fbpx

Det handler om å være seg selv

Det handler om å være seg selv

Nå tikker klokken snart mot midnatt, det er den tiden jeg sitter å tenker mest på livet. Det noe jeg ofte tenker på og som jeg føler det er viktig å fortelle mine lesere.

--> Det er å være seg selv.

Dette er noe jeg føler vi kanskje glemmer litt innimellom, for man er så opptatt av å være som alle andre. Når jeg var mindre, ville jeg alltid være som alle andre. Samme hva det var, om det var klærne, håret, klesstilen ALT. Men etter at man begynner å tenke og reflekterer litt. Så kommer tanken: Men hvorfor vil jeg være som alle andre?
Hvorfor må vi være som alle andre? Se like ut? Bruke altformye sminke?
Det er en slags uniform vi gjemmer oss bak, ha den samme type frisyren, klærne og oppførsel. Er man for redd for å være seg selv?

Jeg tenker ofte på - Hvorfor kan ikke alle bare være seg selv? Dette er noe jeg tenker på rundt mennesker flest.

Jeg tenker det er viktig med venner, venner som alltid er der for deg og støtter deg. Venner som faktisk gir deg mot til å være deg selv. Venner er de personene man kan snakke med på godt og vondt, de som er der for deg i alle livets faser. Ungdom flest, følger alle de samme trendene og gjør alt det samme.

Jeg er en person som liker å være meg selv, jeg har ingen planer om å være som alle andre. Jeg turte ikke å skille meg ut og være mer enn alle andre. Men så kom det et øyeblikket i livet mitt der jeg tenkte: Hvorfor ikke bare være meg selv? Dette er meg. Jeg liker å skille meg ut og være andereledes. For det er jeg, vi er alle uniker mennesker. Vi er alle forskjellig! Det finnes ikke noen som er helt perfekte, men vi er ALLE perfekte på hver vår måte.

Mitt budskap er å tørre å være deg selv! Gjør det du har lyst til å gjøre, og ikke tenk så mye på andre! Mange kommer til å prøve å stoppe deg fra å være noe mer enn de er, men kjemp for den du er og hva du vil!

Dette er et tema som er viktig for meg å sette lys på, vi må alle motivere og hjelpe hverandre! Faller du ned, løfter jeg deg opp - og motsatt. Støtt hverandre til noe større, ikke kritiser, mobb eller baksnakk!

-Fatimah :)

Walk it out!

b2ap3_thumbnail_Bilde-tatt-09.02.15-kl.-18.08-2.jpg

Hei dere :)

Akkurat nå driver jeg å øver på show-walken min, og jeg må øve en god del. Det er ikke så lett som det ser ut som, men øvelse gjør mester. Show-walk var noe jeg lærte gjennom kurset på valentinsdagen som var den 14.Februar, og lærte selvfølgelig mye mer! Var et utrolig innholdsrikt kurs hvor jeg fikk mye kunnskap som trengs i konkurransen. Alt fra hvordan skaffe sponsor til bra blogginnlegg. 

Ellers er det utrolig deilig med vinterferie, og jeg har fått mye ut av ferien allerede. Det går ikke en dag hvor jeg ikke står på, og gjør mitt beste innenfor konkurransen. Har et par fotoshoots fremover som jeg gleder meg masse til. Syntes det er gøy å være foran kamera så det ser jeg frem til. Det er utrolig spennende å få være med på dette her, og er så takknemlig.

Ha en fin kveld videre. 

Radio Intervju- Exact Hamar

Radio Intervju- Exact Hamar

Hei alle glade mennesker!

Idag var jeg på Radio Intervju med Exact Hamar. Jeg var ikke nervøs i det hele tatt, for jeg vet at det er bare å være seg selv og snakke ærlig man er på intervju og si det du føler for å si, Hva vil du at de som hører skal høre?

Dette er gangen i mitt liv kan du si , at jeg var på radio intervju. Kjempe spennende, og fort gikk det også! den blir sendt i MORGEN 2/3 ganger på radio. Rekker du ikke å høre den så kan du få høre den allerede nå! https://www.youtube.com/watch?v=xy4xZQ2O84o

Nå skal jeg straks på trening, Der skal jeg filme og VISE dere av de øvelsene som jeg elsker! Den vil nok bli lagt ut imorgen, den må redigeres litt. Jeg har speilrefleks så blir god kvalitet og ved hjelp av min gode venn skal vi få til dette ! Gleder meg til å dele det med dere.



Vi snakkes !  

Insta moments

Insta moments

Hey dolls.

Jeg ble litt inspirert av de typiske "rosabloggerne" her om dagen, og bestemte meg for å lage ett innlegg om mine Instagram øyeblikk.
Jeg personlig er jeg veldig glad i Instagram, for jeg elsker
å ta bilder av hverdagen min. Også blir det jo så klart noen selfies innimellom.
Jeg har fjorten forskjellige redigerings apper p
å telefonen, og dette bare til Instagram bildene mine. Jeg kan bruke opp til en time, med å redigere ett bilde. Så dette er definitivt noe jeg liker å gjøre på fritiden min. Profilen min blir brukt til konkurransen, slik at jeg kan skape mitt eget nettverk og min egen historie. Å ha ett nettverk i denne konkurransen, ser jeg på som veldig viktig. Det er her jeg kommer til å reklamere litt for mine sponsorer, fotografer og hva jeg gjør i konkurransen. Dette er min måte å vise dere hva Miss Univserse handler om, og hva dette innebærer. Jeg syntes det er veldig gøy å ha en Instagram profil som representerer Miss Universe, noe jeg ser på som en ære. Ikke bare Instagram, men også andre sosiale medier. Det er gøy å se så mange som engasjerer seg, og velger å støtte meg. Dette setter jeg enormt pris på.

●Peace out●

Acid attack

Acid attack

På lørdag skal jeg danse på INC - Mela. Indian Norwegian Community som har arrangert et veldedighet arrangement for å samle penger til Reshma Qureshi. Enda et offer av syre angrep som er en utfordring i India og mange andre u-land. Kan ikke akkurat kalle det et samfunnsproblem fordi det er egentlig kvinners problem og disse kvinnene blir rammet av dominerende menn som i de fleste tilfeller slipper ganske lett unna. 

Å kaste syre på en jente er ikke bare noe som gir fysisk smerte, men dette ødelegger hennes utseende, hennes identitet. Ansiktet er den delen av kroppen som vi blir identifisert med. Det er til og med blitt oppdaget av psykologer at det er et område i hjernen som kun jobber for å identifisere ansikter. I dagens samfunn er utseende i sentral fokus og dette gjør det enda vanskeligere for disse jentene å leve et day-to-day life i det kritiserende samfunnet. Pengene som blir samlet går direkte til sykehuset som behandler denne jenta. Jeg kan egentlig ikke danse Indisk dans men jeg er så heldig som får hjelp av en venninne til å lage denne dansen på tre dager. 

Jeg håper virkelig at tankegangen til disse dyrene som gjør sånne handlinger forandrer seg en dag. At familier skal slippe å gjemme og overvåke døtrene sine og være bekymret for at slike hendelser kan oppstå. 

 

Dette skjer på Rikshospitalet i Oslo, det store auditorium. 

Fra klokken 16:00 på Lørdag

Det er gratis inngang og det blir gratis mat.

 

Alle er velkommen. Husk å invitere familie og venner. 

 

God natt <3

En av mine lidenskaper

b2ap3_thumbnail_a-state-of-trance.jpg

Hei.

Gleder meg til helgen, da skal jeg til Nederland og Utrecht på festival. Det jeg skal på er A State Of Trance 700, det er verdenskjente Armin van Buuren som har dette showet med over 40 av verdens største djs.

Litt info om hva A State Of Trance er:

A State of Trance (ASOT) er et ukentlig radioprogram produsert og ledet av DJ-en Armin van Buuren som sendes hver torsdag klokken 20 sentraleuropeisk tid. Programmet ble først sendt i mars 2001, da med navnet In2Trance, på den Nederlandske radiokanalen ID&T. Programmet tar form som en sammenhengende mix av sanger over to timer, der van Buuren presenterer nye låter av sjangrene trance, dance og progressiv trance. Han spiller både kommersielt tilgjengelige skiver og promoteringslåter og kommenterer ofte låter og artister både for å promotere og for underholdning. Hundretusenvis av lyttere følger programmet hver uke og nettmiljøer bruker nettfora og nettradio både mens de lytter og for generell diskusjon. 

Armin van Buuren ble i 2007, 2008, 2009 og 2010 valgt til verdens beste DJ i britiske DJ Magazines årlige kåring. Ingen andre har noen gang vunnet prisen fire år på rad.

Jeg har reist å fulgt han verden rundt siden 2008 på utallige events og festivaler.

Jeg elsker Nederland og ser veldig frem til denne helgen.

Nå har jeg fortalt litt om min lidenskap innenfor musikk, spiller også selv piano fra jeg var et lite barn.

Sender ved en link av en låt, ønsker dere en god natt :)

b2ap3_thumbnail_1621759_10154391763495346_6838501223571425946_n.jpg

 

 
Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på