fbpx

På tide å prøve igjen

På tide å prøve igjen

Foto: Isabella Sorge

I år var jeg deltager i Miss Universe Norway, og det er et eventyr jeg ikke ville vært foruten. Mange som lurer på hva som fikk meg til å melde meg på, for jeg er egentlig ikke så konkurrerende av meg, men følte nå at det var på tide jeg prøvde å bli god i noe også. 

Jeg har prøvd å gå på rideskole - Livredd hester.

Prøvd å spille fotball - Livredd ballen.

Forsøkt å danse - Håpløs.

Så nå ønsket jeg å finne noe som kunne representere meg som person også. Og som missedeltager, så får jeg muligheten til å konkurrere i å være en person som kan representere landet sitt,  være smilende og fremstå som et godt forbilde. Det er akkurat noe som jeg har motivasjonen for å bli god i. 

Vi innenfor missemiljøet omtaler dette som en konkurrerende sport. Nettopp fordi vi øver på de forskjellige delene dommerne bedømmer oss på. Catwalk, foto, utstråling, og nettopp det å kunne svare på spørsmål om verdensproblemer og personlige tips. 

Og selv om jeg nå har vært med en gang, så føler jeg ikke at dette er slutten allikevel. Har hørt av venner at  "Det er jo noe man bare gjør en gang i livet", men hvorfor skal det være det? Hvis en idrettsutøver kommer på 3. plass i NM, er det vel ikke på tide å legge opp? Da må man bare fortsette å prøve, til man blir bedre og lærer mer. 

Det er nettopp det jeg ønsker å gjøre også. Jeg skal fokusere på det jeg har lært nå i 2014, og målet mitt er å komme i topp 5 igjen i 2015. Skal gjøre mitt aller beste, og er absolutt motivert igjen. 

Takker for all støtten jeg har fått i år, og håper selvsagt dere vil støtte meg neste år også. 

-Martine

Studio

Hei. 
På fredag tok Kaja noen bilder av meg i studio på skolen. Hun er kjempe flink bak kamera og vi har tatt bilder sammen i et par år.
I det siste har det vært en del å gjøre på skolen så mye av tiden går til skole, og selvfølgelig trening.
Men går ikke en dag hvor jeg ikke tenker på konkurransen, planlegger blogginnlegg, og bilder fremover.
Her er hvertfall et av bildene vi tok på fredagen.

b2ap3_thumbnail_IMG_0139.JPG

Ha en fin kveld videre, og start uken med positiv innstilling! 

Cecilie Andrea Røising

Dette blir spennende!

b2ap3_thumbnail_10659155_10204851827006528_4305136796207070258_n.jpg

 

Har gått å tenkt på dette lenge, om jeg skal melde meg på eller ikke. Det å melde seg på var noe jeg var litt usikker på fordi det er noe litt utenfor min egen komfortsone. Det kommer til å være mye som skal skje hele tiden, og det kan være skummelt. Jeg gjør dette for å tøye mine egne grenser, og fordi jeg tror på meg selv. 

Når jeg bestemmer meg for noe gir jeg ikke opp før jeg har fått til det jeg vil! Miss Universe Norge trenger en jente med selvtilitt noe mange mangler, jeg vil bevise at bare man tror på seg selv kan man komme veldig langt. Om flere hadde prøvd å gjøre noe de er usikre på, ville de blitt mye mer tryggere på seg selv og hva de vil. 

For mange kan det være skummelt å gjøre forskjellige ting på egenhånd, men når man har gjort det er det faktisk ikke så ille som du hadde trodd. Det meste handler bare om å være positiv, selvstendig, ha selvtilitt, være sikker på den du er og bare kjøre på!

Denne turen jeg skal være med på nå, gjennom Miss Universe Norge kommer til å bli en opplevelse :)
Gleder meg masse til å møte fantastiske mennesker, og et flott samarbeid. 

Ha en fin kveld videre!

Cecilie Andrea Røising

Babalu og Miss Norway utvider samarbeidet med modellvirksomhet

Babalu Nordic AS, som tilbyr fargerike bikinier og treningsklær, og Motivaction AS, som arrangerer Miss Universe-konkurransen i Norge, har nå signert en avtale som utvider samarbeidet som ble påbegynt før årets skjønnhetskonkurranse. 

Elise Dalby (18) er Miss Universe Norway 2014

Foran en fullsatt sal ble Miss Universe Norway 2014 kåret på Kragerø Resort i helgen. Elise Dalby (18) fra Stange ble ropt opp som vinneren etter at hun og fire andre jenter stod igjen på scenen som topp 5 av 12 finalister i konkurransen. 

Elise skal senere i år konkurrere med nærmere 100 deltakere fra hele verden for å kjempe om tittelen Miss Universe 2014. 

Reglene i Miss Universe krever at det blir kåret 4 såkalte runner ups. Disse vil være klare til å representere Norge i finalen dersom hendelser skulle føre til at årets vinner ikke har anledning til å stille. 

Topp 5

Vinner: Elise Dalby
1st runner up: Thea Bull
2nd runner up: Martine Rødseth
3rd runner up: Caroline Munthe
4th runner up: Aagot Sofie Langlie

Pris for flest stemmer fra publikum gikk til Thamirys Dias og Thea Bull.

Oversikt over alle finalistene.

Utvelgelsen

Veien til den norske finalen har vært lang for de 12 finalistene. De har blitt plukket ut blant ca 130 påmeldte jenter, og vært gjennom utallige timer med forberedelser. 

Konkurransen har ikke bare gått ut på å se fin ut på bilder eller på scenen, men det har blitt utdelt poeng for en rekke utførte aktiviteter. 

Dette er presseoppslag, oppdrag i reklame og markedsføring, sponsorjobbing og veldedighetsarbeid. Jentene har også vært med på mediatrening og beauty-camp på Grand Hotel med kursing i show-walk. Poengene gir juryen en indikasjon på om finalistene har evnen til å markedsføre seg selv, snakke med pressen og om de er i stand til å utføre oppdrag på en profesjonell og ydmyk måte. 

Juryens oppgave var å velge en representant for Norge, med et vakkert ytre, intelligens, selvsikkerhet, stil og karisma, som kan føre seg på en scene. Juryen ble ledet av øyenbrynstylist og gründer Fred Hamelten, som er blitt kåret til en av verdens 10 beste skjønnhetsbehandlinger av bladet Costume. Hamelten hadde med seg verdensmester i beauty make up, Irina Jensen, direktør på Grand Hotel, Ola Bjørnstad, klesdesigner Nina Naustdal og fitnessutøver og bedriftseier Paola Yepez. 

- Det var ingen enkel jobb å velge en vinner. Men juryen ble enige om å kåre Elise som Miss Universe Norway, forteller Hamelten.

Både glamour og dybde

Finalistene entret scenen for første gang i treningsklær fra Babalu Nordic, med en videointroduksjon av seg selv i bakgrunnen.

Senere fikk de oppmøtte se jentene i både fargerik badetøymote og i glamorøse aftenkjoler. Det ble også lagt inn en spørsmålsrunde, der finalistene måtte svare på spørsmål om alt fra diskriminering og miljøsak til hva det vil si å være en rollemodell. 

Finalistene gikk en visning i couture-kjoler fra Nina Naustdal, norsk designer bosatt i London. Naustdal er mye omtalt i media for sine juvelbesatte kjoler til prinsesser og artister og er i år offisiell kjoledesigner for Miss Universe Norway. 

Vinneren Elise Dalby skal ha med seg en helt spesiell kjole til den internasjonale finalen senere i år. I tillegg har Naustdal gitt hver og en av finalistene en gave - en kort kjole tilpasset deres mål.

En helg med skjønnhet og underholdning

Finalen ble holdt i forbindelse med National Beauty Weekend på Kragerø Resort. Foruten finalen i Miss Universe Norway kunne gjestene få oppleve elegante motevisninger med skjærgården som bakgrunn, samt beauty-messe og spabehandlinger.

Gjestene fikk ristet løs til ett av Norges hotteste band for tiden, Robin og Bugge, samt 90-tallslegendene Reset og Solid Base, som gjorde noen låter sammen på scenen. De to sistnevnte bandene har tilsammen solgt over 3 millioner plater over hele verden, og har 16 topplasseringer på hitlistene. Robin og Bugge har spilt for utsolgte konsertlokaler over hele Norge de siste årene. De fremførte noen av sine største hits, som Elak Elak og Bongo Drum.

Elise Dalby har allerede startet forberedelsene til den internasjonale finalen, hvor sted og dato foreløpig ikke er offentliggjort.

Presse rett før og etter finalen:
Dagbladet - Kjendis
Adressa
ABC Nyheter
Østlendingen
Glomdalen
Telemarksavisa
Østlandsposten
Østlandsposten
Malvikbladet
Adressa
KV
SB
TA
Adressa
AN
Lofotposten
Østlandsposten
Byavisa
Glomdalen
KV
HA

Never let go of your DREAMS

Never let go of your DREAMS

Hei alle sammen! :)

Nå er tiden kommet for igjen sette foten mot Kragerø Spa Resort og en fialehelg vi alle kommer til å ta med oss gode minner fra i tiden fremover. Ett av mine første møter med Miss Universe Norway var nettopp på Kragerø Spa Resort hvor vi fikk trening i å gå catwalk/showwalk. Dette var en uvant, men morsom erfaring som vi har måttet øve vell og lenge på frem mot finalehelgen. Foruten trening i showwalk har det blitt mye fotoshoots, intervjuer, modelloppdrag og blogging hvor vi har prøvd å få markedsført produktet Miss Universe Norway og oss selv på best mulig måte. Mine fotografer Tom Tande og Ramona Tuxen kan jeg ikke få takket nok for alle de flotte bildene de har tatt og tiden de har oppofret. Virkelig dyktige fotografer!

Det har også vært veldig trivelig å møte alle jentene og Miss Universe Norway teamet på de samlinger som har vært til nå. Beauty Campen på Grand Hotel i Oslo lærte vi igjen en hel masse om showwalk og fikk prøve ut Babalu Nordic's flotte kolleksjon av badetøy. Jeg satt også pris på god rådgivning fra øyenbrynspesialist Fred Hamelten som tydelig har vært i denne bransjen en god stund og har masse gode tips og triks. Toppen av "cæsarsalaten" var dog kjoleprøvning av de lekre kjolene til Nina Naustdal, en spessiell opplevelse å gå med kjoler til verdi av gjennomsnitts familiebiler, og det liker vi jentene! :)

Jeg vil takke alle sponsorene og oppdragsgiverne mine som har stor tro på meg og håper jeg vil kunne gjengjelde innsatsen deres. Gleder meg nå bare masse til finalehelgen og håper så mange som mulig av dere har anledning og lyst til å overvære finalen som går i morgen, lørdag 28. juni.

Her er en liten bildeserie fra forskjellige fotoshoots jeg har hatt i løpet av min deltakelse i Miss Universe Norway:

Mange klemmer! :D

Thea

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på