der vil jeg dele mye med dere som er viktig for meg, men som også andre kan ha nytte av. Røper ikke mer ;)

Jeg vil også delta i forskjellige veldedighetsorganisasjoner, som jeg også kommer til å blogge om. I år har jeg først og fremst lyst til å fokusere på mobbing. Mobbing er noe jeg virkelig avskyr. Et annet tema jeg brenner for er dyr. I fjor jobbet jeg litt med dyrebeskyttelsen i London, men i år har jeg planer om å fokusere enda mer på dette. Jeg har også meldt meg inn i Røde kors, noe som er nytt å spennende. Jeg gleder meg til å komme i gang!

Selv om jeg var med i fjor, er jeg like spent i år. Jeg gleder meg også til å bli bedre kjent med de andre jentene og ønsker de alle lykke til!

 

Her kan du lese alle avisartiklene jeg har hatt til nå:

http://www.krsby.no/nyheter/christine-og-selina-fra-kristiansand-kan-bli-verdens-vakreste-44919

http://www.kristiansandavis.no/?id=1916

http://www.ta.no/kultur/sauherad/miss-universe/kommer-jeg-dit-stiller-jeg-i-bunad/s/5-50-178712

 

Følg meg på:

Facebook:

https://www.facebook.com/christineberge.missuniversenorway/?ref=aymt_homepage_panel

Instagram:

https://www.instagram.com/christinebergee/

 

Røde kors kurs!

Godkveld alle sammen!

I dag har jeg vært på Røde Kors introduksjonskurs på Jessheim. Kurset var innholdsrikt og jeg lærte mye. Vi fikk blandt annet en innføring i historien bak organsisasjonen og arbeidet Røde Kors utfører. Kurset varte i 3 timer, og vi fikk i oppgave underveis å diskutere ulike problemstillinger gruppevis.

 
Det finnes mange forskjellige aktiviteter man kan velge som aktiv frivillig i Røde Kors. Det jeg synes høres mest interessant ut er  å bli besøksvenn. Jeg ble veldig engasjert av kurset, og gleder meg til å begynne det frivillige arbeidet!

 

 

Catwalk

 

God kveld alle sammen. Noen av dere har kanskje sett videoen på facebook, der jeg og Dzenana øver. Vi ble litt sliten av å gå i 12-15 cm høy hæler. Når man skal gå med høyhæler er det viktig å fokusere på holdningen. Strak rygg er veldig viktig, og jeg må innrømme at etterhvert så glemte jeg meg bort litt.. Menmen sånt kan skje, er derfor vi øver:) I så fall så var det veldig gøy, men det ble en del pauser. Med tanke på at det er en stund siden jeg har gått catwalk, så tar det litt tid før føttene mine føler seg behagelig med høyhæler igjen. Uken er snart over, og semifinalen nærmer seg. Uken har vært stress. Men vi får se hvordan det går. Under kan dere se linken av videon. 

Ha en fin kveld videre. 

  

 

Se her, klikk, les & følg med videre

Se her, klikk, les & følg med videre

Hei! 

Nå er det noen få dager til semifinalen som er den 14.februar. Jeg gleder meg masse, kjenner at jeg har store sommerfugler i magen. Håper jeg kommer meg videre til finalen. Det er mye jobb, mye å gjøre for å vinne. Jeg gjør mitt beste og jeg skal oppnå mitt MÅL!  Forrige uke og denne uken har jeg gjort meg klar til en photoshoot som er den 13.Februar. Gleder meg! Skal også starte på Miss Universe Norway filmen. Har et flott team som jeg samarbeider med. Følg med videre neste uke så for dere se min Miss Universe Norway presentasjon video om meg. Kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg! 

Idag ble jeg intervjuet av varden

Dere kan lese intervjuet her: http://www.varden.no/nyheter/selina-har-dromt-om-a-bli-miss-universe-siden-hun-var-13-1.1498853 

Jeg vil si tusen takk til dere som følger med og som støtter meg. Det er ubeskrivelig, jeg setter kjempe stor pris på det, virkelig! 

 

Snart er det helg, jeg håper alle for en fin helg. 

Klem fra meg 

 

-Selina Ilincic 

 

 

Ha hodet på rett plass- en avgjørende faktor

Foto og make-up: Tom Tande 

 

Hva vil det egentlig si å være et sterkt menneske? Betyr det at man kan løfte 100 kg i benkpress eller vinne over kameraten sin håndbakk? Eller at man er modig på områder hvor de fleste kanskje er redde? Eller kanskje betyr det at man klarer å takle både medgang og motgang? Men hva kjennetegner et såkalt "sterkt menneske"? Finnes det en sammenheng mellom hvor sterk man er og hva man klarer å oppnå?

 

La meg vinkle dette spørsmålet på en litt annen måte. Må man være et sterkt menneske for å bli god i noe? Jeg er et av de barna som har vokst opp i idrettsmiljøet og som har drevet med konkurranseidrett helt siden jeg var liten. Idrett er noe som ligger hjertet mitt utrolig nært, noe som har ført til at jeg i dag studerer idrett på heltid.

 

Helt siden vi var små har vi blitt fortalt at vi må trene for å løpe fortere, hoppe høyere og bruke mer kraft i sparket i fotball for å skyte bedre. Dette har resultert i utallige treningstimer. Det er sikkert flere enn meg som har stått og repetert en og samme bevegelse hundrevis av ganger i ren frustrasjon, men i håp om at man snart klarer det. Jeg har hele tiden blitt fortalt at jeg må trene på det jeg vil bli bedre på, enten det har vært å løpe lengre eller å sitte i spagaten foran TV hver kveld. Jeg kan her sitte og ramse opp i det uendelige forskjellige fysiske øvelser og aktiviteter som kan påvirke en egenskap i positiv retning, men er det slik at det kun er den fysiske treningen som øker en persons prestasjon? Man må hoppe for å klare å hoppe høyere, blogge og delta på en rekke fotoshooter for å prestere godt i en konkurranse som denne og lese side opp og ned for å få en bra karakter på historieprøven? Til en hvis grad ja, men det er så mye mer enn kun akkurat dette som ligger gjemt bak en god prestasjon.

 

Jeg bruker idretten freestyle som eksempel, da jeg selv har drevet med dette aktivt helt siden jeg var liten. For de som kjenner til denne idretten- vet de at det ligger utallige mange svette treningstimer bak en god prestasjon her. Men hva om man på en eller annen måte ikke klarer å vise seg fra sin beste side på en konkurranse? Da vil man jo heller ikke bli belønnet like godt som det man ellers hadde blitt hvis man fikk vist frem det beste i seg? Dette er et tydelig eksempel på at det er mer enn den fysiske treningen som har innvirkningskraft på en prestasjon. Når man etterhvert kommer til det stadiet hvor kun det beste er bra nok- finnes det en faktor som er minst like viktig som å pugge flest sider til en prøve- nemlig hodet!

 

Faktorer som motivasjon, konsentrasjon, selvdisiplin og viljestyrke kan være de egenskapene som skiller en god prestasjon fra en middels god prestasjon. Dette er såkalte psykiske egenskaper. Noen lurer sikkert nå på hva jeg ønsker å oppnå med dette innlegget. Hensikten min er å belyse hvor mye vi kan lære av idretten. Jeg tror ikke folk skjønner hvor store krav en slik konkurranse som Miss Norway stiller til et sterkt hode. Jeg må hele tiden ha troen på meg selv, være i den dypeste konsentrasjon for at resultatet av det jeg driver med skal bli best mulig og ha en viljestyrke av stål for å oppnå de målene som jeg hele tiden setter meg. I tillegg til dette må jeg ha evnen til å klare og ikke ofre en halv kalori på å bry meg om hva andre mener om meg. Altså, det ligger så utrolig mye mer bak enn det å smile på bilder i en konkurranse som dette. Ikke bare gjelder dette kun her, men også i andre konkurranser og idretter. Mine psykiske egenskaper, som et resultat av mange år innenfor konkurranseidretten, er noe av det jeg tror har fått meg såpass langt.

Semifinaleuttaket nærmer seg med stormskritt, og jeg klarer ikke helt å finne ut av om jeg er mest spent eller nervøs. Likevel har jeg erfart en rekke ganger at det bare er sunt å være litt nervøs. For min del gir dette meg det ekstra giret som skal til for å prestere det lille ekstra!

Dagene flyr

Hei dere!

 

 

Dagene flyr helt syykt fort for tiden! Det er så mye som skjer! Men jeg elsker at det er slik. Føler jeg har rukket en del, men er allikevel ikke helt i boks ennå med noen skoleoppgaver. Vi driver å lager en app for tiden på skoen, noe som er utrolig moro! Det er dessverre fiktivt - eller i alle fall foreløpig, man vet jo aldri hva som skjer. Det betyr forresten at den produseres uten å publiseres. Så den skal være ferdig til tirsdag neste uke. Også har jeg vert i studio og tatt noen biler. Bare disse helt enkle bildene i aftenkjole og bikini. Utrolig masse takk til herlige Jonas som var fotograf denne gang!

 

Også var ei av de andre som er med i konkurransen fra Trondheim, og meg med på ett TV-intervju med adresseavisa, i går. Det var utrolig gøy! Uten å røpe for mye, så kan jeg gi dere stikkordet sumobryting! Haha! Tror reportasjen skal være ute på nettet i løpet av uka her. Så får dere se noe ikke jeg heller trodde vi skulle oppleve.

Jeg tenker i alle fall at å tørre å slippe seg litt løs og å dumme seg litt ut, ikke er noe man nødvendigvis bør unngå helt. Misforstå meg rett, men det å bli med på ting man kjenner at man gruer seg litt til, er en fin måte å komme seg ut av komfortsonen sin, og å lære mer av. 

 

 

Normal 0 21 false false false NO-BOK JA X-NONE

Klem fra Nora Emilie :)

Og masse lykke til videre jenter! 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på