fbpx

Semifinalist

Er så utrolig takknemlig for å ha blitt valgt ut som semifinalist, og ser frem til en lærerik reise!

Gleder meg mye til misseskolen hvor vi skal få kurs i alt vi trenger å vite i konkurransen. Skal på kurs den 14.Februar som er på selveste valentinsdagen, og klarer nesten ikke å vente. Gleder meg til å bli kjent med nye mennesker, og få utfordringer for meg selv.

b2ap3_thumbnail_10980748_10205976482442211_6842866741822510029_n.jpg

Ønsker dere alle lykke til!

Anti-janteloven

Anti-janteloven

Foto: LDM-Studio

Jeg var hos min besøksvenn på tirsdag, og hun hadde et gammelt sanghefte med sanger man synger på barneskolen. Der var det blant annet en sang som het Anti-Janteloven. Den står for mye av det jeg ønsker at folk skal tenke om seg selv. At man skal tørre å ta steget mot sin egen drøm. 

Anti-Janteloven går som følger:

1. Du skal tro på deg selv

2. Du skal tro på din unikhet

3. Du skal ta sjanser og følge din indre stemme

4. Du skal drømme stort

5. Du skal tørre å gå din egen vei

6. Du skal tørre å vise verden ditt lys

7. Du skal aldri være redd for å spørre om hjelp

8. Du skal ikke miste motet, selv om første forsøk feiler

9, Du skal se muligheter når du møter motstand

10. Du skal være den beste utgave av deg selv i dag

Denne syns jeg alle skal ha inne i bakhodet under en hverdag :) Jeg skal hvertfall prøve å ta den med meg i min. Stay positive!

-Martine

Sommerfugler i magen

b2ap3_thumbnail_image_20150204-174127_1.jpg

En liten oppdatering etter den siste tiden uten pc og blogging. Ville bare fortelle hvor motiverende jeg er akkurat nå for å få denne sjansen. Har sommerfugler i magen. Gleder meg for hver dag. Jeg satt og tenkte litt for meg selv hvor gøy dette vil være. Folk rundt omkring vil tenke at dette er teit og kanskje jeg ikke vil nå langt i det hele tatt. Men la meg si til alle vakre der ute som ønsker og nå noe. Hvis du ikke prøver når du aldri dine mål. Jeg har ikke nådd mine mål enda og har så vidt startet. Men dette er starten :)  Da vet dere hvordan jeg føler det, håper alle deltakere er like glade som meg eller hva? :D

 

Om Meg

Om Meg

Hei,

Jeg er Ida Mikalsen og jeg er semifinalist i årets Miss Universe Norge. Det føles helt uvirkelig at jeg kan si det. Fremover kommer jeg til å skrive om hva som skjer videre for min del i konkurransen, la dere bli kjent med meg som person og litt om treningen som kommer.

Jeg er en livlig og blid 18 år gammel jente fra Skien i Telemark. Jeg er født i Bergen og bodde der mitt første leveår. Jeg har drevet med dans, cheerleading og hest tidligere men har nå bestemt meg for å fokusere på utdannelsen min. Jeg går på videregående der jeg utdanner meg til noe innen reiseliv, det står mellom resepsjonist eller reiseleder. For min del er det valget enda åpent, i alle fall i ett år til.

Jeg har også tatt meg et friår tidligere, det brukte jeg på best mulig måte for meg. Jeg jobbet som makeup artist, og har derfor mye erfaring både bak og foran kamera som testmodell. Det tror jeg kommer veldig godt med i konkurransen. Friåret gjorde også at jeg kom sterkere tilbake på skolebenken enn noensinne.

Jeg meldte meg på missuniverse fordi det hørtes spennende ut og jeg vil vise for meg selv at jeg kan klare det jeg vil om jeg jobber hardt for det.

Gleder meg veldig masse til prosessen fremover. Jeg skal på misse kurs den 14 februar, så er veldig spent på det. Fremover kommer fokuset til å være på konkurransen, photoshoots og blogging.

Ha en super dag videre!

 

 

 

Generasjon Grønn

Generasjon Grønn

Hey! 

I helgen var jeg med på temaseminar med jobben som kursleder for Human Etisk Forbund. Vi gikk igjennom forskjellige aktuelle temaer for både ungdom og voksne. Et av foredragene som jeg satt igjen med en god følelse som var utrolig inspirerende ble kalt "Generasjon Grønn" av Torkil som er miljøambassadør. 

At vi facer forskjellige vanskeligheter i dagens samfunn som ungdom er vel ingen hemmelighet. Men hvis vi legger fra oss problemer som sosiale medier, kroppspress og annet til side som ofte er hoved fokus på nyheter og diskusjonsgrupper, hva er egentlig det største problemet for dagens ungdom og hva burde vi bry oss om for fremtiden? Spør vi besteforeldrene våre hva hovedproblemet i deres oppvekst var, er 2 verdenskrig et soleklart svar. Så hva er vår problemstilling? Jo MILJØET. (Caps lock gir påstanden min litt mer dramatikk, hehe)

Vi bor i et land med en helt fantastisk natur! Vil vi ikke at de neste generasjonene skal kunne få muligheter til å oppleve det samme som oss? 

Hva kan vi som enkelt personer gjøre for forbedre global oppvarming, overpopulasjon og fattigdom er såklart store, omfattende og veldig vanskelig spørsmål å ta stilling til. Det er rett og slett for stort, så de fleste velger å lukke øynene. At én dag i fremtiden skal alle dø av at jordkloden brenner opp og møter dommedagen er en skremmende tanke (også veldig uvirkelig), så det er enklere å legge tanken fra seg. Vi får jo ikke gjort noe med det uansett. Eller?

Miljøambassadørene for Generasjon Grønn reiser rundt på skoler i hele landet for å snakke om tema som klimaendringer, naturmangfold og framtidige og inspirerende løsninger. 

Jeg anbefaler sterkt at alle tar en tur innom siden til Generasjon Grønn på Tumblr. De har flere inspirerende og kreative videor som tar for seg flere spørsmål vi søker svar på.

http://generasjongronn.tumblr.com

Det må jo være en utrolig deilig følelse og vite at akkurat DU kan gjøre en forskjell for miljøet!

Speak up people :-)

I himmelen

Hei flotte! 

Idag har jeg egentlig ikke gjort så alt for mye, slappet av, kost meg og vært en tur ute med mamma og mormor! Veldig hyggelig. Mormor skulle ha sko, men vanskelig som hun er fant hun ingen noen sko, hehe. Men det som er så utrolig gøy med å være med mormor er at vi begger er så utrolig glad i dette med interiør, mote, klær osv. Så vi har alltid noe slik å snakke om, og blir jo ekstra gøy og engasjerende når man er interessert i det enn snakker om:)
Haha, hun er veldig lik meg! skjeldent hun kommer hjem med noe nytt etter at hun har vært en tur på senteret. 

Vell, en annen ting jeg må fortelle dere er at jeg akuratt fikk mail om at jeg er valgt ut til å være med på kurs(missekolen) som blir utrolig gøy!! Gleder meg masse masse! Ble utrolig glad da jeg så mailen idag! Og sitter vell egentlig for meg selv her ved mac´en og smiler! haha! Dette blir hvertfall super gøy og spennende! Kanskje dette kan åpne nye dører? Utrolig takknemlig er jeg hvertfall for å være utvalgt! 

b2ap3_thumbnail_1234229_10200603257712438_989407179_n.jpg

 

SÅÅÅ STORT ER SMILET MITT NÅ :D Dette blir gøy! 
Ha en super helg og kos dere masse! Blir hyggelig å være på kurs med dere som er valgt ut til samme dag!!

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på