fbpx

Mitt første radio intervju

Mitt første radio intervju

Hei alle sammen.

I går gjorde jeg noe jeg er veldig redd for. Og det er å snakke på direkte sending, hos Radio Tønsberg.
Jeg har alltid hatt et problem med å snakke på direkte sendinger, noe som er dumt i denne konkurransen. Men jeg blir bare bedre og bedre for hver gang jeg utfordrer meg selv. Jeg har alltid hatt et problem, med å tenke før jeg snakker. Og i denne konkurransen, får jeg virkelig satt dette på prøve. Jeg fikk noen vanskelige spørsmål på slutten av intervjuet, men jeg var allerede forberedt på det. Så vil si jeg klarte meg utmerket.

Hos Radio Tønsberg ble jeg intervjuet av en ung mann som heter Thomas Hansen, som tok meg i mot med åpne armer. Han var veldig hyggelig mot meg, så det gjorde radio jobben mye mer komfortabel. Det er så koselig å møte så mange flotte mennesker i konkurransen! Om det er andre kandidater eller media, så er alle så hyggelige. Og da blir jobben min så mye bedre, rart at det i det hele tatt går an. For jeg elsker å være semifinalist.

Jeg fikk ikke tatt så mange bilder, siden det var ganske hektisk på morgenkvisten. Men fikk tatt noen få bilder. Fikk til og med lov til å ta bilde av selveste Thomas Hansen, som intervjuet meg. Flott gutt. Her er noen bilder fra radio intervjuet.


 b2ap3_thumbnail_11007662_372671226267710_994614394_n.jpg

 

b2ap3_thumbnail_11016678_372671249601041_546644349_n.jpg

 


●Thea Marie Halvorsen●

Nøytral farge

Hei dere :)
I dag har jeg vært å fått fikset neglene mine til en photoshoot jeg har i morgen. Gikk for en ganske nøytral farge, og ble veldig fornøyd med resultatet. Det tok en god stund før neglene var ferdige og fine, men helt klart verdt det! 

b2ap3_thumbnail_10984044_10206086369789326_4387204103924829282_n.jpg

b2ap3_thumbnail_10985578_10206086343308664_5747833307723156114_n.jpg

Dette var før neglene ble satt på, og fikset. Tusen takk til flinke Sylwia Zgutczynska! 

b2ap3_thumbnail_11002594_10206086343028657_3055608901793584994_n.jpg

Er kjempe fornøyd med resultatet så nå gleder jeg meg til photoshoot i morgen :)
Ha en fin kveld videre.

Intervju med utrop og danse trening

Intervju med utrop og danse trening

Bildet er fra min aller første photo shoot. Det var først her jeg forelsket meg i det å stå foran kamera! Intervjuet med avisen utrop fikk meg til å tenke tilbake på hvordan det hele startet, altså interessen min for modell arbeid og misse konkurranser.

Utrop er Norges eneste nyhetsportal, avis og TV som har nyheter, aktualiteter og debatt om det flerkulturelle Norge. Var veldig glad for at de ville intervju meg. Gjorde ingen store forberedelser, bare leste over motivasjons brev og notater jeg har skrevet til meg selv. Var heller ikke nervøs, bare bablet i vei så journalisten slapp å stille så mange spørsmål. Jeg tror at når man vil noe veldig sterkt så er man ikke lenger nervøs og det er heller gøy å gjøre ting man ellers kanskje ikke hadde turt. Som for eksempel dansen jeg skal fremføre på støtte arrangementet på lørdag. Ellers hadde det kanskje vært litt nervepirrende men nå som jeg er Miss Universe Norway kandidat og jeg vet at dette er et arrangement som støtter en sak jeg har mye medfølelse for, gleder jeg meg heller til å fremføre denne lekne uskyldige dansen, hvor vi ser ut som to gode venninner som leker og danser i regnet. 

Har øvd en del i dag og begynner å huske nesten hele koreografien men nå må vi lage enda litt til koreografi i morgen for å gjøre dansen litt lengre. Den burde jo vare i minst to og et halvt minutt. Har også rukket å trene på show walk og litt vanlig hjemme-trening. Jeg pleier å trene litt ved å se på instruksjons videoer på youtube om jeg ikke rekker å dra på treningssenteret og det blir sent. Bruker bare youtube på TV'en, også har jeg god plass og litt vekter og slikt hjemme så det går jo kjempe fint!

Håper på å se resten av jentene litt mer for det er jo gøy at vi alle jobber for det samme målet, og det betyr at vi på en måte er ganske like.

Nå får jeg si god natt og gjøre meg klar til sengs.

Natta kjære Misse bloggere og lesere <3

 

Misse forbredelser på glattisen

Misse forbredelser på glattisen

/Foto: Steinar Dahl/

 

Hei alle sammen!

 

I dag hadde jeg to photoshoots, den første begynte ganske så tidlig. Vi var i en nydelig park i Skien, som vanligvis kun er åpen fra mai men vi fikk slippe inn for photoshooten. Det var isglatt i hele parken så var vanskelig å komme seg fra location til location i parken. Det ble heler sunket i gjørme og det var iskaldt i en sånn tynn kjole. Men det var verdt det for bildene ble så utrolig fine. Steinar Dahl er en dyktig fotograf som jeg har jobbet med tidligere.

 

Så var det å sette seg inn i en varm bil og dra hjem en tur. Der fikk jeg i meg noe rask mat før jeg ordnet meg for neste shoot som var klokken seks. Da dro jeg til studioet til Gunnar Kleppe. Det ble veldig bra bilder og jeg er veldig fornøyd med resultatet til begge photoshootene.

b2ap3_thumbnail_Foto-Gunnar-Kleppe.jpg

/Foto: Gunnar Kleppe/

 

 Jeg var også på et lite intervju med Porsgrunns Dagblad (PD) i går. Det kom ut i avis og på nett i dag, følte det gikk ganske bra.

b2ap3_thumbnail_pd.PNG

 

Nå er jeg pakket og klar til avreise til Bergen i morgen tidlig. Er masse forberedelser til missekonkurransen planlagt, så blir en liten «Misse-Tur».

 

 

Ha en flott kveld videre!

 

Fremhev dine beste trekk!

b2ap3_thumbnail_tumblr_m4ynzlhrM71qboqbv.png

Sminketipset jeg skulle komme med er hvordan fremheve dine beste trekk. Man former på en måte ansiktet, du kan enten dempe eller fremheve. Teknikken er egentlig bare vite hvordan du skal gjøre det! Det første du trenger er hvertfall en foundation, concealer, highlighter og solpudder. Som du kan se på bildet ovenfor viser de mørke fargene hvor du skal legge skyggen, og de lyse fargene for å fremheve.

Du starter med en foundation. Derifra går du videre til å highlighte rundt øynene, langs nesen, på haken og på overleppen. Så videre til markerte kinnbein, da legger du mørk farge som vist på bildet ovenfor, og lys farge over kinnbeina som da vil fremheve.
Man kan enten bruke foundationbørste eller fingeren til å blende ut. 

Håper dette var til hjelp, det er et kjempe bra tips til å få frem dine beste trekk :)

Mer enn bare utseende

Hei dere.b2ap3_thumbnail_11005671_10206078130583351_625622251_n.jpg

I dag hadde jeg et intervju med Fredrikstad blad og det gikk veldig fint. Fikk snakket om hvordan det er å jobbe seg opp til finalen, og hva det handler om å kunne få representert Norge i Miss Universe Norway. 

Fikk frem det at det er en del som har feil syn på denne skjønnhetskonkurransen, og at det er mye mer bak det hele. Konkurransen har et fokus på å jobbe mot suksess, og da handler det jo selvfølgelig ikke bare om skjønnhet. Aktivitetene i konkurransen er vanskeligere enn man kan forvente seg, og derfor handler det også om viljestyrke. 

Dere kan lese artikkelen her :) http://www.f-b.no/Satser_h_yt_i_skj_nnhetskonkurranse-5-59-66143.html

Nå skal jeg dra på trening, og senere i dag kommer det et par sminketips!

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på