fbpx

Fin start på uken!

Fin start på uken!

Hei alle fine! Fikk en veldig koselig start på uken med at Drammens Tidende skrev en artikkel om min og Tine´s deltagelse i Miss Universe Norway. Tusen takk for veldig bra omtale! Dere kan lese nettutgaven -->HER<--. Har fått masse positiv tilbakemelding fra venner og familie, og det varmer veldig. Det blir en hektisk tid framover, med et nytt interjuv med en annen avis som nok blir på fredag og en photoshoot neste uke, så blir det mer profesjonelle bilder her. Da kan jeg få laget en facebook side hvor jeg kan holde dere oppdatert på aktivitene jeg gjør og bloggingen.:) Det er veldig morro med så mye som skjer!

I går tok jeg også fatt i hærlene og øvde meg på show-walk. Det er noe jeg virkelig trenger mye trening i, så det er bare å bruke så mye fritid som mulig til det! Hunden min Saga ble veldig nyskjerrig på hva jeg holt på med, og vi fanget øyeblikket i noen bilder! Desverre ble det ikke så bra kvalitet på de.. Ellers går dagene til skolearbeid, og har en prøve i R2 matte denne uken. Så nå er jeg klar til å grave hodet ned i matteboken resten av kvelden. :-)

      PicMonkey-Collage.jpg

Beauty Queen

Beauty Queen
         
 
I feeel so honored to be selected as one of 50 semi-finalists in Miss Universe Norway! Looking forward to meet all the contestants and get an insight into the process of the beauty pageant on Saturday. There is no better way to be celebrating valentinesday than to meet beautiful and strong personalities who share the same dream as me. 
 
My name is Sonia Singh, I am 23 years old and I hold a bachelor degree in Psychology from Birkbeck, University of London. As you can see from my appearance I have an Indian background but I am Norwegian by heart. I feel very fortunate to be born in a peaceful and harmonious country where morals are placed very high. Last year I won the title Miss India Norway 2014 and got to represent my country in Miss India Worldwide in Dubai with 39 other beauty queens from all over the world, with Indian heritage. I felt so privileged to be announced as Miss Norway for the week I spent in Dubai.
 
I used to watch Miss Universe with my dad as a little girl and I could not even imagine that I could be standing on such a big platform one day. As I have grown older and learned to tackle obstacles and strive to reach different goals I have also developed a firm belief that anyone can accomplish any goal if they put their mind to it. 
 
Miss Universe Norway to me is not only a beauty competition. It is an opportunity to meet wonderful people and it will give me personal insight and room for development. I am really looking forward to this journey and I hope to gain great eperience from it!
 
Sonia Singh

Vil jobbe hardt for drømmen

b2ap3_thumbnail_10959344_10206010401770173_5061247189724750047_n.jpg

Heisann dere!

Idag har jeg hatt et telefonintervju med Sarpsborg Arbeiderblad angående min deltagelse i konkurransen. Syntes det gikk veldig bra, og var selvfølglelig litt nervøs i starten. Fikk snakket om hvorfor jeg meldte meg på, hvordan konkurransen fungerer og at det ikke bare handler om å se vakrest ut, men også mye arbeid bak det hele. Han som intervjuet meg var veldig engasjert noe jeg syntes var utrolig gøy. 
Fin start på uken!

Dere kan lese intervjuet her:

http://www.sa.no/Vil_jobbe_hardt_for_dr_mmen-5-46-26335.html

Ha en fortsatt fin kveld videre.

Et stykke meg =)

Hei alle sammen!

Tenkte å fortelle dere litt om meg. Jeg er en person med verdens beste jobb og masse hobbyer!
Jeg har så mye å fortelle dere om meg at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne :P Først vil jeg kanskje fortelle litt om min jobb. Jeg er Hjelpeplere og jobber med eldre på sykehjem. Jeg jobber mye men personenne med demens. Jeg synes det er så interessangt så jeg begynte på videre utdanning inne for Eldre omsorgen. Det kan jeg fortelle dere nærmere om. En spennende utdanning. Jeg elsker jobben min det er verdens beste jobb! Jeg jobber om natt. Så blir litt nattdyr :P Blir nok en del soving på dagen men det gjør ikke så mye. I dag våknet jeg 15.30. Tar seg en kopp kaffe så resten av dagen er berget! Denne uken har jeg 3 nattevakter. Til helgen har jeg fri men også en fotoshoot som jeg gleder meg til. Jeg trenger gode bilder. Jeg har travle dager, har også  inneleveringen fra Fagskolen min som jeg må levere på torsdag så jeg må nok jobbe med seinare. Har også meldt meg opp til eksamen som vi har i Juni. Fordypnings oppgaven på 20 sider må leveres 6 mai! Huff blir spennende! Mye jobb. Men dette klarer jeg. Tar en ting om ganen! Så nå skal jeg skrive litt på innleveringen! Gled dere til imårgen da forteller jeg noe mere om meg til dere! Lov you all <3
 
b2ap3_thumbnail_10636101_10154589651395346_8712295659510760069_n.jpg

SMS- aktivist

SMS- aktivist
Hallo! 

I dag har jeg meldt meg inn som SMS- aktivist hos Amnesty International. Ja, det høres kanskje litt rart ut å være aktivist gjennom meldinger så jeg tenkte å forklare litt hva det går ut på. 
 
Amnesty International kjemper for frihet, rettferdighet og likeverd for alle. Hver dag mottar Amnesty informasjon om grove brudd på menneskerettigheter der det kreves rask handling. Da snakker vi om alt fra tortur, bortføringer, dødsstraff o.l. 
 
Som SMS- aktivist får jeg muligheten til å bruke stemmen min og være endel av underskriftene som blir sendt til de ansvarlige myndighetene. Amnesty har nemlig jobbet seg opp til å bli det største og mest effektive aksjonsnettverket i Norge! I hele en av tre tilfeller oppnår Amnesty positive resultater, og spør du meg så er det helt fantastisk. 
 
Vi er fremtiden jenter :-)
 

Radio-Intervju

Radio-Intervju

I går var jeg på Kongsvinger, og fikk et intervju med Radio Kongsvinger om min deltakelse i konkurransen. Vi snakket om hvorfor jeg hadde meldt meg på, hvorfor jeg satset igjen, og hvordan konkurransen fungerte generelt. Jeg fortalte og at det er ikke lett å skulle drive med Misse-Konkurranser i Norge, der Janteloven står så sterkt. Heldigvis fikk jeg lov til å lese opp Anti-Janteloven, og håper budskapet om å at man skal tørre å tro på seg selv kom frem.

Intervjuet ble holdt av radiovert Hege Hagaløkken, og hun var utrolig støttende og snill underveis. Det er jeg utrolig glad for, da jeg selvsagt var litt nervøs for å komme på direktesendt radio!

Hør intervjuet her: http://www.radiokongsvinger.no/podcast/miss-Martine

Var også på Kongsvinger fordi jeg skulle besøke Øvrebyen Videregående skole. Der holdt jeg foredrag om de forskjellige yrkene jeg har hatt innenfor reiseliv; Reiseleder/Guide, Feriekonsulent, flyvertinnne og nå resepsjonist. Fikk holde foredrag for 2 klasser som går på service-og samferdsel-linja. Takk for at jeg fikk komme!

b2ap3_thumbnail_10954766_10152959112825795_777780950391366356_n.jpg

Meg utenfor skolen.

b2ap3_thumbnail_10393703_10152959112935795_634693362734378865_n.jpg

På besøk hos Radio Kongsvinger :)

-Martine

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på