fbpx

Takknemlighet og ambisjoner

Takknemlighet og ambisjoner

Foto: LDM-Studio 

I dag har jeg stått opp tidlig, og sitter nå i stua og ser på God Morgen Norge. Det føles veldig merkelig nå, å skulle bo midt i hjertet av Oslo, og det er godt å bare kunne tusle fram og tilbake fra jobb, trening og venner. 

Nå om dagen så er det mye tanker som surrer rundt i hodet mitt. Jeg har så lyst til å komme langt i konkurransen, og man er så nervøs for hvordan alt skal gå i år. Noen ganger føler jeg at jeg tenker nesten for mye på det, og glemmer å leve i nuet. Da prøver jeg å finne balansen mellom takknemlighet og ambisjoner. Jeg vet ihvertfall at i ettertid vil jeg tenke tilbake på denne tiden og smile, og vite at jeg tok vare på og var glad for de mulighetene jeg fikk nå. For eksempel er jeg utrolig glad for at jeg fikk intervju med Radio Kongsvinger, og ble tatt så vel imot. Og at jeg får samarbeide med så mange flinke fotografer.

b2ap3_thumbnail_LDM-STUDIO-IMG_8212.jpg

Foto: LDM-Studio

Et av målene mine er jo å kunne fremme frivillige organisasjoner som trenger hjelp. I fjor fikk jeg reklamert om et hundehjem, K9 på Tenerife, på min presentasjons-video. I år har jeg tenkt til å få frem Røde Kors Besøkstjeneste. Jeg håper og tror at det kan ha en positiv effekt, og at flere ønsker å bidra med frivillig arbeid. 

Se link til K9 og min presentasjonsvideo fra i fjor her: 

http://www.k9tenerife.com/

Jeg elsker ordtaket til K9: "Together we can make a difference"

-Martine

Hjelpe hverandre / Røde Kors

 

b2ap3_thumbnail_10013340_10206018755459010_510539524554563090_n.jpg

Heisann. 

Røde Kors har jeg alltid likt hva driver med, og nettopp fordi de gjør en forskjell. Jeg meldte meg på frivillig i alt fra arbeid med barn og unge, Røde Kors ungdom, besøksvenn og visitor i fengsel. Det de jobber med på de forskjellige tjenestene jeg meldte meg på er noe jeg vil hjelpe til med, og det er fordi alle trenger noen å snakke med gjennom tøffe tider. Arbeid med barn og unge vil si å gi de gode og trykke oppvekst- og levekår. Det er mange barn og unge der ute som har det tøft, og føler seg mye alene. Det kan være de sliter med seg selv, problemer hjemme eller skolen. Jeg vil være der å snakke med disse, få de til å føle seg bedre og være med på aktiviteter. 

Røde Kors ungdom driver med aktiviteter på asylmottak, og det syntes jeg er utrolig bra gjort. Det er mange som er sårbare etter å ha flyktet fra sine hjemland, og da er det viktig å hjelpe til. Dra på kino, en fotballkamp eller en sosial sammenkomst kan være mye til hjelp. Dette vil få de til å slippe tankene, og kose seg. Møteplasser for ungdom er også en fin ting å gjøre, og det fordi det er mange som opplever forskjellsbehandling. Man blir behandlet annerledes pga kjønn, alder, etnisk opprinnelse eller seksuell legning. Jeg mener alle skal bli behandlet like godt, uansett hvordan man ser ut eller hvor man kommer fra. Alle er like mye verdt, og det er noe fler burde tenke godt over. 

Besøkstjenesten er et supert tilbud for mennesker som føler seg mye alene, kanskje deprimert og ønsker kontakt med andre. Alle har følt seg ensom, og da er det viktig å vite at man kan ha noen å snakke med. Mange tenker kanskje at ingen bryr seg om dem, og skulle ønske de hadde noen å snakke med. Det er alltid noen som bryr seg om en, og spesielt i denne tjenesten. Både yngre og eldre føler seg ensom, alder har ingenting å si på ensomheten. Det finnes flere tusen frivillige besøksvenner rundt om i landet, og det burde bare bli fler! De frivillige besøker mennesker på hjem, institusjoner og privat. En koselig samtale med kaffe, turer og trimgrupper kan hjelpe personen mye. 

Valgte også visitor i fengsel da jeg vil hjelpe til med å være et positivt innslag i en ensformig soningshverdag. De trenger et besøk de også, og de første på listen er varetektsinnsatte, fanger med psykisk sykdom og førstegangssonere. Mange som kommer i fengsel blir glemt av familien, de får ikke brev, ingen samtale og kan da utvikle en mer psykisk sykdom. Det kan fort bli farlig da de kommer i en mer sårbar fase, og kan prøve på selvmordsforsøk. Målet er å ivareta de mest sårbare. 

Det er mange valg du kan velge mellom innenfor hva du vil jobbe med som frivillig.
Om du er interessert i å gjøre en forskjell, anbefaler jeg dere å melde dere på :)

Dette er en drøm.. nei, dette er en virkelighet!

Dette er en drøm.. nei, dette er en virkelighet!

Hei alle sammen! 

Vet du hva jeg gjør hver dag? Jeg smiler! jeg er glad! Jeg smiler både offentlig og inni meg. Tenk at jeg med i en så morsom konkurranse? Er ikke dette mange jentes drøm? Det har vært en drøm, men nå kommer virkeligheten! Nå er det bare noen dager siden første kurset var for de fleste deltakere. Jeg savner seriøst alle de jeg møtte, føltes ut som om jeg har kjent de i evighet. Jenter jeg savner dere!! Nå har også akk kommet hjem fra møte på skolen. Det skal blogges om imorgen med bilder, men akkurat nå skal jeg sitte og lese gjennom Reglene og Veiledningene til konkurransen, for det er veldig viktig og minne seg selv på de i blant. Håper alle har hatt en fin dag som meg! 

 

snakkes! 

Kampanje mot vold

Kampanje mot vold

Hei alle sammen! 

På mandag så starta uken min ganske greit egentlig. Jeg dro på skolen og hadde de to første timene der og hadde gym så tok jeg turen rett til Oslo! Jeg skal være med på en kampanje mot vold. Det handler om en Jente som drikker og fester mye til en jente som blir religiøs på grunn av all den krigen og den urettferdigheten som skjer rundt i verden, og hvor rørt jeg blir av videoen jeg ser på sosiale medier av krig og av uskyldige barn som blir drept.  Det er mye å jobbe med framover og om ikke så lenge skal vi ta filmopptak.  Dette blir veldig spennende synes jeg! 

hvordan har uka deres vært hittil?  :) 

Mothers day

b2ap3_thumbnail_1503362_10155126738520364_5256673569821186303_n.jpg

Happy mothers day to the best mum in the entire world! I feel so proud to say that this strong independent beautiful and caring woman is my mother! She has not only been my role model but is also my best friend! She is such a giving person and has a strong positive mindset! There is no wonder people are so drawn into her charming personality. She spreads happiness and laughter wherever she goes. I really do not comprehend what I have done to deserve her never-ending love. I just want to take this moment to thank my mum for believing in me, understanding me, guiding me and loving me unconditionally. I would not be half the person I am today if it wasn't for you. I love you mum.

Små gleder i hverdagen

Små gleder i hverdagen

Hey Dolls!

Denne dagen har vært svært produktiv, tro det eller ei. Jeg har ligget syk i en uke snart, og føler endelig at formen har kommet på plass.
Jeg blir utrolig rastløs, hvis jeg sitter for mye stille. Så det at formen ble bedre i dag, gjorde meg ingenting.
I dag presterte jeg så bra, at jeg fikk vasket rommet. Noe som skjer veldig sjeldent, håper ikke jeg er den eneste. Denne gangen drøyde jeg vaskingen, helt til jeg så støvballer i hjørnekroken. Selv jeg tar et hint, at her må jeg gjøre noe. Og det nå!!

Etter vaskingen gikk det rett til bursdagsselskap, til nevøen min som ble 6 år. Har syv tantebarn til sammen, og syntes det er utrolig hvor fort de vokser. Det er nesten litt skremmende. Bursdagsselskap er en fin måte å møte familien, som du ikke har sett på en stund. Det var egentlig akkurat det jeg trengte nå, å se hele familien min igjen. Få litt visdomsord og støtte, angående konkurransen.
Alt i alt, har jeg hatt en super dag!

 

b2ap3_thumbnail_hehuhu.jpg

 

b2ap3_thumbnail_heuhu.jpg

 

●Vi blogges● 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på