fbpx

Salat oppskrift! :)

Salat oppskrift! :)

Hei! 

Tenkte jeg kunne dele med dere en utrolig god salat oppskrift som jeg absolutt elsker og spiser veldig ofte. Jeg fikk oppskriften av ei vennine og etter det har jeg laget den veldig ofte. Jeg som er alltid på farten med travle dager på skole og jobb, har ofte lite tid til å lage mat. Derfor er det greit å ha kjappe, sunne løsninger som denne salaten som går veldig fort å lage også er det veldig godt og sunt! :D Derfor anbefaler jeg å prøve den.

Ingredienser:
600 g kyllingfilet 
1 ss olje 
2 stk avokado 
1 stk lime 
50 gram blåbær 
1 ss mynte, finhakket 
Salt og pepper
50 g pecannøtter
50 g macadamianøtter
50 g pistasjenøttert 


1. Smør inn kyllingfiletene med olje, og strø på salt og pepper og stek kyllingen. 
2. Skjær opp avokado i terninger og legg dem i en bolle. Press over saften av lime
og ha mynte i. 
3. Bland kylling sammen med avokado. 
Avslutt med blåbær og nøtter på toppen.


Håper den vil falle i smak! :)

Trening er en del av forbredelsen- Sjekk ut treningsvideon!

Trening er en del av forbredelsen- Sjekk ut treningsvideon!

Halo halo! 

Jeg nevnte igår at jeg skulle legge ut treningsvideon idag, og det har jeg holdt. Jeg skal innrømme at det ikke var så lett å filme da folk står og glor og ler. Så utrolig teit! Men jeg hadde det kjempegøy med treninga og videon ble bra synes jeg. Redigeringen tok meg et par timer (inkludert pause) men gøy å se resultatet! Jeg har lenge hatt lyst til å lage en video hvor jeg trener , for jeg elsker å trene! De øvelsene du ser på videon er nok ikke alt, men noen av mine favorittøvelser. 

Film ble tatt av min gode venn Gea, og redigeringen ble av meg selv. Sjekk ut her 


b2ap3_thumbnail_hoh.jpg

To enjoy the glow of good health, you must exercise ! :) 

 

- Fatimah

Blod, svette og blåmerker

Blod, svette og blåmerker

Neida, jeg må nesten inrømme at det ikke har vært så mye blod involvert i konkurransen enda. Men svette og et gigantisk blåmerke har søren meg kommet på listen nå. Øvde på show-walk til kurs senere, og med de høyeste hælene fra skapet og en nordisk kropp var det overraskende langt fra hodet til bakken. Var derimot kneet det gikk mest utover som dere ser. Øvelse gjør mester sier de.

Jeg har også meldt meg på frivillig arbeid med moren min hos familier som trenger det. Da hjelper jeg 1-4 timer i uken med å feks lage middag hvis noen av foreldrene har en alvorlig sykdom eller noe annet som svekker de. Forteller mer om det senere!

 

Lekkert?

 

 

Hjelp på veien

Hjelp på veien

Foto: LDM-Studio

Det er ikke alltid lett å drive med misse-konkurranser, da det også forventes at du skal kunne sminke deg riktig. Denne uken har jeg fått hjelp til å lære litt mer om sminke, og for å balansere hverdagen med noe annet enn forfengelighet, har jeg også vært hos min besøksvenn fra Røde Kors.

Helt siden jeg var liten har jeg hatt en liten forelskelse på sminke, og synes det alltid har vært veldig gøy å prøve å pynte seg. Det meste har jo vært selvlært, og opp gjennom ungdomsårene har jeg vel hatt en del merkelige sminke-looker. Har blant annet hatt ansiktet fullt med brunkrem, men har også hatt en eyeliner-periode hvor jeg så ut som jeg skulle på audition til en goth-reklame. Nå så ønsker jeg å lære mer om hvordan man legger makeup riktig, og jeg ønsker å kunne få frem litt av min personlighet. 

På mandag var jeg på photoshoot igjen med LDM-Studios. De består av Lenka, som er makeupartist, og Juraj som er fotograf. På noen fotoshooter så må jeg sminke meg selv, fordi vi ikke har tilgang til en makeupartist. Og Lenka hadde et lite kurs med meg, hvor hun forklarte grunnreglene for å legge fotosminke. 

Hun forklarte hvordan man finner fargene som passer til deg selv, og hvordan man bruker foundation, primer, øyenskygge, highlighter, mascara og leppestift. Siden jeg har blå øyne, forklarte hun at det passer best hvis jeg bruker øyenskygger med bruntoner, eller med mørke blåtoner, eller lilla farger. 

b2ap3_thumbnail_unnamed-4.jpg

b2ap3_thumbnail_unnamed-5_20150218-101317_1.jpg

b2ap3_thumbnail_unnamed-6.jpg

Jeg er fortsatt i lærefasen, men tar med meg alle tips på veien. Tusen takk til Lenka og Juraj for all hjelpen dere gir meg :) Besøk siden deres her: https://www.facebook.com/pages/LDM-STUDIOcom/315799871796306?ref=br_tf

I går var jeg også på St.Hanshaugen omsorgssenter hvor jeg jobber som frivillig. Min besøksvenn og jeg var på andakt, hvor flere fra senteret var med, og vi sang sanger sammen med presten. Jeg har ikke vært på andakt før, men syntes det var en hyggelig opplevelse som gir følelse av samhold og medmenneskelighet. Under noen av sangene måtte vi holde hender, og hvis man ikke kunne tekstene, kunne man bare nynne med. 

b2ap3_thumbnail_A-young-hand-holding-an-elderly-hand-665-x-400.jpg

Siden jeg ønsker å jobbe mer som frivillig, har ledelsen på omsorgssenteret gitt meg enda en besøksvenn. Han skal jeg begynne å besøke om to uker, og det blir hyggelig å bli kjent med enda en venn. Det er veldig mye man kan lære av de som er eldre enn oss, og jeg syntes det er kjempe interessant og lærerikt å høre om hvordan livet har vært for noen som er over 80 år. De sitter inne med så mye kunnskap, og det er flott å binde bånd mellom generasjonene.

Her kan du lese mer om hvordan du også kan bli besøksvenn:

 https://www.rodekors.no/distriktsider/oslo/bli-frivillig-/dialog-og-nettverk/besokstjeneste1/bli-besoksvenn/

På torsdag reiser jeg til odalen, og i helgen skal vi filme min presentasjonsvideo. Det blir spennende :)

-Martine

 

Lett sa du?

Lett sa du?

I går var jeg på jobben på dagen. Jeg jobber som pleieassistent på et sykehjem og noen ganger jobber jeg på dagsenteret der. Her har jeg jobbet i 5 år vsa studiene på vg og mens jeg tok bacheloren min i London pleide jeg å komme ned og jobbe i feriene. Jeg har vært så heldig som har hatt beste venninna mi som jobber med meg. Vi har kjent hverandre siden barneskolen og ble veldig gode venner på ungdomsskolen. Da vi havnet på samme vg var det ikke lenger mulig å skille oss. Denne jenta har vært der for meg når enn jeg har trengt noen og hun gjør bokstavelig talt alt for meg! Jeg er så stolt over å ha en sånn venninne i livet mitt! Om vi ikke møtes ofte snakker vi lenge på telefonen hver dag og holder hverandre alltid oppdatert om alt! Hun har et så godt hjerte at det er ikke mulig å ikke smelte av å ha henne nær.

Siden hun har danset klassisk Indisk dans i 10 år og er danselærer for barn er det hun som har laget nesten hele koreografien for dansen vi skal fremføre sammen på INC - Mela, støtte arrangementet for Reshma Qureshi som ble rammet av enda et syre angrep i India. Jeg ser ut som en amatør i forhold til henne når vi øver på dansen. Indisk dans er sååå mye vanskeligere enn det det ser ut som. Særlig når man ikke er vant til å bruke kroppen på den måten.

Jeg kunne også bidratt med å være med på moteshowet men moteshow har jeg gjort så mange ganger nå at det hadde vært for enkelt. Jeg ville utfordre meg selv og fremføre noe som er vanskeligere for meg, noe jeg må bruke tid og energi på. Jeg var så utslitt etter jobb og mange timers danse øving i går at jeg sovnet på sofaen i 10 tiden. Det viktigste er uansett at jeg sitter igjen med god samvittighet for at jeg bidrar med en så søt pg leken dans på et arrangement hvor alle er samet for å støtte en så god sak!

 

Jeg håper på å kunne bidra på flere slike arrangementer.

Hvorfor så usikker?

Hvorfor så usikker?

Har du noen gang spurt en venn om dette..
Kan jeg gå sånn?  Ser jeg feit ut? Blir jeg for høy med disse skoene?
Vi alle kvinner har spurt om det, og det kommer helt naturlig. Uheldigvis.. Jeg snakker til alle kvinner i Norge som setter spørsmål, og som graver etter en godkjennelse for deres eget utseende. Er dere ute etter perfeksjon? Lykke til. Alle mennesker har en forskjellig mening om hva betydningen perfeksjon er. Du kan spørre 100 mennesker på gata, og alle 100 menneskene vil ha en forskjellig mening om hva perfeksjon er. Jeg mener vi alle prøver å oppnå det umulige. Jeg skal innrømme at samfunnet har gitt oss ett innblikk, om hva menn der ute ser på som perfeksjon. For det er vell derfor vi pynter oss? Men da får vi bare skuffe dem. Jeg er ikke interessert i å gå på diett, pumpe jern eller sulte meg i hjel. Jeg er ikke interessert i å sminke meg hver dag. Og jeg er heller ikke interessert i å fikse håret mitt hver dag, slik at jeg kan se ut som en superstar. Noe jeg definitivt ikke er.

For alle kvinner som er redd for å bli høyere enn guttene, ta på de høyeste skoene og klapp den mannen på hodet, som om han var din egen sønn. For alle kvinner som alltid må sminke seg før dere forlater huset, sett på et smil, det er den beste sminken. Og sist men ikke minst, for alle kvinner som syntes de er overvektige. Rock den kroppen, og tenk på verdens største kvinne ikon. Marilyn Monroe.

 

●Peace out●

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på