fbpx

Lyst til å lære mer?

Lyst til å lære mer?

Foto: LDM-Studio

Når man jobber skiftarbeid, kan det fort være at man jobber i helgen. Og denne uken har jeg fri onsdag-torsdag, så i dag er min lørdag. Når jeg jobbet som guide, så merket jeg også hvor fort man kan komme i helgestemning, selvom det ikke faktisk er lørdag-søndag. Man må rett og slett ta helgen når man kan. 

Nå er søsteren min flyttet inn i leiligheten, og i dag har bror og hans kjæreste vært på besøk og vi har spist taco og sett på noen av de merkelige tv-seriene de sender på tv om dagen.

Dagen i dag og i morgen går til å planlegge videre arbeid i konkurransen, og jeg gleder meg masse til ting som skal skje fremover. Blant annet har ledelsen nå lagt ut tilbud om show-walk og poseringskurs nå i Mars. Og vår show-walk coach er ingen ringere enn Thamyris som var deltager i fjor! Hun er utrolig flink til å være ærlig med deg, om hva du må gjøre bedre på catwalken, men hun sier det på en hyggelig måte. 

Det tilbudet er ikke bare for deltagere, men hvis du selv er litt nysgjerrig og ønsker å lære mer om denne bransjen, arrangeres det kurs den 15., 21, og 22. Mars fra kl 10-17 på Åpen Scene i Oslo. Prisen er på 3500kr hvis du ikke er deltager, og du får fotoshoot med profesjonell fotograf og makeupartist. I pakken får du også 5 redigerte høyoppløselige bilder med private rettigheter, som du kan bruke til din egen portfolio. (Eller kanskje du vil ha et nytt profilbilde på facebook?). Det er førstemann til mølla på kursene, så meld deg på via denne epostadressen: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., med navn, telefonnummer og hvilken dato du ønsker å komme.

Bloggbildet mitt er fra LDM-Studio, og ikke glem å besøke facebooksiden deres:

 https://www.facebook.com/pages/LDM-STUDIOcom/315799871796306

b2ap3_thumbnail_LDM-STUDIO-IMG_7932.jpg

Tough love :)

-Martine

 

Fantastisk helg i Amsterdam og Utrecht.

Nå har jeg endelig kommet meg hjem, har vært en flott helg med bra musikk og god stemning.

Har blitt kjent med mange nye menneser fra alle nasjoner rundt om i verden.

Vil takke alle mine venner for en fantastisk helg sammen i Nederland.

 

Har også vært å shoppet litt, kjøpt meg ny paarfyme blant annet, min favorittparfyme :)

b2ap3_thumbnail_10389478_10155269801830346_589079184738839154_n.jpgb2ap3_thumbnail_10922471_10155269801670346_4410782946896808492_n.jpg

 

 

Legger ut noen bilder fra helgen

b2ap3_thumbnail_11001880_10155269802365346_5193857685678413546_n.jpgb2ap3_thumbnail_10991132_10155258381845346_233040260049990554_n.jpgb2ap3_thumbnail_10325631_10155258419745346_7259076398370468265_n.jpgb2ap3_thumbnail_11025640_1604138179807600_2926798987090102549_n.jpg

 

Neste månedene vil jeg konsentrere meg om skole, har eksamen om ikke lenge.

Blir lange dager med mye skriving og lesing samtiig som jeg jobber hundre prosent.

b2ap3_thumbnail_10407775_10155269802895346_6870424074922120137_n.jpg

 

Ønsker dere alle en fin kveld videre!

Hyggekveld med kaffe, kake og stemning

Hei dere.

b2ap3_thumbnail_11006043_1541695069425216_1558183097_n.jpg

Dagen i dag har vært hektisk, men kjempe koselig. Etter skolen dro jeg hjem for å spise middag, så var det videre til Borgen Sykehjem. Jeg jobber frivillig i Røde Kors, og var i dag på hyggekveld. Da jeg kom frem ble jeg tatt godt imot da det var min første dag, og alle var så hyggelige. Begynte å dekke på bordene for å gjøre alt klart til hyggekvelden. Det ble servert kaffe, kake og god musikk fra bandet som spilte. Etterhvert ble det litt dansing til musikken. Det var helt klart gøy!

b2ap3_thumbnail_11012228_1541695312758525_735244964_n.jpg

Videre utover kvelden delte vi ut lodd, og premiene var noen fine blomster.
Ble kjent med de som jobber i Røde Kors på Borgen Sykehjem. De var en herlig gjeng som gjør en god jobb.

b2ap3_thumbnail_11008966_1541695079425215_1080427526_n.jpg

Ser frem til flere hyggelige kvelder, og gleder meg allerede til neste gang :)

Ha en fin kveld videre.

How do you want to be remembered

How do you want to be remembered

I would like to be remembered as a very positive and intelligent person who got along with everyone. Someone who was humble despite all her achievements. Someone who has been a role model for many women and taught them the way to live their life with an open mind. Someone who always reached out her hand to those in need for help. Someone who was not only beautiful on the outside but embraced inner beauty. A wonderful mother and a strong woman as a wife. Someone who believed in herself even when there was no one to push her or help her financially. Someone who was very independent and goal oriented. Someone who met a lot of obstacles in life, but she still stood up and made sure she raised even higher after each fall. Someone who saw and knew no boundaries. Someone who saw opportunities in every difficult situation. Unstoppable. Last but not least I want people to remember how much I did to make sure my mother was proud one day, to make sure she understood the meaning of aiming high and to make sure she was proud of the strong independent daughter she could call her own.

 

The past few days have been really tough. My brother lost someone who used to be his bestfriend and was a huge part of his life. There were times when he almost lived with us and became a part of the family. The funeral was today and there was a religious person there explaining to us that our life will come to an end one day, sooner or later, you never know what could happen tomorrow. One day you are alive and the next could be your last day on this earth. It is important to learn from this experience and take it as a lesson to become a better person. 

We should take time to reflect on how we want to be remembered, write it down and read it from time to time. It reminds you of who you want to be and what your priorities are. It gives you a motivation boost and will help you plan your days and brighten your future!

 

Lots of love to all readers <3

Besøk hos Radio Grenland

Besøk hos Radio Grenland

 

Hei søte lesere,

Jeg var gjest hos Radio Grenland i dag morges, var veldig gøy og nytt å snakke på radio. Tror det gikk bra selv om jeg var kjempe nervøs før sending. Jeg ankom litt tidlig så litt venting ble det, men det var hyggelig uansett ettersom de som jobbet der var så koselige og imøtekommende.

Vi snakket om deltagelsen min i Miss Universe Norway 2015, veien til finalen og generelt om konkurransen. Han som intervjuet meg spurte også om skole, venner og åssen jeg fikk tid til alt.

Det ble også tatt ett bilde som ble postet på Radio Grenland sin facebook side, der kom det noen hyggelige kommentarer. Det kom også masse koselige og støttende meldinger fra nær familie og venner på mobilen etter sendingen var ferdig. Jeg fikk også høre at hele klassen hadde sittet og hørt på. Tusen takk for all støtte jeg har fått hittil, jeg setter så utrolig stor pris på det.

 

Kos dere masse i kveld !

 

Behind The Scene

Behind The Scene

Hei alle sammen.

I går var jeg på den beste photoshooten, noen gang. Jeg er så heldig som blir fotografert av Jørgen Kamfjord. Og vi kommer utrolig godt overens. For meg er det veldig viktig, å føle seg komfortabel når man skal stå foran kameraet. Men jeg får bare nyte det så lenge jeg kan, for det er ikke alltid man kan velge fotograf. Spesielt ikke, hvis det blir mer profesjonelt enn det det allerede er fra før. Jeg er veldig glad i å bli tatt bilder av, noe som er en god egenskap i denne konkurransen. Jeg føler jeg blir bedre og bedre, etter hver photoshoot. Og jeg lærer noe nytt og spennende hele tiden. Ikke bare om positurer som er fine, men å kjenne sin egen kropp. Jeg som alle andre mennesker, har en dårlig vinkel vi helst ikke vil vise frem på bilder. Og jeg har blitt mye flinkere på å unngå dem. Fordi jeg øver, hver eneste dag.

På gårsdagens shoot, fikk jeg tatt noen "behind the scene" bilder. For å vise dere hva jeg gjør, i hverdagen min. Og hverdagen går for det meste til slike ting, som photoshooter.
Enjoy.

 b2ap3_thumbnail_10994717_374352129432953_1650747479_n.jpgb2ap3_thumbnail_11026672_374352116099621_1893725556_n.jpg

●Thea

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på