fbpx

Frivillig for Røde Kors

Frivillig for Røde Kors

Hallo.

I dag har jeg gjort noe jeg har vurdert lenge, men aldri fått gjort før nå.
Jeg har meldt meg på som frivillig i besøkstjenesten for Røde Kors. Jeg har alltid hatt god sans for Røde Kors, og hva de står for.

Å være i besøkstjenesten vil si å være der for hverandre, og hjelpe mennesker som føler seg alene. 
Vi alle har følt oss alene ett punkt i livet, der du kanskje tenker: jeg skulle ønske jeg kunne snakket med noen, eller bare ha noen som bryr seg om meg. Det er akkurat dette besøkstjenesten gjør, vi fyller ut tomrommet hos mennesker som føler seg alene. Mann, kvinne, gammel eller ung, så er vi der for DERE. Som Røde Kors selv sier, den beste medisinen for et menneske er et annet menneske.

Som frivillig i Røde Kors krever det et viss engasjement. Jeg mener dette er noe man må legge sjela si i, hvis du er interessert i å gjøre en forskjell. Jeg utfordrer alle som er interessert i å gjøre en forskjell, å melde dere på som frivillig. Dere har uendelige valg å velge mellom, innenfor hva dere vil jobbe med som frivillig.

Vi må alle starte et sted, for å gjøre en forskjell.


10966490_368799739988192_85338541_n.jpg
 
 
Vi Blogges.
 

 

Semifinalist i Miss Universe Norway 2015

Hei alle sammen! Mitt navn er Alina, jeg er 26 år og er fra Tromsø.Jeg er semifinalist i Miss Universe Norway 2015! Bli med meg på reisen!

 

VIDEO: Misseskolen

VIDEO: Misseskolen

Heisann! 
Da er det mandag, ny uke og som dere vet, ny uke = nye muligheter! Ukene mine er fyllt opp med skole, photoshoots og trening som jeg kommer til å vise dere litt bilder og videoer av fremover. 

Over er en video fra misseskolen som ble holdt nå på lørdagen. Det var lærerikt og jeg møtte mange flotte mennesker! Vi viste frem vår show-walk og fikk tilbakemeldinger på hvordan den ligger an, og jeg må øve på frontposen min altså! Siden jeg jobber som modell og virkelig elsker å gå på høye hæler så var ikke den biten et problem, men nå som jeg holder på med fitness slår disse fitness-posseringene inn, haha! Det ser ikke helt bra ut i en show-walk hvor et skal være delikat of pent! Men øvelse gjør ikke bare muligens mester, det gjør virkelig mester, så det er bare å stå på og øve.

 

Miss Universe Norway Kurs.

Miss Universe Norway Kurs.

Hei alle sammen.

I går ble dagen min fylt med informasjon og masse glede, for jeg var nemlig på kurs, årets første Miss Universe Norway kurs.
På kurset fikk jeg møte mange flotte jenter, som jeg ble venner med overraskende fort.
Har hørt at fra tidligere deltakere, at her får vi venner for livet. Og det tviler jeg ikke ett sekund på. Førsteinntrykket kunne ikke vært bedre.

Kurset gikk ut på å informere oss skjønnhetsutøvere om konkurransen, og vise oss hva vi må gjøre for å nå toppen. Jeg fikk til å med en smakebit av show-walk, noe jeg trudde var det samme som catwalk. Men der tok jeg tydeligvis veldig feil. Gøy å lære noe nytt. 

Jeg vil takke alle jentene, for en fantastisk dag. Og ikke minst Knut Yrvin, som gjorde kurset veldig lattermildt og koselig.

 

b2ap3_thumbnail_10962041_368303136704519_743334578_n_20150208-222735_1.jpg

 

Vi blogges.

Semifinaleplass!

Semifinaleplass!

Jeg ønsker å takke Miss Universe Norge for semifinaleplassen! Jeg ble veldig glad når jeg så mailen og gleder meg utrolig mye til kurshelgen. Jeg ser veldig mye frem til en spennende og lærerik tid!

En av mine største støttespillere

En av mine største støttespillere

Foto: LDM-Studio

Enda en uke har gått unna i en fei, og avsluttet den med morsdagen. Min kjære mamma fortjener virkelig alt det beste, og jeg er så uendelig glad i henne. Ikveld har vi vært ute og spist middag her i Oslo, og hun fikk et lite gavekort til et spa vi barna (Voksne barn) håper falt i smak. Egentlig så skulle jeg ønske jeg kunne pakke ned hele verden til henne, men det er litt vanskelig.

Hun var en sterk støttespiller i konkurransen i fjor, og har en mistanke om at hun var den som sendte inn flest SMS-er under avstemmingen. Selv om hun ofte bekymrer seg for meg, (noen ganger litt for mye, mamma?), så er hun alltid ærlig og hjelper meg på riktig vei. Tusen takk for det <3

Mamma og meg på Kreta:

b2ap3_thumbnail_420660_10151579311020795_1619029242_n.jpg

I går var vi på første missekurset, og det var hyggelig å møte noen av de andre jentene. Jeg fikk bare vært med på begynnelsen, for skulle haste videre på jobb. Nå har virkelig startskuddet for konkurransen gått, og føler at det er mye nerver og håp i luften. Jeg var også med på kurset i fjor, men syntes det er fint å få litt gjennomgang og repetisjon igjen på hva som er viktig å huske i konkurransen. Siden jeg ikke fikk vært med på hele i går, skal jeg også på det 14. Februar.

I morgen tar jeg turen til Kongsvinger :) Sees!

-Martine

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på