fbpx

Poseringsteknikker

Poseringsteknikker

Foto: LDM-Studio

Det å skulle kunne posere på forskjellige måter var en veldig stor utfordring for meg. Jeg begynte jo først med photoshooter for ett år siden, og innen det, har jeg kun gitt mitt eget uttrykk på bilder. Jeg har alltid vært glad i å være med på bilder, men da har jeg alltid bare smilt, og vært meg selv. Så skulle man plutselig prøve å være alvorlig, men ikke se sur ut. Og se mystisk ut, men samtidig forelska. Og samtidig gi sitt eget uttrykk.

Det. Er. Vanskelig. 

b2ap3_thumbnail_LDM-STUDIO-IMG_8504.jpg

Plutselig skal du også tenke på hvordan du holder hendene dine, at du alltid er rett i ryggen, og at du får lys i ansiktet på rett steder, og at fokuset er på deg. 

b2ap3_thumbnail_LDM-STUDIO-IMG_7212.jpg

 

b2ap3_thumbnail_1622244_10152312141600795_4106563412299806911_n_20150310-194320_1.jpg

Siste foto: Isabella Sorge

Heldigvis har jeg alltid fått mange guidelines fra de forskjellige fotografene jeg har jobbet sammen med. Men jeg synes fortsatt det er vanskelig å skulle være helt alvorlig, og etter en dag med photoshoot, kan jeg kjenne på kroppen at jeg har konsentrert meg mye for å få det til. Men jeg synes det er utrolig gøy, og prøver hele tiden å ta til meg tips og ny kunnskap. 

Jeg vet hvertfall hvem mitt poseringsidol er som får til de forskjellige uttrykkene: 

 

Lengtende, men håpefull.

b2ap3_thumbnail_11004674_10153128978826000_1169588182_n.jpg

 

Sjalu, men alvorlig.

 

b2ap3_thumbnail_11008906_10153128980611000_314906762_n.jpg

 

Elegant positur, men betatt blikk.

b2ap3_thumbnail_11007438_10153128980821000_1706587529_n.jpg

 

Rett i ryggen, og rommets midtpunkt.

b2ap3_thumbnail_11014760_10153128980976000_1987275711_n.jpg

Alltid noe nytt å lære :) Prøv det du, det er ikke lett :)

-Martine

 

Photoshoot

Photoshoot

Hei kjære lesere ♥ 

Det skal ikke alltid være lett! For snart tre uker siden var jeg i et møte med et firma som ville sponse meg i konkurransen. Jeg hadde håp om å få den første sponsoren og at alt skulle falle på plass denne dagen, men nei. De ville ikke bare ha noen blogginnlegg hvor jeg reklamerte for de. De ville hjelpe til mye mer gjennom konkurransen, og det var jo bare fint for min del! Begge parter ville tjene på det og få fordeler. Så jeg fikk beskjed om å finne ut hvor ellers de kunne hjelpe meg i konkurransen for at de skulle få mest mulig ut av det, og det gjorde jeg. Etter jeg sendte mailen med informasjon til dem, så fikk jeg som svar at de skulle ta en runde om dette på kontoret og at jeg ville få svar i løpet av morgendagen. Jeg ventet noen dager, og fikk ingen mail. Så jeg sendte en hyggelig mail til firmaet, og sa at hvis samarbeidet ikke er aktuelt så hadde det vært fint med en tilbakemelding på det. Jeg gikk jo trossalt rundt og ventet, håpte og researchet firma og produkter. Jeg fikk som svar at de ville komme tilbake til meg, for de hadde så mye å ta seg av den uken. Ingen mail har kommet enda, så jeg har lagt det håpet bak meg..

Sist uke skulle vi på skolen samle inn penger til kreftforeningen. Jeg ble glad for at jeg kunne knytte denne organisasjonen til konkurransen og kontaktet kreftforeningen for å få tak i en kontaktperson. Det falt liksom i hendene på meg. Jeg tenkte at det virket så lett, enkelt og fort gjort. Jeg har jo gått bøssebæring før og vet hva jeg skal gjøre. Den dagen vi skulle gå for kreftforeningen fikk jeg beskjed om at det ble avlyst, pga lite engasjemang. Vi var fire stykker på hele skolen som meldte oss. Jeg var en av dem, og jeg fikk med meg to andre. Må si at folk på skolen er litt tafatt. De var ikke særlig interessert i å gjøre en innsats for kreftsaken. Lurer på hvor mange som kanskje vil bli rammet en dag. *hint hint* Da ville i hvertfall jeg satt stor pris på støtte og omtanke.

Etter mye leting etter sponsorer og veldedighetsarbeid ble jeg så oppgitt av dette, men jeg skal ikke gi opp!

I februar var jeg på photoshoot i Asker, så jeg har fått gjort noe fornuftig. Photoshooten var delt i to, så det har tatt litt tid å få alle bildene. Jeg tenkte å dele noen av bildene her med dere. 

 

b2ap3_thumbnail__K843382_V2.jpg

b2ap3_thumbnail__K843391_V2.jpg

b2ap3_thumbnail__K843394_V2.jpg

b2ap3_thumbnail__K843396_V2.jpg

 

b2ap3_thumbnail__K843360_V2.jpg

Fotograf: Ketil Sætnan

Ser at kvaliteten på bildene ble litt dårlig når jeg la de inn her.

Chanel med mye sprell, og vellykket møte

Hei dere :)

b2ap3_thumbnail_cecilie_20150310-162743_1.jpg

Dette bildet tok jeg før jeg skulle på en jentekveld, og er fra uken som var. 

Dagen i dag gikk turen rett på et møte etter skolen, og ble selvfølgelig god mat og kaffe latte. Møte var med flinke fotografen, Tom-André Schøyen. Vi lagde en plan for neste shoot som jeg gleder meg masse til, og gikk gjennom et prosjekt som er under oppbygging. Det blir spennende å vise frem hva som er bak prosjektet, og hvordan det vil se ut helt ferdig. 

b2ap3_thumbnail_11033076_10206236211735281_2552796126676726369_n.jpg

Et vellykket møte, og nå skal jeg lese til lappen før jeg tar turen på trening. Før det må jeg bare dele et bilde av katten min Chanel, hun er noe for seg selv og gjør så mye rart. Helt siden hun var kattunge har hun likt å sove i vesker, og poser. Er ofte jeg leter etter henne, og finner ho som regel oppi vesker. Skjønner ikke helt hvordan hun har kommet oppi her da den er lukket igjen, men hun får det til!

b2ap3_thumbnail_10996314_10206236211895285_7602061848392443737_n.jpg

Håper dere har en fin uke videre.

Træning og riktig kosthold

Træning og riktig kosthold

I det siste har det blitt veldig mye trening. Veldig mye hjemme-trening faktisk. Jeg liker å trene etter at jeg har fått unna gjort alt som skal gjøres. Det blir som regel ganske sent. Derfor passer det perfekt å trene hjemme de dagene det blir sent eller for å spare tid på å dra frem og tilbake til treningsstudio. Man kan få til alt! Om man virkelig vil! Det handler om å finne de riktige løsningene.

Jeg pleier å koble youtube på mobilen til tv'en også varmer jeg som oftest opp ved å følge en cardio video på ca 20 min. Noen ganger liker jeg å bare danse og bruke masse energi på det! Dans er morro! Og du blir mer hyper, får mer energi og motivasjon av det. Etter det bruker jeg vektene jeg har hjemme og trener de delene av kroppen som skal trenes den dagen. Om du trener ofte er det greit å dele det opp i kroppsdeler for å fokusere fullt på disse kroppsdelene. Til du kommer til den dagen du skal trene den ene kroppsdelen igjen har den fått 2/3 dagers hviletid. 

Har blitt så glad i å trene! Elsker å pushe mine limits, se forandringen, forbedringen av kondisjon og at kroppen blir sterkere! Også får jeg så mye energi og glede av det.

And I feel good about myself! 

Gamle slitte dumbells som fungerer utmerket bra!

b2ap3_thumbnail_11057513_10155237572495364_6617009883620351998_n.jpg

Like fornøyd hver gang

Hei alle sammen. 

b2ap3_thumbnail_Cecilie-3.jpg

Tenkte å vise dere noen bilder fra photoshooten jeg hadde forrige uke. Jeg var ikke helt heldig med været, men frøs ikke til en statue denne gangen heller. Merker jeg har photoshoots ute på de dagene hvor det er kaldest, og mest mulig vind. Det stopper ikke meg uansett, og resultatet på bildene blir jeg alltid like fornøyd med. Setter utrolig pris på at jeg har så flinke mennesker som vil samarbeide med meg, og som kommer med gode råd.

b2ap3_thumbnail_c.jpg

b2ap3_thumbnail_Cecilie-4.jpg

Takk til Mohamedd Barzinje for fine bilder. 

Denne uken blir veldig travel med mye som skal skje. Både innenfor konkuransen, skolen, og lappen.
Nå er det heller ikke lenge igjen til show-walk kurs som jeg gleder meg masse til, og bursdagen min :) 

Har også en god nyhet til dere i løpet av uken, så følg med!

Kisses to you all♥

10 Favoritter

10 Favoritter

Heisann! Ny uke, ny start!

Et lite innlegg om dagen idag. Det gikk veldig fort synes jeg. Jeg slutta 14.30 idag. Rett etter skolen dro jeg til posten for å hente en pakke som inneholder 2 type høyeheler. Jeg har hatt veldig lite sko, men nå har jeg allerede kjøpt 4 sko denne måneden! Tror nok det holder for en periode...hehe.  

 

jeg ville også dele ut en ny presseoppslag. Jeg har kommet på Topp 10 favoritter på Hamar Arbeiderblad (HA)! Veldig morsomt å få vite at de vil ha meg der. Jeg ble stilt ett par spørsmål som dere kan se på bildet som jeg svarte på. Så Jepp... Dette er mine 10 favoritter!:)

Jeg skal bruke dagen min idag på å gjøre ferdig litt skolearbeid og lese til teoriprøven. Jeg fyller 18 om 5 uker til!! Wiihooo

b2ap3_thumbnail_DSC01269666666666.jpg

 

Ha en fin dag videre !!

- Fatimah

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på