fbpx

En perfekt start på vinterferien

En perfekt start på vinterferien

Heihei! ♥

Jeg startet dagen med å se etter bikinier, til bikinishooten jeg skal ha på søndag. Etter ett par timers leting fant jeg ett par bikinier som jeg likte. Det blir sendt fra England, så håper virkelig at de kommer i tide. Disse bildene tar jeg fordi det er en del av trappetrinnsystemet som vi må gjennom. De skal  legges inn i innsendingalbumet, som kan sendes inn til Miss Universe USA dersom jeg vinner Miss Universe Norway. Helgen etter det igjen skal jeg ta portrettbilde og et i aftenkjole. Jeg vil selvfølgelig dele bildene så fort de er på plass. Gleder meg masse til å dra på min første photoshoot og til å bli ferdig med en av aktivitetene. Nå gjenstår det å skaffe sponsorer, få et intervju og gjøre veldedighetsarbeid.

Senere på dagen dro jeg på trening. Det var en stund siden sist, og det merket jeg godt på kroppen. Nå har jeg vinterferie og skal prøve å både trene så mye jeg kan, gjøre lekser og fokusere på konkurransen. Det blir lite tid til annet, men håper jeg får tid til å slappe av og ha det litt gøy utenom. Etter treningen dro jeg til solariumet, fordi det trengs på vinterstid og til bikinishooten. Kunne stort sett ikke vært en bedre start på ferien.

Håper dere får en fantastisk uke!

Jeg ble intervjuet av Varden !

Jeg ble intervjuet av Varden !

Hei,

 

I dag hadde jeg et telefonintervju med Varden ang min deltagelse i konkurransen. Intervjuet kan du lese her. Jeg følte det gikk veldig bra, og jeg er fornøyd med resultatet.

 

Jeg skulle egentlig på en photoshoot i dag med en lokal fotograf, men det ble utsatt til onsdag. Har nå derfor to photoshoots på onsdag, med to forskjellige fotografer. Det gleder jeg med veldig til. Jeg skal også i forbindelse med photoshoot reise til Bergen på torsdag og blir der over helgen.

 

Det er veldig deilig med vinterferie for da blir det tid til å få begynt på flere av forberedelsene for konkurransen. Nå skal jeg sitte ned å få planlagt mye av det som kommer til å skje fremover.

 

Ha en flott mandag videre!

Hvem tror du at du er?

Hvem tror du at du er?

Hei!

Jeg må si at jeg har fått en hel rekke med forskjellige reaksjoner på deltagelsen min i Miss Universe. At det er i mot den såkalte "janteloven" kan jo diskuteres. Jenter får ofte kommentarer på hvor mye tid, penger og energi vi bruker på utseende. Ta veske-debatten som et eksempel.  Herregud- har ikke medier noe annet å skrive om, tenker da jeg. Guttenes hobby derimot, blir ikke diskutert ofte nok. Hva så om jeg bruker en halvtime ektra på badet om morningen istedenfor å skru bil eller spille dataspill? Er en lat fredagskveld med kompisene og playstation spill virkelig bedre enn å forberede seg til en skjønnhetskonkurranse? Nei, svarer da jeg. Det er noe jeg vil prioritere og det er mine interesser i likhet med mange andre jenter. Jeg synes denne konkurransen er gøy, krevende og spennende. Nå har jentene endelig fått en god smakebit på hva dette går ut på, og for å være ærlig går det helt i mot de fleste fordommene som er rettet mot slike konkuranser.

Ofte er kjernen til kjipe kommentarer enten kjedsomhet og lite aktuelle temaer og snakke om. For lets face it, ikke alle kan konkurrere i Miss Universe Norway og det er få ganger det blir sett på som "bare" positivt å delta.  

 

En liten mandagsoppvekker. 
Ha en fantastisk dag videre :-)

I was here!

I was here!

I was here, I lived I loved.

This is a song by Beyonce that has always inspired me to the roots of my heart. I feel she sings my mind.  I have always believed in myself and my potential, not only regarding what I can do for myself but also what I can do for others. I want to live my life for others. Smile at strangers, help people with the smallest tasks they are having difficulties with, spread love and positivity, motivate people to understand their potential, help people in need, inspire people and always remember the less fortunate people even on the other side of this world. Always aim to dedicate my life to help others in every possible way. I believe there is sooo much more we can do than what we are doing today.

In the end, “I just want to know that I gave my all, did my best, brought someone some happiness, left this world a little better just because I was here”.

Some people go that extra mile to make a difference in someone’s life while others donate some money and hope for the help to reach people in need. I believe we should do everything in our power to make a difference, show the word that if we all reach out our hand to the helpless people on the other side of the world we can improve so many lives, together.

We live in the same world, we stand on the same mother earth and I believe we have a mutual responsibility as human beings on this heaven-like world to make it a better place for everyone. We will realize the meaning of true happiness when we dedicate our lives to others. I from now on promise to act upon my responsibilities in this life I am blessed with.

The thought of the opportunity to be the beauty queen representing my mother-land Norway has started to change me as a person. I have become more aware of my surroundings. I am not longer polite because of the norm to be kind towards others, I am genuinely starting to care about people around me and I am starting to notice how much warmth and positivity I get in return. I am starting to feel that people appreciate my presence so much more. I am starting to understand the essence of life. Thank you Miss Universe Norway.

"I will leave my mark so everyone will know, I was here".

Min Valentinsdag

Min Valentinsdag

Alle Foto: Knut Yrvin

I går sto jeg opp tidlig, og dro videre til et nytt missekurs på Skøyen. Der fikk jeg møtt flere av de andre jentene, og det var veldig hyggelig. Vi fikk grundigere opplæring i blogg og hvordan man opptrer i media, og selv om jeg har vært på dette kurset før, føler jeg at jeg lærer noe nytt hver gang. 

Til lunsj var vi ute og spiste, og siden det var valentinsdagen syntes vi det var helt ok at det ble fastfood. 

b2ap3_thumbnail_Missekurs3.PNG

 

Elise, vinneren fra i fjor, var også tilstedet under kurset, og vi fikk høre om opplevelsen hennes fra den internasjonale finalen i USA. Det hørtes så utrolig spennende ut, og må si at det ikke gjorde så motivasjonen ble mindre. 

Kurset ble avsluttet med et catwalk kurs med vår flinke catwalk coach, og jeg er utrolig glad for all erfaringen jeg lærte i fjor. Men må fortsette å øve masse i år :) 

b2ap3_thumbnail_Missekurs2.PNG

I morgen skal jeg på fotoshoot igjen med LDM-Studio, hvor vi skal prøve noe helt nytt. Følg med!

-Martine

Gjøre hverandre sterkere

 

b2ap3_thumbnail_IMG_7913.JPG

Selvtilitt er ikke noe man bare blir født med, men en prosess gjennom hele livet. Man må jobbe mye med seg selv, fokusere på det positive og vite det at man er bra nok. Det kommer ikke av å se bra ut, men å føle seg bra nok. Man må lære seg å akseptere hvordan du ser ut, den du er og føle seg vel. Selvtilitten kommer fra hvordan du føler deg innvendig, og gir da en utstråling. Det er ikke lett å bare tro på seg selv, vite at man er bra nok, akseptere hvordan du ser ut. Derfor vil jeg kalle det en livsprosess, men om man faktisk bare tror på seg selv blir det mye lettere. 

Vi jenter kan ha lett for å slite med dårlig selvtilitt og selvbilde, og mye fordi vi sammenligner oss selv med andre. Hvorfor sammenligner man seg selv med andre? Vi er jo alle forskjellige på hver vår måte, og ser forskjellige ut. Alle er vakre på hver sin måte, og like mye verdt. Det er viktig å stå opp for seg selv , vite at du også er smart og vakker. Ikke tenk negative tanker om deg selv, men positive. Kvinner må ikke trekke hverandre ned, men hjelpe hverandre oppover. Gjøre hverandre sterkere, og vite at vi kan få til det vi vil. 

Det å ha troen på seg selv vil hjelpe deg så mye i livet, og det gjennom alt. Skolen, jobb, utfordringer og mål. Jeg mener at med selvtilitt kommer man utrolig langt, og man blir mye mer trygg på seg selv. Det viser at du er en sterk person, bein i nesa og du får vist hvem du er. Kanskje du ikke tør å gå med et spesielt klesplagg fordi du er redd hva andre tenker? Hva har egentlig det å si, det er jo du som skal like det, og gå med det. Flere må begynne å tenke på at man faktisk er bra nok med å være seg selv, og ingen andre. Det er ikke noe feil i å klare å si at man er fornøyd med seg selv. Det vil alltid være noen der ute som skal si noe uhøflig om deg, men bare du selv er fornøyd er jo det viktigst!

Ha en fin søndag :)

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på