fbpx

Det å strekke ut en labb

Det å strekke ut en labb

Bloggfoto: LDM-Studio

Nå er jeg hjemme i odalen en tur på besøk hos mamma. Her i huset har vi også to søte Gordon-settere med mye personlighet. Det er rart hvor fort glad man blir i en hund, og vant til at den er rundt deg. 

b2ap3_thumbnail_543882_10151350091400795_1446725513_n.jpg

Her er et bilde av Ronja, Fanny og meg. 

Fanny er veldig kosete, og noen ganger tar du henne i å sitte oppå deg. Hun er beskjeden, og kan også bli redd for store ting, f. eks noe så enkelt som en søppelbøtte. Hun er som en liten prinsesse, som er litt bekymret for omverdenen.

 

b2ap3_thumbnail_10931281_10152929808820795_26871816738193553_n.jpg

Ronja lever sitt eget liv, og vet ikke om hun har innsett at hun er en hund. Så fort hun har sjansen spiser hun menneskemat, og vi har også tatt henne i å gjøre noen ting som andre hunder ikke gjør. 

Lese avisen.

b2ap3_thumbnail_10940459_10152929809040795_3016000758835074941_n.jpg

Sole seg i stolen.

b2ap3_thumbnail_10940579_10152929808955795_1998846069325758613_n.jpg

Eller slappe av på sofaen med teppe etter en lang dag. 

b2ap3_thumbnail_1779280_10152929808880795_5359714464051583945_nd.jpg

Uansett er vi fryktelig glad i dem, og de lyser virkelig opp en hverdag. De er støttende, omtenksomme, og strekker alltid ut en labb om du behøver det.

Forberedelene mine fortsetter rundt konkurransen, og her er også noen flere av bildene jeg tok med LDM-Studio:

b2ap3_thumbnail_LDM-STUDIO-IMG_7055.jpg

b2ap3_thumbnail_LDM-STUDIO-IMG_7064.jpg

b2ap3_thumbnail_LDM-STUDIO-IMG_7099.jpg

Skal ta bilder med de igjen på fredag, gleder meg til det :)

-Martine

Semifinalist i Miss Universe Norway 2015

Hei! Jeg heter Kristine Buxrud og er så heldig at jeg har blitt valgt ut som semifinalist i Miss Universe Norway 2015. Jeg ser virkelig fram til en spennende og innholdsrik tid framover, og å dele den med dere. Siden dette er mitt første blogginnlegg her, vil jeg bruke det til å presentere megselv!

Jeg er 18 år gammel, og er da på mitt siste år på videregående skole i Drammenn. Bor på bygda utenfor Drammen, i et lite tettsted kalt Åmot med familien min. Det åndre året mitt på videregående studerte jeg i Iowa, USA som utveklsingsstudent. Har i tillegg en egen blogg hvor jeg har skrevet om denne opplevelsen. Siden jeg var 4 år har hest vært hobbyen min, og har hatt en stor lidenskap for sprangridning hvor jeg konkurrerte på ett internationalt nivå. Men den karrieren måtte desverre legges på hylla når jeg i 2013 flyttet til USA. To andre sporter jeg har konkurrert aktivt i de siste årene er cheerleading og track(friidrett). Først cheeret jeg for klubben ECT Eagles, og så for High School-laget mitt i USA. Jeg konkurrerte i track også for High School-laget mitt, hvor jeg sprintet 800m. Disse to sportene er også noe jeg elsker å gjøre, hvor jeg føler jeg virkelig får utfordret megselv!

Jeg er en selvstendig person, som har vært heldig og fått muligheten til å reise mye på egenhånd og utvikle meg. Jeg elsker å reise! Oppleve nye kulturer og møte mennesker. Ansvar er noe jeg trives veldig med, og det å ta en lederrolle. Ved ungdomsskolen min var jeg elevrådsleder, leder for ballkomiteén og for årbokkomiteén. Nylig var jeg også en av lederne som arrangerte russeballet. Jeg setter veldig høye mål for meg selv, og gir alt jeg har for å komme ditt. Som de sier "You can do whatever you put youre mind into". Ellers er jeg er en veldig glad og positiv jente, som liker å spre glede rundt seg. Noe jeg setter høyt er å ha gode verdier og å være ydmyk, og alltid ha beina godt planta på jorda. 

Trening og riktig kosthold har alltid vært en viktig del i livet mitt. Prøver å putte inn så mye tid til trening som mulig i en ellers hektisk hverdag, om det så er på ett studio eller jogging i skogen. Trives så godt med dette, med overskudded man får til å gjøre det bedre i andre ting som skole. Neste år tenker jeg å studere til å bli enten advokat eller bioingeniør.

Det har i lang tid vært en drøm og bli med i Miss Universe Norway, og jeg er så glad og takknemlig for at jeg har fått muligheten! Gleder meg til å dra på kurset og lære mer, og møte de andre semifinalistene. 

Vi blogges!

b2ap3_thumbnail_russeball.JPG

Bilde fra russeballet denne helgen.

Jeg? Miss Universe Norway?

Det hele startet egentlig bare som en artig spøk blant meg og mine venner, og jeg glemte det fort. Jeg tenkte ikke engang på at det var en risiko for at jeg ville blitt med på noe sånt. Jeg mener, JEG, Miss Universe Norway? Det eneste som kommer opp i tankegangen da er dødspene kvinner som Mona Grudt og Aiswharya Ray (ja, jeg er Bollywood-nerd), ikke en snart 18 år gammel jente fra et lite sted ute fra Drammen. 

Det har faktisk ikke gått opp for meg enda hva jeg egentlig har begitt meg ut på. Selvom jeg har fulgt med på, og beundret til de grader, deltagerne i Miss Universe, så vet jeg faktisk ikke hva det går ut på. For ikke å snakke om hvor mye det ligger bak. Som tidligere toppblogger (er det teit å kalle seg det?), og for ikke å snakke om en del følgere på Twitter, så vet jeg allikevel hvordan man skal og ikke skal oppføre seg på nett. Når det er sagt, så har jeg gått på noen nett-tabber selv. 2010 for eksempel, det var året for onepiece og sminkevideoer. Skulle virkelig ønske mitt nåværende meg hadde advart meg om å ALDRI finne på å danse mutters alene i onepiece til "Mr. Boombastic". 

Allikevel sier alle at Miss Universe er noe som passer perfekt for meg. Høye heler har jeg gått på siden jeg var 2 år, og jeg har 2 joggebukser i skapet mitt - som jeg riktignok aldri bruker. Siden jeg går 2. året med Medier og Kommunikasjon på Akademiet Drammen, har jeg blitt vandt til å stå både foran og bak kamera. Riktignok vil jeg si at jeg trives best foran, enten det er som skuespiller, i et lættis talkshow eller i en temashoot. Med andre ord, jeg er fleksibel og kan gjøre det meste. 

Men på samme tid har jeg langt større og viktigere fokuspunkter enn å se bra ut, og jeg er veldig engasjert i barn- og menneskerettigheter. Nå nylig var jeg nemlig i Tanzania i et par uker for å jobbe med menneskerettigheter, og der fikk man merke på korrupsjonen og brudd på rettighetene vi så ofte glemmer vi har. I ettertid har jeg holdt mange foredrag på videregående skoler i området, og er høyt etterspurt av skoler i resten av Norge også, og formidlet dette gjennom det høye følgerantallet på sosiale medier. 

Jeg tror det at jeg er en såpass offentlig person vil hjelpe meg en del i denne konkurransen. Selvom det startet bare som en spøk, er det en mulighet så stor at jeg kan ikke la den ligge. Selvfølgelig skal jeg bli med, og jeg skal gjøre mitt aller beste ved å være akkurat den jeg er. Den fleksible, utadvendte og omsorgsfulle (og klønete) meg. 

b2ap3_thumbnail_IMG_4190_20150127-113054_1.JPG

 

Ny dag, nye muligheter, her er jeg!

Ny dag, nye muligheter, her er jeg!

Helo!

Dette er mitt første blogg innlegg, så tenker å benytte dette innlegget til å fortelle litt om meg selv og om hverdagen min.

Jeg er altså 18år og kommer fra Asker +/- 20 min fra Oslo sentrum. Jeg jobber som model og er villig til å ofre mye for å få en vellykket modelkariere. Jeg er en person som ofte prioriterer andre ovenfor meg selv, jeg setter andres behov forran mine egene og setter mine behov til side for å kunne hjelpe andre. Dette er noe jeg har gjordt siden jeg var ganske ung og jeg får høre at jeg er flink til å se andre rundt meg, men dårlig til å se meg selv.

Siden jeg har vært hestejente siden jeg var 5år så har jeg alltid, vært glad i friluftslivet og sossialisering med både mennesker og dyr. Jeg har en hund hjemme og har hatt den siden jeg var 8år, hun er veldig stor del av livet mitt og lyser opp regnfulle dager.

Bildet over: Fotograf: Malene Saxebøl. Sminke: Pernille J. Berg.

Jeg er en ganske typisk rosajente, men alikavel litt guttete av meg. Jeg elsker å pynte meg og sminke meg når jeg skal ut med venninner, men det å kunne ta på seg joggebuksen og hettegenser og kunne slappe av med kompiser er også veldig viktig for meg. Ettersom jeg har vokst opp med en storebror så er han en av mine største forbilder, så når vi var små så likte jeg å være en av gutta og spille tv-spill sammen med broren min, og venner av han.

Nå skal jeg snart komme meg ut av huset og fikse diverse ting før jeg skal en tur til Oslo og ta en kaffe med noen venninner.

Snakkes!

 

Ny uke, nye muligheter.

Hei.
Nå er det snart en ny uke, og jeg gleder meg utrolig mye!
Denne uken skal jeg snakke med eventuelle sponsorer, hvis jeg blir valgt ut som semifinalist.
Har allerede kommet godt i gang med planleggingen, så da er det bare å krysse fingrene for at dette går riktig vei.

Men ikke nok med det, dagen i dag har vært fantastisk. Etter en lang helg, er det deilig å komme seg litt ut.
Søsteren min og jeg bestemte oss for å ta en luftetur i det deilige norske været. Og jeg angrer ikke ett sekund, vi var til å med så heldige at vi fikk se rådyr fotspor i snøen. Jeg pleier faktisk ikke å være så glad i spaserturer på søndager, er heller den typen som man kaller "sofa-gris". Men det var godt for sjela, å la sola skinne på skinnet ditt. 

Her er ett bilde fra turen.
b2ap3_thumbnail_gikmk.jpg

Ønsker dere alle en fin uke!

1 av 50

Hei! Jeg heter Anna Katinka von der Fehr og er semifinalist i Miss Universe Norway 2015! Jeg er 19 år, men fyller 20 i september. Akkurat nå studerer jeg ett ettårig studie i Danmark, hvor jeg utdanner meg som ridelærer på det høyeste nivået.

Jeg kommer fra en liten sjarmerende bygd som heter Hurdal og som ligger i Akershus. Hest, mote og blogging har vært mine hobbyer de siste årene, og det er en drøm å få mulighet til å kunne studere med hest og i tillegg få mulighet til å være med på en skjønnhetskonkurranse. Jeg har virkelig vært heldig. 

Som person er jeg veldig jordnær, omtenksom, tankefull og glad. I tillegg har jeg allerede en blogg, som jeg bruker mye av tiden min på. Jeg elsker å ta bilder, sette sammen klær, skrive om hva jeg bryr meg om og hva som er viktig for meg! 

Jeg gleder meg til en spennende tid og ser virkelig frem til å møte alle sammen! 

b2ap3_thumbnail_IMG_5835.JPG

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på