fbpx

Miss på sykehjem

Miss på sykehjem

I over fem år har jeg jobbet som pleieassistent vsa studiene. Mange skjønner ikke helt hva jobben går ut på og tror jeg bare skifter på og vasker gamle mennesker. Hvis du er en av dem som tror det skal jeg si deg at du tar veldig feil! Jeg er veldig stolt over å ha jobbet innenfor pleie og omsorgs linjen i såpass lang tid og føler at dette har bidratt til å gjøre meg til den jordnære personen jeg er i dag. Da jeg først begynte på denne jobben som 18 åring var jeg ganske bortskjemt og kunne så vidt re en seng eller koke egg. Her lærte jeg ikke bare alminnelige hus oppgaver som rengjøring og det å holde det ryddig og i orden rundt meg, men jeg lærte også å se enkelt individers behov uten at de trengte å uttrykke det. Jeg begynte å forstå gleden av å være til hjelp for andre mennesker som til visse grader ikke kunne hjelpe seg selv. Jeg skjønte hvor godt det føltes når man fikk ros for å gjøre et ekstra godt arbeid. Hvordan man ble fylt med varme og glede når pasienter kjenner deg igjen og arbeidsdagen starter med kos og klemmer. Jeg har funnet glede i å se forbedringer i pasienters fysiske tilstand for jeg vet at til noen grader har også jeg vært med på å bidra til disse positive resultatene med hjelp av fysisk trening, oppfølging av kosthold og ved å sørge for at pasientene har det godt i mitt nærvær. Jeg setter så stor pris på alle smil og alle klemmer, alle "tusen takk, du er en engel" og "du er en knupp"! 

Det har vært perioder jeg har jobbet veldig mye og sykehjemmet har da blitt til mitt andre hjem. Jeg har ligget i sengen og tenkt på en pasient og noe jeg kan ha glemt. Ofte har jeg sagt god natt til pasienten og samt at vi ses igjen på morgningen. Denne jobben har vært en stor del av mitt liv. Den har fått meg til å forstå viktigheten av å være der for andre mennesker. Vi lever sammen i det samme samfunnet, landet og til slutt på den samme jorden. Det er viktig at vi tar vare på hverandre. Som voksne har passet på oss da vi var barn kan vi også ta vare på eldre når de kommer i en alder hvor de har behov for assistanse.

Om det ikke er jeg som gjør det vil det være en annen som gjør det, så hvorfor ikke meg? Jeg er en Miss Universe Norway Semi-finalist men jeg kan stolt også si at jeg er en pleieassistent.

 b2ap3_thumbnail_skilt.png

Show-walk kurs og mye mer

b2ap3_thumbnail_10481948_10206167843426116_6700755770569112500_n.jpg

Hei dere :)

Den 21.mars skal jeg på et kurs hvor det inneholder alt fra show-walk, catwalk, fotoshoot med profesjonell fotograf og makeup artist. Gleder meg så utrolig mye! Det første kurset jeg var på den 14.februar lærte jeg så mye som jeg har hatt bruk for, og ser frem til å lære mer.

Show-walk er ikke så lett som det ser ut som, så blir bra å få mer trening der. Fotoshoot med profesjonell fotograf, og makeup artist kan jo heller ikke bli bedre! Blir jo også catwalk/modellgange hvor man får mye erfaring innenfor modellverden. Det blir også undervisning i poseringsteknikker som er viktig å kunne ordentlig godt. Du får også 5 redigerte bilder med høyoppløselige bilder med private rettigheter. 

Dette kurset er ikke bare for oss semifinalister, men for alle som vil få undervisning innenfor det her. Instruktøren er flinke Thamirys Christina Duarte Dias, som lærte oss show-walk på det første kurset. Hun er flink til å lære bort, og ærlig med hva du skal øve mer på. Thamirys var også en av finalistene i fjor, og erfaring var lett å se at hun hadde.

Det vil bli holdt kurs den 15, 21 og 22 mars fra klokken 10:00-17:00. Om du ikke er deltager er prisen på 3.500,-kr og dette er en kjempe fin mulighet for alle og ikke bare deltagere. Ingen begrensninger, og alle som vil kan melde seg på kurset. 

Meld deg på så fort som mulig til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. med navn, telefonnummer, og datoen du vil komme på. 

Gleder meg til å møte deltagerne igjen, og de jeg ikke har møtt enda! Håper også på og se noen utenfor konkurransen som vil lære mer :)

Halla Mars!

Halla Mars!

Det er 1. Mars, vår og jeg har snart bursdag! På onsdag fyller jeg hele 19 år og det skal feires med sushi og kos. Denne måneden er det utrolig mye som skjer og det liker jeg veldig, veldig godt! 

 

Intervju her og der, photoshoots, catwalks, show-walk kurs og min første fitnesskonkurranse. Denne måneden kommer nok til å fly av gårde fort som fy og jeg har hengt etter med bloggingen, så nå kjører jeg på for jeg har ingen tid å miste! 

 

Heldigvis er det en rolig søndag i dag så jeg får tid til å gjøre unna litt arbeid og diverse. 

 

b2ap3_thumbnail_FotorCreated.jpg

 

Til frokost lagde jeg meg en deilig ommelett med kyllingfillet skiknke, oregano, sitronpepper, salt og tomat. Glemte selvfølgelig å ta et bilde, men slenger ved et bilde av en annen omelett jeg, haha! Skal snart på trening og så kommer enda ett innlegg etter det fra treningsøkten min.

 

 

Håper alle får en fin dag og en fin måned! 

Min søndagsrutine

Min søndagsrutine

Foto: LDM-Studio

Søndager er kanskje den vanlige "slappe av" dagen for de fleste. Jeg pleier å jobbe nesten hver søndag kveld, og har egentlig funnet ut at jeg trives godt med det. Pleier ikke å gjøre noe nyttig søndag kveld uansett, så da kan jeg få noe ut av dagen :) Ikveld på jobb er det også bryllupsmesse, hvor et av mine store forbilder skal være konferansier; nemlig Mona Grudt. Alltid spennende når det er noe spesielt som skjer, og kjempe gøy å se så mange inspirerte kommende bruder!

I dag sto jeg opp tidlig, og gjorde litt hjemmetrening. Jeg prøver å få til det minst 3 ganger i uken, hvor jeg tar noen styrkeøvelser på yogamatten min. I fjor prøvde jeg også å gjøre meg klar til konkurransen, men jeg må innrømme jeg føler jeg kunne gjort litt mer innsats. I år er jeg motivert for å være flinkere til å ha et kosthold som passer til treningen, og heller trene ofte :) 

For meg er det en real utfordring, fordi jeg er ikke den beste til å lage sunn mat. Heldigvis har jeg en lillesøster som er kjempe flink på kjøkkenet, og som inspirerer meg til å lage smoothies og sunnere måltider. 

Jeg må bare prøve å få det til, for jeg har så lyst til å komme langt <3

b2ap3_thumbnail_LDM-STUDIO-IMG_8479.jpg

-Martine

Venner, kos og sminke

Venner, kos og sminke

De siste dagene har jeg vært opptatt med kusina mi som var på besøk fra Danmark. Vi har vært på besøk hos tanta mi, hos en fetter og en kusine, hos en annen vennine i Sandefjord, vært på byen, på shopping, spist ute og kost oss. Tiden gikk så utrolig fort mens hun var her. Ble ikke mye blogging men det ble litt show walk trening og vanlig trening. Har også fått avtalt intervju med en radio stasjon, også blir det photo shoot i morgen og neste helg skal introduksjons videoen filmes. Har også tenkt å begynne å blogge om sminke siden det er noe jeg lenge har hatt interesse for. Liker å sminke andre, fremheve deres fine naturlige trekk ogg få dem til å føle seg enda penere.


Før fester og brylluper blir jeg ofte spurt om jeg kan hjelpe til med sminken og dette er noe jeg liker godt. Blir så konsentrert for jeg vil at personen skal se seg i speilet og bli fascinert.

Her er noen før og etter bilder av min pene kusine som jeg brukte som modell.

b2ap3_thumbnail_didieyes.pngb2ap3_thumbnail_didieyes2.png

 

Show-walk kurs og legevakt

Show-walk kurs og legevakt

Hei alle sammen.

 

I dag har jeg hatt en produktiv dag som endte på legevakta, for en skade som skjedde på torsdagen. Jeg hadde nemlig så flaks at når jeg skulle gå inn døra at jeg klarte å smelle ankelen i dørkanten, og har derfor hatt bandasje på foten siden torsdag kveld.

 

Jobben i går var ikke akkurat enkel den heller. Det er kommet nytt system i resepsjonen og derfor må hun som lærer meg opp lære systemet før hun begynner å lære meg så var oppe på rom og hjalp til å vaske de.

 

Så har jeg hatt smerter i foten og nesten ikke klart å gå på tre dager så da endte det opp på legevakta for å fikse foten så jeg kan øve på show-walk før kurset. Endte opp med en større bandasje og en stor fot.

 

Om du ønsker å delta på Show-walk kurset så er det åpent kurs for inneværende og fremtidige kandidater i Miss Universe Norway. Det blir photoshoot med profesjonell fotograf og makeup artist. Det blir undervisning i poseringsteknikk samt 5 redigerte høyoppløselige bilder med private rettigheter.

 

Det blir i første omgang 3 kurs med nøyaktig samme innhold: 15, 21 og 22 mars (kl 10-17)

Kurset holdes på Åpen Scene, Torggata 16, Oslo. Kurset koster 3.500,- per deltager (kurset er åpent for alle – Ingen begrensinger)

 

Påmelding gjøres så fort som mulig ved å sende en epost med: navn, telefon og kursdato til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. - Innbetaling må skje senest innen 4 dager før hvert kurs til Motivaction AS/Miss Universe Norway, kontonummer 9001 06 42972 – husk å merke innbetalingen med DITT NAVN og kursdato.

 

Instruktøren er Thamirys Christina Duarte Dias. Du må ha med pumps (helst 12 cm), trang bukse eller tights. Nærmere program med navn på fotograf og makeup artist for dagen følger til de som melder seg på. Det er begrenset med plasser på disse kursene så meld deg på fort.

 

Jeg skal på kurs den 15 mars og håper å møte mange koselige og hyggelige jenter der J

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på